skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
liquid_force
0 gwiazdek
Auto: Outback '11 USA 2.5i Limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 2 sty 2018, o 13:46

Witam,

Jeżdzę od 3 lat Outbackiem 2010 r., 2.5, LPG, skrzynia CVT (auto z USA).
Dotychczas żadnych problemów, napraw, przebieg (oryginalny, sprowadziłem od pierwszego właściciela) - 57 000 mil.
Przeglądy planowo wykonywane.


Objawy:

- dość rzadko (patrz niżej) skrzynia CVT wydaje z siebie wyraźnie słyszalny bardzo krótki pisk, który brzmi praktycznie tak samo jak poślizg paska klinowego w jakichś małych silnikach zimą, w wilgoci itp... na początku myślałem że to pasek się ślizga, ale to na pewno nie pasek...

- pisk jest bardzo krótki, poniżej sekundy, towarzyszy mu delikatne, ledwo wyczuwalne szarpnięcie skrzyni;

- komputer nie pokazuje niczego, żadne kontrolki się nie świecą;

- problem tak samo pojawią się na LPG, jak i na długiej jeździe na benzynie;

- nie da się na żądanie sprowokować tego pisku żadnym manewrem (ruszaniem, skręcaniem, biegami itp.)

- pisk pojawia się tylko w jednej sytuacji - PODCZAS LEKKIEGO PRZYSPIESZANIA POD OBCIĄŻENIEM, CZYLI GDY DELIKATNIE PRZYSPIESZAM NA ŁAGODNYM PODJEŹDZIE LUB DELIKATNIE PRZYSPIESZAM MOCNO ZAŁADOWANYM AUTEM NA RÓWNEJ POWIERZCHNI, czyli pojawia się tylko gdy CVT próbuje łągodnie obniżyć przełożenie w spokojnej emeryckiej jeździe;

- objaw nie pojawia się nigdy podczas dynamicznej jazdy, gdy jadę sam bez rodziny i trochę mocniej wciskam gaz, to nie ma żadnych objawów;

- w niskich temperaturach otoczenia wyraźnie częściej piszczy, niż w słoneczne ciepłe dni;

- objawy pojawiają się rzadko (co kilkadziesiąt kilometrów jeden pisk, okresowo co kilkanaście, czasami wcale przez 200-300 km) - rano w mroźny dzień potrafi piszczeć dwa/trzy razy na 10 km, a potem w ciepłe dni żadnych objawów przez kilkaset kilometrów.



W zasadzie mam jedno pytanie - kto w Polsce potrafi to zdiagnozować i naprawić ;) ?

Od czasu objawów używam auta jak najrzadziej, korzystam z drugiego, autoryzowany serwis Subaru mam zaplanowany na za dwa tygodnie, ale badam teren bo czuję, że będą chcieli mnie ładnie skasować za rozebranie CVT :D



rafeekk
1 gwiazdka
Lokalizacja: Kraków Michałowice
Auto: SuruBuru
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 6 sty 2018, o 16:49

Pomierzyć ciśnienia każdej z sekcji CVT i będzie widomo gdzie jest problem.
Skrzynie z tych lat produkcji maja problem z opiłkami metalu biorącymi się z konwertera momentu.
Jeżeli serwis się podda to zapraszam do siebie. https://www.facebook.com/centrum-subaru ... ?ref=br_rs
Prowadzimy pełny serwis CVT, regenerujemy sterowniki oraz mamy dostępne zawory.
Centrum-Subaru

alepka
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 7 sty 2018, o 23:30

Miałem DOKŁADNIE to samo.
https://www.youtube.com/watch?v=-iTQhImdUT4
https://www.youtube.com/watch?v=uyYbt1Zt1H0

U mnie pomogła wymiana oleju+czyszczenie tego co w misce. Wymiana zwykła statyczna. Problem nie ustąpił od razu po wymianie. Przed wymianą pisk był w trybie auto w sytuacjach jak opisałeś. Może nie tak głośny jak w linkach powyżej ale słyszalny. Po wymianie w trybie auto był spokój, ale w trybie manual przy wysokich biegach i niskich obrotach (ledwie ponad 1200) dawało się go jeszcze zmusić do poślizgu. Po przejechaniu kilkuset kilometrów i ten problem stopniowo zniknął całkowicie i do dzisiaj (już upłynęło 30tkm) nie powrócił. Polecam zacząć od zmiany oleju.

liquid_force
0 gwiazdek
Auto: Outback '11 USA 2.5i Limited
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 28 lut 2018, o 20:21

Wymiana oleju w skrzyni nieco zniwelowała objawy, ale nadal przy załadowanym aucie (rodzina plus bagaze) na niskich obrotach da się
wywołać ten "CVT slip" - dokładnie taki jak w linkach podesłanych przez kolegę wyżej.

Czy ktoś może poradzić gdzie i za ile taka usterka CVT jest to usunięcia?

Pozdrawiam,

WT

alepka
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 2 mar 2018, o 00:02

Pojeździj trochę. U mnie nie przeszło od razu. Zanikało stopniowo aż do zera

Cezar 01
0 gwiazdek
Auto: Subaru Outback Boxer Diesel
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 4 mar 2018, o 16:55

Nie jest to pierwszy i zapewne nie ostatni przypadek problemów ze skrzyniami CVT Subaru.
Z zupełnie irracjonalnych przyczyn inżynierowie Subaru wymyslili sobie, że ta skrzynia nie wymaga wymiany oleju.
Z kolei w Toyocie , która ma analogiczną skrzynię biegów warunkiem zachowania gwarancji jest wymiana oleju
w serwisie autoryzowanym po przebiegu 60 tys. km. Daje to pozytywny efekt bowiem od znajomych serwisantów
z Toyoty wiem , że z toyotowskimi skrzyniami tego typu o ile pilnuje się wymiany oleju co 60 tys. km problemów nie ma.

