P0172 zbyt bogata mieszanka
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
P0172 zbyt bogata mieszanka
Heja
Pacjent H6 + LPG
Dotknął mnie dwukrotnie check na desce oraz odczytany błąd 172 oraz 175 - oba wg informacji jakie znalazłem związane są ze zbyt bogatą mieszanką. Oba przypadki miały miejsce kilkaset kilometrów temu (jakieś dwa tygodnie) i wystąpiły w około dwutygodniowych odstępach (pierwszy podczas jazdy po mieście drugi w trasie oba na LPG), dodatkowo od około dwóch miesięcy obserwuję wyższe spalanie oraz:
- raz podczas przełączania z PB na LPG zaczął falować
- raz także podczas przełączania zgasł.
Co zrobiłem dotychczas to:
- sprawdziłem co znaczy błąd wg serwisówki jaką posiadam i zacząłem od pierwszego punktu czyli sprawdzenie wydechu - nic nie kopci bokami
- sprawdziłem instalację w serwisie LPG - pracuje bez zastrzeżeń zdaniem serwisu z sugestią z ich strony na rozjeżdżające się parametry na benzynie
- odczytywałem i usuwałem błędy ze sterownika auta
- resetowałem ECU aby sprawdzić odczyty dla samej benzyny i już tutaj bez udziału LPG następują korekty dla A/F po resecie z wartości 0 sięgające do 25% podczas pracy na biegu jałowym, poniżej zrzuty: Z tego co jestem w stanie ocenić sam na podstawie zrzutów to widzę, że sondy reagują, przepływomierz coś mierzy, czujnik temperatury powietrza zasysanego także wskazuje wartości, czy jest jeszcze jakiś parametr którego nie widać na załącznikach a jaki mógłby coś podpowiedzieć?
Wdzięczny będę za jakiekolwiek podpowiedzi co sprawdzić lub poznać wskazówkę gdzie szukać.
PS. Auto jeździ w momencie wywalenia błędu normalnie, pracuje na co dzień także bez większych zastrzeżeń.
Pacjent H6 + LPG
Dotknął mnie dwukrotnie check na desce oraz odczytany błąd 172 oraz 175 - oba wg informacji jakie znalazłem związane są ze zbyt bogatą mieszanką. Oba przypadki miały miejsce kilkaset kilometrów temu (jakieś dwa tygodnie) i wystąpiły w około dwutygodniowych odstępach (pierwszy podczas jazdy po mieście drugi w trasie oba na LPG), dodatkowo od około dwóch miesięcy obserwuję wyższe spalanie oraz:
- raz podczas przełączania z PB na LPG zaczął falować
- raz także podczas przełączania zgasł.
Co zrobiłem dotychczas to:
- sprawdziłem co znaczy błąd wg serwisówki jaką posiadam i zacząłem od pierwszego punktu czyli sprawdzenie wydechu - nic nie kopci bokami
- sprawdziłem instalację w serwisie LPG - pracuje bez zastrzeżeń zdaniem serwisu z sugestią z ich strony na rozjeżdżające się parametry na benzynie
- odczytywałem i usuwałem błędy ze sterownika auta
- resetowałem ECU aby sprawdzić odczyty dla samej benzyny i już tutaj bez udziału LPG następują korekty dla A/F po resecie z wartości 0 sięgające do 25% podczas pracy na biegu jałowym, poniżej zrzuty: Z tego co jestem w stanie ocenić sam na podstawie zrzutów to widzę, że sondy reagują, przepływomierz coś mierzy, czujnik temperatury powietrza zasysanego także wskazuje wartości, czy jest jeszcze jakiś parametr którego nie widać na załącznikach a jaki mógłby coś podpowiedzieć?
Wdzięczny będę za jakiekolwiek podpowiedzi co sprawdzić lub poznać wskazówkę gdzie szukać.
PS. Auto jeździ w momencie wywalenia błędu normalnie, pracuje na co dzień także bez większych zastrzeżeń.
Pozdrawiam
M
M
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
P0172 zbyt bogata mieszanka
nie ciągnie lewego powietrza?
zrób coś takiego, podłącz się pod OBD, odczyty korekt, podnieś obroty do 3000RPM i obserwuj korekty, jeśli po kilkunastu sekundach korekty ( A/F correction) zaczną spadać to na 99% ciągnie lewe powietrze.
zrób coś takiego, podłącz się pod OBD, odczyty korekt, podnieś obroty do 3000RPM i obserwuj korekty, jeśli po kilkunastu sekundach korekty ( A/F correction) zaczną spadać to na 99% ciągnie lewe powietrze.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
P0172 zbyt bogata mieszanka
sorry, w pośpiechu źle zinterpretowałem błąd, u Ciebie jest za bogato.
sprawdź MAFa, na wolnych obrotach wskazania powinny być w okolicy 4g/s a u ciebie przeszło 5g/s
sprawdź MAFa, na wolnych obrotach wskazania powinny być w okolicy 4g/s a u ciebie przeszło 5g/s
P0172 zbyt bogata mieszanka
Dzięki za sugestię, rzeczywiście wg serwisówki dla H6 powinno być 3,8g/s?
