Próba reanimacji Legacy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Próba reanimacji Legacy
Witam.
Zacznę od początku. Mam Subaru Legacy 2.0R 101kW z 2003 r. Wziąłem go od kolegi za przysłowiową butelkę wódki. Kolega dostał diagnozę iż ma UPG do wymiany . Na 1 cylindrze 6,5 ATM reszty mu mechanik nie sprawdził . Objawy jakie miał to szarpanie i brak mocy. Kolega się przestraszył kosztów i kupił TOYOTĘ z salonu
Nie miałem czasu zbytnio na dobrą diagnostykę ale na szybko ustawiłem zawory i po pomiarach mam na cylindrach po 9,5 ATM. Czy jest to dobre ciśnienie?
Auto odżyło ale na drugi dzień niestety objaw braku mocy i szarpania powrócił Miał ktoś podobną sytuację? W najbliższym wolnym czasie idą do wymiany świece i przewody(cewka jest sprawna).
Druga sprawa słychać podczas jazdy terkotanie z miejsca połączenia wału ze skrzynią. Poleciał frez na skrzyni czy wale?? Jakie wasze sugestie?
Niestety kolega nie dbał o to auto!!!
Nie jest poobijane ale mocno "zaszczurzone"! Do wymiany są tuleje metalowo gumowe w przednich wahaczach, tarcze, klocki, elementy tapicerki, ale największy hit to iż do silnika musiałem dolać 2,5L oleju!!!!!!!!
Na razie diagnozuje i liczę koszty doprowadzenia tego auta do świetności. Dodam tylko że jest to pierwszy mój bokser w życiu i auto na 4 łapy. Szkoda że tylko 138KM
dla mnie podstawowa informacja to kondycja silnika i układu napędowego. To zadecyduje czy będę chciał się bawić w renowację Subaraka.
Będę was zasypywał pytaniami.
Pozdrawiam Grzegorz
Zacznę od początku. Mam Subaru Legacy 2.0R 101kW z 2003 r. Wziąłem go od kolegi za przysłowiową butelkę wódki. Kolega dostał diagnozę iż ma UPG do wymiany . Na 1 cylindrze 6,5 ATM reszty mu mechanik nie sprawdził . Objawy jakie miał to szarpanie i brak mocy. Kolega się przestraszył kosztów i kupił TOYOTĘ z salonu
Nie miałem czasu zbytnio na dobrą diagnostykę ale na szybko ustawiłem zawory i po pomiarach mam na cylindrach po 9,5 ATM. Czy jest to dobre ciśnienie?
Auto odżyło ale na drugi dzień niestety objaw braku mocy i szarpania powrócił Miał ktoś podobną sytuację? W najbliższym wolnym czasie idą do wymiany świece i przewody(cewka jest sprawna).
Druga sprawa słychać podczas jazdy terkotanie z miejsca połączenia wału ze skrzynią. Poleciał frez na skrzyni czy wale?? Jakie wasze sugestie?
Niestety kolega nie dbał o to auto!!!
Nie jest poobijane ale mocno "zaszczurzone"! Do wymiany są tuleje metalowo gumowe w przednich wahaczach, tarcze, klocki, elementy tapicerki, ale największy hit to iż do silnika musiałem dolać 2,5L oleju!!!!!!!!
Na razie diagnozuje i liczę koszty doprowadzenia tego auta do świetności. Dodam tylko że jest to pierwszy mój bokser w życiu i auto na 4 łapy. Szkoda że tylko 138KM
dla mnie podstawowa informacja to kondycja silnika i układu napędowego. To zadecyduje czy będę chciał się bawić w renowację Subaraka.
Będę was zasypywał pytaniami.
Pozdrawiam Grzegorz
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Próba reanimacji Legacy
Terkotanie to może być koło dwumasowe, ale to niech wypowiedzą się użytkownicy legaców. Jak chodzi sprzęgło?
Szarpanie i brak mocy to mogą być kable świece, ale może też być jakiś czujnik. Check engine się nie świeci?
Auto ma lpg?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Szarpanie i brak mocy to mogą być kable świece, ale może też być jakiś czujnik. Check engine się nie świeci?
Auto ma lpg?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Próba reanimacji Legacy
Wg manuala ciśnienie na cylindrach w silniku 2.0 sohc powinno mieć 10 bar.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Próba reanimacji Legacy
Sorki mój błąd. Pomyliłem stopień sprężania z ciśnieniem sprężania.dzixd pisze:Wg manuala ciśnienie na cylindrach w silniku 2.0 sohc powinno mieć 10 bar.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Tutaj masz zdjęcie z manuala ile wynosić powinno ciśnienie na cylindrach czyli od 10,4 - 13,0 BAR
Jak rozumiem masz legacy IV generacji na rynek EU?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Próba reanimacji Legacy
Ewidentnie słychać terkotanie i czuć luz z połączenia skrzyni i wału. Sprzęgło i biegi bez zastrzeżeń.
