Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Witam,
Przymierzam się do zakupu Subaru Tribeca. Chciałbym powrócić do marki. Widzę jednak że znaczna część ofert w internecie jest z silnikami do remontu. Czytając opinie zrozumiałem że jednostki są raczej bezproblemowe, ale nie wiem czy przypadkiem to prawda.
Czy coś jest nie tak z tymi jednostkami?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego auta?
Pozdrawiam
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Przymierzam się do zakupu Subaru Tribeca. Chciałbym powrócić do marki. Widzę jednak że znaczna część ofert w internecie jest z silnikami do remontu. Czytając opinie zrozumiałem że jednostki są raczej bezproblemowe, ale nie wiem czy przypadkiem to prawda.
Czy coś jest nie tak z tymi jednostkami?
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego auta?
Pozdrawiam
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
szukaj wersji EU z silnikiem EZ36F, ja swoją 2008 sprzedałem z przebiegiem 275kkm, w tym 60kkm na LPG, zero problemów z silnikiem. Zwróć uwagę na moment zapinania lock upu, bo często kończą się konwertery w skrzyni i masz efekt takiego drżenia, jakby jazda po tralce.
Re: Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Przyznam że szukam raczej wersji B9. One chyba nie występowały z takim silnikiem.lutek34 pisze:szukaj wersji EU z silnikiem EZ36F, ja swoją 2008 sprzedałem z przebiegiem 275kkm, w tym 60kkm na LPG, zero problemów z silnikiem. Zwróć uwagę na moment zapinania lock upu, bo często kończą się konwertery w skrzyni i masz efekt takiego drżenia, jakby jazda po tralce.
Tajemnicze stuki są częstą przypadłością? Wiem że analiza stuków to wróżenie z fusów, ale czy to częsty przypadek. Jednak sporo do sprzedania właśnie ze stukającym silnikiem.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
B9, to silnik 3.0. Te same silniki były stosowane w innych modelach Subaru i raczej mają dobrą opinię, częstą przyczyną stuków jest piston slap, ale to do zweryfikowania na miejscu. Szukasz pewno takiej sztuki, więc ktoś bez przyczyny nie oferuje samochodu za niską cenę.
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Ogólnie Tribeca ma raczej niskie ceny (wiadomo, to raczej względny temat). Raczej szukam nie uszkodzonej ale jeżeli mam się z czymś liczyć (tutaj przywołam sbd) to lepiej widzieć czego szukać.
Rdza jest obecna jak w każdym innym Subaru? Miałem już impreze GC I Outback II.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Rdza jest obecna jak w każdym innym Subaru? Miałem już impreze GC I Outback II.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
A te uszkodzenia 3.0 to przypadkiem w parze z instalacją lpg nie chodzą?
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Wygląda na to że nie.BiP pisze:A te uszkodzenia 3.0 to przypadkiem w parze z instalacją lpg nie chodzą?
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Wertując forum zauważyłem że głównymi problemami H6 jest przegrzewanie się. I zaniedbana wymiana oleju przez poprzednich właścicieli. Chodzi tu o smarowanie układu rozrządu głównie. Kiedyś szukałem właśnie jakiś informacji bo chciałem kupić z tym silnikiem. Głównie to zagraniczne fora.
A tak jak już w temacie H6 jesteśmy. 3.6 jest ponoć lepszy do LPG. Ale jak wygląda sprawa luzow w choćby 2, 3 i 4 generacji Legacy? Są gdzieś płytki?
A tak jak już w temacie H6 jesteśmy. 3.6 jest ponoć lepszy do LPG. Ale jak wygląda sprawa luzow w choćby 2, 3 i 4 generacji Legacy? Są gdzieś płytki?
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Gdzie można znaleźć tą sławna literkę F? Czy powinna być wybita na bloku?lutek34 pisze:szukaj wersji EU z silnikiem EZ36F, ja swoją 2008 sprzedałem z przebiegiem 275kkm, w tym 60kkm na LPG, zero problemów z silnikiem. Zwróć uwagę na moment zapinania lock upu, bo często kończą się konwertery w skrzyni i masz efekt takiego drżenia, jakby jazda po tralce.
Który dekoder Vin pokaże numer silnika pełny. Zazwyczaj pojawia się tylko główny kod silnika.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Na tabliczce znamionowej samochodu masz pełny kod silnika, VIN, kod lakieru itp.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
2 generacja ej18 ej20 ej22 hydropopychacze do 1996 (pod koniec produkcji śrubki) i ej25D chyba płytkiewemarkam pisze: ↑30 sie 2020, o 15:12Wertując forum zauważyłem że głównymi problemami H6 jest przegrzewanie się. I zaniedbana wymiana oleju przez poprzednich właścicieli. Chodzi tu o smarowanie układu rozrządu głównie. Kiedyś szukałem właśnie jakiś informacji bo chciałem kupić z tym silnikiem. Głównie to zagraniczne fora.
A tak jak już w temacie H6 jesteśmy. 3.6 jest ponoć lepszy do LPG. Ale jak wygląda sprawa luzow w choćby 2, 3 i 4 generacji Legacy? Są gdzieś płytki?
3 generacja ej201 i ej251 śrubki, ez30d płytki albo szklanki
4 generacja ej202 ej251 śrubki ej204 i ej20f płytki ej253 nie wiem ez30d płytki albo szklanki
nie Wspominając o wersjach turbo, ale one rzadko spotykane
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Jeden z tych uszkodzonych to nawet mój :)
Jako że się kompletnie nie znam to się wypowiem :)
Też czytałem, że lepiej 3,6.wiec taki kupiłem.
Olej zmieniony, ale któregoś pięknego dnia zaczęło sobie stukać...
