Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Chodzi o wyjaśnienie jaka jest moc maksymalna i przy jakich obrotach. Z góry dziękuję. Pzdr. xD http://zapodaj.net/images/90206846.bmp
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Ale o co chodzi? Na wykresie jest napisane: 236 KM przy 5592 obrotów.
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Najwyższa kreska pnie się aż do ponad 260 koni. Dlaczego więc moc wynosi 236?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Moonek, bo to nie o kunie chodzi tylko o niutonomomenty.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Dodajmy jeszcze dla rozjasnienia - ze wykresy pokazuja wartosci na kolach - jak popatrzyc na nie, wszystko sie bedzie zgadzalo.Chloru pisze:Moonek, bo to nie o kunie chodzi tylko o niutonomomenty.
Jacek "AMI" Rudowski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
AMI, a tutaj sie akurat z Tobą nie zgodzę. Wyraźnie napisane, że podany wykres dotyczy wału korbowego, dodatkowo przy podawaniu momentu na kołach należałoby podać przy jakim przełożeniu.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Chloru pisze:AMI, a tutaj sie akurat z Tobą nie zgodzę. Wyraźnie napisane, że podany wykres dotyczy wału korbowego, dodatkowo przy podawaniu momentu na kołach należałoby podać przy jakim przełożeniu.
Coz za francja-elegancja, zwlaszcza jak na Chlora ;)
Ja nie widze, zeby bylo napisane, ze wykresy dotycza walu korbowego - widze natomiast, ze jest podana
moc na nim (zielone napisy) - ale ponizej masz, jak na moj gust, podane wartosci na kolach i moim skromnym zdaniem to one sa na wykresach.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Widzę, że ten wykres to ciężka sprawa, jednak wykres niebieski dolny wskazuje chyba moment obrotowy (komputer jest od Forestera 2,0 T, silnik od WRX '05) dla komputera przed przeróbkami i zmianami technicznymi. Możliwe jest też że dwa dolne wykresy wskazują moc dla kół, jednak nie jestem niczego pewien i dlatego umieściłem tu ten temat...
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
AMI, jak na moj gust to masz 4 kreski na wykresie. Moment przed strojeniem i po oraz tak samo moc.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Wszystko sie zgadza - wykresy mocy i momentu na kolach przed modyfikacjami i po modyfikacjach.Chloru pisze:AMI, jak na moj gust to masz 4 kreski na wykresie. Moment przed strojeniem i po oraz tak samo moc.
Jacek "AMI" Rudowski
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
AMI, jeżeli już to na kole zamachowym. Widać pobyt na zmywaku oduczył Cię czytania ze zrozumieniem
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Na kole zamachowym jak na moj gust wartosci powinny byc troche wieksze niz na wykresach?
Wykresy z tego co widze na obrazku nie pokazuja w zaden sposob wartosci podanych zielonym drukiem dla kola zamachowego.
Wykresy z tego co widze na obrazku nie pokazuja w zaden sposob wartosci podanych zielonym drukiem dla kola zamachowego.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Zreszta i tak potem wpadnie Azrael i nas "rozsadzi" :)
EDIT: a w ogole to jesli to sa - jak mniemam - wartosci z DeltaDash, to one zdaje sie i tak sa jakos tam estymowane z osiagow samochodu?
Ale tu trzebaby speca od Ecuteka zapytac.
EDIT: a w ogole to jesli to sa - jak mniemam - wartosci z DeltaDash, to one zdaje sie i tak sa jakos tam estymowane z osiagow samochodu?
Ale tu trzebaby speca od Ecuteka zapytac.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Czyli wychodzi na to, że mamy dwa wykresy 1. przed modyfikacją 2. po modyfikacji. Na pierwszym wykresie kreska niebieska opisuje wartość momentu obrotowego a czerwona nad niebieskim opisuje moc przed modyfikacją - 197KM. Drugi wykres (wyższy) to niebieska kreska moment obr. po modyfikacji i czerwona po modyfikacji (MOC) czyli wychodzi, że się zgadza moje przewidziane 265KM. Jakieś uwagi? ps. dla mnie zagadką jest wartość niutonometrów... i te dane podświetlone na zielono. pzdr.
