F1 2008
Re: F1 2008
i oczywiście Kubica ma rację bo jak pół życia dziadował, żeby do czegoś dojść to ma prawo do sponsorów takich jakich on teraz chce czyli zagranicznych
ps. miałem głównie na myśli powstanie czysto polskiego teamu typu LOTOS lub ORLEN i coś tam
ps. miałem głównie na myśli powstanie czysto polskiego teamu typu LOTOS lub ORLEN i coś tam
zapraszam na 1/4 mili http://www.sss.org.pl i drift http://www.sdc.org.pl
Re: F1 2008
http://www.sport.pl/sport/1,93892,58948 ... pos_a.html
ja chyba cos musialem przegapic - moglby mi ktos w duzym skrocie opowiedziec, jakiez to obelgi spadly na naszego biednego, uciskanego bambo w Brazylii? :)
ja chyba cos musialem przegapic - moglby mi ktos w duzym skrocie opowiedziec, jakiez to obelgi spadly na naszego biednego, uciskanego bambo w Brazylii? :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: F1 2008
Ami: zapewne takie, jak Twoja :) Może do tego jeszcze rzucali weń bananami? :)
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: F1 2008
ja zupelnie nie wiem, co obrazliwego jest w Murzynku Bambo :) ale niektorym, to sie wszystko z rasizmem kojarzy ;P
Jacek "AMI" Rudowski
Re: F1 2008
Największa porażka roku dostała nagrodę...
A tym, którzy jeszcze nie czytali, proponuję lekturę serii artykułów o wojenkach FISA vs FOCA: cz. 1, cz. 2,
cz. 3, czyli lody można kręcić wszędzie i o każdej porze :)
r.
A tym, którzy jeszcze nie czytali, proponuję lekturę serii artykułów o wojenkach FISA vs FOCA: cz. 1, cz. 2,
cz. 3, czyli lody można kręcić wszędzie i o każdej porze :)
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: F1 2008
Toto to ma być bolid w nowym sezonieWRC fan pisze: Pokracznie to wygląda




Dolce far niente 

Re: F1 2008
No niby tak, ale ale jeżeli już jeździ, to dobrze, aby wyglądalo....vibowit pisze:Nie ważne jak wygląda, ważne żeby jeździło.

Dolce far niente 

Re: F1 2008
Ciekawe, czemu to ma jakieś wąsy za skrzydłem, skoro wszystkie elementy aero poza skrzydłami miały być usunięte...
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: F1 2008
Własnie podawali ,że Webbera potrącili na wyścigu rowerowym ale na szczęście nie bardzo groźne 

