Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
Witam wszystkich !
Od paru dni jestem posiadaczem Forestera 2.5 xt 2005r
Zaraz na drugi dzień od kupna zaświecił się check engine Z mrugający cruse po odwiedzeniu mechanika dowiedziałem się ze to problem z pompa powietrza wtórnego, z braku wolnego terminu błąd wykasowany i wróciłem na kołach ( mechanik mówił ze można z tym jeździć) , na następny dzień znów wyskoczył ten sam problem, a wiec wziąłem się za lekturę i sam postanowiłem zdiagnozować problem( nie mogłem znieść Choinki na desce ) po demontażu pompy, podpięciu na krótko do prostownika i rozebraniu stwierdziłem ze jest ona w super kondycji, sprawdziłem tez bezpieczniki i przekaźnik które tez są całe, po przeszukaniu wiem tylko ze nie ma zasilania na 2 pinowej kostce która jest wpięta do pompy ale nie wiem czym to może być spowodowane( kable całe) czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie co to może być ? Wyczerpały mi się pomysły z góry dziękuje i pozdrawiam !
Od paru dni jestem posiadaczem Forestera 2.5 xt 2005r
Zaraz na drugi dzień od kupna zaświecił się check engine Z mrugający cruse po odwiedzeniu mechanika dowiedziałem się ze to problem z pompa powietrza wtórnego, z braku wolnego terminu błąd wykasowany i wróciłem na kołach ( mechanik mówił ze można z tym jeździć) , na następny dzień znów wyskoczył ten sam problem, a wiec wziąłem się za lekturę i sam postanowiłem zdiagnozować problem( nie mogłem znieść Choinki na desce ) po demontażu pompy, podpięciu na krótko do prostownika i rozebraniu stwierdziłem ze jest ona w super kondycji, sprawdziłem tez bezpieczniki i przekaźnik które tez są całe, po przeszukaniu wiem tylko ze nie ma zasilania na 2 pinowej kostce która jest wpięta do pompy ale nie wiem czym to może być spowodowane( kable całe) czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie co to może być ? Wyczerpały mi się pomysły z góry dziękuje i pozdrawiam !
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
tak z ciekawości, pamiętasz jaki dokładnie był kod błędu?
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
Niestety nie pamietam już kodu tego błędu
Pompa powietrza wtórnego nagle z dnia na dzień sama zaczęła działać, niestety check engine dalej nie zniknął z mojej deski Teraz pojawił się błąd P0441 od nieszczelność układu odprowadzania par paliwa, przepatrzyłem wszystkie przewody i wszystko wydaje się być ok, błąd raz zniknął podczas jazdy ale tylko na chwile, słyszałem ze gdzieś przy kolektorze ssącym znajduje się zawór który może być winowajca ale nie mogę go zlokalizować, ktoś wie gdzie się może znajdować ?
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
W 2.5XT nie ma sensu z tym walczyć, bo to walka z wiatrakami, jak nie zawór EGR to pompa i tak w kółko. Jedyny pewny sposób naprawy to wymiana obu zaworów i pompy na nowe za chore pieniądze. Dlatego wywalasz oba zawory EGR i pompę, zaślepiasz kanały i wyłączasz błędy w ECU używając kabla Tactrix. A potem cieszysz się błogim spokojem, bo nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.
Jak jesteś z Warszawy i okolic to mogę Ci to ogarnąć.
Jak jesteś z Warszawy i okolic to mogę Ci to ogarnąć.
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
a z 2.0 NA jest tak samo czy to ta różnica tanio/drogo?
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
2.0 N/A nie ma programowalnego ECU i niestety nie jest tak łatwo. W nim trzeba inaczej kombinować.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
Od jakiegoś 1,5 roku są juz remapowalne z powodzeniem , Maptek i my , z powodzeniem to już robimy , ale tak tanio jak XT już nie jest
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
Tylko na miejscu czy zdalnie też (wysyłka ECU)?
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
Na miejscu przez OBD :) , owszem jest możliwość wysyłki , ale wtedy jest wiecej zabawy , immo, wysyłanie kabla do immo itp.
-
tomeksopot
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Sopot/Berlin
- Auto: Forester 2,0 XT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT
Witam,skwaro pisze: ↑6 maja 2019, o 09:01W 2.5XT nie ma sensu z tym walczyć, bo to walka z wiatrakami, jak nie zawór EGR to pompa i tak w kółko. Jedyny pewny sposób naprawy to wymiana obu zaworów i pompy na nowe za chore pieniądze. Dlatego wywalasz oba zawory EGR i pompę, zaślepiasz kanały i wyłączasz błędy w ECU używając kabla Tactrix. A potem cieszysz się błogim spokojem, bo nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.
Jak jesteś z Warszawy i okolic to mogę Ci to ogarnąć.
jaki koszt ogarnięcia takiego tematu? z góry dzięki za odpowiedź