Na jesień miał iść na regulację zaworów. Jest lpg.
W Carficie powiedzieli od 5 do 8 za remont i pewnie tak się skończy, bo mało chętnych na zakup, a w sumie nic innego nie widzę co by mi się podobało.
Jak dzwoniłem do serwisu to mówili, że to standard i już „kilka„ 3,6 robili.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
A co obejmuje ten standard. Jaki to jest problem? Panewka czy coś innego?tomquat pisze:Jeden z tych uszkodzonych to nawet mój :)
Jako że się kompletnie nie znam to się wypowiem :)
Też czytałem, że lepiej 3,6.wiec taki kupiłem.
Olej zmieniony, ale któregoś pięknego dnia zaczęło sobie stukać...
Na jesień miał iść na regulację zaworów. Jest lpg.
W Carficie powiedzieli od 5 do 8 za remont i pewnie tak się skończy, bo mało chętnych na zakup, a w sumie nic innego nie widzę co by mi się podobało.
Jak dzwoniłem do serwisu to mówili, że to standard i już „kilka„ 3,6 robili.
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
A który to Twój?
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Swoją drogą, myślę że jeżeli 1/3 aut na sprzedaż mają popsute silniki to zdecydowanie jest nad czym się zastanowić. Ceny wynikają pewnie
również z bardzo małej popularności tego auta. Oczywiście ja jako kupujący mogę z tego skorzystać, ale ... Jednak bardzo dużo aut z panewką. W teorii w automacie silnik jest mocno chroniony przed czynnikiem ludzkim. To mnie skłoniło do dyskusji na forum miłośników.
Żeby nie było, jestem fanem marki. Miałem już 2x Subaru i bardzo chętnie wrócę ale coś tutaj jest na rzeczy. Chętnie posłucham opinii ekspertów.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
również z bardzo małej popularności tego auta. Oczywiście ja jako kupujący mogę z tego skorzystać, ale ... Jednak bardzo dużo aut z panewką. W teorii w automacie silnik jest mocno chroniony przed czynnikiem ludzkim. To mnie skłoniło do dyskusji na forum miłośników.
Żeby nie było, jestem fanem marki. Miałem już 2x Subaru i bardzo chętnie wrócę ale coś tutaj jest na rzeczy. Chętnie posłucham opinii ekspertów.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Myślę że skoro panewka to po prostu kwestia zaniedbania wymiany oleju. Tak jak ma się to przy 2.5T. ponoć krąży opinia żeby olej zmieniać co 8 tys. Bo traci parametry i już nie smaruje jak powinien.
Re: Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Jestem +/- 6 tys. po wymianie.ewemarkam pisze:Myślę że skoro panewka to po prostu kwestia zaniedbania wymiany oleju. Tak jak ma się to przy 2.5T. ponoć krąży opinia żeby olej zmieniać co 8 tys. Bo traci parametry i już nie smaruje jak powinien.
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Tu ogłoszony jest ;)fieldy pisze:A który to Twój?
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
gdzie Ty znajdujesz 1/3 Tribec z uwalonym silnikiem?
https://www.olx.pl/motoryzacja/samochod ... 9-tribeca/
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Pewnie u Turka w Niemczech na placu :) albo aukcjach copart.lutek34 pisze:gdzie Ty znajdujesz 1/3 Tribec z uwalonym silnikiem?
https://www.olx.pl/motoryzacja/samochod ... 9-tribeca/
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Obecnie zostały na placu boju 3 z popsutym silnikiem. Jeszcze w zeszłym tygodniu były dwie więcej, ale też mniej ofert było ogólnie. Na 15 tribec było 4-5 z popsutym silnikiem. Jakby 1/3. Dzisiaj statystyki wyglądają lepiej bo są aż 23 oferty na cały kraj ;), ale fakt jest taki że niektórzy sprzedawcy zatajają taki fakt w nadziei że kupujący się nie zorientuje. Stukanie panewki trzeba umieć zdiagnozować bo czasami dźwięk jest subtelny. To nie zawsze brzmi jak walenie młotkiem po kowadle.
Ile kosztuje remont silnika w razie czego? Które serwisy w mazowieckim polecacie? Może bezpieczniej kupić i zrobić od razu na lepszych elementach.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Ile kosztuje remont silnika w razie czego? Które serwisy w mazowieckim polecacie? Może bezpieczniej kupić i zrobić od razu na lepszych elementach.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Masz parę postów wyżej wyceniony remontfieldy pisze:Obecnie zostały na placu boju 3 z popsutym silnikiem. Jeszcze w zeszłym tygodniu były dwie więcej, ale też mniej ofert było ogólnie. Na 15 tribec było 4-5 z popsutym silnikiem. Jakby 1/3. Dzisiaj statystyki wyglądają lepiej bo są aż 23 oferty na cały kraj ;), ale fakt jest taki że niektórzy sprzedawcy zatajają taki fakt w nadziei że kupujący się nie zorientuje. Stukanie panewki trzeba umieć zdiagnozować bo czasami dźwięk jest subtelny. To nie zawsze brzmi jak walenie młotkiem po kowadle.
Ile kosztuje remont silnika w razie czego? Które serwisy w mazowieckim polecacie? Może bezpieczniej kupić i zrobić od razu na lepszych elementach.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Zakup Tribeca - dużo ofert z popsutym silnikiem
Dzięki. Przyznam że 5k wydaje się nierealne. Wyjęcie silnika, może szlif, nowe panewki. Właściwie ten trzeba na części pierwsze rozebrać. Nowe uszczelki wszędzie. Jest jakiś polecany warsztat w Warszawie/okolicy chętnie zadzwonię i się dowiem w sumie.
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka