kiedy zakładać bagnet na broń?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
kiedy zakładać bagnet na broń?
obowiązująca "obiegowa" opinia mówi, że poziom oleju w silniku sprawdzamy przy zimnym silniku, jak olej "się ustoi", spłynie gdzie ma spłynąć i jest chłodny raczej niż ciepły.
a tymczasem w moim (i pewnie nie tylko w moim) wolnym ssaku na "drzwiach" od korka wlewu paliwa napisane jest I JESZCZE OLEJ SPRAWDŹ!. znaczy: zatankowałeś (2 min. max), to otwieraj machę i łap za bagnet. a przecież to jest sprzeczne z obiegową opinią (powyżej). więc...
panowie fachowcy, poziom oleju w Subaru sprawdzać na ciepło czy na zimno? i czy to w ogóle aż taka różnica jest, żeby się przejmować?
a tymczasem w moim (i pewnie nie tylko w moim) wolnym ssaku na "drzwiach" od korka wlewu paliwa napisane jest I JESZCZE OLEJ SPRAWDŹ!. znaczy: zatankowałeś (2 min. max), to otwieraj machę i łap za bagnet. a przecież to jest sprzeczne z obiegową opinią (powyżej). więc...
panowie fachowcy, poziom oleju w Subaru sprawdzać na ciepło czy na zimno? i czy to w ogóle aż taka różnica jest, żeby się przejmować?
US spec ? Jankiesi nigdy oleju nie sprawdzają, stąd ten napis :-P
Poważniej - sprawdzanie oleju *kiedykolwiek* zawsze jest lepsze od jego niesprawdzania w ogóle. Dużej różnicy w poziomie oleju na bagnecie między sprawdzaniem po tankowaniu a na zimnym silniku nie ma, ponieważ gorący olej, jako rzadszy, szybciej spływa do miski olejowej. Nie mniej jednak przy uzupełnianiu oleju ma to jakieś znaczenie, przy "samym" sprawdzaniu, które ma polegać na kontroli czy poziom nie spadł poniżej minimalnego - znacznie mniejsze.
Chyba że chodzi tu o "best lesbian car"
- ile ja się historii nasłuchałem, że różne panie silniki zatarły, bo mimo że jakoś prowadzić potrafią, to już o koniecznej obsłudze samochodu pojęcia nie maja... 
Poważniej - sprawdzanie oleju *kiedykolwiek* zawsze jest lepsze od jego niesprawdzania w ogóle. Dużej różnicy w poziomie oleju na bagnecie między sprawdzaniem po tankowaniu a na zimnym silniku nie ma, ponieważ gorący olej, jako rzadszy, szybciej spływa do miski olejowej. Nie mniej jednak przy uzupełnianiu oleju ma to jakieś znaczenie, przy "samym" sprawdzaniu, które ma polegać na kontroli czy poziom nie spadł poniżej minimalnego - znacznie mniejsze.
Chyba że chodzi tu o "best lesbian car"


-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Wydaje mi się, że sprawdzanie przy zimnym silniku ma tylko takie znaczenie, że olej zdąży spłynąć do miski (nie tyle chodzi o zimny silnik, co o pewne założenie, że w czasie gdy silnik wystygnie to olej zdąży spłynąć). Kiedy olej jest ciepły (czytaj: zaraz po jeździe) jakaś jego część może jeszcze zostać na bagnecie i może się wydawać, że jest go więcej niż w rzeczywistości.
Przyjęto więc wersję "for dummies" żeby sprawdzać na zimnym, zamiast uczyć ludzi skomplikowanych algorytmów przeliczania ilości oleju ciepłego i zimnego.
Przyjęto więc wersję "for dummies" żeby sprawdzać na zimnym, zamiast uczyć ludzi skomplikowanych algorytmów przeliczania ilości oleju ciepłego i zimnego.
Koval, nie wycierasz bagnetu przed sprawdzaniem poziomu oleju ? :shock:Konto usunięte pisze:Kiedy olej jest ciepły (czytaj: zaraz po jeździe) jakaś jego część może jeszcze zostać na bagnecie i może się wydawać, że jest go więcej niż w rzeczywistości.
Na ciepłym silniku poziom oleju jest niższy niż podczas sprawdzania na zimnym.
Pojawilo sie kilka skomplikowanych teorii a rachej hipotez, więc nieśmialo zasugeruję sprawdzenie tej kwestii w instrukcji obsługi. No chyba, ze to jakies niemeskie jest
W antyku pomiaru powinno się dokonywać na zimno. Dodatkowo na bagnecie jest nacięcie umieszczone nad poziomem max, ktorego olej nie powinien przekraczac nawet gdy jest cieply.
Dla odmiany w corolli poziom powinno sie sprawdzac, gdy olej jest ciepły.
Dlatego najlepszym zrodlem informacji jest instrukcja.
Pozdrawiam,
Sławo

