Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Hunter
0 gwiazdek
Auto: Legacy IV i Forester Sf
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 30 gru 2015, o 16:05

Witam serdecznie wszystkich użytkowników, od pewnego czasu moje Legacy (2.0 137KM) ciężko dopala na ciepłym silniku najczęściej za drugim trzecim razem. Problemy zaczęły się po regulacji zaworów i zastanawiam się czy to zbieg okoliczności czy coś jest nie tak. Auto ma nowe świece,filtry gazu i powietrza. Posiadam instalację LPG ale od tej strony wszystko zostało sprawdzone i nie ma uwag a problem z odpalaniem jest nawet jak jest przełączony na benzynę. Dodam tylko że silnik równo pracuje nie telepie, normalnie rozwija moc, żadne kontrolki nic złego nie sygnalizują ...a na ciepłym ciężko odpala. Może jakiś czujnik???



Bo_lo
2 gwiazdki
Auto: Impreza GF 2.016v 125hp season
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 30 gru 2015, o 16:48

Czujnik położenia walu/walka?któryś jest blisko kapy zaworowej które sie zdejmuje przy regulacji zaworów.może podczas prac został uszkodzony?u mnie np jest juz naderwany przewód przy jego wtyczce.

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 181 razy
Polubione posty: 109 razy

Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 30 gru 2015, o 18:25

Jak dla mnie, to źle ustawione zawory :idea: Pierwszy sygnał to na gorącym źle odpalające auto :idea:

Hunter
0 gwiazdek
Auto: Legacy IV i Forester Sf
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 30 gru 2015, o 19:24

Piter 35 pisze:Jak dla mnie, to źle ustawione zawory :idea: Pierwszy sygnał to na gorącym źle odpalające auto :idea:
Czyli zbyt mocno spasowane? Jaką ustawić tolerancję od danych fabrycznych jeśli auto jeździ na gazie?

Volo
0 gwiazdek
Lokalizacja: Smocze miasto
Auto: Legacy Kombi 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 23 lis 2017, o 21:13

Mój 2,0 z LPG (ten niby fabryczny) ciepły też ciężko odpalał, szykowałem się na zaworki bo pomierzone i na granicy tolerancji, pomagało na ciepłym tylko wciśnięcie gazu i wtedy odpalał w miarę normalnie, bez dojenia. Znajomy mechanik podpowiedział żeby może wyczyścić przepływomierz i przepustnicę. Jak się okazało była strasznie zasyfiona. Po wyczyszczeniu przepustnicy przez ok tydzień się adoptowała, teraz samochód odpala od strzała, nawet jak jest rozgrzany. Zaznaczam, że w rozmowie z mechanikiem z ASO w Krakowie pytając o koszt czyszczenia przepustnicy ustaliłem, że "przepustnicy się nie czyści tak samo jak przepływki." Nie rezygnując kupiłem sprej do czyszczenia czujników i zaworów EGR i nim, bez dotykania wyczyściłem przepływkę oraz całą przepustnicę z kanałami którymi przepływa płyn chłodniczy. Nie mówię, że jest to lek na całe zło, ale może warto zerknąć od tej strony, zwłaszcza że w DOHC koszt regulacji zaworów spory.

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 23 lis 2017, o 23:11

Volo pisze:Mój 2,0 z LPG (ten niby fabryczny) ciepły też ciężko odpalał, szykowałem się na zaworki bo pomierzone i na granicy tolerancji, pomagało na ciepłym tylko wciśnięcie gazu i wtedy odpalał w miarę normalnie, bez dojenia. Znajomy mechanik podpowiedział żeby może wyczyścić przepływomierz i przepustnicę. Jak się okazało była strasznie zasyfiona. Po wyczyszczeniu przepustnicy przez ok tydzień się adoptowała, teraz samochód odpala od strzała, nawet jak jest rozgrzany. Zaznaczam, że w rozmowie z mechanikiem z ASO w Krakowie pytając o koszt czyszczenia przepustnicy ustaliłem, że "przepustnicy się nie czyści tak samo jak przepływki." Nie rezygnując kupiłem sprej do czyszczenia czujników i zaworów EGR i nim, bez dotykania wyczyściłem przepływkę oraz całą przepustnicę z kanałami którymi przepływa płyn chłodniczy. Nie mówię, że jest to lek na całe zło, ale może warto zerknąć od tej strony, zwłaszcza że w DOHC koszt regulacji zaworów spory.
Może nie zrozumiałem ale skąd w przepustnicy kanały chlodziwa ? Kilka razy już czyscilem i nie uświadczyłem takowych!
Ale potwierdzam- z powodu konstrukcji przepustnica lubi się zasyfic. Ja czyszczę profilaktycznie raz do roku przy ogólnym pozimowym odszczurzaniu auta. A po kupnie auta było słabo! I objawy podobne.

Volo
0 gwiazdek
Lokalizacja: Smocze miasto
Auto: Legacy Kombi 2008
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 24 lis 2017, o 11:42

No w Legacy IV 2008 DOHC mam przepustnice elektroniczną,w obudowie jest kanał którym przepływa płyn chłodniczy podobno do jej ogrzania. Do obudowy przepustnicy podpinasz wężyki z płynem.

recki
2 gwiazdki
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
Polubił: 0
Polubione posty: 4 razy

Re: Legacy IV ciężko odpala na ciepłym

Post 25 lis 2017, o 10:05

Oooo to sory Batory! 2.0 sohc i śladu chłodziwa na przepustnicy, za to holerny silniczek do którego źle dojść

ODPOWIEDZ