Może mi ktoś wyjaśnić jak rozumieć wartości przełożeń skrzyni biegów?
chcę być pewien że dobrze to rozumiem ...
szukam skrzyni do mojego svx-a i chciałbym dobrze wybrać :) boje się żeby biegi nie były zbyt krótkie.
na przykład jeżeli przełożenie główne jest:
3.900 vs. 4.444
to która skrzynia będzie "krótsza"? i czy to znaczy że na ostatnim biegu przy tej same wartości obrotów silnika, tych samych kołach samochód będzie wolniej jechał?
czy da się policzyć o ile wolniej? czy może są jakieś gotowe tabelki ? :)
3.636 2.375 1.761 1.346 1.062 0.842 3.900 vs. 3.083 2.062 1.545 1.151 0.825 4.444
co będzie lepiej pasowało do svx-a? co jest szybsze i o ile .... nie chcę mieć też zbyt krótkich przełożeń bo zmiana biegów zabiera czas .... wiadomo ... ale za długie też nie mogą być ... bo ślimaka stworze :)
chciałbym też żeby na autostradzie na ostatnim biegu (najlepiej 6) przy 2500 obrotów była taka sama prędkość jak mam teraz.
obecne przełożenia automatycznej skrzyni:
Gear Ratio:
Gear Ratio Overall Ratio (rpm) mph
1st 2.79:1 9.90:1 (6400) 43
2nd 1.55:1 5.50:1 (6200) 76
3rd 1.00:1 3.55:1 (6200) 118
4th 0.64:1 2.27:1 (4890) 143
Final Drive Ratio: 3.55:1
Rpm @ 60 mph in 4th: 2050
czy jest 6MT STI z innym przełożeniem niż 3.900? czy po prostu nie ma wyboru ?:)
przełożenia skrzyni biegów ... jak czytać ze zrozumieniem :)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 75 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: przełożenia skrzyni biegów ... jak czytać ze zrozumieniem :)
Większa liczba oznacza większe przełożenie. Czyli wał wchodzący do przekładni będzie musiał wykonać więcej obrotów na 1 obrót wału wyjściowego. Jeżeli mówimy tu o przełożeniu głównym, to zwiększenie wartości przełożenia zmniejszy prędkości maksymalne na wszystkich biegach.arristo pisze:na przykład jeżeli przełożenie główne jest:
3.900 vs. 4.444
to która skrzynia będzie "krótsza"? i czy to znaczy że na ostatnim biegu przy tej same wartości obrotów silnika, tych samych kołach samochód będzie wolniej jechał?
czy da się policzyć o ile wolniej? czy może są jakieś gotowe tabelki ? :)
Oczywiście że można to wyliczyć. Obroty kół to obroty silnika podzielone przez iloczyn wartości wszystkich przełożeń (danego biegu i przełożenia głównego).
Seryjnej nie ma.arristo pisze:czy jest 6MT STI z innym przełożeniem niż 3.900? czy po prostu nie ma wyboru ?:)
Re: przełożenia skrzyni biegów ... jak czytać ze zrozumieniem :)
bardzo dziękuje ...
to ja już sobie wszystko policzę :)
teraz tylko jeszcze dwa pytania:
1. czy jeżeli iloczyn przełożenia głównego i biegu jest taki sam, to czy ma znaczenie dla osiągów samochodu wielkość przełożenia głównego ?
czyli czy zmieniając proporcje tych przełożeń tak żeby wynik się nie zmienił możemy coś zyskać albo stracić ?
2. jakie nie seryjne rozwiązania się stosuje i czy się stosuje ... czy są nieseryjne skrzynie które są jeszcze lepsze od tej z sti ?
to ja już sobie wszystko policzę :)
teraz tylko jeszcze dwa pytania:
1. czy jeżeli iloczyn przełożenia głównego i biegu jest taki sam, to czy ma znaczenie dla osiągów samochodu wielkość przełożenia głównego ?
czyli czy zmieniając proporcje tych przełożeń tak żeby wynik się nie zmienił możemy coś zyskać albo stracić ?
