siemanko wszyscy.
jak w temacie, do ogarniętych - czy byłoby możliwe zainstalowanie w mojej Imprezie któregoś z D16z*? tak, wiem - SUBARU=BOXER, tylko że moje EJ16 szwankuje coraz bardziej no i ma już 275k na liczniku. o mało nie wymieniłem mojej Subarki na Accord '90 F20A2 szwagra, kusiły mnie CRXy, a zwłaszcza po przejażdżce V-TECiem strasznie zajarałem się silnikami Hondy. postanowiłem jednak po wyjściu na prostą z kasą, zamiast kupować nową furę, zabrać się w końcu za remont starej - autko stoi pod plandeką od zimy po nieprzyjemnym spotkaniu z krawężnikiem spowodowanym przez gówniarza w Golfie.
co konkretnie potrzebowałbym do swapa? czy przykładowe D16Z5 zmieści mi się pod maską? czy coś z osprzętu oryginalnego silnika mogłoby współdziałać z nowym? jaki może być wpływ na zachowanie Suby wyżej - zakładam - położony środek ciężkości?
jeśli ktokolwiek byłby w stanie udzielić jakichkolwiek informacji, będę niezmiernie wdzięczny.
pozdrawiam
1996 GCB z D16Z5?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 1996 GCB z D16Z5?
Rzędówka do Imprezy?
W życiu o takiej rzeźbie nie słyszałem. Po co chcesz to robić? Tu nic do niczego nie będzie pasować, ani mechanicznie ani elektrycznie. Lepiej wziąć parę kawałków blachy, trochę profili, rur itp i zrobić sobie jakiegoś SAM'a.
W życiu o takiej rzeźbie nie słyszałem. Po co chcesz to robić? Tu nic do niczego nie będzie pasować, ani mechanicznie ani elektrycznie. Lepiej wziąć parę kawałków blachy, trochę profili, rur itp i zrobić sobie jakiegoś SAM'a.

- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1996 GCB z D16Z5?
łohoho ale dowaliłeś
swapy z innej marki fajna sprawa ,ale nie wiem czy bierzesz pod uwage, że te 1.6 Vtec są w 80% zajechane
druga sprawa że mała wiertara bedzie miała 4 koła do utargania. Biorac pod uwage że to bedzie 1.6 vtec to wpierdzieli 15 litrów benzyny (i 2 oleju)
A koszt lepszych silników z Hond (K, H) przewyższa troche wartość Imprezy.
Już korzystniej by chyba było spróbować tam zmieścić V6
przynajmniej przystosowane do orientacji wzdłużnej.


druga sprawa że mała wiertara bedzie miała 4 koła do utargania. Biorac pod uwage że to bedzie 1.6 vtec to wpierdzieli 15 litrów benzyny (i 2 oleju)
A koszt lepszych silników z Hond (K, H) przewyższa troche wartość Imprezy.
Już korzystniej by chyba było spróbować tam zmieścić V6


