Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:23

Azrael pisze: Jarmajowi raczej chodziło o Cayenna jako wynaturzenie w ogóle.
Prawda. Problem w tym, że porsche wie, czego chca klienci i potrafia ta niszę zagospodarować z domieszka blichtru, który ma w sobie marka.
Azrael pisze: Nie sądzę żeby na przykład Panamere jako dupowóz pogonił.
Mam rozumiec, że z garażu... ;-)
Wiesz. Jakoś Jarka naprawdę w tej furze sobie nie wyobrażam. Siebie rownież...
remek pisze: Jarek objedzie nas obu, powożąc Citroenem AX, a my w turbodyszlakach z tym pesudo 4x4
Tego, to mi naprawdę nie musisz uświadamiać... :wall: .


Dolce far niente ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:26

FUX pisze:

Tego, to mi naprawdę nie musisz uświadamiać... :wall: .
ja Ci uświadamiam, bo się czepiasz jak niektórzy koledzy, że STI tylko STI, a WRX ryje. No kurde ryje. Jak się nie umie to wszystko ryje, nawet RWD.

Pudrowanie syfa trafnie to określa mój kolega.

I taki BTW. Do Artiego mi lata świetlne, ale żeby mi WRX rył to nie powiem. Owszem ryje jak spieprzę koncertowo ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:26

FUX pisze:jarmaj, a teraz tak poważnie.
Te wszystkie potencjometry, suwaki, krzywki, komputery w WRC, F1 i innych do czego slużą?
To tak też na poważnie.

Sport jak sport, liczy się wynik i kompletnie nic więcej. Technika jest już tak zaawansowana, że obecność człowieka, z jego słabościami, staje się problemem.

Co do f1 się nie wypowiadam, bo specjalnym jej entuzjastą nie jestem (lubię pooglądać, dopóki nie zasnę, średnio po 20 minutach ;-) ), ale w rajdach póki co jest jej odrobinę mniej. Też jest, też mi się to nie podoba, ale na szczęście ma mniejszy wpływ na wynik.

Tylko różnica między jakąkolwiek wyczynową elektroniką trakcji, a taką z samochodu z ulicy jest przede wszystkim taka, że ta pierwsza ma robić wszystko, żeby dało się jechać jak najszybciej, ta druga, żeby statystyczny Kowalski, o zakładanej umiejętności prowadzenia auta gdzieś między szympansem a Dodą (może powinno być odwrotnie...), krzywdy sobie nie zrobił.... :-/

To taki dom bez klamek i z miękkimi ścianami.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:26

remek, wiedziałem, że o WRX-a sie wq...sz :-d
Dolce far niente ;-)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:29

FUX pisze: remek, wiedziałem, że o WRX-a sie wq...sz :-d
FUX, ja z tym kompletnie nie mam problemu :)

tzn. zdaję sobie sprawę, które z tych aut co potrafi, ale masz rację strasznie mnie wq...ia jak ktoś mówi, że WRX jest do bani. Raczej kierowca do szkoły. ;-)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:30

Ja także. Nie mam wrx-a...
remek pisze: ja z tym kompletnie nie mam problemu :)
Wiem.
Dolce far niente ;-)

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 22 gru 2009, o 22:34

jarmaj pisze: Tylko różnica między jakąkolwiek wyczynową elektroniką trakcji, a taką z samochodu z ulicy jest przede wszystkim taka, że ta pierwsza ma robić wszystko, żeby dało się jechać jak najszybciej, ta druga, żeby statystyczny Kowalski, o zakładanej umiejętności prowadzenia auta gdzieś między szympansem a Dodą (może powinno być odwrotnie...), krzywdy sobie nie zrobił....
W Forku ESP nie mam, więc jakoś sobie radzę ;-) ; bawara ma ESP wyłączlny na 1005 na ten przykład, więc jak ktoś chce się pobawić, to może, pod warunkiem, że wie, gdzie koncza sie możliwości...
Dolce far niente ;-)

zofija
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice/Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:08

jarmaj pisze:A zakładanie na jedną oś letnich, a na drugą zimowych wykracza daleko poza wszystko, co napisałem powyżej.....