Kolejną informacją jaką znalazłem jest to, że napięcie powinno być pomiędzy 1,1-1,2V, czy tak powinienem ocenić i ewentualnie go wymieniać? Czy jest jakaś inna metoda? W serwisówce nic nie widzę na ten temat
Kolejną informacją jaką znalazłem jest to, że napięcie powinno być pomiędzy 1,1-1,2V, czy tak powinienem ocenić i ewentualnie go wymieniać? Czy jest jakaś inna metoda? W serwisówce nic nie widzę na ten temat
Pozdrawiam
M
M
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
P0172 zbyt bogata mieszanka
wpierw spróbuj go delikatnie wyczyścić, wystarczy minimalna ilość kurzu na drucie i MAF będzie zakłamywał.
P0172 zbyt bogata mieszanka
I tak też wczoraj poczyniłem, ale z racji że do tego wytrąbiłem bro już nie sprawdzałem podczas jazdy chociaż parkingowe odczyty z jednej strony były optymistyczne MAF pokazywał wzorcowo ale z drugiej strony zmieniły się korekty chwilowe z minusowych na plusowe w okolicach 10-15%. Dzisiaj wezmę go na przejażdżkę i podzielę się
Pozdrawiam
M
M
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
P0172 zbyt bogata mieszanka
czyli jest znaczna różnica, długoterminowe po jakimś czasie powinny się zmienić.
P0172 zbyt bogata mieszanka
Hej
Przepraszam, że nie odpisałem ale w ostatnich dniach auto stoi nie używane z racji na pogodę
Odczyty jeszcze będę monitorował ale wygląda na to, że czyszczenie pomogło i MAF pokazuje na biegu jałowym około 3,6g/s.
A czy korekty jeżeli przeszły z ujemnych na dodatnie to dobrze rozumiem, że zaczyna podawać więcej powietrza?
Przepraszam, że nie odpisałem ale w ostatnich dniach auto stoi nie używane z racji na pogodę
Odczyty jeszcze będę monitorował ale wygląda na to, że czyszczenie pomogło i MAF pokazuje na biegu jałowym około 3,6g/s.
A czy korekty jeżeli przeszły z ujemnych na dodatnie to dobrze rozumiem, że zaczyna podawać więcej powietrza?
Pozdrawiam
M
M
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
P0172 zbyt bogata mieszanka
nie, jeśli MAF zakłamuje i podaje do ECU że do dolotu dostaje się więcej powietrza, to ECU z grubsza dostosowuje do tej ilości odpowiednią ilość paliwa żeby zachować stosunek powietrze/paliwo 14.7:1, ale sonda O2 lub AFR mierząc w spalinach zawartość tlenu, daje sygnał do ECU że jest za dużo paliwa i ECU zaczyna ujmować tak żeby utrzymać stosunek 14.7:1 a kiedy korekta, obojętnie w którą stronę jest powyżej 25% to wywali błąd.
P0172 zbyt bogata mieszanka
Czy udało się rozwiązać problem? Jakie są koszty?limesiak pisze: ↑1 lip 2019, o 07:19Hej
Przepraszam, że nie odpisałem ale w ostatnich dniach auto stoi nie używane z racji na pogodę
Odczyty jeszcze będę monitorował ale wygląda na to, że czyszczenie pomogło i MAF pokazuje na biegu jałowym około 3,6g/s.
A czy korekty jeżeli przeszły z ujemnych na dodatnie to dobrze rozumiem, że zaczyna podawać więcej powietrza?
Mam to samo, zbyt bogata mieszanka wyskakuje od wiosny. Dwa ASO nie były sobie w stanie poradzić z problemem. Teraz na południu Europy strasznie traci moc, a komputer pokazuje nierealne spalanie i mały zasięg. Będę wdzięczny za pomoc
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
P0172 zbyt bogata mieszanka
przecież napisał że czyszczenie MAFa pomogło.
Jakie u ciebie wyskoczyły błędy?
P0172 zbyt bogata mieszanka
HejTmyy pisze: ↑13 lip 2019, o 14:27
Czy udało się rozwiązać problem? Jakie są koszty?
Mam to samo, zbyt bogata mieszanka wyskakuje od wiosny. Dwa ASO nie były sobie w stanie poradzić z problemem. Teraz na południu Europy strasznie traci moc, a komputer pokazuje nierealne spalanie i mały zasięg. Będę wdzięczny za pomoc
W moim przypadku czyszczenie MAF pomogło.
Jeżeli występuje ten sam błąd i ASO pójdzie ścieżką usunięcia go wg instrukcji to może nie czyścić MAFa z tego co pamiętam bo nie jest to tam napisane...
Lepiej odwiedź jakiegoś kumatego mechanika, Subaru to wbrew pozorom zwykłe auto tylko czasem bardziej wymagające (troski:))
Pozdrawiam
M
M