-
lukasz_rider
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1996 GCB z D16Z5?
Pomysł bardzo ciekawy. Myślę, że w porównaniu z ej16 na takim vtecu będzie podobnie. Ciężko będzie stary osprzęt połączyć z nowym silnikiem. Może alternator da radę jakoś zamontować. Oczywiście takie elementy jak łapy trzeba zrobić nowe. Skrzynię może uda się jakoś zamontować za pomocą flanszy. Aby ten silnik działał w Subaru potrzebna by była wiązka z komputerem z hondy albo jakieś stanalnone. Osobiście uważam, że montaż 1,6 jeszcze tak starego to kiepski pomysł, ciekawy ale kiepski. Ważne też jest to co Matiz powiedział, ciężko będzie znaleźć taki motor, który nie jest jeszcze zajechany. Lepiej zainwestować w jakąś nowszą konstrukcję. Jeżeli chodzi o zachowanie auta to niewiele powinno się zmienić. Owszem, środek ciężkości powędruje troszkę do góry.
Reasumując. Pomysł odważny jednak dla tego silnika trochę bez sensu bo trzeba włożyć w to bardzo dużo pracy i dużo pieniędzy żeby to ruszyło. W takim wypadku lepiej (jeśli chcemy mieć Hondę w Subaru) włożyć coś lepszego z tej marki lub pójść o krok dalej i wyremontować silnik i uturbić. Jednak to już jest większa zabawa i potrzebny jest już worek pieniędzy. Ogólnie Misza_gc, zastanów się co chcesz i czy chcesz oraz policz ile masz pieniędzy. Jak chcesz to napisz to postaram Ci się zrobić jakąś orientacyjną wycenę, chyba, że planujesz wszystko robić sam to wtedy tylko ceny części. Jednak jeśli chcesz gdzieś oddać auto to myślę, że tak na 10-15tyś zł powinieneś się przygotować (części z robocizną).
V6 to też ciekawe, a jakby dodać jeszcze jakiś kompresor...
Reasumując. Pomysł odważny jednak dla tego silnika trochę bez sensu bo trzeba włożyć w to bardzo dużo pracy i dużo pieniędzy żeby to ruszyło. W takim wypadku lepiej (jeśli chcemy mieć Hondę w Subaru) włożyć coś lepszego z tej marki lub pójść o krok dalej i wyremontować silnik i uturbić. Jednak to już jest większa zabawa i potrzebny jest już worek pieniędzy. Ogólnie Misza_gc, zastanów się co chcesz i czy chcesz oraz policz ile masz pieniędzy. Jak chcesz to napisz to postaram Ci się zrobić jakąś orientacyjną wycenę, chyba, że planujesz wszystko robić sam to wtedy tylko ceny części. Jednak jeśli chcesz gdzieś oddać auto to myślę, że tak na 10-15tyś zł powinieneś się przygotować (części z robocizną).
V6 to też ciekawe, a jakby dodać jeszcze jakiś kompresor...

- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1996 GCB z D16Z5?
Jeszcze teraz apropo flanszy mi uzmysłowiliscie jeden mały problem, popatrz na boxera od góry, jaki nasz silnik paradoxalnie jest MAŁY. w sensie krotki i szeroki. Hondowski jest ewidentnie przystosowany do orientacji poprzecznej, nie bedziesz miał miejsca na chlodnice,a popychanie napedu do tyłu nie wchodzi chyba w gre

Jak juz chcesz topić kase to osobiscie wolałbym kompressor do ej20, 22 lub przy szeroko zakrojonyh planach RS25
Można odwalić nawet SROGIE druciarstwo i nie jest potrzebne takie kombinowanie jak przy uturbianiu
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=605625
Swap na LS V6 też czesto robią w stanach ,ale dochodzi juz gruba kombinacja z wzmacnianiem napędów


Jak juz chcesz topić kase to osobiscie wolałbym kompressor do ej20, 22 lub przy szeroko zakrojonyh planach RS25
Można odwalić nawet SROGIE druciarstwo i nie jest potrzebne takie kombinowanie jak przy uturbianiu
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=605625
Swap na LS V6 też czesto robią w stanach ,ale dochodzi juz gruba kombinacja z wzmacnianiem napędów

-
lukasz_rider
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Warszawa
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1996 GCB z D16Z5?
Rzędówka z natury jest dłuższa
Miejsca rzeczywiście Misza_gc miałby mało. Chłodnica to nie problem. Można dać dwie mniejsze po bokach tym bardziej, że hondy mają małe chłodniczki i jakoś działają :) I tak przed jakimkolwiek działaniem Misza_gc będzie musiał zmierzyć dokładnie wszystko i dopiero ewentualnie wtedy brać się do pracy.

- Matiz
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Chorzów
- Auto: Impreza RX '00 A.K.A. KombiHorror
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: 1996 GCB z D16Z5?
ale generalnie masz z "papucia na lać"
D16 robi 140nm ,EJ16- 138nm
najlepszą opcją jest 2.2 z amerykańca. Ponoć najbardziej bezbolesny. A z poza marki to już kombinejszyn...
ja bym swapował tylko 13B


najlepszą opcją jest 2.2 z amerykańca. Ponoć najbardziej bezbolesny. A z poza marki to już kombinejszyn...
ja bym swapował tylko 13B


