Czesc i Czolem,
Jako ponad roczny posiadacz Forestera SG ' 07 MT spotkalem sie z dziwnym (chyba)
zachowaniem napedu, a przynajmniej tak mi sie wydaje. I szukajac nie znalazlem
nic co by pomoglo wyjasnic, stad pytanie,
Opis:
Stromy gorski podjazd zasniezony.
Jade autem w gorach ostatnimi czasu na reduktorze (podjazd do schroniska na ok 900 m n.p.m).
Delikatnie, bo wasko, śnieg itp. Na jednym podjeździe zabrakło pary i auto zaczelo mielić kolami i
zjezdzac do tylu, udalo sie zatrzymac lekko w poprzek.
Uwaga wazna: po wyjsciu z samochody, bylo tak slisko ze prawie sie wyłożyłem. Rodzina poszła pieszo,
ja załozyłem łańcuchy, podszedł znajomy wyprostowaliśmy auto. I chciałem ruszyć z łańcuchami z przodu.
No i tutaj clue: Wg obserwatora na zewnątrz samochodu mieliła tylko tylnia oś, lekko sie nawet zakopując.
Musiałem cofnąć się do wypłaszczenia i z rozpędu podjeżdzać.
I teraz, czy nie powinno być tak że przód też powinien mielić ? Czy z racji ze może było tak ślisko działał tylko tył ?
Dzięki za rady i wyrozumiałość
Pozdr
AK
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
kwiatek6324
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester SG
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
A czy "obserwator z zewnątrz" patrzył z jednej czy obu stron?
-
kwiatek6324
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester SG
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
Stal z tylu i raz widzial jedno , potem drugie. Oba staly, ale czy jednoczesnie to nie wie.
Pozdr
AK
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
Raczej normalne.
Koło mieli mniej obciążone.
Nie ma systemu kontroli trakcji.
Koło mieli mniej obciążone.
Nie ma systemu kontroli trakcji.
Dolce far niente
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
Nie chodzi o system kontroli trakcji tylko o dyfry. Jak otwarte to nigdy nie będą mielić wszystkie. Pewnie mowa o wolnossaku a w nim nic nie jes poszperowane.
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
Kontrola trakcji powinna koło mielące przyblokować.
Patrz bmw xdrive.
Bawarczykom wyszło zestrojenie najlepiej.
Miałem forka 2.0NA 2006 czy 2007 i mielił.
Patrz bmw xdrive.
Bawarczykom wyszło zestrojenie najlepiej.
Miałem forka 2.0NA 2006 czy 2007 i mielił.
Dolce far niente
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
Znaczy że trzeba łańcuchy na 4 koła zakładaćkwiatek6324 pisze:Czesc i Czolem,
Jako ponad roczny posiadacz Forestera SG ' 07 MT spotkalem sie z dziwnym (chyba)
zachowaniem napedu, a przynajmniej tak mi sie wydaje. I szukajac nie znalazlem
nic co by pomoglo wyjasnic, stad pytanie,
Opis:
Stromy gorski podjazd zasniezony.
Jade autem w gorach ostatnimi czasu na reduktorze (podjazd do schroniska na ok 900 m n.p.m).
Delikatnie, bo wasko, śnieg itp. Na jednym podjeździe zabrakło pary i auto zaczelo mielić kolami i
zjezdzac do tylu, udalo sie zatrzymac lekko w poprzek.
Uwaga wazna: po wyjsciu z samochody, bylo tak slisko ze prawie sie wyłożyłem. Rodzina poszła pieszo,
ja załozyłem łańcuchy, podszedł znajomy wyprostowaliśmy auto. I chciałem ruszyć z łańcuchami z przodu.
No i tutaj clue: Wg obserwatora na zewnątrz samochodu mieliła tylko tylnia oś, lekko sie nawet zakopując.
Musiałem cofnąć się do wypłaszczenia i z rozpędu podjeżdzać.
I teraz, czy nie powinno być tak że przód też powinien mielić ? Czy z racji ze może było tak ślisko działał tylko tył ?
Dzięki za rady i wyrozumiałość
Pozdr
AK
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
Zdartapodeszwa
- 0 gwiazdek
- Auto: Forester sf
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Forek SG - dziwne a moze normalne zachowanie napedu.
1. NA ma otwarte dyfry z przodu i tyłu ale centralny to wiskoza która ogranicza poślizg - przynajmniej część momentu powinna pójść na przynajmniej jedno przednie koło.
2. Żeby wiskoza zaskoczyła trzeba trochę podkręcić obroty.
3. Zakladanie łańcuchów tylko na jedną oś w samochodzie ze stałym napędem na wszystkie koła utrudnia "ogarnięcie" się centralnemu dyfrowi.
4. W sytuacji gdy tył mieli spróbuj lekko podciągać ręczny - przyblokuje tył i moment powinien zacząć "uciekać" na przód.
2. Żeby wiskoza zaskoczyła trzeba trochę podkręcić obroty.
3. Zakladanie łańcuchów tylko na jedną oś w samochodzie ze stałym napędem na wszystkie koła utrudnia "ogarnięcie" się centralnemu dyfrowi.
4. W sytuacji gdy tył mieli spróbuj lekko podciągać ręczny - przyblokuje tył i moment powinien zacząć "uciekać" na przód.