Problem z silnikiem
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Problem z silnikiem
Siemanko, po wielu trudach udało mi się uruchomić silnik po SWAPie. Było 1.6 jest 2.0 N/A (1998). Niestety nie może być tak różowo. Silnik chodzi bardzo nierówno, trzęsie nim na wszystkie strony, strzela w tłumik, z rzadka w filtr, nie wkręca się w ogóle na obroty, dodanie gazu nic nie zmienia, śmierdzi paliwem. Z silnika 1.6 zostawiłem przepływomierz na 3 piny, w tamtym był na 4 piny. Z przepławką sobie pyrka, bez gaśnie. Cewka z 1.6. Zostawiłem również przepustnice z silniczkiem krokowym z 1.6. W tym 2.0 krokowiec był na kolektorze dolotowym. Została po nim tylko dziura którą zaślepiłem. Czy silnik krokowy jest podpięty czy nie silnik i tak sobie pyrka. Silnik na podpiętych 2 wtryskiwaczach chodzi jak by lepiej niż na 4. Odpięcie czujnika wału lub wałka sprawia że w ogóle nie odpala. Iskra jest, nie jestem w stanie powiedzieć czy w odpowiednim momencie. Rozrząd ustawiony dobrze.
1. Skąd bierze powietrze skoro krokowiec jest zamknięty?
2. Czy przepływomierz i krokowiec z przepustnicą z 1.6 może mieć znaczenie?
3. Jakieś pomysły?
Załączam filmik:
1. Skąd bierze powietrze skoro krokowiec jest zamknięty?
2. Czy przepływomierz i krokowiec z przepustnicą z 1.6 może mieć znaczenie?
3. Jakieś pomysły?
Załączam filmik:
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Problem z silnikiem
Coś z powietrzem! nie przekładałem go ale filmik który umieściłeś pokazuje jakby on się dławił, nie ma czym oddychać i nie ma kompresji wylewa paliwo!
moim zdaniem coś przepływka daje dupy, albo coś zle podpiąłeś!
moim zdaniem coś przepływka daje dupy, albo coś zle podpiąłeś!
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z silnikiem
a od jakiego masz komputer ? zostawiłeś od 1.6 ? zdejmij pokrywe rozrządu i zobacz ile ząbków ma zębatka od wału. wiem że 2.0 ma jeden ząbek wiecej niż 1.8 i też miałem problem kiedyś. Także porównaj te 2 koła co podają impuls na czujnik wału.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Problem z silnikiem
ECU jest od 2.0 a kół rozrządu nie ruszałem. A jak wyjaśnicie że silnik chodzi z podłączonym krokowcem i bez niego. Wszystkie przewody przekładałem przewód po przewodzie więc raczej jest OK.
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z silnikiem
Po odpięciu krokowego bedzie chodził bo pobiera wartosci z ecu. Tak samo przy odłączonych sondach silnik pracuje na bezpiecznych wartościach
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
- rafik555
- 2 gwiazdki
- Auto: Subaru STI my05, Subaru SVX, bugeye 2.0gx, forester 2011, OBK 2008, Impreza 08
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z silnikiem
A jak strzela w wydech i dolot to typuje ewidentny problem z zaplonem, ewentualnie rozrząd. Sprobuj podmienic jeszcze czujnik walu i walka. Sprawdz i powiedz na ktorych cylindrach masz iskre. Mozna jeszcze lampą sprawdzic zapłon. Najlepiej postaw obok podobna impreze kogos znajomego i przekladaj elementy.
Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców
Re: Problem z silnikiem
Czujniki sa OK bo bez nich w ogóle nie rusza. Iskra na wszystkich garach. A z tym krokowcem to nie jest tak że jak jest odpięty to ma zamknięty przepływ powietrza z powodu braku zasilania? I jeśli tak jest i jednocześnie jest zamknięta przepustnica to skąd powietrze? Z podmianką części to dobry pomysł ale nie znam nikogo kto mógłby mi pomoc. W wtorek, środę dostanę przepływkę i krokowca od tego silnika i może to coś wyjaśni chyba że wcześniej na coś wpadnę.
Re: Problem z silnikiem
I też dla tego zamówiłem go, mam nadzieje że pomoże. A odnośnie przepływomierzy. Wie ktoś czym się ten 3 pinowy od 4?
Re: Problem z silnikiem
Panowie znowu przyda się pomoc. Dziś dostałem odpowiedzi krokowiec i przepustnice. Na szybko przed robotą podpoiłem tylko przpływke i teraz wcale nie odpala. To jedyna rzecz którą zmieniłem. Odpowiednio podpięty. Na tym z 1.6 chociaż odpalał. Czy brak krokowca może to powodować?
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z silnikiem
"Silnik na podpiętych 2 wtryskiwaczach chodzi jak by lepiej niż na 4. Odpięcie czujnika wału lub wałka sprawia że w ogóle nie odpala."
Myślę że ewidentnie zalewa silnik + mała przepustnica (jakim cudem podpiąłeś krokowca i cz.przepustnicy z 1.6 skoro jest ecu z 2.0?). Czujnik wału musi być podpięty, na małym kole wału są ząbki i z nich czujnik podaje sygnały.
Chyba namieszałeś z elektryką.
Skoro masz ecu z 2.0 to całe oprzyrządowanie silnika ma być z 2.0 inaczej będziesz miał takie szopki.
Nie lepiej było uturbić 1.6, dało by to więcej korzyści i mniej problemów.
Myślę że ewidentnie zalewa silnik + mała przepustnica (jakim cudem podpiąłeś krokowca i cz.przepustnicy z 1.6 skoro jest ecu z 2.0?). Czujnik wału musi być podpięty, na małym kole wału są ząbki i z nich czujnik podaje sygnały.
