Outback III 3.0 2006 r.

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
ArturSte
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback III 3.0 2006 r.

Post 24 lut 2019, o 01:17

Jest to mój pierwszy post więc Witam Wszystkich.
Do rzeczy... Mam możliwość odkupienia od znajomego ze Szwecji Outbacka 3.0 benzyna 2006 r. Przejechane ma 190 000 km. Znajomy Słowak użytkuje je praktycznie od początku ( kupił roczne auto ). Auto jest w ładnym stanie, zadbane i z pewnych rąk. Zawsze podobały mi się te auta a z racji tego, że szukam kombi 4x4 zastanawiam się nad tą propozycją. Znajomy chce za samochód w przeliczeniu na złotówki ok. 15 000 zł. Koszt mojej podróży do Szwecji i sprowadzenia do Polski to ok. 1500 zł. Myślicie, że opłacalne jest sprowadzenie takiego samochodu (duży silnik) do kraju ? Może ktoś orientuje ile wyniesie przybliżony koszt opłat auta z tym silnikiem oraz założenia instalacji gazowej ? Ceny na portalach internetowych są bardzo zróżnicowane dlatego chciałbym zasięgnąć rady znawców tego auta czy cała inwestycja będzie opłacalna. Wiem tylko, że samochód jest z pewnych rąk i zadbane ale może przy tym przebiegu zaczynają się awarie. Dodam, że samochód chcę użytkować a nie ściągnąć je na handel.
Załączam poglądową fotkę samochodu, którą zrobiłem ok. 2 lata temu przy okazji jakiegoś spotkania.

Z góry dziękuję.
Załączniki
IMG_0229.jpg



przemowrc
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Outback III 3.0 2006 r.

Post 24 lut 2019, o 10:37

ArturSte pisze:Jest to mój pierwszy post więc Witam Wszystkich.
Do rzeczy... Mam możliwość odkupienia od znajomego ze Szwecji Outbacka 3.0 benzyna 2006 r. Przejechane ma 190 000 km. Znajomy Słowak użytkuje je praktycznie od początku ( kupił roczne auto ). Auto jest w ładnym stanie, zadbane i z pewnych rąk. Zawsze podobały mi się te auta a z racji tego, że szukam kombi 4x4 zastanawiam się nad tą propozycją. Znajomy chce za samochód w przeliczeniu na złotówki ok. 15 000 zł. Koszt mojej podróży do Szwecji i sprowadzenia do Polski to ok. 1500 zł. Myślicie, że opłacalne jest sprowadzenie takiego samochodu (duży silnik) do kraju ? Może ktoś orientuje ile wyniesie przybliżony koszt opłat auta z tym silnikiem oraz założenia instalacji gazowej ? Ceny na portalach internetowych są bardzo zróżnicowane dlatego chciałbym zasięgnąć rady znawców tego auta czy cała inwestycja będzie opłacalna. Wiem tylko, że samochód jest z pewnych rąk i zadbane ale może przy tym przebiegu zaczynają się awarie. Dodam, że samochód chcę użytkować a nie ściągnąć je na handel.
Załączam poglądową fotkę samochodu, którą zrobiłem ok. 2 lata temu przy okazji jakiegoś spotkania.

Z góry dziękuję.
Polift za 15 tys i to z pewnych rąk... Ani bym się chwili nie zastanawiał.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


euyot
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: Legacy H6 spec b
Polubił: 556 razy
Polubione posty: 77 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 24 lut 2019, o 10:39

Formalne kwestie tylko radze sprawdzic. Ze Szwecji to jakas inna procedura z dokumentami jest. Dwie czesci cos tam.
Po za tym to dobry zakup.
„Zawsze dotrzymuj słowa, nie kupuj rzeczy mielonych, bo pakują do nich również śmiecie, i nie oglądaj genitalnej pornografii, bo nabierzesz wzgardy wobec wszystkich kobiet, także wobec dam”
a
"Powaga zabija powoli"

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 37 razy
Polubione posty: 76 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 24 lut 2019, o 10:53

Obejrzyj pod kątem rdzy.
Brałbym.

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 169 razy
Polubione posty: 103 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 25 lut 2019, o 18:44

ArturSte, Do ceny auta musisz doliczyć akcyzę w wysokości 18,6% i koszt rejestracji około 400 zł .
W kwestii rejestracji auta to najlepiej zadzwoń do tego urzędu w którym będziesz załatwiam dokumenty i dowiedz się szczegółów ( jakie dokumenty będą wymagane ze Szwecji ) .Najlepiej tak zrobić bo urzędnik to Pan na Włościach i co urząd to inne wymagania np: w kwestii tłumaczeń dok .

W kwestii instalacji gazowej to trzeba się liczyć z kosztami rzędu +- 6 tys zł . Jesli chodzi o gazowników to można polecić Forumowicza " Jako " w warszawie . Wielu ludzi robiło instalacje u Niego i są zadowoleni a co najważniejsze to wie jak założyć i wysterować instalacje do H6 .
Sprawdź czy nie ma rudej Jak pisał Adam i kupuj :thumb:

ArturSte
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback III 3.0 2006 r.

