Alan, Alan, Alan! pisze: ↑26 mar 2019, o 00:51
No czyli odwrócony haldex i nic nie zmieni tego, że 30 letnia Impreza GT zjada to na śniadanie
Xdrive o którym rozmawiacie (bo są różne) to pod kątem samego napędu faktycznie odwrócony Haldex i tak do zabawy "wieloletnia" Impreza GT zjada go na śniadanie ale to ma się nijak do codzienności z tym konkretnym wspomnianym Xdrivem
Xdrive a'la odwrócny Haldex to przede wszystkim auto tylnonapędowe z dołączoną osią przednią i to się czuje, jest fajnie, przyjemnie zabawne
to także inne rozmieszczenie masy w aucie szczególne gdy mowa o "małych" 4 cylindrowych silnikach, gdyż 4 cylindrowy silnik w takim BMW może jednym cylindrem wychodzi przed przednią oś (czy w Subaru, czy w Skodzie/VW/Audi z Haldexem wiszą przed przednią osią) a to ma wpływ na rozkład masy
do tego znane także z Subaru ATV (Active Torque Vectoring) działa na oś stale napędzaną czyli na tył co nie ma wpływu na przyczepność osi przedniej, która czy to w Subaru czy wspomnianego Haldex-a w przypadku działania podobnego systemu wektorowania siły napędowej obciąża koła osi przedniej zarówno kierowaniem jak i napędzaniem
do tego każde przyśpieszanie to przesunięcie masy auta na oś tylną i w tym "odwróconym Haldexie" to bardzo dobrze ze sobą współgra bo tylna oś jest we wspomnianym Xdrive w przewadze jeśli chodzi o przekazywanie siły napędowej a im bardziej jest dociążona dynamicznie tym więcej efektywnie przeniesie
do tego dochodzi całkiem sprawny system eLSD działający przez hamulce, szybka choć niestety hydrokinetyczna skrzynia biegów i znacząca zmiana charakterystyki auta za naciśnięciem przycisku w tym z opcją całkowitego wyłączenia kontroli trakcji jak i ESP (bez utraty eLSD)
tak "małe BMW" z Xdrivem a'la odwrócony Haldex nie jest Imprezą GT za to jest bardzo fajnym rozwiązaniem codziennego fajnie prowadzącego się auta