Opony letnie, zimowe, szutrowe, rajdowe. Felgi, koła, dojazdówki. Wszystko to, na czym Subaru się toczy.
-
barbie
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: OOOO
-
Polubił:
34 razy
-
Polubione posty:
87 razy
Post
5 lut 2008, o 21:24
Godlik, ale na to, co wkleił
carfit można założyć pierścienie, tak mi wygląda. Chyba że mi się wydaje
PS - tak na szybko Google podaje że można też kupić np. tu
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=78259 
Ostatnio zmieniony 5 lut 2008, o 21:25 przez
barbie, łącznie zmieniany 1 raz.
barbie
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
5 lut 2008, o 21:24
Panowie, klikaliście na link podany przez Carfita ? Przecież to są dystanse z pierścieniami, dokładnie to, czego potrzeba.
Barbie była szybsza.
"Kobieta mnie biiiijeeeee..."

Bergen
-
barbie
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: OOOO
-
Polubił:
34 razy
-
Polubione posty:
87 razy
Post
5 lut 2008, o 21:33
Bergen, ale to podobno dobrze żeby panie puszczac przodem

barbie
-
Bergen
- Moderator
- Lokalizacja: Wrocław
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
1 raz
Post
5 lut 2008, o 21:54
barbie pisze:Bergen, ale to podobno dobrze żeby panie puszczac przodem

No jasne że dobrze, np. w razie jakby za rogiem ktoś się czaił z pałą...

Bergen
-
mizoo
- Administrator
- Lokalizacja: to tu, to tam
- Auto: U r a bus (GT)
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
5 lut 2008, o 22:13
Wyglada na to, ze to to samo. Przy Eibachowych jednak nikt sie nie przyczepi na przegladzie.

mizoo
-
barbie
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: OOOO
-
Polubił:
34 razy
-
Polubione posty:
87 razy
Post
5 lut 2008, o 23:15
Bergen pisze:barbie pisze:Bergen, ale to podobno dobrze żeby panie puszczac przodem

No jasne że dobrze, np. w razie jakby za rogiem ktoś się czaił z pałą...

:shock:
no ładnie... taka tarcza antyrakietowa?

barbie
-
naLeśnik
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: inąd
- Auto: destrukcja
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 maja 2009, o 15:56
chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy w kwestii dystansów więc odkopuję temat.
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się
Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
naLeśnik
-
deLux
- 5 gwiazdek
- Auto: X.X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 maja 2009, o 17:25
5mm powinno ponoć być ok przy std szpilkach, te z własnymi szpilkami to proszenie się o kłopoty IMO
sam o tym dumam żeby opony 225 założyć i jeszcze pochylenie kół na tyle zrobić
deLux
-
Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
-
Polubił:
19 razy
-
Polubione posty:
83 razy
Post
28 maja 2009, o 21:01
naLeśnik pisze:
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się

Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
Mam w GTeku nieoryginalne felgi i z przodu dystanse ~5mm (tak na oko, bo nie mierzyłem). Akurat byłem dzisiaj na przeglądzie u Jarka i dostałem opieprz
Przy dokręcaniu kół kluczem dynamometrycznym okazało się, że tylko 2-3 śruby w każdym z kół trzymają... Pozostałych nie da się dokręcić, bo zbyt mała część szpilki wystaje. Oczywiście wcześniej żaden z ..... "wulkanizatorów" tego nie zauważył.
U mnie pomogła wymiana nakrętek na oryginalne subarowskie (nieco inny kształt stożka).
Ale jeśli to nie pomaga, to wg Jarka trzeba wymienić szpilki na takie z STI. I to podobno nie jest jakaś duża robota.
A po co chcesz założyć dystanse?
Godlik
-
naLeśnik
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: inąd
- Auto: destrukcja
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 maja 2009, o 22:20
Godlik pisze:
A po co chcesz założyć dystanse?
te felgi które teraz mam mają ET55 (fabrycznie w Forku jest ET48), no i sama felga jest szersza o pół cala. I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenie

naLeśnik
-
huzar105
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Subaru
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
31 sie 2009, o 08:33
naLeśnik pisze:
I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenie
W głównej mierze łożyskom robi różnice tylko waga koła. Przy zmianie ET zmienia się ramie siły, ale wpływ ma na to również kształt felgi itd.
Co do samych szpilek to znalazłem coś takiego
http://sklepy.allegro.pl/item650961229_650961229.html.
Właśnie piszę do tej firmy z jakiego materiału są szpilki i jaką dają gwarancje, że ktoś ich sam w garażu z druta nie zrobił.
Akuro Kazuyoshi

