Koledzy co będzie lepsze ? :)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
kamis23kx
0 gwiazdek
Auto: brak
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Koledzy co będzie lepsze ? :)

Post 5 mar 2014, o 09:46

Witam.Rozglądam się za Legacy IV gen. Mam na oku 2 sztuki jedna to 2.0 137 koni SOHC a druga 165 DOHC+ fabryczne lpg.Co waszym zdaniem będzie lepsze ? Czy zdecydować się na silnik bez lpg z tańszą regulacją zaworów czy coś mocniejszego ale jeśli chodzi o regulację to przy DOHC będzie to bardziej kosztowne.Dodam że DOHC miało regulowane zawory,wymianę dwumasy ogólnie duży przegląd w październiku ubiegłego roku.Czy DOHC w kwestii utrzymania jest droższy względem SOHC ? I co sądzicie o fabrycznych lpg ? Czy te instalki są awaryjne ? I czy jest możliwość przeniesienia wlewu gazu w bardziej dyskretne miejsce niż błotnik :-) Dzięki z góry za opinie.Pozdrawiam ;-)



ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Re: Koledzy co będzie lepsze ? :)

Post 5 mar 2014, o 11:16

kamis23kx moim zdaniem lepszym wyborem będzie SOHC i dołożenie LPG. Do tego fabrycznego LPG będziesz niedługo musiał kupić nową butlę bo homologacja jest na 10lat więc to koszt około +500zł, przeniesienie wlewu gazu to koszt około +200zł plus koszt zmiany zderzaka na niedziurawy. Każda 10 letnia instalacja LPG może mieć prawo do awarii. Jak to zsumujesz i dodasz różnicę w cenie regulacji zaworów to masz nową instalację LPG do SOHC za darmo.
Jest ryzyko, musi być wybór.

pszumiec
0 gwiazdek
Lokalizacja: okolice Krakowa
Auto: Legacy MY 06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Koledzy co będzie lepsze ? :)

Post 5 mar 2014, o 18:54

DOHC bez gazu, a potem jak się oswoisz z samochodem i będzie za drogo to lpg. 2.0 DOHC w legacy mało pali, ja mam średnią z 25 000km - 8,6l. Ostatnio lubię bardzo spokojną jazdę i wydaje mi się, że pali ok. 7,5l. Dla porównania kolega ma Fabię 1.2TSI i pali mu 7l.

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Koledzy co będzie lepsze ? :)

Post 5 mar 2014, o 19:50

kamis23kx pisze:+ fabryczne lpg.
Nie istnieje coś takiego w Subaru.

kamis23kx
0 gwiazdek
Auto: brak
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Koledzy co będzie lepsze ? :)

Post 5 mar 2014, o 20:10

jarmaj, lepiej brzmi "Zakładane przez importera..." ?

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Koledzy co będzie lepsze ? :)

Post 5 mar 2014, o 20:43

Nie, nie brzmi lepiej, tylko jest zgodne z prawdą po prostu.

Bo oczywiście widzisz róznicę pomiędzy warsztatowym dokładaniem instalacji (i tu bez różnicy, czy robi to importer na większą skalę, czy prywatnie Kowalski tylko dla siebie) i czymś co wyjechało z fabryki.

zinc
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Forester NA MY 99 rally car i Legacy IV 2.0 138hp
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Re: Koledzy co będzie lepsze ? :)

Post 5 mar 2014, o 21:07

moj 2.0na w foresterze pali okolo 7 literkow przy spokojnej w miare jezdzie. Owszem jak cisniesz to 15 tez wezmie... ale...
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety-dla szybkich kierowcow

ODPOWIEDZ