Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Od kilku miesięcy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, świateł silnik zaczyna drżeć i gaśnie, chyba że delikatnie będę zwalniał, aż zacznie się toczyć, wtedy nie pojawia się ten problem. Nie ma znaczenia czy jadę na paliwie czy gazie, nie ma też znaczenia czy jest rozgrzany czy nie, nawet powiedziałbym że przez parę pierwszych kilometrów problem nie występuje.
Model - Subaru Outback 2.5 167 KM 2010r.
Model - Subaru Outback 2.5 167 KM 2010r.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Objawy wskazują na źle wyregulowane zawory. W tym roczniku jeszcze było ej253, więc silnik dobrze znany
Jeżeli nie regulowałeś zaworów i nie wiesz kiedy to było robione, to zacząłbym od sprawdzenia luzów zaworowych.
Jeżeli nie regulowałeś zaworów i nie wiesz kiedy to było robione, to zacząłbym od sprawdzenia luzów zaworowych.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (25 mar 2021, o 21:06)
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Mechanik twierdzi że trzeba rozebrać silnik żeby dostać sie do zaworów a koszt to minimum 1200 zł ;/
Chyba że zrobimy rozdząd to przy okazji z przodu się dostanie.
Chyba że zrobimy rozdząd to przy okazji z przodu się dostanie.
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
To SOHC, zawory regulowane śruba, powinno się dać zrobić bez wyciągania silnika. Nie widzę związku z wymianą rozrządu.
Masz EJ 253, z czarną plastikową pokrywą rozrządu?
Jak tu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/siln ... 59086.html
Masz EJ 253, z czarną plastikową pokrywą rozrządu?
Jak tu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/siln ... 59086.html
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
To mało giętkie rączki ma mechanik. Da radę bez wyciągania silnika.boxer2.5 pisze:Mechanik twierdzi że trzeba rozebrać silnik żeby dostać sie do zaworów a koszt to minimum 1200 zł ;/
Chyba że zrobimy rozdząd to przy okazji z przodu się dostanie.
Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
A da się bez rozbierania silnika wyregulować?
Chyba tylko przez dolot lub wydech... Ale to bardziej gastrolog potrzebny niż mechanik
Chyba tylko przez dolot lub wydech... Ale to bardziej gastrolog potrzebny niż mechanik
Jest ryzyko, musi być wybór.
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
no jeśli zrzucenie pokryw zaworowych, uważasz za rozbieranie silnika
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (3 kwie 2021, o 18:33)
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Niestety takie niektórzy mają pojęcie. Kiedys sprzedawałem parę gratów, podjechał facet identycznym forkiem. Jakąś rozmowa się wywiązała, pyta się czy mam LPG. No mam, a on że nie chce bo droga regulacja zaworów itp. pytam się gdzie mu takich bzdur naopowiadali. Serwisował forka gdzieś w Wiśle, ponoć sam Adam Małysz tam też samochody serwisuje. I powiedzieli mu że trzeba silnik wyjmować do tej operacji. .
Wyprowadziłem go z błędu i poradziłem aby mechanika zmienił.
Wyprowadziłem go z błędu i poradziłem aby mechanika zmienił.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
da radę bez problemu. Miałem taki silnik jak ty i z moimi rolniczymi rączkami dałem radę
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (3 kwie 2021, o 22:44)
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Dla mnie jako laika to oczywiste, że najłatwiej to zrobić zdejmując pokrywy zaworów, czyli rozbierając silnik...
Jest ryzyko, musi być wybór.
Silnik gaśnie na wolnych obrotach
Tak. Chodzi o to, że rozrząd i tak powinienem zrobić ponieważ już przejechałem na nim około 50 tys. km w dwa lata. I spytałem czy w takim razie przy wymianie rozdządu który musze zrobić będzie miał łatwiejszy dostęp i przy okazji będzie miał łatwiejszy dostęp do zaworów.helo pisze: ↑2 kwie 2021, o 00:04To SOHC, zawory regulowane śruba, powinno się dać zrobić bez wyciągania silnika. Nie widzę związku z wymianą rozrządu.
Masz EJ 253, z czarną plastikową pokrywą rozrządu?
Jak tu: https://archiwum.allegro.pl/oferta/siln ... 59086.html