Chciałbym sprzedać moje auto w dobre ręce. Od dwóch miesięcy pracuje i mieszkam w niemczech. Niestety tutejsze prawo wymaga przy pobycie stalym przerejestrowania auta. W związku z tym że auto posiada instalację LPG zamontowaną w PL oraz kilka przeróbek będzie z tym duży problem (homologacje, TÜV, kupa papierologii do załatwienia). Są pewne sposoby żeby to obejść ale nie do końca legalne więc nie skorzystam.
Kilka słów o samochodzie. Subaru Forester S-Turbo SF5 po lifcie z 2000 roku 210 KM z przebiegiem 225 tys. km. Posiada klimatyzacje, panoramiczny szyberdach, podgrzewane welurowe siedzenia, instalacje LPG (z dużym zapasem mocy: reduktor do 310KM, wtryski do 240 KM, spalanie: 11 trasa / 12,5 miasto przy normalnej jezdzie), drugi komplet kół zimowych w bardzo dobrym stanie na alufelgach . Ubezpieczenie OC do padziernika, przegląd ważny do kwietnia. Auto pochodzi z polskiego salonu, jestem jego czwartym właścicielem. Dwóch poprzednich było forumowiczami na kropce i stamtąd je kupiłem ponad 3 lata temu (po długich poszukiwaniach). Przez ten czas przejechałem nim 25 tys. km. Po zakupie zrobiłem duży przegląd u Pana Jarka w Józefowie (subaruservice.pl) i tam regularnie go serwisowałem. Poprzedni własciciel serwisował w 4turbo.
Zdjecia auta (przepraszam za jakosc, robione telefonem):










Jak pisałem wcześniej, auto posiada kilka modyfikacji dokonanych przez poprzednich właścicieli:
- Turbo z WRX plus wydech przelot z downpipe, wynik na hamowni prawie 210 KM, AFR w porządku, ładny dzwięk, nie męczy w trasie, dorzucam silencer jakby był problem na przeglądzie
- Sprzeglo Exedy, bierze równo i nie ślizga się
- Zawieszenie i stabilizator z STI new age plus poliuretany Powerflex, jest niższy od serii o pare centymetrów od serii ale bardzo dobrze się prowadzi i nie jest zbyt twardy
- Hamulce przód z WRX (4 tłoczki), tarcze Brembo, klocki OMP
Lista rzeczy które zostały zrobione odkąd mam to auto:
- Wymiana rozrządu kpl, sprzęgła, świec, regulacja luzów zaworowych (200 tys.)
- Wymiana paska alternatora, klocków i toczenie tarcz z tyłu, regeneracja zacisków przednich (210 tys.)
- Wymiana belki zawieszenia tylnego, pełna geometria zawieszenia (217 tys.)
- Nowy akumulator, wymiana wtrysków LPG (wysiadł jeden, wymieniłem kpl) (222 tys.)
- Wymiana reduktora LPG na wiekszy
- Regeneracja nadkoli tylnych i malowanie kilku elementów po lekkich obcierkach
- Wymiana opon letnich na nowe Continental ContiCrossContact LX2 dedykowane do aut SUV (w tej chwili mają 2 lata)
Jak widać auto doinwestowane, ale jak na 16 letnie auto ma też kilka wad:
- Małe pękniecie w rogu przedniej szyby, przez 3 lata się nie powiekszyło i na przeglądzie też nie było z tym problemu, więc szkoda mi było wymieniać orginalną szybę
- Szyba pasażera do regulacji bo szumi pow 90 km/h, uszczelki w dobrym stanie
- Lewe światło przeciwmgielne pęknięte i skorodowane
- Czasami wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego, czujnik działa więc prawdopodobnie problem ze stykami
- Przy mocnym skręcaniu w lewo odzywa się prawy przegub
- Łożysko na pompie wspomagania lekko szumi, wypadałoby wymienić za jakiś czas
- Kilka delikatnych wgnieceń i przycierek
- Przydałoby się zabezpieczyc podłogę
- W tej chwili auto ma jedną niegroźną dziurę w podłodze co po przyjeździe do domu będe naprawiał, chyba że kupujący będzie chciał to zrobić we własnym zakresie za stosowny rabat.
Jak widać auto nie wymaga dużych nakładów finansowych, najdroższe rzeczy są już w nim zrobione (duży przegląd w subaru to koszt pow. 4 tys zł) więc jest spokuj na długi czas. Nie ma w nim żadnych niepokojących odgłosów z napędów, żadnych luzów i stuków w zawieszeniu, żadnych wycieków, silnik pracuje bardzo dobrze zarówno na benzynie jak i na LPG. Nic tylko wsiadać i rozkoszować się jazdą :)
Podsumowując za cenę 16500 zł, dostajecie Forestera o super osiągach i prowadzeniu z gazem w bardzo dobrym stanie technicznym z dwoma kompletami kół na alufelgach z pewnej ręki.
Dla zainteresowanych forumowiczów mogę w gratisie dorzucić orginalny pakiet dokładek do zderzaków STI (jak na zdjeciach poniżej)


W Polsce będe w dniach 7-13 września więc tylko w tym terminie auto można obejrzeć i kupić. Po tym czasie w PL będe prawdopodobnie dopiero na święta. Chyba że ktoś chce się pofatygować po nie do Hamburga. Auto bedzie mozna obejrzec w Otwocku pod Warszawa.
Kontakt do mnie:
[email protected]
+48 609725389
Ze względu na pracę, preferuje kontakt mailowy.
Pozdrawiam
Daniel