huzar105
-
eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
31 sie 2009, o 09:42
naLeśnik pisze:chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy w kwestii dystansów więc odkopuję temat.
Jak to jest ze szpilkami przy zakładaniu dystansów bo się na tym nie znam. Czy przy dołożeniu dystansu wymienia się szpilki na dłuższe? Widziałem niektóre dystanse przelotowe a niektóre ze szpilkami i jakoś nie umiem sobie tego poukładać w głowie - nie śmiejcie się
przy dystansikach do 5mm i odpowiednich nakretkach, daja rade i oryginalne szpilki (o ile sa w dobrym stanie, tj. maja niepopsuty gwint)
naLeśnik pisze:Myślę o dystansach ok. 5mm na stronę i nie wiem ile to rzeźby z tym będzie i gdzie takie dystanse do Forka kupić (zlecić zrobienie).
z jakich powodoch myslisz? chodzi Ci o wizualna strone?
imho bez sensu jest zakladanie takich dystnasow, jezeli nie ma "technicznej" potrzeby (np. odsadzenie felgi od zacisku czy amorka, aby nie obcieralo)
takie cienkie dystansiki (do 6mm bodajze ) najprosciej i najtaniej dorobic ze starych tarcz hamulcowych
byle tokarz to ogarnie
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 
eddie_gt4
-
eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
31 sie 2009, o 09:55
naLeśnik pisze:Godlik pisze:
A po co chcesz założyć dystanse?
te felgi które teraz mam mają ET55 (fabrycznie w Forku jest ET48), no i sama felga jest szersza o pół cala. I tak mi dzisiaj rano zaświtało w głowie że zwiększając odsadzenie chyba niepotrzebnie obciążam łożyska w piastach i może dołożenie małych dystansów zmniejszy dodatkowe obciążenie

zakladajac takie dystansiki teoretycznie tylko bys zwiekszyl obciazenie lozysk (i innych elementow zawieszenia), bo zasada jest prosta: im dalej kolojest od piasty, tym WIEKSZE obiazenie...
jezeli nigdzie nic nie ociera, to zostaw jak jest i nie kombinuj

Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 
eddie_gt4
-
deLux
- 5 gwiazdek
- Auto: X.X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
1 wrz 2009, o 10:33
eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę

deLux
-
huzar105
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Subaru
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
1 wrz 2009, o 18:38
eddie_gt4 pisze:
zakladajac takie dystansiki teoretycznie tylko bys zwiekszyl obciazenie lozysk (i innych elementow zawieszenia), bo zasada jest prosta: im dalej kolojest od piasty, tym WIEKSZE obiazenie...
Przejedziesz tysiąc kilometrów mniej... Od latania bokami też łożyska dostają. W dodatku nie zapytałeś o wagę felg, może są lżejsze.
Akuro Kazuyoshi

huzar105
-
eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
2 wrz 2009, o 08:14
deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę

operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi...

Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 
eddie_gt4
-
deLux
- 5 gwiazdek
- Auto: X.X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
2 wrz 2009, o 08:35
eddie_gt4 pisze:deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę

operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi...


nie miałeś wiele do powiedzienia
szerokość nie ma znaczenia o ile się mieści i negatywy nie wprowadzają dużego odchylenia wspomnianej siły od środka felgi.
deLux
-
eddie_gt4
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: zono-woz FXT MY'16 & daily WRX MY'15 & fun-car Celica GT-Four MY'96
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
0
Post
2 wrz 2009, o 08:50
deLux pisze:eddie_gt4 pisze:deLux pisze:eddie_gt4, "dalej" może być w obie strony do wewnątrz i na zewnątrz, jeśli fabryka dała na 0 środek felgi w stosunku do łożyska, to 55 będzie do wewnątrz i właśnie zwiększy obciążenie łożyska. to oczywiście nieścisłe bo opona nie musi dolegać równo, wiadomo, że chodzi o wypadkową siłę

operujesz wartosciami ET bez odniesiania do szerokosci felgi...


nie miałeś wiele do powiedzienia
szerokość nie ma znaczenia o ile się mieści i negatywy nie wprowadzają dużego odchylenia wspomnianej siły od środka felgi.
mam wrazenie, ze mowimy o roznych rzeczach...
wracajac do konkretnego pytania naLesnika: nadal twierdze, ze zakladanie 5mm'owych dystansikow w celu zmiejszenia obciazenia lozysk jest bezcelowe, bo poza wieksza masa (dystansik cos tam wazy przeciez

) w tym konkretnym przypadku tez zwiekszymy sily, dzialajace na lozyska
Jezdzic nie umiem, ale bardzo lubie 
eddie_gt4
-
deLux
- 5 gwiazdek
- Auto: X.X
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
deLux