konwersja do twin-scroll
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
konwersja do twin-scroll
Powiem tak - po dzisiejszym odpaleniu subaru z nowymi kolektorami ze jdm sti na twin-scroll... brzmienie zupelnie inne.
fajne, ale kompletnie inne :)
Pewnie duzo tez zalezy od wydechu w sumie - ale zero bulgotu - brzmi dosc "zwyczajnie" chociaz slychac moc ;)
Wiecej wrazen opisze jak wyjade na ulice :)
fajne, ale kompletnie inne :)
Pewnie duzo tez zalezy od wydechu w sumie - ale zero bulgotu - brzmi dosc "zwyczajnie" chociaz slychac moc ;)
Wiecej wrazen opisze jak wyjade na ulice :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Super Wiśnia
owoc666 pisze:To jest chyba najlepsza opcja, tylko trzeba zmienić kolektor (na równoodległościowy = brak dźwięku), miskę olejową i chyba coś jeszcze.
I wychodzi chyba 500 Nm w szerokim zakresie? Niech mnie ktoś poprawi, jak źle piszę.
kolektor, miska olejowa (chyba, ze newage 2.5 - czy tylko sti? nie wiem juz) - do tego pierdoly typu bagnet oleju - dla wygody, ale nie jest konieczne oczywiscie
dla wprawnego mierniczego ;)
do tego pod twinscroll - ramka turbo nowa i downpipe - albo przynajmiej przerobka flanszy.
a potem cala masa walk bo a to wezyk nie pasuje, a to cos sie inaczej uklada itp. nerwicujace historie :)
np. moze sie okazac ze wezyk olejowy nie pasuje
oczywiscie takze warto sie zaopatrzyc albo sobie przyciac samemu jak ma sie z czego - komplet uszczelek pod nowe turbo :)
warto zdaje sie - chociaz moga byc sprzeczne opinie - zalozyc do twinscrolla 3calowy wydech
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Super Wiśnia
AMI nagrałbyś dźwięk i wrzucił na YT.
A na Pw jakbyś mógł mi napisać liste tych dupereli
A na Pw jakbyś mógł mi napisać liste tych dupereli

Re: Super Wiśnia
Sprobuje cos zmontowac jak juz postawie samochod na kola dzis po zlikwidowaniu wycieku oleju.
lista zmian nie jest dluga i moze byc interesujaca dla wszystkich - ale sama przerobka moze byc miejscami upierdliwa i warto sie przygotowac
na mozliwe przerabianie wezykow itp.
Po kolei:
-miska musi byc z "wcieciem" - czyli taka jak w spec-c , jdm sti (po 2003 bodaj) lub new age 2.5l - jesli taka jest, jesli nie, to zakladanie miski (podnoszenie silnika itp. sprawy, bo podjazd do tylnych srub miski jest trudny)
-kolektor od spec-c lub jdm sti - jego ksztalt wyjasni koniecznosc wymiany miski - na googlach zreszta mozna zdjecia obejrzec
-wraz z kolektorem oczywiscie powinien byc uppipe na nowych flanszach - warto przelozyc przy uniesionym silniku, bo potem nie ma jak za bardzo
-komplet uszczelek pod nowe turbo (mozna kupic w UK w Zen np. albo we wspomnianym jawarehouse, czy tam kinugawa - na ebayu mozna znalezc- to tylko podkladki, kawalek metalu, mozna pewnie tez samemu dociac)
-oczywiscie samo turbo - vf36 byloby super, vf37 jest prawie takie samo ale na lozyskach slizgowych zdaje sie i bez tytanowego wirnika, idealem byloby nieosiagalne prawie vf42, ew. mozna siegnac po hybrydy typu pe1825, ktore powinny pozwolic siegnac po male 400+KM przy dobrych wiatrach (mozna ew. sie skusic na modyfikacje np. w Turbo Dynamics - ale cena mnie przewrocila ;) ponad 1200Ł)
-ramka pod turbo jest inna - musi byc taka jak w spec-c / jdm sti
-downpipe - turbo ma z obu stron inne niz reszta vf flansze
-spece powiadaja, ze ze wzgledu na wiekszy rozmiar wyjscia z turbo warto mimo wszystko dla jak najlepszych efektow isc w 3" na calej dlugosci mimo, ze 370KM na vf36/37 raczej sie nie przebije - ale pewnie i na zwezanym do 2.5" bedzie zacnie
z klopotow ktore napotkalem:
-nie pasowaly oczywiscie rurki wodne od vf28 - nie zdziwilo mnie to, ale ciezko bylo takze sie wpasowac rurka gumowa w nowa rurke metalowa od vf37 - trzeba bylo troche ciac i w efekcie skonczylo sie na zrobieniu krocca, ktorym woda idzie prosto z bloku prosta rurka do turbo po jej prawej stronie patrzac od przodu - zakladanie turbo z tym i dokrecanie - dramat - mechanik mnie znienawidzil ;) ale sie udalo.
