jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 24 lis 2020, o 22:13

Dobry wieczór,

Mam Leśnika z 2006 roku. Zanim kupiłem pojechałem do stacji diagnostycznej zobaczyć podwozie RYDWANu. Chciałbym nim trochę jescze pojeżdzić.
Werdykt diagnosty: na widocznych elementach kozorozja dopiero polizała blachę i podłużnicę.

Zdecydowałem się na zabezpieczenie podwozia, ale nabieram wątlpliwości- ile kasy zainwestować i jak zabezpieczyć podwozie RYDWANU?
Kolega jeżdzący T3 VW (grzebiący się)- doradził mi:
- wosk do profili zamkniętych oraz wosk do podwozia (inna konsystencja)
-nadkola- typowy baranek- dodatkowo wygłuszy samochód.

Moje wątpliwości oraz pytania:
1. Jaki to zakres inwestycji 600 zł czy 2.000 zł?
2. czy warto zainwestować takie 2.000? (sam tego nie zrobię? Ale to naprawdę spora kasa?)
3. Czy taki baranek stosuje się na nadkola czy wszędzie?

Z góry dziękuję za podpowiedzi. Temat dla mnie trudny do decyzji, Stąd w/w pytania.

RR
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
Darcio (13 sty 2021, o 08:45)



redot
0 gwiazdek
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 25 lis 2020, o 01:11

W przypadku już dość wiekowego auta, w dodatku znanego z podatności na korozję, osobiście bym zaczął od sprawdzenia wnętrza profili zamkniętych kamerą inspekcyjną. Można kupić jakieś tanie kamery endoskopowe od chińczyków albo na alledrogo z możliwością podłączenia do smartfona. Prawdopodobnie trzeba będzie najpierw wyjąć zaślepki (mogą być przykryte barankiem) i tam trzeba zajrzeć. Chodzi o to, że gdy korozja tam będzie zaawansowana, to taki preparat (rodzaj półpłynnego wosku, np. Tectyl) w sumie niewiele da i kasa wywalona w błoto. A co wtedy można zrobić, jak zabezpieczyć tak trudnodostępne miejsce? Dobre pytanie - ktoś wie :?: Podejrzewam, że profesjonalnie trzeba by było to wypiaskować przy pomocy jakiegoś cienkiego narzędzia. Co się tyczy podłogi, progów, to podobnie - najpierw warto się upewnić, że pod starą (często już uszkodzoną w wielu miejscach) warstwą baranka nie kwitnie "ruda". Wtedy najpierw trzeba zerwać tę warstwę starego baranka, oczyścić rdzę, zastosować coś na rdzę (jakiś Fortan np.), potem podkład epoksydowy, jakaś farba antykorozyjna (czasem są takie nawet w lidlu w kolorze bordowym) albo cynk w sprayu i na to dopiero baranek. Jeśli zaawansowana rdza między progami, to też najpierw by wypadało tam zajrzeć i oczyścić. Ostatnio znalazłem na YT film, jak facet walczy z korozją karoserii Forestera jedną ręką - daje to do myślenia ile jest roboty, żeby to dobrze zrobić, gdy korozja jest już prawie wszędzie, a wcale tego nie widać gołym okiem :o
W przypadku tego samochodu, w pierwszej kolejności bym zdjął tapicerkę w bagażniku i obejrzał kielichy, bo tam czasem jest tragedia, a to kluczowe miejsce karoserii - trudne do naprawy, gdy zostanie zjedzone przez korniki. Co do kosztów, to wszystko zależy od zakresu prac, rodzaju materiałów (grubości nałożenia) itp. Na pewno jak zrobisz sam, to będziesz miał taniej.

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 25 lis 2020, o 22:02

Dziękuje za ten precyzyjny opis. Trochę przeraża mnie zakres i dokładność czynności, które trzeba wykonać lub podjąć decyzję, czy warto to w ogóle zaczynać (jeżli "RUDA się zadomowiła"

Teraz jeszcze bardziej nabrałem wątpliwości- co robić jeżeli w po takiej inspekcji kamerką, będzie sporo tej rdzy. :?: :?: :?:

Kamerki do podłączenia do smartfona- rzeczywiście można już kupić od 49 do 199 zł (wiele ofert się wyświetla)

Prośba o podesłanie linku do YT," jak facet walczy z korozją karoserii Forestera jedną ręką"

Temat sprawdzenia kielichów jest już w mojej głowie. W innym moim zapytaniu nt korozji/purchli na nadkolach Moderator Działu nawet instrukcję mi podesłał ( jak dobrać się do tych kielichów).
RR

redot
0 gwiazdek
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 26 lis 2020, o 04:02



dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 26 lis 2020, o 22:42

redot pisze:
26 lis 2020, o 04:02

A ten facet to zakręcony pozytywnie jest. Oglądałem z wypiekami

Żeby takie coś u blacharza zrobić, to lekko myślę 10 - 30 k zł a termin to pewnie z rok.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
ptk22 (27 lis 2020, o 12:31)
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 27 lis 2020, o 12:34

RobRobson pisze:
24 lis 2020, o 22:13
nadkola- typowy baranek- dodatkowo wygłuszy samochód.
A co to typowy baranek?
Jest ryzyko, musi być wybór.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
Polubił: 212 razy
Polubione posty: 491 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 27 lis 2020, o 14:57

ptk22 pisze:
RobRobson pisze:
24 lis 2020, o 22:13
nadkola- typowy baranek- dodatkowo wygłuszy samochód.
A co to typowy baranek?