W antyku pomiaru powinno się dokonywać na zimno. Dodatkowo na bagnecie jest nacięcie umieszczone nad poziomem max, ktorego olej nie powinien przekraczac nawet gdy jest cieply.
Dla odmiany w corolli poziom powinno sie sprawdzac, gdy olej jest ciepły.
Dlatego najlepszym zrodlem informacji jest instrukcja.
Pozdrawiam,
Sławo
slawo, A czym się różni olej w antyku od oleju z coroli?
Olej najlepiej sprawdzać, ok. 5 minut po zgaszeniu auta. Gdy jest jeszcze ciepły, a większość już spłynie do miski.
Olej najlepiej sprawdzać, ok. 5 minut po zgaszeniu auta. Gdy jest jeszcze ciepły, a większość już spłynie do miski.
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL- Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."-Krzysztof Hołowczyc
Dłubię to, dłubię tam to. :)
Dłubię to, dłubię tam to. :)
- Interceptor
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: takie zuzycie paliwa?
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
W MTSie wyraznie powiedzieli, sprawdzac olej rankiem po calej nocy stania. Takie sprawdzanie ma jedna zalete, jak sie wyjmuje bagnet olej nie jest rozsmarowany i nie plynie po bagnecie, jest ladna rowna krecha, na cieplym olej cigle sie leje po bagnecie i jest to takie wrozenie z fusow, pozatym na zimnym wiadomo ile dolac, na cieplym mozna przedobrzyc. OT coKonto usunięte pisze:Wydaje mi się, że sprawdzanie przy zimnym silniku ma tylko takie znaczenie, że olej zdąży spłynąć do miski (nie tyle chodzi o zimny silnik, co o pewne założenie, że w czasie gdy silnik wystygnie to olej zdąży spłynąć). Kiedy olej jest ciepły (czytaj: zaraz po jeździe) jakaś jego część może jeszcze zostać na bagnecie i może się wydawać, że jest go więcej niż w rzeczywistości.
Przyjęto więc wersję "for dummies" żeby sprawdzać na zimnym, zamiast uczyć ludzi skomplikowanych algorytmów przeliczania ilości oleju ciepłego i zimnego.

-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Nie, bo nigdy nie mam w co :-PBergen pisze:Koval, nie wycierasz bagnetu przed sprawdzaniem poziomu oleju ?
W misce tak, na bagnecie niekoniecznie:Na ciepłym silniku poziom oleju jest niższy niż podczas sprawdzania na zimnym.
Interceptor pisze:na cieplym olej cigle sie leje po bagnecie i jest to takie wrozenie z fusow
- Filip Cz
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Warszawa / Garwolin
- Auto: Legacy dizel H6
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
A gdzie je trzymasz? Jakoś nie mogę wynaleźć dobrego miejsca na brudną szmatkę. Chyba, że masz jednorazową...esilon pisze: ale odkąd uturbiony silnik pod opieką jest to "specjalne" szmatki do oleju mam zawsze ze soba
W ogóle to ciekawa sprawa. Miałem mały wyciek. Pokrywa zaworów oczywiście. Po naprawie okazało się, że mój turbodziadek nie bierze oleju

Może coś źle sprawdzam?

Re:
Koval, zamknij no chłopie oczy, rozluźnij się i wyobraź sobie bagnet umazany ciepłym olejem. Samochód stoi nieruchomo na poziomej powierzchni. Wyjmujesz umazany olejem bagnet, wycierasz do sucha i wkładasz go na miejsce do oporu. Bagnet zanurza się w oleju znajdującym się w misce najgłębiej jak potrafi - taki był zamysł konstruktora. Następnie wyjmujesz bagnet. I tu wytęż wyobraźnię - wyjmujesz bagnet ruchem do góry, zatem ciepły olej "ciągle się leje po bagnecie" ale W DÓŁ ! Nigdy do góry*, tak stanowi pewne prawo, a Ty chyba jesteś biegły w prawieKonto usunięte pisze:W misce tak, na bagnecie niekoniecznie:Na ciepłym silniku poziom oleju jest niższy niż podczas sprawdzania na zimnym.
Interceptor pisze:na cieplym olej cigle sie leje po bagnecie i jest to takie wrozenie z fusow

