Jest to Subaru Forester SG w wersji amerykańskiej. Rok produkcji 2003, modelowy i pierwsza rejestracja 2004. wersja 2.5 XT manual . Przebieg obecnie ok. 148 tyś. mil.
Generalnie Subaru odbiega od seryjnego ale o tym trochę później. Subaru było serwisowane w moich rękach tylko w SUBARU Service w Józefowie. okolicznym forumowiczom zapewne znany. Z listy wykonanych przeze mnie napraw i serwisu (mogłem o czymś zapomnieć):
- wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów
-wymiana kompletnych hamulców tył: tarcze klocki, szczęki hamulcowe ręcznego, robione nie dalej niż 1000 km temu
- ok. 1000km temu wsadzona druga skrzynia biegów taka sama jak na tabliczce znamionowej samochodu o przełożeniu 4.44 :) W środku NOWA wiskoza centralna, nowe łożyska "dupy" skrzyni, świeży olej oczywiście. Jest na to jeszcze gwarancja w serwisie Subaru
- Nowe oryginalne sprzęgło subaru tarcza + łożysko oporowe
- naprawiony hill holder - działa jak należy więc pomaga a nie przeszkadza
- ABS w pełni sprawny - pomaga a nie przeszkadza nadmiernie w hamowaniu i dobrze współpracuje z dużym talerzem z przodu (do wymiany był jeden czujnik)
-Zalany świeżym olejem 1000 km temu i zmieniony filtr. Generalnie nie będę opowiadał bajek że nie pije oleju bo to Subaru i w dodatku doładowane, ale silnik jest w dobrej kondycji.
- Nowy olej tylny dyferencjał
-można powiedzieć że nowe bo po ok 3000 km opony z wyższej półki letnie bardzo atrakcyjny wygląd i doskonała przyczepność
-Nowa sonda lambda pierwsza (często padają) więc to już z głowy na jakiś czas a temat nietani jak wszystko w subaru
Z wyposażenia:
- Półskóry podgrzewane sprawne (na fotelu kierowcy na siedzeniu "skóra" zmęczona już)
-klima automatyczna sprawna w pełni
- tempomat
- elektryczne podgrzewane lusterka i dół przedniej szyby
-radio 2DIN ori Subaru z 7 głośnikami w tym subwoofer w bagażniku (zmieniarka 6 płyt działa)
To teraz smaczki. Samochód przeszedł modyfikacje jeszcze w stanach. Ja samochód kupiłem od znajomego który jeździł nim hobbystycznie nie po jakiś zawodach czy po nocy od świateł. On natomiast kupiłod własciciela który samochód przyprowadził ze sobą ze stanów jako mienie przesiedleńcze. Dzięki temu że samochód był modyfikowany za wielką wodą właściciel za bardzo nie oszczędzał a i fruty są dość unikatowe i szanowanych firm.
Każdy element blacharski w tym maska, tylna klapa, wszystkie czworo drzwi posiada oryginalny hologram z VINem pojazdu co poświadcza, że samochód najprawdopodobniej nie brał udziału w zdarzeniach drogowych. Dzięki temu, że nie ma szyberdachu również ogólny stan blacharki oceniam na naprawdę bardzo dobry. Jedyne ogniska korozji/rzecz w przyszłości do zrobienia to wlew paliwa/nadkola tył. Modyfikacje:
- Intercooler impreza STI 2004
-Turbo z amerykańskiego STI 2.5 IHI VF39
-wskaźnik doładowania
-dolot kompletny oryginalny K&N ze stożkiem
-wydech 3 " od downpipe zakończone pięknie brzmiącym HKS Hi-Power
-przednie zaciski 6-tłoczkowe z Porsche Cayenne Turbo z klockami DS2500 - robią robotę
- Felgi 18" (hebel przedni wymaga min 18", raczej żadnej 17" się nie upchnie) OZ Superturismo
- zawieszenie kompletne przód i tył z imprezy STI "gruba laga"
Samochód nie był przeze mnie hamowany ale zestrojony jest na 1 bar. 0-100 poniżej 5 sek przy dobrym starcie. Najkrótsze seryjne przełożenie subaru dobrze znane rajdowcom zapewne 4.44 co czyni z forestera na zawiasie STI naprawdę szybką broń. powód sprzedaży to zejście na ziemię i kupno samochodu którym będę mógł tłuc kilometry bez bólu w portfelu. Cena to 39 tyś złotych. Samochód do obejrzenia Otwock/Warszawa. Zapraszam do oglądania, rozmowy,negocjacji. Najlepiej poprzez komórkę 504 775 565. Pozdrawiam




