Impreza 1.6 AWD, reduktor?

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
standerus
Awatar użytkownika
1 gwiazdka
Lokalizacja: Waterford
Auto: Forester 2.0 NA '01
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza 1.6 AWD, reduktor?

Post 1 wrz 2012, o 20:09

Dzięki za odpowiedzi, choć momentami odnosze wrażenie, ze bez czytania wątku.
:-)
Mnie naprawdę nie trzeba przekonywać do 2,0. Miałem to w Forku i najchętniej bym miał i tutaj. Niestety 300e ekstra za tax, 500e extra za oc... Czyli mniej niż ta 100/mc, ale zawsze sporo. Spalanie - nie jest to jakiś super ważny faktor, jak paliwo jest po 1,67 ;) Różnica litra - nie robi wielkiego halo, ale lubię wiedzieć, czego się spodziewać, łatwiej wtedy planować życie. Jesli z doświadczenia wynika, że pali tyle co 2,0 - cóż, trzeba się z tym pogodzić, albo kupić astrę w klekocie, będzie mniej :D
Ale, wracając do samochodów ;)
LPG tu nie ma niestety, cudowny kraj Irlandia zadławił rynek LPG opłatami.
Problemem jest jedynie tax i oc, niektórzy brokerzy nerwowo reagują na "subaru impreza", dopisek 1,6 i 95koni powinien łagodzić ich :-)
Wątek rzeczywiscie do zamknięcia, dowiedziałem się co potrzebowałem - większość.



ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Impreza 1.6 AWD, reduktor?

Post 15 sty 2014, o 12:14

Witam, jeżdżę subaru 1.6 95KM z 98 roku. Mam go na LPG. Spalanie w trasie w przedziale prędkości 80-90km/h wynosi 7.5l/100km. Jeśli jedzie się w przedziale około 90-110 spalanie wzrasta do 10l/100km. Dla prędkości 130-160 wynosi około 16l/100km. Uważam, że to auto jest oszczędne w trasie przy małych prędkościach i minimalnym naciskaniu pedału gazu(można wkręcać go na wyższe obroty ale nie gaz w podłogę bo to i tak niewiele daje). Sporo zależy od stanu auta, jeździłem imprezami 2.0 GX, które zbierały się o wiele gorzej niż mój GL 1.6. Impreza GL 1.6 to bardzo lekki i zwinny samochód. Auto jest praktycznie bezawaryjne. Obecnie ma przejechane 300kkm i jedynie co zmieniłem to: regeneracja wiskozy, zmiana wiązki kabli w kierownicy odpowiedzialnej za poduszki, sprzęgło. Oczywiście filtry i oleje wymieniane regularnie, zawory ustawiane co 100kkm. Auto nie zawiodło mnie nigdy. Ruszanie ze świateł to bajka, spokojnie wyprzedzi się nim 70% aut na polskich drogach a w zimie to z 90%. Na śliskiej powierzchni taka impreza ustępuje pola jedynie mocniejszym jednostkom z napędem 4x4, ale impreza taka jest np. szybsza niż forester 2.0 125km. Szybkość ta wynika z niewielkiej masy imprezy w stosunku do forestera. Najważniejsze to kupić auto zadbane i serwisowane u kogoś, kto ma pojęcie o subaru.
Jest ryzyko, musi być wybór.

ODPOWIEDZ