2. jakie nie seryjne rozwiązania się stosuje i czy się stosuje ... czy są nieseryjne skrzynie które są jeszcze lepsze od tej z sti ?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 75 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: przełożenia skrzyni biegów ... jak czytać ze zrozumieniem :)
Dla parametrów auta (przyspieszenie i V max) liczy się tylko finalne przełożenie, nie ma znaczenia w ilu stopniach jest ono realizowane i jak jest podzielone (w uproszczeniu czysto teoretycznym, normalnie będą na to miały wpływ opory wewnętrzne i powodowane przez to straty, więc tak bez znaczenia to to nie jest).
Nieseryjne to już rozwiązania wyczynowe. Nie słyszałem o cywilnych wkładach do 6MT skracających przełożenia - chociaż może takie są.
Nieseryjne to już rozwiązania wyczynowe. Nie słyszałem o cywilnych wkładach do 6MT skracających przełożenia - chociaż może takie są.
Re: przełożenia skrzyni biegów ... jak czytać ze zrozumieniem :)
km/h
svx 1 2 3 4 5 6 główne
przełożenie 2,79 1,55 1,00 0,64 3,55
prędkość przy rmp na minute
2130 23,01 41,43 64,21 100,33 0,00 0,00
2500 27,01 48,62 75,36 117,76 0,00 0,00
3000 32,41 58,35 90,44 141,31 0,00 0,00
6200 66,99 120,58 186,90 292,04 0,00 0,00
km/h
6MT 1 2 3 4 5 6 główne
przełożenie 3,636 2,375 1,761 1,346 1,062 0,842 3,900
prędkość przy rmp na minute
2130 16,07 24,61 33,19 43,42 55,04 69,42
2500 18,87 28,88 38,96 50,97 64,60 81,47
3000 22,64 34,66 46,75 61,16 77,51 97,77
3070 23,17 35,47 47,84 62,59 79,32 100,05
6200 46,79 71,63 96,61 126,40 160,20 202,05
mi raczej chodzi o wydłużenie przełożeń a nie ich skracanie ..
ten siniczek sobie z tym spokojnie poradzi:)
na 4 biegach jest nieźle a jak by to podzielić na 6 było by super ....
tylko jak mi z obliczeń wyszło to 6 bieg w 6MT jest sporo krutszy niż 4 w AT
masakra ...
jak ma tak być to załamka
przy 6200 rmp mam prawie 100 km/h mniej na szafie ....
svx 1 2 3 4 5 6 główne
przełożenie 2,79 1,55 1,00 0,64 3,55
prędkość przy rmp na minute
2130 23,01 41,43 64,21 100,33 0,00 0,00
2500 27,01 48,62 75,36 117,76 0,00 0,00
3000 32,41 58,35 90,44 141,31 0,00 0,00
6200 66,99 120,58 186,90 292,04 0,00 0,00
km/h
6MT 1 2 3 4 5 6 główne
przełożenie 3,636 2,375 1,761 1,346 1,062 0,842 3,900
prędkość przy rmp na minute
2130 16,07 24,61 33,19 43,42 55,04 69,42
2500 18,87 28,88 38,96 50,97 64,60 81,47
3000 22,64 34,66 46,75 61,16 77,51 97,77
3070 23,17 35,47 47,84 62,59 79,32 100,05
6200 46,79 71,63 96,61 126,40 160,20 202,05
mi raczej chodzi o wydłużenie przełożeń a nie ich skracanie ..
ten siniczek sobie z tym spokojnie poradzi:)
na 4 biegach jest nieźle a jak by to podzielić na 6 było by super ....
tylko jak mi z obliczeń wyszło to 6 bieg w 6MT jest sporo krutszy niż 4 w AT
masakra ...
jak ma tak być to załamka
przy 6200 rmp mam prawie 100 km/h mniej na szafie ....