jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
Dobry wieczór,
Mam Leśnika z 2006 roku. Zanim kupiłem pojechałem do stacji diagnostycznej zobaczyć podwozie RYDWANu. Chciałbym nim trochę jescze pojeżdzić.
Werdykt diagnosty: na widocznych elementach kozorozja dopiero polizała blachę i podłużnicę.
Zdecydowałem się na zabezpieczenie podwozia, ale nabieram wątlpliwości- ile kasy zainwestować i jak zabezpieczyć podwozie RYDWANU?
Kolega jeżdzący T3 VW (grzebiący się)- doradził mi:
- wosk do profili zamkniętych oraz wosk do podwozia (inna konsystencja)
-nadkola- typowy baranek- dodatkowo wygłuszy samochód.
Moje wątpliwości oraz pytania:
1. Jaki to zakres inwestycji 600 zł czy 2.000 zł?
2. czy warto zainwestować takie 2.000? (sam tego nie zrobię? Ale to naprawdę spora kasa?)
3. Czy taki baranek stosuje się na nadkola czy wszędzie?
Z góry dziękuję za podpowiedzi. Temat dla mnie trudny do decyzji, Stąd w/w pytania.
RR
Mam Leśnika z 2006 roku. Zanim kupiłem pojechałem do stacji diagnostycznej zobaczyć podwozie RYDWANu. Chciałbym nim trochę jescze pojeżdzić.
Werdykt diagnosty: na widocznych elementach kozorozja dopiero polizała blachę i podłużnicę.
Zdecydowałem się na zabezpieczenie podwozia, ale nabieram wątlpliwości- ile kasy zainwestować i jak zabezpieczyć podwozie RYDWANU?
Kolega jeżdzący T3 VW (grzebiący się)- doradził mi:
- wosk do profili zamkniętych oraz wosk do podwozia (inna konsystencja)
-nadkola- typowy baranek- dodatkowo wygłuszy samochód.
Moje wątpliwości oraz pytania:
1. Jaki to zakres inwestycji 600 zł czy 2.000 zł?
2. czy warto zainwestować takie 2.000? (sam tego nie zrobię? Ale to naprawdę spora kasa?)
3. Czy taki baranek stosuje się na nadkola czy wszędzie?
Z góry dziękuję za podpowiedzi. Temat dla mnie trudny do decyzji, Stąd w/w pytania.
RR
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- Darcio (13 sty 2021, o 08:45)
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
W przypadku już dość wiekowego auta, w dodatku znanego z podatności na korozję, osobiście bym zaczął od sprawdzenia wnętrza profili zamkniętych kamerą inspekcyjną. Można kupić jakieś tanie kamery endoskopowe od chińczyków albo na alledrogo z możliwością podłączenia do smartfona. Prawdopodobnie trzeba będzie najpierw wyjąć zaślepki (mogą być przykryte barankiem) i tam trzeba zajrzeć. Chodzi o to, że gdy korozja tam będzie zaawansowana, to taki preparat (rodzaj półpłynnego wosku, np. Tectyl) w sumie niewiele da i kasa wywalona w błoto. A co wtedy można zrobić, jak zabezpieczyć tak trudnodostępne miejsce? Dobre pytanie - ktoś wie Podejrzewam, że profesjonalnie trzeba by było to wypiaskować przy pomocy jakiegoś cienkiego narzędzia. Co się tyczy podłogi, progów, to podobnie - najpierw warto się upewnić, że pod starą (często już uszkodzoną w wielu miejscach) warstwą baranka nie kwitnie "ruda". Wtedy najpierw trzeba zerwać tę warstwę starego baranka, oczyścić rdzę, zastosować coś na rdzę (jakiś Fortan np.), potem podkład epoksydowy, jakaś farba antykorozyjna (czasem są takie nawet w lidlu w kolorze bordowym) albo cynk w sprayu i na to dopiero baranek. Jeśli zaawansowana rdza między progami, to też najpierw by wypadało tam zajrzeć i oczyścić. Ostatnio znalazłem na YT film, jak facet walczy z korozją karoserii Forestera jedną ręką - daje to do myślenia ile jest roboty, żeby to dobrze zrobić, gdy korozja jest już prawie wszędzie, a wcale tego nie widać gołym okiem
W przypadku tego samochodu, w pierwszej kolejności bym zdjął tapicerkę w bagażniku i obejrzał kielichy, bo tam czasem jest tragedia, a to kluczowe miejsce karoserii - trudne do naprawy, gdy zostanie zjedzone przez korniki. Co do kosztów, to wszystko zależy od zakresu prac, rodzaju materiałów (grubości nałożenia) itp. Na pewno jak zrobisz sam, to będziesz miał taniej.
