Witam,
subaru sti Type R z 2000r.
przy zakupie chodzilo ladnie i jezdzilo zajebiscie mimo iz po podlaczeniu czarnych kabelkow pod kierownica ECU pokazalo przeplywomierz, ale auto jezdzilo normalnie, dwa dni temu na torze jezdzilem bez paliwa i na zakretach przechylal sie i przygasal na chwile po czym ponownie jechal, na jednym z zakretow przygasl i zgasl calkiem, po odpaleniu pojawila sie kontrolka check engine i tak juz na stale zostala, znow ECU pokazuje przeplywomierz i auto faluje na wolnych obrotach i przy mocniejszym przyspieszaniu przerywa...
co to moze byc jesli nie przeplywomierz, zastanawiam sie czy uklad paliwowy mogl sie zapowietrzyc?
falowanie i brak mocy.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: falowanie i brak mocy.
Subaru mają taki problem, że nie powinno się jeździć z mała ilością paliwa, bo pompa może zassać powietrze.
Dlaczego zakładasz, że to nie przepływomierz, skoro
1) taki błąd pokazuje komputer,
2) objawy pasują?

EDIT. Jeszcze jedno. Skoro to Type R to pytanie, czy jeździsz na 100 oktanowym paliwie, czy przemapowałeś go na "nasze" paliwo?
Dlaczego zakładasz, że to nie przepływomierz, skoro
1) taki błąd pokazuje komputer,
2) objawy pasują?

EDIT. Jeszcze jedno. Skoro to Type R to pytanie, czy jeździsz na 100 oktanowym paliwie, czy przemapowałeś go na "nasze" paliwo?
czarne jest piękne...
Re: falowanie i brak mocy.
Przepływka jest bardzo prawdopodobna.
Układ się nie może "zapowietrzyć", ale to przerywanie na zakrętach to zasysanie powietrza, może uszkodzić silnik w ekstremalnej sytuacji, ale dużo bardziej ryzykujesz uszkodzeniem pompy paliwa.
Układ się nie może "zapowietrzyć", ale to przerywanie na zakrętach to zasysanie powietrza, może uszkodzić silnik w ekstremalnej sytuacji, ale dużo bardziej ryzykujesz uszkodzeniem pompy paliwa.
- Iskier
- 1 gwiazdka
- Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: falowanie i brak mocy.
no wlasnie czy to nie pompa paliwa padla?, dlaczego watpie ze to przeplywka?, bo dlaczego akurat padla w takich warunkach jak opisalem?, bardziej pasuje mi to na pompe paliwa, tylko czy ECU podaje blad jesli ona jest uszkodzona?, ale z drugiej strony jesli przyspieszam powoli to jedzie plynnie, ile kosztuje przeplywka i czy to taka sama jak do GT czy WRX?
Re: falowanie i brak mocy.
Przeplywka do tego rocznika jest stosunkowo tania - cos ok. 550-600zl o ile mnie pamiec nie myli w 4turbo dla przykladu.
Falowanie obrotow jednak bardziej chyba na przeplywke wskazuje. Z braku paliwa oczywiscie mialbys dlawienie, ale wydaje mi sie, ze troche inaczej odczuwalne.
A ze w takich warunkach - zbieg okolicznosci?
Najlepiej pewnie byloby podlaczyc inna przeplywke na probe i po sprawie.
Gdybys jednak potrzebowal pompe paliwa - to daj znac - postawisz browara i masz pompe :)
EDIT: aa i ecu raczej nic o pompie paliwa nie wie, wiec bledu wywalic nie moze
Falowanie obrotow jednak bardziej chyba na przeplywke wskazuje. Z braku paliwa oczywiscie mialbys dlawienie, ale wydaje mi sie, ze troche inaczej odczuwalne.
A ze w takich warunkach - zbieg okolicznosci?
Najlepiej pewnie byloby podlaczyc inna przeplywke na probe i po sprawie.
Gdybys jednak potrzebowal pompe paliwa - to daj znac - postawisz browara i masz pompe :)
EDIT: aa i ecu raczej nic o pompie paliwa nie wie, wiec bledu wywalic nie moze
Jacek "AMI" Rudowski
- Iskier
- 1 gwiazdka
- Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: falowanie i brak mocy.
wiec w tym temacie gdyby ktos kiedys szukal podobnych objawow,
operacja pacjenta zakonczyla sie wymiana przeplywomierza i wszystko jest jak powinno byc, a moze nawet lepiej niz wczesniej, i teraz jestem ciekaw czy przeplywomierz moze sie powoli zuzywac czy dziala az calkiem padnie i zaswieci sie 'check engine'
operacja pacjenta zakonczyla sie wymiana przeplywomierza i wszystko jest jak powinno byc, a moze nawet lepiej niz wczesniej, i teraz jestem ciekaw czy przeplywomierz moze sie powoli zuzywac czy dziala az calkiem padnie i zaswieci sie 'check engine'
Re: falowanie i brak mocy.
Twoj i moj rocznik slynie z wielu problemow z przeplywka - i do tego wlasnie czesto nie pada na amen od razu ,tylko zaczyna falszowac ponoc odczyty, bez wywalania CEL, mogac doprowadzic nawet do uszkodzenia silnika.
NIektorzy profilaktycznie co roku wymieniaja przeplywki :)
A najlepsze rozwiazanie zdaniem niektorych, to remap na jakims komputerze uzywajacym tylko MAP-sensora.
NIektorzy profilaktycznie co roku wymieniaja przeplywki :)
A najlepsze rozwiazanie zdaniem niektorych, to remap na jakims komputerze uzywajacym tylko MAP-sensora.
Jacek "AMI" Rudowski