To pisałem ja, Bergen, w swoim czasie kadet maszynowy który nic innego nie robił tak dobrze jak sprawdzanie poziomu oleju w maszynie - co godzinę na czterech bagnetach.
Technicznie jak najbardziej możliwe. Np. utrzymana 911 nawet po 400.000 km nie bierze oleju.Filip Cz pisze:Czy to możliwe, że silnik z turbo przy przebiegu 270000 km nie bierze oleju?
*) chyba że zaczniesz wywijać tym bagnetem jak dyrygent batutą, ale nie zawsze masz na sobie kombinezon roboczy aby nie przejmować się plamkami z oleju, prawda?
- Interceptor
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: takie zuzycie paliwa?
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Re:
Bergen to czemu jak za drugim razem (za pierwszym wycieram bagnet w szmatke) wyciagam bagnet to olej scieka po mim na 1/3 dlugisci? Czyli bagnet jest umazany ...Przynajmniej ja tak mam (Impreza 2.0 T)Bergen pisze:Wyjmujesz umazany olejem bagnet, wycierasz do sucha i wkładasz go na miejsce do oporu. Bagnet zanurza się w oleju znajdującym się w misce najgłębiej jak potrafi - taki był zamysł konstruktora. Następnie wyjmujesz bagnet. I tu wytęż wyobraźnię - wyjmujesz bagnet ruchem do góry, zatem ciepły olej "ciągle się leje po bagnecie" ale W DÓŁ ! Nigdy do góry*, tak stanowi pewne prawo, a Ty chyba jesteś biegły w prawie![]()
Re: Re:
Ze wzgledu na wystepujace (tylko!) na ziemiach Rzeczypospolitej zawirowania grawitacyjne.Interceptor pisze:Bergen to czemu jak za drugim razem (za pierwszym wycieram bagnet w szmatke) wyciagam bagnet to olej scieka po mim na 1/3 dlugisci? Czyli bagnet jest umazany ...Przynajmniej ja tak mam (Impreza 2.0 T)
g.
ps. Obstawialbym, ze w czasie pracy olej brudzi wejscie do pochwy bagnetu i najzwyczajniej w swiecie nie chce tych okolic szybko opuszczac...
- Interceptor
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: takie zuzycie paliwa?
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
Sprawdziłem dzisiaj olej w Imprezie...i...od przeglądu w styczniu nie ubyło nic - a nawet jakby przybyło
Próbowałem kilka razy i jak nic wychodzi powyżej tej kropki co tam jest... To może tak być? Czy trzeba trochę spuścić?

Próbowałem kilka razy i jak nic wychodzi powyżej tej kropki co tam jest... To może tak być? Czy trzeba trochę spuścić?
Death ain't nothin' but a heartbeat away...
Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
Bilex pisze:Sprawdziłem dzisiaj olej w Imprezie...i...od przeglądu w styczniu nie ubyło nic - a nawet jakby przybyło![]()
Próbowałem kilka razy i jak nic wychodzi powyżej tej kropki co tam jest... To może tak być? Czy trzeba trochę spuścić?
zrob dluzsza trase, a zobaczysz, ze cale paliwo odparuje z oleju.
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Forester 2,5XT / Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 193 razy
Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
Czy wiecie jaka dokładnie ilość oleju "zawiera się" między dolną a górną kreską na bagnecie w Foresterze 2,5XT MY07?
Jaką macie "technikę" dolewania, aby nie przelać powyżej "Full"?
Jaką macie "technikę" dolewania, aby nie przelać powyżej "Full"?
Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
Jak dochodzi do minimum, wlewam pół litra.piotruś pisze: Jaką macie "technikę" dolewania, aby nie przelać powyżej "Full"?
Potem sprawdzam rano na drugi dzień..

Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 265 razy
- Polubione posty: 53 razy
Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
Ty masz silnik 2.0. Jesteś pewien, że w 2,5 XT jest tak samohogi pisze: Jak dochodzi do minimum, wlewam pół litra.

Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
W większości samochodów pomiędzy minimum a maximum wchodzi ok 1 litra. Nie spotkałem się, że więcej.
Zawsze w każdym aucie wlewałem na dolewkę pół litra a na drugi dzień sprawdzałem. Bagnet okazywał w połowie lub 3/4.
Nie sądzę żeby w 2,5 było inaczej. 1,5 litra albo 2 ? Nie, prędzej 0,5.
Zawsze w każdym aucie wlewałem na dolewkę pół litra a na drugi dzień sprawdzałem. Bagnet okazywał w połowie lub 3/4.
Nie sądzę żeby w 2,5 było inaczej. 1,5 litra albo 2 ? Nie, prędzej 0,5.

Doradca Finansowy
http://www.greatpe.pl
http://www.greatpe.pl
- piotruś
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Auto: Forester 2,5XT / Giulietta Veloce / Hyundai I30N Performance
- Polubił: 310 razy
- Polubione posty: 193 razy
Re: kiedy zakładać bagnet na broń?
Faktycznie, to jest doskonała metoda, żeby nie przelać:W większości samochodów pomiędzy minimum a maximum wchodzi ok 1 litra. Nie spotkałem się, że więcej.
Zawsze w każdym aucie wlewałem na dolewkę pół litra a na drugi dzień sprawdzałem. Bagnet okazywał w połowie lub 3/4.
Nie sądzę żeby w 2,5 było inaczej. 1,5 litra albo 2 ? Nie, prędzej 0,5.
Wlać 0,5 l, gdy bagnet pokazuje min. i na pewno sie nie przesadzi, a po obserwacji będzie wiadomo ile jeszcze dolać

Dzięki Hogi, za podpowiedź

P.S. Gdzie jest ten przycisk "pomógł"?