Użytkownicy, którzy polubili ten post :
ptk22 (27 lis 2020, o 20:29)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 29 lis 2020, o 21:48

W kwestii filmiku RKProjekt- to coś niesamowitego. Do tego jeszcze tylko ciągle tylko jedną ręką.
A zaczyna najpierw od pracy zwykłym śrubokrętem. Niewarygodne.
@Redot. @ Dzixd- bardzo dziękuję za "motywacyjny filmik"

RR

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 29 lis 2020, o 21:55

W kwestii Baranka Kultu- ten most z klipu kojarzę, ale wciąż zastanawiam się nad tezy- czym zabezpieczyć porządnie nadkola ?

Czy nadkola od Forestera zabezpieczyć " typowym barankiem" to dobry pomysł? :?:
Takie zabezpieczenie to chyba mając podnośnik- można samodzielnie wykonać? :?:
RR

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 30 lis 2020, o 18:32

RobRobson pisze:
29 lis 2020, o 21:55
W kwestii Baranka Kultu- ten most z klipu kojarzę, ale wciąż zastanawiam się nad tezy- czym zabezpieczyć porządnie nadkola ?

Czy nadkola od Forestera zabezpieczyć " typowym barankiem" to dobry pomysł? :?:
Takie zabezpieczenie to chyba mając podnośnik- można samodzielnie wykonać? :?:
RR
Ja bym zastosował podkład epoksydowy a na to jakiś preparat na bazie wosku.
Pod baranka podobno lubi wchodzić wilgoć. wosk jest fajny bo jest elastyczny a baranek twardnieje.

W tak starym forku bez czyszczenia podwozia się nie obędzie. Chyba że masz sztukę z Włoch albo Hiszpanii.
Zobacz jak wygląda moje legacy z 2009, salon Polska. :lol:
viewtopic.php?t=21701&start=50

Można konserwację samodzielnie wykonać pod warunkiem, że masz podwozie oczyszczone, pomalowane farbą. W innym wypadku pod warstwą którą nałożysz dalej będzie rdza się rozwijała. No i skuteczniej będzie jak zdemontujesz amortyzatory, żeby elegancko wnęki zakonserwować.
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 10 gru 2020, o 21:53

@Dzixd, dziękuje za odpowiedź i link do "całego felietonu" jak ktoś porwał się z motyką na sdzixd[/dzixd, Będe miał dużą frajdę jak na spiokojnie w weekend obejrzę wszystkie dzixd,

Leśnik którym jeżdzę z jest kupiony od dealera w Polsce (jak był dzixd, Ale już widzę, że to ja bym się porwał z motyką na słońce bo nawet jednego podnośnika nidzixd[/dzixd, RR

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 10 gru 2020, o 21:54

Przepraszam, w kliku miesjcach skopiowałem (autokorektor zadziałał) Twój nickname.

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 4 razy
Polubione posty: 9 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 24 gru 2020, o 20:02

Ja do konserwacji podwozia samochodu już na trzech samochodach użyłem uszczelniacza poliuretanowego, rozrzedzonego ksylenem do odpowiedniej konsystencji, wpierw oczywiście w miejscach gdzie była goła blacha, poszedł podkład epoksydowy. Berlingo ze zdjęć, gdzie były wymieniane całe progi, po 2 latach wyglądał OK i go sprzedałem.
Teraz jak znajdę czas to będę konserwował OBK, oczywiście poliuretanem od spodu.
132986296_1041783639634638_5301547526154065382_n.jpg
132928852_859744651486895_8145615674465911683_n.jpg
132876615_2679988978979653_3239035032533153446_n.jpg
132854257_1314612338904773_2081853584756275395_n.jpg

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 28 gru 2020, o 18:20

Uszczelniacz poliuretanowy- dziękuję, ktoś z użytkowniów Leśnika też to stosował.
Nie mam warunków, podnośnik, miejsce itd, dlatego mogę tylko teraz pozzadrościć, a na przyszłość zastanowić się, jak we własnym zakresie (w oparciu o rady, które dostałem- za nie BARDZO DZIĘKUJĘ) powalczyć samemu.

Póki co po zdjęciu kół, oraz "oklapeaniu specjalnym młotkiem" najgorzej wygląda przód. W załączeniu -fotka z dziurą w podłużnicy.
Mam nadzieję, iż nie wygląda to jeszcze tragicznie :?: :?:
RR
Załączniki
podłużnica_przód_F.jpg

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 1 sty 2021, o 13:39

RobRobson, ale tą podłużnice musisz najpierw naprawić. Samo pomalowanie tak mocno zgnitego elementu konstrukcyjnego nic nie da.
Jest ryzyko, musi być wybór.

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek

Post 14 sty 2021, o 22:03

@ptk 22. Oczywiście podłużnice zostały naprawione... zanim nastąpiła konserwacja powodzią rydwanu
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
ptk22 (14 sty 2021, o 23:42)

ODPOWIEDZ