Post 25 lut 2019, o 19:30

Dziękuję za odpowiedzi. Rdzy nie ma, poza tym w Szwecji nie sypią dróg solą więc i spód powinien być ładniejszy niż w naszych autach. No nic w połowie marca czeka mnie wyprawa. Zobaczymy jak to żona przyjmie :whistle:
P.S. skąd te duże rozbieżności w cenach tych aut na serwisach? Od 12 tys. do nawet 35 tys. Auto w takiej samej opcji jak te tylko z LPG znalazłem na otomoto za 27900 :-d Takie są ceny czy po prostu żądają niemożliwego. :?: :idea:

Piter 35, dzwoniłem dziś do gazownika w Białymstoku (europegas) cena dobrej instalacji to ok. 4 tys. Jest to sprawdzony zakład, robiłem u nich już instalacje a u kolegi zakładali w 6 samochodach (cała rodzinka na LPG :-) ). Do tego są producentem.
Co do dokumentów to o wszytko już wypytałem.
Miałem małą bolączkę z oponami bo jest na zimówkach z kolcami ale znajomy mówił, że podobno nie ma problemu z ich usunięciem. Właściciel wspominał, że ma na do niego nowe - 2018 r letnie Michały ale nie chce dołożyć w tej cenie :-(

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 25 lut 2019, o 23:00

Rozbieżności cenowe biorą się z tego, że w silnikach h6 występuje często problem z uszczelką pod głowicą. Regulacja zaworów też sporo potrafi kosztować, bo trzeba wyciągać silnik z samochodu. Cześć samochodów ma to za sobą i są odpowiednio droższe ;-)
Koszt wymiany dwóch uszczelek pod głowicą waha się od 1,5 do 4 tysięcy zł, a koszt regulacji zaworów od 1 do 3 tysięcy złotych. Wszystko w zależności od warsztatu i zużycia głowic/wymienionej ilości płytek zaworowych. No i instalacja gazowa musi być dobrze wystrojona, żeby nie powypalało gniazd zaworowych.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ArturSte
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback III 3.0 2006 r.

Post 26 lut 2019, o 22:44

Znalazłem jeszcze takiego rarytasa niedaleko - Subaru Brat z 1990 r. Będę wracał w parę osób więc może warto. Co myślicie, znajdzie się jakiś amator ? Chodzi mi bardziej na handel niż sobie :whistle:
https://www.blocket.se/stockholm/Subaru ... ?ca=11&w=1

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 26 lut 2019, o 23:20

Jak dołoży drzwi kierowcy w cenie, to warto. W pl drzwi raczej nie do zdobycia.
Na olx wisiał dość długo kiedyś biały pokorodowany za 12000. 6 bym może za niego dał.

Kiedyś polowałem na takiego w Skanii. Trafiały się w stanie dużo bardziej lichym. Jedyny rokujący kosztował mniej więcej tyle samo, co znalazłeś, ale właściciel trochę jeżył się na eksport. Odpuściłem.
Teraz nie kupię, bo mam 3, a żebym dziko pożądał Twojego, musiałby mieć dach targa.

BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 187 razy
Polubione posty: 204 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 26 lut 2019, o 23:28

Jest targa w pl:

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-su ... BJyDw.html?

Jak jeszcze chorowałem, była amerykańska wersja na mobile w de, w stanie zakurzonym z suchej stodoły, za 2500E. Poszła w 3 dni.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 27 lut 2019, o 09:39

ArturSte pisze:
26 lut 2019, o 22:44
Znalazłem jeszcze takiego rarytasa niedaleko - Subaru Brat z 1990 r. Będę wracał w parę osób więc może warto. Co myślicie, znajdzie się jakiś amator ? Chodzi mi bardziej na handel niż sobie :whistle:
https://www.blocket.se/stockholm/Subaru ... ?ca=11&w=1
Mógłbyś się bujać ze sprzedażą trochę czasu, bo na te samochody trzeba amatora trafić ;-)
Części blacharskie kiepsko dostępne :idea:
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ArturSte
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback III 3.0 2006 r.

Post 27 lut 2019, o 09:41

W takim razie odpuszczam. Do samochodu musiałbym jeszcze doliczyć stres związany z tym czy dojedzie na prom.
Biorę mojego Outbacka i wracam na spokojnie :thumb:

ArturSte
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback III 3.0 2006 r.

Post 25 mar 2019, o 14:24

Cześć, właśnie przyjechałem ze Szwecji moim OBK. Na gorąco chcę się pochwalić więc wrzucam parę fotek :giggle: ( później zrobię lepszej jakości :razz: ).
Co do wrażeń z jazdy po pierwszych 700 km w skrócie super !! Samochód ładnie wyposażony, system SI-drive rewelacja, wszystko płynnie chodzi, silnik aż za czysty, zawieszenie cichutkie. Samochód był garażowany i na bieżąco serwisowany. W ASO ostatni wpis jest przy 100.000 km, na kolejne serwisy dostałem całą dokumentację wraz z fakturami (trzeba tylko przetłumaczy szwedzką gwarę). Ogólnie znajomy dbał o autka. Wszystkie ryski parkingowe, odpryski podmalowywał na bieżąco korektorem, który woził w schowku. Rdzy nie znalazłem, podwozie zabezpieczał kilka lat temu - sprawdzę na podnośniku ;-). Do autka odkupiłem od niego parę bajerów:
-drugi komplet alufelg 16 z zimówkami bieżnik w ładnym stanie ale opony są już stare i do tego na kolcach
- oryginalne poprzeczki na relingi Subaru - nowe nigdy nie używane.
- demontowalny hak THULE
OBK jest na oryginalnych aluskach 17 - nowe Micheliny letnie. Spalanie na trasie przy prędkości 160 km/h, 4 osobach, bagażach, komplecie kół - 11,2L
Minusu:
- nawigacja na pytę - czy jest dostępna z polską mapą i aktualizacjami ?
- przy hamowaniu przy większej prędkości jest bicie na kierownicy - to będą będą tarcze
- niby ma tyle bajerów a brakuje tylnych czujników parkowania

A właśnie przy fotelu pasażera ma gniazdko 220V - było coś takiego w opcji, czy to jest jakiś patent :?: :o
Załączniki
20190325_122002.jpg
20190325_121956.jpg
20190325_121800.jpg
20190325_121744.jpg
20190325_121723.jpg
20190325_121715.jpg
20190325_121555.jpg
20190325_121541.jpg
20190325_121608.jpg

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Dacia :)
Polubił: 115 razy
Polubione posty: 180 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 25 mar 2019, o 14:37

ArturSte pisze:
25 mar 2019, o 14:24
czy jest dostępna z polską mapą i aktualizacjami ?
Dawno temu była, ale na tyle stara, że nie miało to większego sensu, dlatego u siebie zamontowałem Navi-Box z WinCE i Automapą (niestety chyba już niedostępny, ale teraz może jest coś z Androidem - trzeba sprawdzić na AlliExpress).
ArturSte pisze:
25 mar 2019, o 14:24
- niby ma tyle bajerów a brakuje tylnych czujników parkowania
...których zamontowanie w odpowiednim miejscu jest dość upierdliwe.
ArturSte pisze:
25 mar 2019, o 14:24
przy fotelu pasażera ma gniazdko 220V - było coś takiego w opcji, czy to jest jakiś patent :?:

Raczej inwencja własna.
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

ArturSte
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback III 3.0 2006 r.

Post 28 mar 2019, o 15:19

Panowie, jeszcze trochę Was pomęczę :roll: Proszę o pare porad. Mianowicie chcę założyć instalację gazową w w/w OBK. Gazownik podpowiedział mi, żeby wcześniej zrobić regulację zaworów. Przeszperałem trochę internety i nie znalazłem żadnego sensownego serwisu Subaru w Białymstoku więc udałem się do ASO podpytać jak to wygląda. U nich wyciągnięcie silnika i regulacja z "wymianą jakiś tam rzeczy co się wymienia" :whistle: kosztuje 4 tys. zł. No ale Pan z serwisu zabił mi klin bo powiedział, że jeżeli założę gaz to muszę się liczyć z usługą regulacji co ok. 50 tys. km a do tego nierzadko przez gaz padają inne rzeczy typu uszczelka itp. więc radził mi to przemyśleć. No i już mam namieszane w głowie. Jak to wygląda u was? Codziennie dużo się kręcę po mieście i wydawanie na benzynę ok. 100 zł/dzień niezbyt mi się kalkuluje. Z kolei wydanie na regulacje 4 tys. + 4 tys. instalacja gazowa, jakieś tam widmo możliwych usterek + regulacja powtarzana co 2 lata to jakoś też słaby interes. Przy okazji poproszę o jakieś namiary na sprawdzony serwis, który takie rzeczy robi. Może znacie kogoś w Białymstoku, ewentualnie mogę podjechać do Warszawy jeżeli jest tam zaufany serwis. Z góry dziękuję.

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Outback III 3.0 2006 r.

Post 28 mar 2019, o 16:27

Należy sprawdzić luzy, zaworowe i dopiero jeśli ich wartości nie zmieszczą sie w przedziale fabrycznym to wtedy dokonać regulacji.

Policz sobie różnicę w cenie gazu i benzyny przez te 2 lata/50k km i zobacz czy ci się opyla.

A uszczelka pada niezależnie czy gaz jest czy go nie ma.

Wysłane z mojego mądrego telefonu


Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ODPOWIEDZ