Na to nakłada sie jeszcze jeden problem , o którym Subaru niechętnie wspomina , ale pewnego razu " ojciec Dyrektor "
Rogalski z SIP na forum reżimowym przyznał w 2009 roku , że skrzynia CVT Subaru sa zaprojektowane do przenoszenia maksymalnego momentu
obrotowego w wysokości 230 Nm, czyli tyle ile ma silnik w Twoim Subaru OBK 2,5 .
Jak połączysz to z brakiem wymiany oleju przez 60 tys. mil , czyli blisko 98 tys. km to efekt masz gotowy.

Następna sprawa kto , gdzie , jak i jaki olej Ci wymienił.
Musi być to ściśle olej dedykowany przez Subaru , a wymiana powinna być wykonana na urządzeniu
do wymiany dynamicznej , którą mało który serwis posiada. Poza tym musi być przy tej procedurze wpięty OBD
z właściwym oprogramowaniem.

Nie napisałeś skąd jesteś zatem trudno Ci doradzić , mogę Ci tylko wspomnieć , że dobrze temat skrzyń CVT ogarnia serwis
Subaru w Mikołowie , Auto Test Szczypka, ale radzę wszelkich uzgodnień dokonywać wyłącznie z właścicielem
Panem Edwardem Szczypką. Doradzałbym jeszcze raz fachowo wymienić olej bowiem pomimo , iż procedura ta do tanich nie należy,
to w porównaniu do wszelkich napraw połączonych z wymianą elektrozaworów, już nie wspominając o elementach mechanicznych,
czy elektronice sterującej jest najtańszą opcją doprowadzenia skrzyni do ładu.

Niestety ale wygląda na to, że skrzynie CVT made by Subaru są kolejnym bull shitem po sprzęgłach i dwumasach oraz SBD.
Trzymam kciuki za Twojego OBK'a. Daj znać gdzie i jak załatwiłeś temat.

Czujnik
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Mannheim
Auto: obk diesel byl - forester i bmw do upalania
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 13 mar 2018, o 12:17

Skąd ty masz takie informacje? Podaj źródło :mrgreen:
Cezar 01 pisze: skrzynia CVT Subaru sa zaprojektowane do przenoszenia maksymalnego momentu
obrotowego w wysokości 230 Nm
Mam diesla 180 KM i 380 Nm po chipie w Mapteku i skrzynia przenosi moment bez zająknięcia. Zrobiłem blisko 350tys km, w tym po chipie 300tys.
Serwisówka subaru podaje max moment przenoszony przez skrzynię na 400 Nm, udostępniona przez serwis subaru Fiba w Mannheim, tel +49621 4880610.
Cezar 01 pisze: wymiana powinna być wykonana na urządzeniu
do wymiany dynamicznej , którą mało który serwis posiada

Serwisuję auto w Mannheim i w Dzierżoniowie, u mnie wymiana oleju w CVT co 60tys, urządzenie spuszcza olej, waży i nabija nowy wg wagi.
Robi to również Carfit w Nowym Sączu i Koper w Wa-wie. Co do innych serwisów nie mam wiedzy.
Po wymianie zawsze jest adaptacja skrzyni. P. Marek z Dzierżoniowa dodatkowo robi test drogowy.
Cezar 01 pisze: skrzynie CVT made by Subaru są kolejnym bull shitem po sprzęgłach i dwumasach oraz SBD.
CVT jest świetna i nie mam do niej zastrzeżeń. Tylko trzeba ją regularnie serwisować, tak jak napisałeś.
Ja kupiłem diesla rozmyślnie, bo robię ogromne przebiegi po autostradach i koszty benzyny by mnie wykończyły.
Mam oryginalny DPF (nie wyciąłem przy chipie). Jedynym słabym punktem jest chłodnica - wymieniłem 2x.
Poza tym nowe palniki ksenonów a reszta w oryginale.
Po prostu diesel to auto na trasy a nie do miasta :-)

buszyn
0 gwiazdek
Auto: Legacy 2,5 2014
Polubił: 0
Polubione posty: 0

skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 24 sie 2020, o 23:08

Mam tez problem z CVT (legacy 2014 2,5 wolny ssak 167KM USA ) - jednocześnie zapaliły się cztery kontrolki: Check engine, kontr.trakcji, brake (ham.ręczny) oraz At oil temp i zdecydowanie nie chcą zgasnąć, szukam kogoś od skrzyń w Warszawie lub okolicy, lub bardzo dobrego nieco dalej, ktoś pomoże?

jmiciuk
2 gwiazdki
Lokalizacja: Swarzędz
Auto: Narazie jezdzę rowerem :)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

skrzynia CVT potrafi pisnąć :(

Post 29 sie 2020, o 08:43

buszyn pisze:
24 sie 2020, o 23:08
Mam tez problem z CVT (legacy 2014 2,5 wolny ssak 167KM USA ) - jednocześnie zapaliły się cztery kontrolki: Check engine, kontr.trakcji, brake (ham.ręczny) oraz At oil temp i zdecydowanie nie chcą zgasnąć, szukam kogoś od skrzyń w Warszawie lub okolicy, lub bardzo dobrego nieco dalej, ktoś pomoże?
A to nie oznacza po prostu trybu awaryjnego ? Może błąd niekoniecznie dotyczy skrzyni ?

ODPOWIEDZ