Hill holder w forku z AT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Hill holder w forku z AT
pomeczylem dzisiaj forka z at w piachu, wszystko dziala jak nalezy, naped radzi sobie tak samo dobrze (esli nie lepiej)jak obk z mt.
no i odkrylem hillholdera, ktory wsadzono razem z trybem zimowym(start z dwojki) - ciekawe czemu nie oddzielnie.
no i odkrylem hillholdera, ktory wsadzono razem z trybem zimowym(start z dwojki) - ciekawe czemu nie oddzielnie.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
a to nowy forek?gregski pisze:odkrylem hillholdera, ktory wsadzono razem z trybem zimowym(start z dwojki) - ciekawe czemu nie oddzielnie.
bo w naszym (MY 07) jest górotrzymacz, ale z "trybu zimowego" to podgrzewanie du... lędźwi, lusterek i szyby pod wycieraczkami.
startów z dwójki brak. znaczy są. kierowca sobie włącza i ręce/nogi robią.
edit:
bo ostatnio za szybko czytam. albo oczy już nie te.
skoro masz at, to przecież tam zawsze jest opcja "start z dwójki". tylko różnie to nazywają. znaczy: to żaden dodatkowy dodatek, tylko jeden ze standardowych trybów każdej normalnej at.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
średnio.Rommel pisze:Czyli kumpel "bełemwu & JEEP GRAND CHEROKEE forever" który mi to wysłał wiedział co robi
ja też tego filmu nie zdzierżyłem. ale z rolek ustawionych po jednej stronie da się zjechać. trzeba tylko pomyśleć i z wyczuciem użyć nóg.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Damaz, kupilem forka '03 xt aut.damaz pisze:a to nowy forek?gregski pisze:odkrylem hillholdera, ktory wsadzono razem z trybem zimowym(start z dwojki) - ciekawe czemu nie oddzielnie.
bo w naszym (MY 07) jest górotrzymacz, ale z "trybu zimowego" to podgrzewanie du... lędźwi, lusterek i szyby pod wycieraczkami.
startów z dwójki brak. znaczy są. kierowca sobie włącza i ręce/nogi robią.
edit:
bo ostatnio za szybko czytam. albo oczy już nie te.
skoro masz at, to przecież tam zawsze jest opcja "start z dwójki". tylko różnie to nazywają. znaczy: to żaden dodatkowy dodatek, tylko jeden ze standardowych trybów każdej normalnej at.
Jest D jest 3, 2,1. Jest tez przycisk power oraz gwiazdka zimowa RAZEM z napisem Hold. Co oznacza, ze upchneli tryb "z dwojki" pod jednym guziorem z hillholderem.
Czyli hillholder nie dziala nonstop jak w manualu.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Gregu, chyba muszę cię zmartwić.gregski pisze:przycisk power oraz gwiazdka zimowa RAZEM z napisem Hold
ten "hold" to zwyczajowa nazwa "ruszania z dwójki" w starszych automatach a nie górotrzymacz. nazwę "hold" znajdziesz w skrzyniach starszych mitsubishi (takich jak mój), patrolach a pewnie i w volvo też (bo podobne skrzynie montowali). tuż obok nazwy "power" (w forku chyba "sport" to nazwali).
albo inaczej: starsze skrzynie miały "biegi" (np: PRND21) i trzy tryby pracy: "normal", "hold", "power". oprócz tego może być jeszcze overdrive (nadbieg) i przycisk pod pedałem gazu.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
damaz pisze: Gregu, chyba muszę cię zmartwić.
I zepsułeś takie piękne rozczarowanie.


Walcz z globalnym ocipieniem - zjedz ekologa.
AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Leon, nie tak latwo. Jest hilholder na 100%, nie wiem tylko jak dziala. Wydaje mi sie po zachowaniu auta, ze hamaki trzymaja, bo testowalem na ok 30 stopniowym podjezdzie.
Na wlaczonym holdzie auto stalo w miejscu, po wycisnieciu guzika natychmiast lecialo do tylu.
Na wlaczonym holdzie auto stalo w miejscu, po wycisnieciu guzika natychmiast lecialo do tylu.
- pitles
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: KLI
- Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Hmm... To ciekawe później sprawdzę jak to wygląda w OBK i czy w trybie zimowym rzeczywiscie rusza z 2biegu i czy hamulce przytrzymują...gregski pisze:Leon, nie tak latwo. Jest hilholder na 100%, nie wiem tylko jak dziala. Wydaje mi sie po zachowaniu auta, ze hamaki trzymaja, bo testowalem na ok 30 stopniowym podjezdzie.
Na wlaczonym holdzie auto stalo w miejscu, po wycisnieciu guzika natychmiast lecialo do tylu.
Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić 