Mam LPG ale na razie testuję auto na BP. Check się świeci.
Ostatnio zmieniony 9 gru 2018, o 11:36 przez Adamec, łącznie zmieniany 1 raz.
Próba reanimacji Legacy
Auto to Legacy IV.
CIśnienie mam 9,5 ATM? Czyli za niskie ale równe na wszystkich cylindrach. Ma ponad 320 tyś km może to jest przyczyną tego stanu?
Cały czas walczę z myślami czy się opłaca reanimować to auto??
CIśnienie mam 9,5 ATM? Czyli za niskie ale równe na wszystkich cylindrach. Ma ponad 320 tyś km może to jest przyczyną tego stanu?
Cały czas walczę z myślami czy się opłaca reanimować to auto??
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Próba reanimacji Legacy
Przede wszystkim napisz z jakiego rejonu jesteś i wtedy może ktoś podpowie czy nie ma jakiegoś blisko Ciebie warsztatu, który zajmuje się subaru. Tam powinni mieć sprzęt do diagnostyki.
Skrzynię też powinni od razu obadać np. na podnośniku czy podczas jazdy.
Skoro świeci się check to może być problem z jakimś czujnikiem, albo parametrami pracy silnika. Podłączenie do komputera i zczytanie błędów powinno pomóc znaleźć przyczynę.
Takie diagnozowanie przez neta mało wyjaśni. Lepiej podjedź do warsztatu gdzie mają do czynienia z subaru. Nie powinni wziąć dużo za podłączenie do kompa.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Skrzynię też powinni od razu obadać np. na podnośniku czy podczas jazdy.
Skoro świeci się check to może być problem z jakimś czujnikiem, albo parametrami pracy silnika. Podłączenie do komputera i zczytanie błędów powinno pomóc znaleźć przyczynę.
Takie diagnozowanie przez neta mało wyjaśni. Lepiej podjedź do warsztatu gdzie mają do czynienia z subaru. Nie powinni wziąć dużo za podłączenie do kompa.
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Próba reanimacji Legacy
Życie mnie nauczyło że najszybciej sam dojdę do tego co w aucie nie działa. Forum traktuję jako drogowskaz i nie oczekuję diagnozy. Z Subaru nigdy nie miałem do czynienia.
Do tej pory byłem zwolennikiem francuskiej motoryzacji. Na obecną chwilę posiadam Renault Espace IV z 3,5 V6 240KM ale niestety serce w nim pada.
To Subaru przez przypadek ogarnąłem. Na razie muszę przeliczyć koszty doprowadzenia go do świetności. Specyfika mojej pracy a dokładnie dojazdy ponad 80km w jedną stronę spowodowały iż zacząłem rozglądać się za autem z napędem na 4 łapy.
Na razie pytań i czytam ponieważ końcówka roku jest dla mnie zawodowo ciężka i czasochłonna więc myślę że tak naprawdę subarakiem zajmę się dopiero po nowym roku.
Do warsztatu nie będę prowadził auta ponieważ chcę i myślę że uda mi się ogarnąć wszystko samemu. Tylko znajdę więcej czasu.
Do tej pory byłem zwolennikiem francuskiej motoryzacji. Na obecną chwilę posiadam Renault Espace IV z 3,5 V6 240KM ale niestety serce w nim pada.
To Subaru przez przypadek ogarnąłem. Na razie muszę przeliczyć koszty doprowadzenia go do świetności. Specyfika mojej pracy a dokładnie dojazdy ponad 80km w jedną stronę spowodowały iż zacząłem rozglądać się za autem z napędem na 4 łapy.
Na razie pytań i czytam ponieważ końcówka roku jest dla mnie zawodowo ciężka i czasochłonna więc myślę że tak naprawdę subarakiem zajmę się dopiero po nowym roku.
Do warsztatu nie będę prowadził auta ponieważ chcę i myślę że uda mi się ogarnąć wszystko samemu. Tylko znajdę więcej czasu.
Próba reanimacji Legacy
Jeszcze jedno. Na wyświetlaczu od spalania itp. pojawia mi się Acc? Ki czort to jest? Dodam że wyświetlacz od radia jest ciemny ale radio gra.
Ktoś mi może powiedzieć jakie mam oznaczenie silnika w tym aucie?
Ktoś mi może powiedzieć jakie mam oznaczenie silnika w tym aucie?
- rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Dacia :)
- Polubił: 116 razy
- Polubione posty: 180 razy
Re: Próba reanimacji Legacy
Acc wyświetla się, gdy kluczyk w stacyjce nie do końca odbije po odpalaniu (pozycja rozruchu). Również radio w tej pozycji wydaje się martwe - spróbuj poruszyć kluczykiem.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.
Próba reanimacji Legacy
Na pewno zacznij o odczytania kodów błędów. Jak jest lampka to jest kod.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Próba reanimacji Legacy
dostęp mam do CDIFa tylko z silnikiem się nie łączę Muszę dostać się do komputera który czyta Subaru.
Próba reanimacji Legacy
https://sourceforge.net/projects/freessm.berlios/
działa z tym kablem, albo podobnym
https://allegro.pl/kabel-diagnostyczny- ... 62401.html
A przez telefon i moduł Bluetooth ODB2
https://play.google.com/store/apps/deta ... p&hl=en_US
Więcej o kabelkach
viewtopic.php?f=3&t=14407&start=75&hilit=kabel
działa z tym kablem, albo podobnym
https://allegro.pl/kabel-diagnostyczny- ... 62401.html
A przez telefon i moduł Bluetooth ODB2
https://play.google.com/store/apps/deta ... p&hl=en_US
Więcej o kabelkach
viewtopic.php?f=3&t=14407&start=75&hilit=kabel
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
-
recki
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Kraków / Wieliczka
- Auto: Legaś 05 2.0 SOHC MT lpg
- Polubił: 0
- Polubione posty: 4 razy
Próba reanimacji Legacy
Poobserwuj konsumpcję oleju i innych płynów czy coś nie znika. Jak ruda nie szaleje to ja bym ratował!
Próba reanimacji Legacy
Na razie przyuważyłem przy kielichach przednich amorów ale to raczej tylko nalot.
Na razie stoi ale po nowym roku wezmę się dokładnie za niego. Teraz troszkę czasu brak. Do stycznia postaram się ogarnąć czemu daje na 3 gary. Reszta później.
Gdzie znajde jakąś dobra serwisówkę ze schematami elektrycznymi?
Próba reanimacji Legacy
Tak na szybko spojrzałem to od VAG powinienem się połączyć z autem? Program to myślę że pikuś.paku pisze: ↑9 gru 2018, o 18:16https://sourceforge.net/projects/freessm.berlios/
działa z tym kablem, albo podobnym
https://allegro.pl/kabel-diagnostyczny- ... 62401.html
A przez telefon i moduł Bluetooth ODB2
https://play.google.com/store/apps/deta ... p&hl=en_US
Więcej o kabelkach
viewtopic.php?f=3&t=14407&start=75&hilit=kabel
Próba reanimacji Legacy
Rob. Naprawiaj.
Dostałes pol darmo to się oplaca.
Wrzuć może pikczers.
Dostałes pol darmo to się oplaca.
Wrzuć może pikczers.
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
a
"Powaga zabija powoli"
a
"Powaga zabija powoli"
Próba reanimacji Legacy
Myślę że 1,5 tys zł to jak za darmo. Mam dylemat bo moja żaba(Espace) tez do reanimacji i sam nie wiem co robić
Fotki dopiero ewentualnie jutro bo od czwartku jestem w pracy.
Próba reanimacji Legacy
Jakbym mial wybierac to juz wybralem
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
a
"Powaga zabija powoli"
a
"Powaga zabija powoli"
Próba reanimacji Legacy
Wiesz, tam mam 240 kucy i miny niezapomniane kierowników aut których wyprzedza "szafa z korytarza" ale od dawna myślałem nad 4 łapami(ryby, dojazdy do pracy, dojazdy na budowy). Przypadek trafił że mogę zreanimować tego Legacy. Może zakocham się w Subaru???
Próba reanimacji Legacy
No jak tam uważasz.
To podlicz koszty. Potem reanimuj S. Najwyżej sprzedaż
Ja swoje legacy uwielbiam.
To podlicz koszty. Potem reanimuj S. Najwyżej sprzedaż
Ja swoje legacy uwielbiam.
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
a
"Powaga zabija powoli"
a
"Powaga zabija powoli"
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 37 razy
- Polubione posty: 76 razy
Próba reanimacji Legacy
Za tyle to kupiłem re70 do wurca
Kolego, naprawiaj i ciesz sie jazdą
Aaaa i wrzuć fotki
Próba reanimacji Legacy
Sęk w tym że już nic nie uważam. poczekam i zobaczę. Koszty pokażą co zostanie. Ale zawsze zerkałem w stronę subaru. Może kiedyś kupię Tribeckę.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- euyot (9 gru 2018, o 20:45)
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Próba reanimacji Legacy
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- Adamec (10 gru 2018, o 12:18)
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.