Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Dwa dni temu nabyłem outbacka 2.5 benzyna+lpg automat 2006r. 300kk przejechane (przynajmniej realny stan ;) )
Dodam ze jest to moje pierwsze subaru (mam nadzieje że nie ostatnie) i pierwszy kontakt z automatem :P Ale nie pierwszy z japończykami.
Auto przywiozłem z pod Poznania do Wrocławia i nie ukrywam ze jechało sie BARDZO przyjemnie i komfortowo ale oczywiści cos musi być nie tak bo nikt nie sprzedaje dobrego auta.
1. W trakcie wyprzedzania na wyższych obrotach czuć lekkie drgania / trzęsienie autem. Co może być przyczyną tego zjawiska i czy to groźne. Może zużyte opony ?? :P
2. w czasie jazdy ze stala predkością lub przy przyśpieszaniu slychac delikatny "szum" / "dzwonienie" po odpuszczeniu pedału gazu to zanika. Czy to cos normalnego przy automatach bo jak pisałem jestem w tej dziedzinie laikiem. Chodzi mi po glowie czy to nie jakiś "wał" napędzający tylną oś
3. wydaje mi sie, że skrzynia pracuje ładnie, nie szarpie ale nie mam porównania i doświadczenia. Czy któryś z doświadczonych posiadaczy subaru w automacie jest wstanie przejechać się moim autem i porównać ze swoim? Czy wszystko jest ok?
4. Macie swoich sprawdzonych "Magików" od subaru i automatów w okolicy Wrocławia? serwisom nie ufam a do tego są przeraźliwie drodzy a wiadomo, że po zakupie auta z drugiej ręki należy pewne rzeczy powymieniać.
5. Ap-ropo wymian, czy ten model jest na łańcuchu czy pasku rozrządu? Wymieniać czy nie? tekstom typu "rozrząd wymieniałem 3k km temu" nie ufam bo kto wymienia rozrząd chcąc sprzedać auto a poza tym do rozrządu zaliczają się jeszcze napinacze których raczej nie wymieniają :)
Opinia od bardziej doświadczonych użytkowników :) Wrocław
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Opinia od bardziej doświadczonych użytkowników :) Wrocław
Jeżeli przy wysokich obrotach, a nie wysokiej prędkości, to na pewno nie opony. Jeśli jednak przy wysokiej prędkości (i obrotach wtedy też), to mogą być opony, nierówne felgi, jak i pewnie masa innych rzeczy.kajtek83 pisze: W trakcie wyprzedzania na wyższych obrotach czuć lekkie drgania / trzęsienie autem. (…) Może zużyte opony ??
Jeśli to szum, a nie dzwonienie, to praca napędu na pewno może być trochę słyszalna, poza tym silnik Subaru bez gazu jest dość cichy, więc po dodaniu gazu da się usłyszeć więcej odgłosów związanych z przepływem spalin itd. (pomijając wydech oczywiście).kajtek83 pisze: w czasie jazdy ze stala predkością lub przy przyśpieszaniu slychac delikatny "szum" / "dzwonienie" po odpuszczeniu pedału gazu to zanika.
No bez przesady, nie wszystko może zrobić magik, serwisy są przydatne. :) http://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=8248kajtek83 pisze: Macie swoich sprawdzonych "Magików" od subaru i automatów w okolicy Wrocławia? serwisom nie ufam a do tego są przeraźliwie drodzy
(Jestem z Wrocławia, ale mam Forka, na dodatek w manualu. Ale jak chcesz możemy się spotkać.)
Re: Opinia od bardziej doświadczonych użytkowników :) Wrocław
W miedzy czasie trafiłem na ten temat z warsztatami ale szczerze dziekujeNo bez przesady, nie wszystko może zrobić magik, serwisy są przydatne. :) viewtopic.php?f=3&t=8248

niestety od obrotówJeżeli przy wysokich obrotach, a nie wysokiej prędkości, to na pewno nie opony. Jeśli jednak przy wysokiej prędkości (i obrotach wtedy też), to mogą być opony, nierówne felgi, jak i pewnie masa innych rzeczy.
Mimo roznych aut chetnie sie spotkam by dowiedziec sie tego i owego o subaru od bardziej doświadczonego kolegi.(Jestem z Wrocławia, ale mam Forka, na dodatek w manualu. Ale jak chcesz możemy się spotkać.)
p.s nie wiem czy dobrze wrzucam cytaty

Re: Opinia od bardziej doświadczonych użytkowników :) Wrocław
Taki bardzo doświadczony nie jestem, bo też od niedawna dopiero subaruję, ale coś tam już dzięki forum i znajomym wiem.