Pytanie.
Czy gumowe przewody hamulcowe są wykonywane z jakiejś specjalnej "hamulcowej" mieszanki gumy?
Dlaczego pytam - otóż założyłem w motocyklu nową pompę hamulcową, z innym zbiorniczkiem niż dotychczas i połączyłem ów zbiorniczek z pompą "normalnym" ciśnieniowym gumowym wężem.
I co ciekawe, ów gumowy wąż poci mi się płynem hamulcowym na całej długości. Poci, rosi, nie przecieka. Pojawiają się kropelki płynu na całej długości. Przypominam że żadnych ciśnień na tym odcinku nie ma. Wujek google znalazł na forum motocyklistów osobnika któremu zdażyło się to samo, ale nie udzielono mu żadnej konkretnej odpowiedzi.
Stąd pytanie - czy zastosowanie "zwykłego" ciśnieniowego przewodu używanego powszechnie do połączeń np. między pompą paliwa a silnikiem, może spowodować że takie coś jak płyn hamulcowy pod zerowym ciśnieniem (a raczej podciśnieniem gdy pompa "ciągnie" płyn ze zbiorniczka) zacznie przepływać przez jakieś mikropory w gumie? WTF?
Przewód gumowy hamulcowy się poci
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Przewód gumowy hamulcowy się poci
Jest to IMO bardzo prawdopodobne. Dodatkowo płyn hamulcowy jest mocno agresywny co może przyśpieszyć uszkodzenie gumowego przewodu.Bergen pisze: zacznie przepływać przez jakieś mikropory w gumie? WTF?
A fabrycznego przewodu nie możesz założyć?
Re: Przewód gumowy hamulcowy się poci
Ha, nie mam. Ale mam stare gumowe, hamulcowe, które ostały się z czasów zanim założyłem oplot. To sobie dotnę kawałeczek.pablonas pisze: A fabrycznego przewodu nie możesz założyć?
-
lukasz_rider
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Przewód gumowy hamulcowy się poci
Obawiam się, że ciężko będzie przypasować stary przewód hamulcowy do połączenia pompy ze zbiorniczkiem. Otóż między pompą, a zbiorniczkiem masz zwykły przewód, a przewód hamulcowy to przewód kilkuwarstwowy, który mimo podobnej średnicy zewnętrznej ma dużo mniejszą wewnętrzną. Podjedź może do jakiegoś motoryzacyjnego i zapytaj o taki przewód, który jest odporny na płyn hamulcowy i spróbuj założyć inny.