-ogolnie, przynajmiej w klasyku, ze wzgledu na troche inna wielkosc turbo, troche jakby wszystko jest tez przesuniete na "stopie" turbo ciasniej wchodzi - rury od dolotu i intercoolera pasuja bez problemu, ale jest troche wojny przy zakladaniu i dopasowywaniu
- w zwiazku z powyzszym odnosze wrazenie, ze takze downpipe troche sie przesunal i byl problem z reszta wydechu - rozwiazany, ale w pierwszym momencie dopadlo nas zwatpienie
-warto sie takze zaopatrzyc w elastyczny wezyk olejowy z dobrymi podkladkami miedzianymi - standardowy od niektorych turbo moze nie pasowac ksztaltem i dlugoscia do vf37
To chyba z grubsza tyle spraw dotyczacych samego turbo i okolic silnika.
czesc z tych problemow moze oczywiscie nie zaistniec w konkretnych przypadkach, zwlaszcza jesli samochod jest w warsztacie, na podnosniku, rozne czesci pod reka itp.
W warunkach polowych, gdzie kazdy brak wezyka oznacza przestoj do nastepnego dnia w zwiazku z koniecznoscia jego zakupu - no mozna sie zdenerwowac :)
Troche zaluje, ze nie robilem fotostory - ale z brudnymi lapami troche ciezko :)
Pozdrawiam
lista zmian nie jest dluga i moze byc interesujaca dla wszystkich - ale sama przerobka moze byc miejscami upierdliwa i warto sie przygotowac
na mozliwe przerabianie wezykow itp.
Po kolei:
-miska musi byc z "wcieciem" - czyli taka jak w spec-c , jdm sti (po 2003 bodaj) lub new age 2.5l - jesli taka jest, jesli nie, to zakladanie miski (podnoszenie silnika itp. sprawy, bo podjazd do tylnych srub miski jest trudny)
-kolektor od spec-c lub jdm sti - jego ksztalt wyjasni koniecznosc wymiany miski - na googlach zreszta mozna zdjecia obejrzec
-wraz z kolektorem oczywiscie powinien byc uppipe na nowych flanszach - warto przelozyc przy uniesionym silniku, bo potem nie ma jak za bardzo
-komplet uszczelek pod nowe turbo (mozna kupic w UK w Zen np. albo we wspomnianym jawarehouse, czy tam kinugawa - na ebayu mozna znalezc- to tylko podkladki, kawalek metalu, mozna pewnie tez samemu dociac)
-oczywiscie samo turbo - vf36 byloby super, vf37 jest prawie takie samo ale na lozyskach slizgowych zdaje sie i bez tytanowego wirnika, idealem byloby nieosiagalne prawie vf42, ew. mozna siegnac po hybrydy typu pe1825, ktore powinny pozwolic siegnac po male 400+KM przy dobrych wiatrach (mozna ew. sie skusic na modyfikacje np. w Turbo Dynamics - ale cena mnie przewrocila ;) ponad 1200Ł)
-ramka pod turbo jest inna - musi byc taka jak w spec-c / jdm sti
-downpipe - turbo ma z obu stron inne niz reszta vf flansze
-spece powiadaja, ze ze wzgledu na wiekszy rozmiar wyjscia z turbo warto mimo wszystko dla jak najlepszych efektow isc w 3" na calej dlugosci mimo, ze 370KM na vf36/37 raczej sie nie przebije - ale pewnie i na zwezanym do 2.5" bedzie zacnie
z klopotow ktore napotkalem:
-nie pasowaly oczywiscie rurki wodne od vf28 - nie zdziwilo mnie to, ale ciezko bylo takze sie wpasowac rurka gumowa w nowa rurke metalowa od vf37 - trzeba bylo troche ciac i w efekcie skonczylo sie na zrobieniu krocca, ktorym woda idzie prosto z bloku prosta rurka do turbo po jej prawej stronie patrzac od przodu - zakladanie turbo z tym i dokrecanie - dramat - mechanik mnie znienawidzil ;) ale sie udalo.
