jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
Witam,
Przymierzam się do Legacy po 2003 roku. Chcę automat i założyć LPG. 2,0 137km ma mizerne osiągi w automacie, ale ludzie piszą że bezawaryjne- na papierze dużo lepiej wygląda 2,5.
Czy w silnikach 2,5 sohc w tzw. 4 wersji modelu produkowanej od 2003 roku silnik nadal ma fabryczną wadę uszczelek głowic czy zostało to już poprawione.
Słyszałem też że wolnossące 2,5 lubi brać olej i pokazać kopyto prawda to?
Czy warto wogóle polować na 2,5 czy lepiej poszukać 2,0 (w sumie to ich sporo jest w automacie na alledrogo), chociaż 13s do 100km/h to aż się boje że będę musiał zaraz sprzedać bo nerwowo nie wyrobie.
Przymierzam się do Legacy po 2003 roku. Chcę automat i założyć LPG. 2,0 137km ma mizerne osiągi w automacie, ale ludzie piszą że bezawaryjne- na papierze dużo lepiej wygląda 2,5.
Czy w silnikach 2,5 sohc w tzw. 4 wersji modelu produkowanej od 2003 roku silnik nadal ma fabryczną wadę uszczelek głowic czy zostało to już poprawione.
Słyszałem też że wolnossące 2,5 lubi brać olej i pokazać kopyto prawda to?
Czy warto wogóle polować na 2,5 czy lepiej poszukać 2,0 (w sumie to ich sporo jest w automacie na alledrogo), chociaż 13s do 100km/h to aż się boje że będę musiał zaraz sprzedać bo nerwowo nie wyrobie.
Ostatnio zmieniony 9 lut 2014, o 20:47 przez maciuo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
maciuo, problemy z uszczelkami, pękającymi tłokami itp w 2,5 dotyczą wersji doładowanych a nie wolnossących. Więc bez obaw.
2,5 wolnossący uchodzi za bardzo trwały i niezawodny silnik.
2,5 wolnossący uchodzi za bardzo trwały i niezawodny silnik.
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
Ciekawe, jarmaj gazu i AT nie skomentował.
Siakieś osłabienie ?

Siakieś osłabienie ?

Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
a jeśli chodzi o wycieki z uszczelek pod głowicami w 2,5 sohc to dokładnie w którym roku problem został wyeliminowany?
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
W 2.5 SOHC też UPG może być chociaż ta łagodniejsza wersja z lejącym się olejem na zewnątrz więc poza zużyciem oleju nic się w zasadzie nie dzieje. Wiem coś o tym bo u mnie się to zaczyna :). Pan w serwisie mi powiedział, że w sumie każdego prędzej czy później czeka wymiana uszczelki przy 2.5 litrówkach niezależnie czy turbo czy NA. Ja mam nabite 150k i się zaczyna pocić. Zobaczmy ile tak pojeżdżę ale muszę się pomału szykować na wydatek :/.
Ale żeby nie było - nie chcę straszyć :). Najlepiej przy kupnie założyć sobie taki wydatek i wtedy już nie będzie tak bolało :P.
Ale żeby nie było - nie chcę straszyć :). Najlepiej przy kupnie założyć sobie taki wydatek i wtedy już nie będzie tak bolało :P.
- kruque
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: festung breslau
- Auto: ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
mam 2.5 SOHC bez turbo (OBK z 2005), wymieniałem prewencyjnie UPG przy 240kkm przebiegu ponieważ jedna zaczynała się pocić. nie zorientowałbym się, gdyby mechanik nie zajrzał pod auto przy okazji wymiany przegubu, bo oleju jeszcze nie ubywało w zauważalny sposób.
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
UPG? Prewencyjnie ? A nie chodzi przypadkiem o uszczelkę pokrywy zaworów ?
