Nie za dużo selenu? ;))damaz pisze: selenoidu
r.
Nie za dużo selenu? ;))damaz pisze: selenoidu
A istnieją inne?damaz pisze: w świecie serwisów "pana Zdzisia spod chmurki".
Szukając serwisu sugerując się wysoką ceną (np ASO? znane z jednych z najwyższych stawek za roboczogodzinę?) też można trafić na druciarzy, i to wcale nie "sporadycznie".inquiz pisze: szukając serwisu tylko sugerując się najniższą ceną jest znacznie większa szansa na trafienie na druciarza.
Jeszcze nie, ale widać drobne zmiany na lepsze.inquiz pisze: czasy się zmieniły
Problem widzę. Kontrolka na desce jest podłączona pod TCM (sterownik skrzyni) a TCM drutem pod ten bezpieczniko-przełącznik. Spalona żarówka? Raczej nie, szczególnie że:ewemarkam pisze: Gdy wepnę bezpiecznik FWD powinno się coś zaświecić na desce, ale nic się nie zapala więcej.
Te "11 do 14" oznacza po prostu napięcie akumulatora (minus spadki na instalacji). Z jakiegoś powodu kontroler skrzyni (TCM) nie steruje AWD/FWD, albo nie dostaje informacji z przełącznika (bezpiecznika). Do sprawdzenia, bo jeśli kablologia jest sprawna to można zacząć podejrzewać uszkodzenie sterownika. Problem jest, bo brakuje schematu podłączeń TCM (i połowy elektryki do tego modelu). Ja bym zaczął od sprawdzenia żarówki FWD (bo od czegoś trzeba zacząć), ale potem trzeba by zobaczyć czy TCM ma wszystkie wymagane masy i zasilania, czy sygnał z przełącznika FWD/AWD dostaje, czy dobrze reaguje na położenie selektora biegów itd.ewemarkam pisze: na wtyczce i pinie do tego zaworu powinno pojawić się 11 do 14V. Nic takiego nie ma miejsca.
A to nie powinno być maksymalnie 14 Ohm mierzone na wtyczce? bo jeśli tak, to 20 jest poza normą i to też może być problem.ewemarkam pisze: Rezystancja zaworu mierzona na wtyczce to ok 20 Ohm, niby ciut za dużo ale nie jest do dużo za dużo.
No nie bardzo, bo w nowej/sprawnej skrzyni to będzie 10-12 Ohm, zaś 14-15 jest wartością graniczną dla prawidłowego działania tego elektrozaworu.ewemarkam pisze: 20 Ohm zakładam że może być gdyż instalacja w samochodzie jest już leciwa, i mogą się pojawić drobne oporności na połączeniach.
Lipton że tak powiem. Bezpiecznik zwiera masę (silnika) na jeden z pinów TCM. W odpowiedzi TCM ma zewrzeć na masę wyjście do licznika (wysterowując w ten sposób żarówkę która plusa dostaje z zegarów - po zapłonie) oraz podać napięcie zasilania na elektrozawór (co spowoduje odcięcie napędu na tył). W starszych wersjach bezpiecznik zwierał na masę jednocześnie pin TCM i żarówkę, ale około roku 1996 zastosowali poprawione rozwiązanie.ewemarkam pisze: Kontrolka FWD ma sprawna żarówkę, podmienilem z check engine i świecił na tej z FWD. Więc żarówka jest sprawna. Jednak po włożeniu bezpiecznika się nie zapala.
Jeśli tym razem dobrze zmierzyłeś, to chyba można zamawiać cewkę (nie widziałem żeby sprawna miała mniej niż 8,5 - "lekko uszkodzone" mają 3-5 Ohm).ewemarkam pisze: Oporność między pinem na wtyczce a masą to ok 3 Ohm (nie wiem jak to mierzyłem wcześniej)
Na to wygląda.ewemarkam pisze: Wnioskuję że wytarte są tarczki sprzęgła.
Z gumy olejoodpornej o podwyższonej odporności mechanicznej. Można założyć zamiennik (byle wymiar się zgadzał), z tym że szukaj raczej w asortymentach do hydrauliki siłowej bo "zwykła chińska podróba" przeważnie nie wytrzymuje nawet miesiąca.ewemarkam pisze: zwykły o- ring tylko o przekroju kwadratu.
Pożyjemy zobaczymy - oby były OK, zawsze bliżej niż z Kanady albo Australii.ewemarkam pisze: Na Ukrainie
Powiem tak: w przypadku auta ze skrzynią automatyczną którego historii serwisowej nie znam zakładam że do wymiany jest każda tarczka i płytka a do tego "coś jeszcze" (takie ciacho z niespodzianką), a w środku (wszędzie) jest tona syfu spowodowanego zużyciem tarczek i brakiem wymiany ATF przez lata. Raz trafiłem wyjątek od tej reguły, z tym że okazało się że przedpoprzedni właściciel (ja kupiłem od handlarza) zdążył skrzynię mniej więcej zregenerować, po czym uczucia do tego złomu mu oziębły i pozbył się padła w stanie "nie odpala nie jeździ".ewemarkam pisze: raz koła zamieliły na światłach a raz wyrwał do przodu. Dalej to będą tarczki czy bardziej zawór?
W takiej skrzyni jest do wymiany (normalnie) 4,5-6,5 qts, a caly układ (z konwerterem i chłodnicą oleju) zawiera 9-10 qts -> w przybliżeniu można przyjąć że w litrach wychodzi tyle samo (jak chcesz to przelicz sobie 1 qts = 0.946353 litra).
Powinien zadziałać.
Z moich doświadczeń: pomoże na krótko. Być może używając bardziej agresywnych środków myjących da się ten zaworek lepiej wypłukać, ale z kolei powstaje obawa jak zareagują na te środki tworzywa sztuczne.