-ogolnie, przynajmiej w klasyku, ze wzgledu na troche inna wielkosc turbo, troche jakby wszystko jest tez przesuniete na "stopie" turbo ciasniej wchodzi - rury od dolotu i intercoolera pasuja bez problemu, ale jest troche wojny przy zakladaniu i dopasowywaniu
- w zwiazku z powyzszym odnosze wrazenie, ze takze downpipe troche sie przesunal i byl problem z reszta wydechu - rozwiazany, ale w pierwszym momencie dopadlo nas zwatpienie
-warto sie takze zaopatrzyc w elastyczny wezyk olejowy z dobrymi podkladkami miedzianymi - standardowy od niektorych turbo moze nie pasowac ksztaltem i dlugoscia do vf37
To chyba z grubsza tyle spraw dotyczacych samego turbo i okolic silnika.
czesc z tych problemow moze oczywiscie nie zaistniec w konkretnych przypadkach, zwlaszcza jesli samochod jest w warsztacie, na podnosniku, rozne czesci pod reka itp.
W warunkach polowych, gdzie kazdy brak wezyka oznacza przestoj do nastepnego dnia w zwiazku z koniecznoscia jego zakupu - no mozna sie zdenerwowac :)
Troche zaluje, ze nie robilem fotostory - ale z brudnymi lapami troche ciezko :)
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Super Wiśnia
vf37 - roznica w stosunku do vf36 wlasciwie nieduza - nieco slabszy spool-up
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Super Wiśnia
Baterię do bidetu już masz. Całkiem nieźle marketingowo to brzmi - Bateria TURBO!niuniek pisze:U mnie w łazience leży vf 36 także coś na tym będę budował![]()

czarne jest piękne...
Re: Super Wiśnia
A cos mi sie kojarzy - to nie ty sprzedawales na kropce turbo z kolektorem?
Ale oftopika zrobilismy - moze ew. ktorys mod by to wycial i walnal do technicznego pod jakims znaczacym tytulem typu "konwersja do twin-scroll"?
Bedzie tez latwiej ewentualnie zainteresowanym szukac w przyszlosci informacji na temat tego typu modyfikacji.
Pozdrawiam
Ale oftopika zrobilismy - moze ew. ktorys mod by to wycial i walnal do technicznego pod jakims znaczacym tytulem typu "konwersja do twin-scroll"?
Bedzie tez latwiej ewentualnie zainteresowanym szukac w przyszlosci informacji na temat tego typu modyfikacji.
Pozdrawiam
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Super Wiśnia
Nie naśmiewać sie, to do budowania auta idzie a nie remontu łazienkivibowit pisze:Baterię do bidetu już masz. Całkiem nieźle marketingowo to brzmi - Bateria TURBO!niuniek pisze:U mnie w łazience leży vf 36 także coś na tym będę budował![]()

Btw jak wkońcu uzbieram troche kapuchy to będę sie do Ciebie uśmiechał

Nie, to nie ja.AMI pisze:A cos mi sie kojarzy - to nie ty sprzedawales na kropce turbo z kolektorem?
Pozdrawiam
Re: Super Wiśnia
A to i tak pogratulowac jedynie nalezy wyposazenia lazienki :)
Jacek "AMI" Rudowski