https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa
Śnieżna zabawa
Re: F1 2008
Jestem ciekaw, czy FIA zaryzykuje odejście paru teamów i czy teamy rzeczywiście porzucą F1, czy tylko się odgrażają...F1ultra.pl pisze: Gdyby od roku 2010 zaczął w Formule 1 obowiązywać standardowy silnik, faworytem do jego dostarczania byłaby firma Ilmor. Jej właściciel Mario Illien powiedział niemieckiemu magazynowi „Auto, motor und sport”, że idealna jednostka to trzylitrowe V8 z limitem obrotów ustalonym na 14000 RPM. Wytrzymałość wyniosłaby sześć weekendów GP.
„To powinno dawać 680 – 700 koni mechanicznych mocy” – prognozuje Illien.
Firma Illiena budowała silniki dla zespołu McLaren, które sygnowane były marką Mercedes – Benz. Koncern jednak zajął się tym sam w roku 2005, zaś Ilmor aktualnie działa w wyścigach serii IndyCar, współpracując z Hondą.
Dostawcę potencjalnego standardowego silnika poznamy w piątek. Oprócz Ilmora brane pod uwagę są: Cosworth, Mecachrome, Zytek, Judd. Ostateczna decyzja o tym, czy standardowy silnik stanie się faktem zapadnie 12 grudnia w Paryżu.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: F1 2008
Równie ciekawa reszta wywiadu, pod hasłem ,,dajcie więcej swobody projektantom'', jest dostępna pod sznurkiem zamieszczonym na początku.F1ultra.pl pisze:Legendarny konstruktor rodem z RPA, między innymi zespołów Brabham i McLaren, rozmawia z niemieckim portalem motosport-total.com na temat obecnej techniki w Formule 1 i zmian w regulaminie na sezon 2009.
[...]
Pytanie: Widziałeś nowe aerodynamiczne elementy na ostatnich testach?
Murray: "Tak. Zakaz stosowania dodatkowych aerodynamicznych elementów uważam za słuszny. W zasadzie, można by nawet zakazać stosowania materiałów z włókien węglowych w różnych elementach. To technologia kosztująca majątek, a w czasie wypadku to właśnie ona najpierw ulega uszkodzeniu, a ostre kawałki powodują potencjalne niebezpieczeństwo. Wiele jeszcze trzeba zmienić, robić wielkie kroki, bo póki co FIA ogranicza się do bardzo małych."
[...]
Pytanie: Nie żałujesz, że nie bierzesz udziału w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań, jak np. KERS?
Murray: "Nie. Ten pomysł wydaje mi się niefortunny. Tak naprawdę chodzi tutaj o technologię dla hybrydowych samochodów, a to bardzo fajne z marketingowego punktu widzenia. Jednak, jeżeli przyjrzymy się całemu obiegowi takiego samochodu, to można zobaczyć, że on ani trochę nie jest bardziej oszczędny od zwykłego samochodu, czy to na benzynę, czy to diesla. To niezaprzeczalne fakty. Z technologią KERS najważniejsze jest ogłosić całemu światu: „Popatrzcie, zajmujemy się przyszłością, opracowujemy czyste technologie”, a tak naprawdę wszystko to jest bardziej skomplikowane i niesie z sobą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa podczas wyścigów. Nie tego potrzebuje Formuła 1."
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: F1 2008
A teraz z innej beczki:
r.
Na miejscu Sir Jacka też byłbym co najmiej zniesmaczony, gdyby moim nazwiskiem nazwali taki festyn, szczególnie gdyby był poprzyklejany do SUV-a... Na szczęście mnie to nie grozi :)Autoblog.com pisze:After seeing a rendering of the M3-based BT 92 from Brabham Racing, we were anxiously anticipating the car's debut at the Essen Motor Show this past week. The real thing didn't disappoint - beautiful carbon fiber bodywork, massive brakes, adjustable suspension, and unique wheels wrapped with Dunlop tires. Sound like a winning combination, yet? Well, maybe not. Like many of you, we assumed that the company was directly linked to the Brabham family, well known for its racing success. This is apparently not the case, and according to GoldCoast.com.au, Sir Jack Brabham is upset about the use of his family's name and has stated that legal action will be taken against the German-based company. The names "Brabham" and "Brabham Racing" have been legally registered, but the desired link to the original race team is apparent in the press release after the jump. We're not lawyers, but we can't imagine the use of the Brabham name being allowed for too much longer. Thanks for the tip, Joel.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: F1 2008
Honda F1 team for sale, no buyer means no 2009 season.
Autoblog pisze: According to several reports, Honda has put its F1 team up for sale and if the automaker doesn't find a suitor before the start of the season in March, it won't be campaigning in 2009.
An unnamed source told Reuters that Honda team bosses Ross Brawn and Nick Fry said, "They have a month to find a buyer, otherwise they are closing the team." Autocar reports that a media lunch was cancelled this week and that a staff meeting at Honda Team HQ in Brackley was called this evening and an official statement will follow tomorrow morning from Japan.
The reason for the decision is due to the current economic climate and the cost of developing a competitive car that abides by the 2009 rules. Finding someone to back the team during these tumultuous times is going to prove difficult and there's already talk that Bernie Ecclestone may step in to attempt to work out a deal to keep Honda around.
More information should follow tomorrow. Thanks to all who tipped in.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: F1 2008
No to niezły numer. Udało im się zatrudnić Ross'a Brawn'a, więc myślałem, że jednak planują zostać w F1 na dłużej. Ciekawe, czy wiadomość się potwierdzi.
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: F1 2008
Wygląda na to, że Honda rzeczywiście wycofuje się z F1
http://www.f1ultra.pl/news-Honda-oficja ... 47,40.html

http://www.f1ultra.pl/news-Honda-oficja ... 47,40.html
Re: F1 2008
Cosworth wygrał przetarg na standardowe jednostki napędowe od 2010 :
http://www.autoklub.pl/22519,item,0,,f1.html
Tymczasem Alonso zapowiada wycofanie się z F1 jeśli do użytku wejdą bolidy z ujednoliconymi silnikami.
http://www.autoklub.pl/22519,item,0,,f1.html
Tymczasem Alonso zapowiada wycofanie się z F1 jeśli do użytku wejdą bolidy z ujednoliconymi silnikami.
Re: F1 2008
tak czytam te niusy i czytam i coraz bardziej się cieszę że w tym roku udało mi się przeżyć GP na żywo - bo chyba już tak fajnie nie będzie... 
Araby czują że zyski ze sprzedaży ropy spadną i za wszelką cenę budują tory F1 żeby zabezpieczyć przychody w przyszłości - tylko kto tam będzie latał i to oglądał jak wymażą z kalendarzy europejskie GP a bolidy będą się różniły tylko wkładem (kierowcą).

Araby czują że zyski ze sprzedaży ropy spadną i za wszelką cenę budują tory F1 żeby zabezpieczyć przychody w przyszłości - tylko kto tam będzie latał i to oglądał jak wymażą z kalendarzy europejskie GP a bolidy będą się różniły tylko wkładem (kierowcą).
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 309 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: F1 2008
Trochę się boję reakcji łańcuchowej po decyzji Hondy.
Czy ja wiem. Z tego, co czytam kolejne tory (Niemcy, Francja, Kanada) mają problemy finansowe ze względu na nieopłacalność organizacji wyścigów F1. Wygląda na to, że koszty (przede wszystkim za prawa do organizacji wyścigu) przekraczają zyski.naLeśnik pisze: Araby czują że zyski ze sprzedaży ropy spadną i za wszelką cenę budują tory F1 żeby zabezpieczyć przychody w przyszłości