W przypadku tego samochodu, w pierwszej kolejności bym zdjął tapicerkę w bagażniku i obejrzał kielichy, bo tam czasem jest tragedia, a to kluczowe miejsce karoserii - trudne do naprawy, gdy zostanie zjedzone przez korniki. Co do kosztów, to wszystko zależy od zakresu prac, rodzaju materiałów (grubości nałożenia) itp. Na pewno jak zrobisz sam, to będziesz miał taniej.
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
Dziękuje za ten precyzyjny opis. Trochę przeraża mnie zakres i dokładność czynności, które trzeba wykonać lub podjąć decyzję, czy warto to w ogóle zaczynać (jeżli "RUDA się zadomowiła"
Teraz jeszcze bardziej nabrałem wątpliwości- co robić jeżeli w po takiej inspekcji kamerką, będzie sporo tej rdzy.
Kamerki do podłączenia do smartfona- rzeczywiście można już kupić od 49 do 199 zł (wiele ofert się wyświetla)
Prośba o podesłanie linku do YT," jak facet walczy z korozją karoserii Forestera jedną ręką"
Temat sprawdzenia kielichów jest już w mojej głowie. W innym moim zapytaniu nt korozji/purchli na nadkolach Moderator Działu nawet instrukcję mi podesłał ( jak dobrać się do tych kielichów).
RR
Teraz jeszcze bardziej nabrałem wątpliwości- co robić jeżeli w po takiej inspekcji kamerką, będzie sporo tej rdzy.
Kamerki do podłączenia do smartfona- rzeczywiście można już kupić od 49 do 199 zł (wiele ofert się wyświetla)
Prośba o podesłanie linku do YT," jak facet walczy z korozją karoserii Forestera jedną ręką"
Temat sprawdzenia kielichów jest już w mojej głowie. W innym moim zapytaniu nt korozji/purchli na nadkolach Moderator Działu nawet instrukcję mi podesłał ( jak dobrać się do tych kielichów).
RR
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
A ten facet to zakręcony pozytywnie jest. Oglądałem z wypiekami
Żeby takie coś u blacharza zrobić, to lekko myślę 10 - 30 k zł a termin to pewnie z rok.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (27 lis 2020, o 12:31)
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
A co to typowy baranek?
Jest ryzyko, musi być wybór.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (27 lis 2020, o 20:29)
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
W kwestii filmiku RKProjekt- to coś niesamowitego. Do tego jeszcze tylko ciągle tylko jedną ręką.
A zaczyna najpierw od pracy zwykłym śrubokrętem. Niewarygodne.
@Redot. @ Dzixd- bardzo dziękuję za "motywacyjny filmik"
RR
A zaczyna najpierw od pracy zwykłym śrubokrętem. Niewarygodne.
@Redot. @ Dzixd- bardzo dziękuję za "motywacyjny filmik"
RR
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
W kwestii Baranka Kultu- ten most z klipu kojarzę, ale wciąż zastanawiam się nad tezy- czym zabezpieczyć porządnie nadkola ?
Czy nadkola od Forestera zabezpieczyć " typowym barankiem" to dobry pomysł?
Takie zabezpieczenie to chyba mając podnośnik- można samodzielnie wykonać?
RR
Czy nadkola od Forestera zabezpieczyć " typowym barankiem" to dobry pomysł?
Takie zabezpieczenie to chyba mając podnośnik- można samodzielnie wykonać?
RR
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
Ja bym zastosował podkład epoksydowy a na to jakiś preparat na bazie wosku.RobRobson pisze: ↑29 lis 2020, o 21:55W kwestii Baranka Kultu- ten most z klipu kojarzę, ale wciąż zastanawiam się nad tezy- czym zabezpieczyć porządnie nadkola ?