Kup se normalny komplet opon....
Powiedział jarmaj, który nie raz opowiadał, jak zakładał - fakt nie do Subaru! - w zimie letnie opony na tył, żeby się lepiej ślizgało :giggle:
Czarownica prawdę Ci powie :D

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 310 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:13

zofija pisze:

Powiedział jarmaj, który nie raz opowiadał, jak zakładał - fakt nie do Subaru! - w zimie letnie opony na tył, żeby się lepiej ślizgało :giggle:
Jarek miał ku temu ważne powody :giggle:

bigban
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:19

Wracając do tematu :evilgrin: a jezeli mam opony wszystkie 4 takiej samej firmy 195/55/16 ale dwie mają bieznik 6mm a dwie mają 5mm to tez nie mozna załozyc? jakie mogą byc maxymalne róznice zeby sie nic nie spsuło?
"Albo bokiem, albo wcale"

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:28

jarmaj pisze:Co do f1 się nie wypowiadam, bo specjalnym jej entuzjastą nie jestem (lubię pooglądać, dopóki nie zasnę, średnio po 20 minutach ;-) ), ale w rajdach póki co jest jej odrobinę mniej.
Czy ja wiem? Kontrola trakcji zabroniona, aktywne zawieszenia zabronione, ABS zabroniony, podczas gdy w rajdach wciąż wolno Ci mieć fancy-shmancy dyfry (owszem, teraz już nie wszędzie, ale jednak).

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:34

ky, F1 też ma aktywny dyfer.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:34

Azrael pisze: jarmaj, 993 Carrera 4 ma centralny dyfer i wiskozę. Lambo tez ma.


Tylko że one mają uwzględnione inne średnice kół przy projektowaniu i mają odpowiednio rózne prędkości na wyjsciu ze skrzyni.
To rozumiem, że Subaru ma uwzględnioną różnicę w ciśnieniu przód/tył :cofee:
Obrazek
Obrazek

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:39

Niedźwiedź pisze: To rozumiem, że Subaru ma uwzględnioną różnicę w ciśnieniu przód/tył :cofee:

W praktyce niewielkie różnice ciśnienia nie wpływają na średnice toczenia opon radialnych.

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:46

Azrael pisze: Niedźwiedź napisał(a):To rozumiem, że Subaru ma uwzględnioną różnicę w ciśnieniu przód/tył :cofee:



W praktyce niewielkie różnice ciśnienia nie wpływają na średnice toczenia opon radialnych.
Pytam, bo wg naklejki w Forku przód i tył ma mieć różne ciśnienia (tył mniejsze).
Obrazek
Obrazek

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:51

bigban pisze: Wracając do tematu :evilgrin:
masz przechlapane, sam zacząłeś to zamieszanie.
bigban pisze: jezeli mam opony wszystkie 4 takiej samej firmy 195/55/16 ale dwie mają bieznik 6mm a dwie mają 5mm to tez nie mozna załozyc?
ten sam model i rozmiat to 1 mm nic nie popsuje, niektórzy zalecają zamianę przodu z tyłem co jakiś czas aby niwelować różnicę w zużyciu.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 247 razy
Polubione posty: 528 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:53

Niedźwiedź pisze: Pytam, bo wg naklejki w Forku przód i tył ma mieć różne ciśnienia (tył mniejsze).
Jedno nie wyklucza drugiego ;->
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Niedźwiedź
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SI
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:55

Chloru pisze: Jedno nie wyklucza drugiego ;->
true, true 8-)
Obrazek
Obrazek

bigban
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Impreza GT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 00:59

A gdyby na takich samych oponach róznica w głębokosci bieznika była 3mm ?? staram sie ustalic jak mocno mogą byc zuzyte opony np przednie w stosunku do tylnych zeby nie było nie miłych konsekwencji :o
"Albo bokiem, albo wcale"

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: Przód 195/55/16 a tył 205/50/16

Post 23 gru 2009, o 01:06

Rozsądnie przyjąć że granicą jest nowa i mocno zużyta ale jeszcze akceptowalna do jazdy.

ODPOWIEDZ