stuki w zawieszeniu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
stuki w zawieszeniu
Witam
No mam jakies stuki z tylu na nierownosciach. A to denerwuje:(
Bylem sprawdzic na warsztacie: tuleje i gumki tam jakies wszystko ok, amorki 68-75%.
Moze ktos podpowie na co jeszcze zwrocic uwage? Bo nie mam juz pomyslow. A do Janisza to
ze 140km.
Pozdro
No mam jakies stuki z tylu na nierownosciach. A to denerwuje:(
Bylem sprawdzic na warsztacie: tuleje i gumki tam jakies wszystko ok, amorki 68-75%.
Moze ktos podpowie na co jeszcze zwrocic uwage? Bo nie mam juz pomyslow. A do Janisza to
ze 140km.
Pozdro
Re: stuki w zawieszeniu
jak już powiedziane w wątku o justynce - można sprawdzić czy wydech nadmiernie się nie majta i może o coś tłuc.
procenty amorków nie mówią o stanie mocowań - może się zestarzały, ani czy same amorki nie klepią. oczywiście nie jestem ekspertem jak ci co po mnie się wypowiedzą, ale zawsze to jakieś wskazówki
procenty amorków nie mówią o stanie mocowań - może się zestarzały, ani czy same amorki nie klepią. oczywiście nie jestem ekspertem jak ci co po mnie się wypowiedzą, ale zawsze to jakieś wskazówki
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 18 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: stuki w zawieszeniu
Zawartość bagażnika sprawdzałeś?seiken pisze: No mam jakies stuki z tylu na nierownosciach. A to denerwuje:(
U mnie stukały zużyte łączniki stabilizatora. Po wymianie błoga cisza.
Re: stuki w zawieszeniu
seiken, mi stukało (w sumie to nadal stuka ) w przednim zawieszeniu. Kilkakrotne szarpaki niczego nie wykazały. Potrzeba było dopiero wycieczki do Mysiadła i tam zrobienia rozpierduchy (nooo, może trochę ubarwiam ) żeby się nagle okazało, że to dokładnie to, co Pablonas z fusów na Chlejadach wywróżył.
Re: stuki w zawieszeniu
stuka mi coś z przodu(jakby pod stopami kierowcy i pasażera.)Całe zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie(sprawdzałem to w kilku zakładach ina stacjach diagnostycznych.To głuchy stukot pojawiający się podczas jazdy po nierównej , wyboistej drodze z dziurami , gdy koła przednie nierówno wchodzą na nierówności.To jest S. Forester 2.0X r.prod.2003.Podpowiedzcie co to jest.
Czar63
Czar63
Re: stuki w zawieszeniu
U mnie też coś ostatnio zaczęło stukać. Chyba prawe przednie koło - może łącznik, ale czasami stukanie przenosi się jakby na środek auta. Stuka oczywiście na nierównościach (ale takich większych), albo na kocich łbach. Najbardziej stuka przy minimalnie skręconych kołach.
Ehhh
Ehhh
Re: stuki w zawieszeniu
citan, nie marszcz się - jeśli coś jest w użyciu, to się musi zużywać. A jak się zużyje, to trzeba wymienić. Życie.
Re: stuki w zawieszeniu
dziekuje za podpowiedzi.
chyba zalicze w slupsku jeszcze pare diagnostow i jak nic to do janisza pojade.
sezon jednak sie zbliza.
chyba zalicze w slupsku jeszcze pare diagnostow i jak nic to do janisza pojade.
sezon jednak sie zbliza.
Re: stuki w zawieszeniu
a co tam, janisz lepszy w szukaniu stukacza w zawieszeniu od innych nie będzie zwłaszcza, że masz daleko. tam każą Ci jeździć po okolicznych dziurach z mechanikiem i będzie wróżył. Wywalonego amorka u mnie zdiagnozować nie potrafili... daj sobie spokój z legendami
Re: stuki w zawieszeniu
Po szybkim sprawdzeniu zawieszenia z przodu okazało się, że jest luz na drążkach kierowniczych. W US-spec chyba wstawiają papierowe tulejki zamiast.
