Taśma
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Taśma
Nie, nie jest możliwe rozwinięcie taśmy. Żeby ją rozwinąć musisz ją otworzyć rozebrać. Jej obrót jest ograniczony przez nia samą w środku. Nie ma żadnych ograniczników. Dlatego trzeba uważać gdy się ma sama taśmę w ręce, co by jej nie zerwać gdy nią obracamy.
Taśma ma ok pół obrotu w każdą stronę więcej niż kierownica. Zazwyczaj pęka ona przy którymś końcu. Sama kierownica ok 1 i 3/4 w każdą stronę.
Taśma ma ok pół obrotu w każdą stronę więcej niż kierownica. Zazwyczaj pęka ona przy którymś końcu. Sama kierownica ok 1 i 3/4 w każdą stronę.
Taśma
Dzięki za odpowiedż. To znaczy mam wrócić jeden obrót 3/4 i to będzie środek , czy dobrze zrozumiałem . Czyli kręcąc kierownicą w lewo tęż powinienem poczuć lekki opór ? A jeżeli nie ma oporu w lewo to jest żle tak
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Taśma
Opór na kierownicy powoduje przekładnia. Łącznie kierownica ma jakieś 3.5 obrotu. Od kół skręconych maksymalnie w lewo do kół skręconych maksymalnie w prawo. Sama taśma więcej o niecały obrót. Na obudowie taśmy masz znacznik który wyznacza jej środek. .
Generalnie w celu wymiany taśmy ustawiasz koła na wprost, zdejmujesz kierowcę, demontujesz stary zwijacz (taśmę). Bierzesz nowy bądź używany. Sprawdzasz czy jest ustawiony na środku (jest znacznik). Ale nie wiesz też czy ktoś nie kręcił nim wcześniej. Przekrec nim delikatnie aż poczujesz opór, potem w drugą stronę i policz obroty. Następnie wycofaj o połowę obrotów i ustaw na znaczniki. Dopiero tak ustawioną taśmę montujesz na kolumnie kierownicy.
Jeśli nigdy tego nie robiłeś to zleć to komuś kto wie jak jej nie zerwać ;)
Generalnie w celu wymiany taśmy ustawiasz koła na wprost, zdejmujesz kierowcę, demontujesz stary zwijacz (taśmę). Bierzesz nowy bądź używany. Sprawdzasz czy jest ustawiony na środku (jest znacznik). Ale nie wiesz też czy ktoś nie kręcił nim wcześniej. Przekrec nim delikatnie aż poczujesz opór, potem w drugą stronę i policz obroty. Następnie wycofaj o połowę obrotów i ustaw na znaczniki. Dopiero tak ustawioną taśmę montujesz na kolumnie kierownicy.
Jeśli nigdy tego nie robiłeś to zleć to komuś kto wie jak jej nie zerwać ;)