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Zle interpretujesz.Moonek pisze:Czyli wychodzi na to, że mamy dwa wykresy 1. przed modyfikacją 2. po modyfikacji. Na pierwszym wykresie kreska niebieska opisuje wartość momentu obrotowego a czerwona nad niebieskim opisuje moc przed modyfikacją - 197KM. Drugi wykres (wyższy) to niebieska kreska moment obr. po modyfikacji i czerwona po modyfikacji (MOC) czyli wychodzi, że się zgadza moje przewidziane 265KM. Jakieś uwagi? ps. dla mnie zagadką jest wartość niutonometrów... i te dane podświetlone na zielono. pzdr.
Gorne dwa wykresy to moment obrotowy - ciemnoczerwony po modyfikacji, ciemnoniebieski przed modyfikacja.
Dolne dwa to moc - jasnoczerwony po modyfikacji, jasnoniebieski przed modyfikacja.
Nie ma zadnych przewidzianych 265KM.
Nawiasem mowiac jakie modyfikacje byly poczynione w samochodzie?
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Silnik Impreza WRX MY05, układ wydechowy przepustowy z pozostawioną seryjną końcówką, pompa paliwowa, zmieniane oprogramowanie maptek/ecutek... + turbina z forestera 2,5 T ps. komputer jest od forestera a silnik od wrxa może dlatego te różnice... help
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Ale jakie roznice i po co help?
Masz napisane wszystko - 236PS i 328Nm na kole zamachowym wg. "wyceny"
Masz napisane wszystko - 236PS i 328Nm na kole zamachowym wg. "wyceny"
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Co oznacza każdy wykres? I jeżeli według ciebie dwa dolne wykresy to moc to czemu tam jest 197 a moc po modyfikacji na kole zamachowym jest 236???
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
No przeciez napisalem Ci juz co oznacza kazdy wykres - przynajmiej moim zdaniem, bo niektorzy sie nie zgadzaja :)
A ta roznica, o ktorej piszesz to roznica miedzy moca na kolach a moca na kole zamachowym (przynajmiej przyblizona)
Zawsze sa jakies straty na ukladzie przeniesienia napedu.
A ta roznica, o ktorej piszesz to roznica miedzy moca na kolach a moca na kole zamachowym (przynajmiej przyblizona)
Zawsze sa jakies straty na ukladzie przeniesienia napedu.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Czy nie jest tak, że pierwsze dwa wykresy są przed modyfikacją a następne są po modyfikacji?
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Moc na silniku = na kole zamachowym.
Najczęściej stosowana wartość w rozmowach o osiągach, pewnie dla tego została dopisana, żeby był punkt odniesienia.
Wykres pokazuje moc i moment obrotowy na kołach, przed i po modyfikacji.
Najczęściej stosowana wartość w rozmowach o osiągach, pewnie dla tego została dopisana, żeby był punkt odniesienia.
Wykres pokazuje moc i moment obrotowy na kołach, przed i po modyfikacji.
http://subarulpg.pl
tel. +48 692 325 541
tel. +48 692 325 541
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Który wykres przedstawia moc a który moment obrotowy, które linie określają silnik przed modyfikacją a, które po modyfikacji?
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Moonek - miales juz kilka razy napisane...
Ale sprobujmy raz jeszcze - tak jak Jako napisal tez...
Gorne dwa wykresy to moment obrotowy - ciemnoczerwony po modyfikacji, ciemnoniebieski przed modyfikacja.
Dolne dwa to moc - jasnoczerwony po modyfikacji, jasnoniebieski przed modyfikacja.
Ale sprobujmy raz jeszcze - tak jak Jako napisal tez...
Gorne dwa wykresy to moment obrotowy - ciemnoczerwony po modyfikacji, ciemnoniebieski przed modyfikacja.
Dolne dwa to moc - jasnoczerwony po modyfikacji, jasnoniebieski przed modyfikacja.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Dobrze, jeżeli dwa górne wykresy to moment to czemu dane podświetlone na zielono nie pokrywają się z wykresem?
Re: Kto potrafi poprawnie odczytać ten wykres?
Ja sie poddaje :)
Chlopie - przeczytaj raz jeszcze co masz napisane - jak Ci to nie rozjasni, to i tak ani te wykresy ani te cyferki na nic Ci sie nie przydadza...
Juz lepiej wsiadz do samochodu i po prostu jezdz nim :) Bez urazy.
Chlopie - przeczytaj raz jeszcze co masz napisane - jak Ci to nie rozjasni, to i tak ani te wykresy ani te cyferki na nic Ci sie nie przydadza...
Juz lepiej wsiadz do samochodu i po prostu jezdz nim :) Bez urazy.
Jacek "AMI" Rudowski