Sprawdziłem oznaczenie drążka tutaj: http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_5/ i to powinien być ten: 34160AE001. Tyle, że 2.0l EU-spec N/A mają chyba inne drążki. 2.5l WRX ma właśnie taki http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_8/, więc chodzi chyba o rozstaw osi i trzeba szukać do 2.5l. Na 4turbo są takie: 34160FE010 i 34160FE000. Ktoś wie, gdzie i za ile można dostać 34160AE001
Sprawdziłem oznaczenie drążka tutaj: http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_5/ i to powinien być ten: 34160AE001. Tyle, że 2.0l EU-spec N/A mają chyba inne drążki. 2.5l WRX ma właśnie taki http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_8/, więc chodzi chyba o rozstaw osi i trzeba szukać do 2.5l. Na 4turbo są takie: 34160FE010 i 34160FE000. Ktoś wie, gdzie i za ile można dostać 34160AE001
Re: stuki w zawieszeniu
OK. 230zł wg. cennika z tego co widzę, występuje tez w Lanosach wolnossących, różnych Legacy i Foresterach.
Re: stuki w zawieszeniu
U mnie do wymiany z tyłu łączniki stabilizatora. Różnica w cenie pomiędzy whiteline i powerflex bardzo mała. Co wybrac droga redakcjo ?
1. http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... D-alu.html
2. http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... alowy.html
1. http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... D-alu.html
2. http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... alowy.html
Re: stuki w zawieszeniu
Czyli obojętnie ? przód bede chciał też tej samej firmy a jakaś tam już roznica w cenie jest na + powerflex.
Dzięki
Dzięki
Re: stuki w zawieszeniu
Ok, czyli to są same gumki które mogę zastosowac w seryjnych łącznikach
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... RXSTI.html
Czy lepszym rozwiązaniem jest to, żeby czas jakiś się nie martwic ?
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... GTWRX.html
Sorry za takie naiwne pytania, ale lajkonik jestem
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8228 ... RXSTI.html
Czy lepszym rozwiązaniem jest to, żeby czas jakiś się nie martwic ?
http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... GTWRX.html
Sorry za takie naiwne pytania, ale lajkonik jestem
Re: stuki w zawieszeniu
Tak dokładnie jest.
Plastikowy seryjny łącnzik się też wyrabia, nie tylko gumki, poza tym może się urwać z czasem.
Plastikowy seryjny łącnzik się też wyrabia, nie tylko gumki, poza tym może się urwać z czasem.
Re: stuki w zawieszeniu
Dobra, wielkie dzięki :)
Pytałem nawet o rabacik jakiś na te częsci, ale dowiedziałem się, że często się je wymienia i nie ma bata heheh
Pytałem nawet o rabacik jakiś na te częsci, ale dowiedziałem się, że często się je wymienia i nie ma bata heheh
-
jmiciuk
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Swarzędz
- Auto: Narazie jezdzę rowerem :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: stuki w zawieszeniu
Ja już o łącznikach mowa to powiedzcie no mi tylko o co chodzi w tych http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8229 ... 115mm.html ?? Tam się coś reguluje ? Jeśli tak to co ? W zaleznosci do jakiego auta maja byc czy coś z charakterystyką prowadzenia sie zmienia ?
Re: stuki w zawieszeniu
Sądzę, że regulacja długości jest po to, aby dopasować do szerszej gamy modeli. Mierzysz dystans i regulujesz a nastepnie kontrujesz.
Dolce far niente
Re: stuki w zawieszeniu
Wlasnie kupilem stalowe w 4turbo. A cena z tego co zrozumialem mocno sie rozni.
Mi sie wydaje ze aluminiowe to cena za 1 sztuke,a stalowe to (juz wiem) cena za 2 sztuki.
Moze Azrael mnie poprawi?:)
Mi sie wydaje ze aluminiowe to cena za 1 sztuke,a stalowe to (juz wiem) cena za 2 sztuki.
Moze Azrael mnie poprawi?:)
Re: stuki w zawieszeniu
seiken, łączniki Whiteline mają zawsze cenę za parę.
Kompletnie nie, regulacja długości jest po to żeby usunąć wszelkie naprężenie stabilizatora na płaskim podłożu. Ustawia się jeden łacznik w połowie długości i skręca, a drugi się reguluje tak żeby śruba luźno wchodziła w stabilizator.
FUX pisze: Sądzę, że regulacja długości jest po to, aby dopasować do szerszej gamy modeli. Mierzysz dystans i regulujesz a nastepnie kontrujesz.
Kompletnie nie, regulacja długości jest po to żeby usunąć wszelkie naprężenie stabilizatora na płaskim podłożu. Ustawia się jeden łacznik w połowie długości i skręca, a drugi się reguluje tak żeby śruba luźno wchodziła w stabilizator.
Re: stuki w zawieszeniu
To jeżeli zakladalbym oryginal bez regulacji, to co?
Mam go ciąć i spawać, żeby wyregulować?
Oj Az. Coś mnie wkręcasz...
Mam go ciąć i spawać, żeby wyregulować?
Oj Az. Coś mnie wkręcasz...
Dolce far niente