Chyba namieszałeś z elektryką.
Skoro masz ecu z 2.0 to całe oprzyrządowanie silnika ma być z 2.0 inaczej będziesz miał takie szopki.
Nie lepiej było uturbić 1.6, dało by to więcej korzyści i mniej problemów.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: Problem z silnikiem
Przpeustnica pasowała bez problemów, kostka równierz jest taka sama. Krokowiec jest już odpowiedni a z tym starym myślałem że zadziała ale sie nie udało.
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z silnikiem
Przepustnice w tych silnikach mają te same rozstawy otworów mocujących, także pasują między sobą, tylko ta z 1.6 ma najmniejszą gardziel.
Jak masz zrobioną wiązkę od ecu, całą przełożyłeś jak Ci doradzałem, czy jakoś inaczej?
Jak masz zrobioną wiązkę od ecu, całą przełożyłeś jak Ci doradzałem, czy jakoś inaczej?
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: Problem z silnikiem
Aha, jak mierzyłem średnice kolektora i przepustnicy to były takie same, dolot powietrza też pasował bez problemu więc myślałem że są takie same. A czy to może wpływać tak diametralnie na prace silnika. Czujnik położenia przepustnicy może przekłamywać czy chodzi tylko o średnicę gardzieli?
Wiązkę przerobiłem z 1.6 ale to raczej nie jest problem bo wystarczyło poprzekładać odpowiednie przewody, kabel po kabelku według wiązki od 2.0. Jutro podłącze wszystko razem i zobaczymy. Mam nadzieje że chodzi tylko o krokowca i przepływomierz.
Aha ap ropo krokowca. Wychodzą od niego dwa króćce pod chłodzenie tylko że na silniku nie widzę żadnych wyjść pod te przewody. Wie może ktoś gdzie powinny one iść.
Wiązkę przerobiłem z 1.6 ale to raczej nie jest problem bo wystarczyło poprzekładać odpowiednie przewody, kabel po kabelku według wiązki od 2.0. Jutro podłącze wszystko razem i zobaczymy. Mam nadzieje że chodzi tylko o krokowca i przepływomierz.
Aha ap ropo krokowca. Wychodzą od niego dwa króćce pod chłodzenie tylko że na silniku nie widzę żadnych wyjść pod te przewody. Wie może ktoś gdzie powinny one iść.
- MacGregor
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Outback III '05 3.0 H6 5EAT, Legacy IV MY06 Kombi 2.0 165KM Było:Impreza ej16 turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z silnikiem
Krokowiec podłącz szeregowo za przepustnicą tutaj fotka .
http://farm4.static.flickr.com/3118/312 ... b4a116.jpg
za krokowcem podłącz tam gdzie była przepustnica.
http://farm4.static.flickr.com/3118/312 ... b4a116.jpg
za krokowcem podłącz tam gdzie była przepustnica.
http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=10&t=18466
"Impreza EJ16 Turbo"
"Impreza EJ16 Turbo"
Re: Problem z silnikiem
Dalej nie działa. Ale wychodzi na to że nie ma prawa gdyż rozrząd jest przesunięty. Wychodzi że o jakieś 2 zęby. Musiał przeskoczyć gdy źle chodził na starych czujnikach. Dla pewności że dobrze to poprawie, mógłby ktoś napisać jak prawidłowo ustawić i założyć ten rozrząd? Tylko tak dokładnie i od początku. Z góry dzięki.
Re: Problem z silnikiem
a masz jakąś serwisowke? Jest tam chyba dosc porządnie pokazane co i jak, jak zmienialem kiedys pasek w legacy to pamietam ze poszlo bez problemu. Koła na znaki, napinacz trzeba cofnac i zablokowac na czas montazu paska i potem sprawdzic po zalozeniu wszystkiego i zwolnieniu napinacza czy po obrocie walu o 360 stopni znaki dalej sa tak jak je ustawiles. Jesli sie rozrzad przestawia w czasie pracy to cos jest nei tak z rozrzadem. Po mojemu to nie ma prawa a jesli tak robi to albo zle zlozony albo cos jest uszkodzone w ukladzie rozrzadu.
Pozdrawiam - wszystkich z mijanych po drodze su
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Poszukuję - ciekawych pomysłów na iOS /Android
Re: Problem z silnikiem
Serwisówki nie mam więc ustawiam tak jak w każdym aucie. Nie wydaje mi się żebym zrobił coś źle ale wolę się sprawdzić. No nic w niedziele ustawie i zobaczę. A w między czasie może ktoś będzie wiedział dla czego silnik w ogóle nie reaguje na dodanie gazu. No jest jedna zmiana, mocniej strzela w filtr. Może to powodować przepustnica z 1.6. Może czujnik położenia przepustnicy?
- darecki1981
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Dziki zachód polski
- Auto: EVO 6 500 KM
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Re: Problem z silnikiem
założyłeś linke od gazuA w między czasie może ktoś będzie wiedział dla czego silnik w ogóle nie reaguje na dodanie gazu
Re: Problem z silnikiem
Rozrząd ustawiony, jest lepiej ale dalej nie działa jak powinno. Dalej brak reakcji na dodawanie gazu. Na jałowym filtr syczy a po dodaniu gazu cichnie. Na jałowym nie równo. Na 3 wtryskach nie strzela w filtr i wydech przy 4 wtryskach strzela. Po odpięciu przepływki gaśnie. Chodzi na podłączonym krokowcu i bez niego. Cewka od 1.6. Czy taka sama jest w 2.0? Jakieś pomysły?