Marcin
-_-
-_-
- kruque
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: festung breslau
- Auto: ex obk 2.5i BP9, forek 2.0i SJ5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
na pewno UPG, razy 2 + kilka innych gumek i śrubek przy okazji.
prewencyjnie, bo mimo tego pocenia się żadnych złych objawów nie było. wolałem nie czekać aż wydmucha.
prewencyjnie, bo mimo tego pocenia się żadnych złych objawów nie było. wolałem nie czekać aż wydmucha.
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
jesli chodzi o 2.5 nic sie nie zmienilo , wystarczy chwile sledzic auta na mobile co chwile jest tam jakis 2.5 z wydmuchana uszczelką ,w wiekszosci konczy sie nie tylko na uszczelce ale popękanych głowicach
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
Ale to przy N/A też pękają głowice?? Słyszałem, że takie hardkory to już tylko przy XT... No nic trzeba będzie się ogarniać z tą uszczelką ;).
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
A nie lepiej bezpieczne 2.0? Ewentualnie 2.0t!?
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
W sumie to 2,0 w automacie nie jeździłem, się muszę przejechać i zobaczyć czy mi pasuje dynamika, może jest ktoś chętny na jazdę testową z okolic Warszawy, mogę w zamian udostępnić moje wozidło
Co do 2,5 to jakaś masakra tyle lat i cały czas problemy...chyba że bardziej zła opinia cały czas działa...
Co do 2,5 to jakaś masakra tyle lat i cały czas problemy...chyba że bardziej zła opinia cały czas działa...
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
z tym 2.5T to nie tak do końca !
Fakt że osłabiony tzn podatny na wyżej wymieniione usterki ale zaraz zaraz jak ja widziałem jak niektórzy nawet i z forum traktują seryjne dupowozy to nic dziwnego że tak się dzieje...bo każdy myśli że jak subaru to od razu rajdówka.....2.5T jest świetne trzeba używać z głową pilnować olej chłodzenie i będzie śmigać. A jak mało 230km to jakiś nissan supra itp posiadam oba a od niedawna evo 9 i tam tego problemu nie ma można katować do bólu. subarynki są cudowne ale jednak troche zbyt delikatne
Fakt że osłabiony tzn podatny na wyżej wymieniione usterki ale zaraz zaraz jak ja widziałem jak niektórzy nawet i z forum traktują seryjne dupowozy to nic dziwnego że tak się dzieje...bo każdy myśli że jak subaru to od razu rajdówka.....2.5T jest świetne trzeba używać z głową pilnować olej chłodzenie i będzie śmigać. A jak mało 230km to jakiś nissan supra itp posiadam oba a od niedawna evo 9 i tam tego problemu nie ma można katować do bólu. subarynki są cudowne ale jednak troche zbyt delikatne
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
Ciekawe jak u mnie dlugo polata, niby JDM Sti, czy jest roznica. Mowia ze tak...
- zinc
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
Jak wielu mówiło... Zależy jak używasz i kto używał i jak wcześniej... Największą wadą każdego auta jest jego poprzedni właściciel... Da się zabić każde auto, każdy silnik! Ej25 nie jest aż tak straszne jeśli umiejętnie uzywasz... Jak się domyślam OES do pracy i na zakupy to raczej nie będzie... Jeśli będzie zdrowa sztuka będziesz jeździł... To po części prawda ale i mit... Tak samo nie każda alfa staje od razu po wyjechaniu z salonu jak i nie każdy mercedes 124 nakreci 3 miliony. Subarowskie diesle też lipa a niektórzy jeżdżą i bić się nie dzieje... Inna kwestia że za upg niektórych żądają takich kwot że pala mieknie... Ps skoro dalej z tego posta nic nie wiesz czas pomyśleć o h6 i olać temat hehehe.
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: jak to jest z silnikiem ej25 naprawdę
Nie nie forek STi musi być
zresztą na przyszły rok, jest plan zakucia silnika i wiadomo UPG, taki plan ale zobaczymy, jak będzie. Auto Forester STi, wiadomo nie bedzie na OES czy KJS. To ma byś wersja wypoczynkowo-rekreacyjno-pokazowa 