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
pitles, w OBKu moze byc inaczej. test ma sens jesli masz forestera i trzy pozycyjny switch Power/AT/HOLD:
- Załączniki
-
- Capture.PNG (219.54 KiB) Przejrzano 2749 razy
- pitles
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: KLI
- Auto: Forester 2,5XT AT 07r, Impreza GH 2,0 AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
No niby tak... testowałem ogólnie z własnej ciekawości. Tryby pracy mam takie same i u mnie w OBK H6 wyglada to tak. Rzeczywiscie w trybie HOLD samochód rusza ewidentnie z użyciem hamulca, natomiast u mnie startuje z 1 biegu. Co jeszcze koledzy w skrzyni 4EAT może się kryć za trybem HOLD?
Subaru... Miłość za którą trzeba słono płacić 

- TomekSliwa
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Wilczyce k/Wrocławia
- Auto: Subaru "Masakrathor" STi, Outback H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Słyszałem, że HOLD może dawać większe opory przy zjeżdżaniu ze stromych górek (coś jak zwiększone hamowanie silnikiem). Jednak będąc w okolicach Kłodzka nie zauważyłem w moim H6 aby coś takiego miało miejsce, ruszania z miejsca nie sprawdzałem czy używa hamulca ale na desce świeci się jeszcze ikona płatka śniegu więc może to wskazywać że może rusza z dwójki albo może przy zjeździe w dół po śliskiej nawierzchni jakoś wspomaga aby nie lecieć na pazurki?pitles pisze:No niby tak... testowałem ogólnie z własnej ciekawości. Tryby pracy mam takie same i u mnie w OBK H6 wygląda to tak. Rzeczywiście w trybie HOLD samochód rusza ewidentnie z użyciem hamulca, natomiast u mnie startuje z 1 biegu. Co jeszcze koledzy w skrzyni 4EAT może się kryć za trybem HOLD?
a przy POWER co się dzieje? Wyżej wchodzi na obroty zanim przełączy, a może redukuje szybciej (jeśli tak to będę jeździł tylko na tym

Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
Emti, nie pij tyle kawy ;)
Co do magicznego guzika - pewnie bedzie trzeba zajzec do instrukcji obslugi i wszystko sie wyjasni.
Co do magicznego guzika - pewnie bedzie trzeba zajzec do instrukcji obslugi i wszystko sie wyjasni.
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
a po co wydzielać?
a żeby było NA TEMAT:
Gregu, żeby nie było, że to to tylko ja i że się upieram:
http://www.answers.com/Q/What_is_the_us ... ansmission



jak się napędzisz na D i zrzucisz na 2 (albo 1) to też zamieciesz.eMTi pisze:zamiataniu bokami?!

a żeby było NA TEMAT:
Gregu, żeby nie było, że to to tylko ja i że się upieram:
http://www.answers.com/Q/What_is_the_us ... ansmission
Re: AWD - czyli napęd na 2 koła ...
damaz pisze: Gregu, żeby nie było, że to to tylko ja i że się upieram:
http://www.answers.com/Q/What_is_the_us ... ansmission
tego nie podwazam.
mowie tylko, ze jest to zintegrowane z hillholderem.
takie mialem objawy.. moge nagrac filmik przy okazji, jak w trybie D pojezdzajac pod gorke auto bez dodawania gazu zatrzymuje sie w miejscu, po czym wylaczam HOLD i auto natychmiast zaczyna sie staczac do tylu..
mozliwe, ze to sam naped trzyma auto w miejscu, nie hill holder ( Rückrollsperre - w niemieckich katalogach tylko przy manualu) realizowany w manualu przez podniesienie cisnienia w ukladzie hamulunkowym.. dlatego pytam ja ignorant subarowy kolegow w subaru obeznanych JAK TO DZIALA?