Czy nadkola od Forestera zabezpieczyć " typowym barankiem" to dobry pomysł?
Takie zabezpieczenie to chyba mając podnośnik- można samodzielnie wykonać?
RR
Pod baranka podobno lubi wchodzić wilgoć. wosk jest fajny bo jest elastyczny a baranek twardnieje.
W tak starym forku bez czyszczenia podwozia się nie obędzie. Chyba że masz sztukę z Włoch albo Hiszpanii.
Zobacz jak wygląda moje legacy z 2009, salon Polska.
viewtopic.php?t=21701&start=50
Można konserwację samodzielnie wykonać pod warunkiem, że masz podwozie oczyszczone, pomalowane farbą. W innym wypadku pod warstwą którą nałożysz dalej będzie rdza się rozwijała. No i skuteczniej będzie jak zdemontujesz amortyzatory, żeby elegancko wnęki zakonserwować.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
@Dzixd, dziękuje za odpowiedź i link do "całego felietonu" jak ktoś porwał się z motyką na sdzixd[/dzixd, Będe miał dużą frajdę jak na spiokojnie w weekend obejrzę wszystkie dzixd,
Leśnik którym jeżdzę z jest kupiony od dealera w Polsce (jak był dzixd, Ale już widzę, że to ja bym się porwał z motyką na słońce bo nawet jednego podnośnika nidzixd[/dzixd, RR
Leśnik którym jeżdzę z jest kupiony od dealera w Polsce (jak był dzixd, Ale już widzę, że to ja bym się porwał z motyką na słońce bo nawet jednego podnośnika nidzixd[/dzixd, RR
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
Przepraszam, w kliku miesjcach skopiowałem (autokorektor zadziałał) Twój nickname.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
Ja do konserwacji podwozia samochodu już na trzech samochodach użyłem uszczelniacza poliuretanowego, rozrzedzonego ksylenem do odpowiedniej konsystencji, wpierw oczywiście w miejscach gdzie była goła blacha, poszedł podkład epoksydowy. Berlingo ze zdjęć, gdzie były wymieniane całe progi, po 2 latach wyglądał OK i go sprzedałem.
Teraz jak znajdę czas to będę konserwował OBK, oczywiście poliuretanem od spodu.
Teraz jak znajdę czas to będę konserwował OBK, oczywiście poliuretanem od spodu.
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
Uszczelniacz poliuretanowy- dziękuję, ktoś z użytkowniów Leśnika też to stosował.
Nie mam warunków, podnośnik, miejsce itd, dlatego mogę tylko teraz pozzadrościć, a na przyszłość zastanowić się, jak we własnym zakresie (w oparciu o rady, które dostałem- za nie BARDZO DZIĘKUJĘ) powalczyć samemu.
Póki co po zdjęciu kół, oraz "oklapeaniu specjalnym młotkiem" najgorzej wygląda przód. W załączeniu -fotka z dziurą w podłużnicy.
Mam nadzieję, iż nie wygląda to jeszcze tragicznie
RR
Nie mam warunków, podnośnik, miejsce itd, dlatego mogę tylko teraz pozzadrościć, a na przyszłość zastanowić się, jak we własnym zakresie (w oparciu o rady, które dostałem- za nie BARDZO DZIĘKUJĘ) powalczyć samemu.
Póki co po zdjęciu kół, oraz "oklapeaniu specjalnym młotkiem" najgorzej wygląda przód. W załączeniu -fotka z dziurą w podłużnicy.
Mam nadzieję, iż nie wygląda to jeszcze tragicznie
RR
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
RobRobson, ale tą podłużnice musisz najpierw naprawić. Samo pomalowanie tak mocno zgnitego elementu konstrukcyjnego nic nie da.
Jest ryzyko, musi być wybór.
jak zabezpieczyć podwozie Forestera -wosk/baranek
@ptk 22. Oczywiście podłużnice zostały naprawione... zanim nastąpiła konserwacja powodzią rydwanu
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (14 sty 2021, o 23:42)