Turbo
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Turbo
Witam koledzy.Mam mały problem ze swoja subarynką.Otóż podczas jazdy trasa zaczeła mi wariować turbina.Na pełnym gazie ładuje do 0.9 bara i w pewnej chwili spada do 0.6.Trwa to pare sekund i znów do 0,9 i tak wkoło.Dodam ze auto łapie muła.Pytanie co to może być.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo
jarmaj pisze: Nie masz przypadkiem założonego BOV?
Ma. Sprawa jest "w załatwianiu"

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo
jarmaj,
no wiesz, te psssst dla "świeżynek" to synonim Subaru.
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Lepszym dylematem jest, czy iść w twinscroll (wraz z równoodległościowym kolektorem) i tracić dźwięk Subaraka...ale zyskiwać superzapierdalacza ? I co Ty na to, droga redakcjo ?
no wiesz, te psssst dla "świeżynek" to synonim Subaru.

Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Lepszym dylematem jest, czy iść w twinscroll (wraz z równoodległościowym kolektorem) i tracić dźwięk Subaraka...ale zyskiwać superzapierdalacza ? I co Ty na to, droga redakcjo ?
Brak podpisu.
Re: Turbo
Grzesiek_67 pisze: PS. Lepszym dylematem jest, czy iść w twinscroll (wraz z równoodległościowym kolektorem) i tracić dźwięk Subaraka...ale zyskiwać superzapierdalacza ? I co Ty na to, droga redakcjo ?
Moze nie przesadzalbym z tym "superzapierdalaczem" - ale wydaje mi sie, ze to dosc dobry kierunek.
Dzwiek? Grzesiek - zapewniam Cie, ze jak juz bedziesz jechal, to bedzie Ci wszystko jedno, czy bulgocze, jesli tylko bedzie fajnie jechal.
Chociaz oczywiscie milo miec bulgot.
Jacek "AMI" Rudowski
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo
vibowit pisze: Grzesiek_67, trzeba było sobie hondę kupić.![]()
Czy ja pytałem : "...co sobie lepiej kupić ? "

AMI
Jacek, pytam przekornie, bo zdecydowany już dawno jestem, jeno portfel jakiś słabo decyzyjny

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Turbo
Ale do czego?Grzesiek_67 pisze: PS. Lepszym dylematem jest, czy iść w twinscroll (wraz z równoodległościowym kolektorem) i tracić dźwięk Subaraka...ale zyskiwać superzapierdalacza ? I co Ty na to, droga redakcjo ?
Do STi? Do WRX'a?
Do tego drugiego może turbo z STi VF35 bodaj.
Do STi fajnie działa FP HTA68. I nie trzeba nic więcej zmieniać.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo
jarmaj pisze: ale do czego?
Do STi? Do WRX'a?
Do tego drugiego może turbo z STi VF35 bodaj.
Do STi fajnie działa FP HTA68. I nie trzeba nic więcej zmieniać.
Nie, nie. Standardowe rozwiązania nie wchodzą w grę

AMI, dzięki za priv, sprawę przemyślę, bo wygląda całkiem zachęcająco

Tak przy okazji, co Wy z tymi pokracznymi Imprezami, ja mam F O R E S T E R A. Kiedy Wy to w końcu zakonotujecie ? I to ja piję za dużo wódki, tak ?

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: Turbo
Jedno nad czym bym chyba pomyslal w przypadku zarowno vf36 jak i vf37 (nie wiem, jak jest w nowszym vf49) - to nieco mocniejszy
aktuator, bo seryjny 0.7 bara dosc szybko sie poddaje przy rosnacych obrotach - z pewnej rozmowy kiedys, przy okazji strojenia mojego auta uslyszalem, ze warto zrobic aktuator 1.2 bara, zeby troche wiecej cisnienia przy wyzszych obrotach utrzymac.
Natomiast mimo wszystko zastanawialbym sie, czy warto isc w takie rozwiazania w foresterze, z ktorego wyscigowki sie nie zrobi :)
aktuator, bo seryjny 0.7 bara dosc szybko sie poddaje przy rosnacych obrotach - z pewnej rozmowy kiedys, przy okazji strojenia mojego auta uslyszalem, ze warto zrobic aktuator 1.2 bara, zeby troche wiecej cisnienia przy wyzszych obrotach utrzymac.
Natomiast mimo wszystko zastanawialbym sie, czy warto isc w takie rozwiazania w foresterze, z ktorego wyscigowki sie nie zrobi :)
Jacek "AMI" Rudowski
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: Turbo
Temat jest bambo-23 który pytał jak sądzę po opisie o WRX'a. Z wcześniejszych postów wynika, że wiesz co się dzieje z rzeczonym WRX'em.
Skąd mogłem wiedzieć, że płynnie przeszedłeś do swojej lodówki?
A po co Ci dół? Dół jest dla mięczaków. Porządne turbo działa tak, że najpierw czekając można krzyżówkę rozwiązać, ale za to jak się obudzi, to robi z człowieka mokrą plamę na oparciu fotela.
Skąd mogłem wiedzieć, że płynnie przeszedłeś do swojej lodówki?

A po co Ci dół? Dół jest dla mięczaków. Porządne turbo działa tak, że najpierw czekając można krzyżówkę rozwiązać, ale za to jak się obudzi, to robi z człowieka mokrą plamę na oparciu fotela.

- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo
AMI pisze: ze warto zrobic aktuator 1.2 bara
Są jakieś-takieś-siakieś fajne aktuatory zewnętrzne, regulowane. Kosztują, jak na aktuator, furmankę kasę ale pono są całkiem gites.
AMI pisze: czy warto isc w takie rozwiazania w foresterze, z ktorego wyscigowki sie nie zrobi :)
Jeszcze zobaczymy - powiedział smutny Gwidon.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Turbo
jarmaj pisze: Temat jest bambo-23 który pytał jak sądzę po opisie o WRX'a. Z wcześniejszych postów wynika, że wiesz co się dzieje z rzeczonym WRX'em.
Fakt, zrobiłem międzygalaktyczny SWAP. Wiem, co się dzieje, bo jegomość zamieścił również post na "kropce". Dzieje się BOV

jarmaj pisze: Porządne turbo działa tak, że najpierw czekając można krzyżówkę rozwiązać, ale za to jak się obudzi, to robi z człowieka mokrą plamę na oparciu fotela.
No i właśnie o to mi kurnia chodzi. Nie ma zgody na taką definicję "porządnego turbo"


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: Turbo
Grzesiek_67 pisze: Są jakieś-takieś-siakieś fajne aktuatory zewnętrzne, regulowane. Kosztują, jak na aktuator, furmankę kasę ale pono są całkiem gites.
Nie ma potrzeby az tak rzezbic z zewnetrznym aktuatorami itp.
Wystarczy nawet wyslac oryginalny aktuator do wzmocnienia - Turbo Dynamics takie rzeczy robi w UK np.
Mozna tez kupic Forge'a aktuator regulowany.
Mozna tez kupic chinszczyzne na ebayu - ostatnio spory wysyp tego, ale prawde mowiac, jak to z chinszczyzna, nie wiem, czy bym zaryzykowal,
bo byc moze gowniany aktuator krzywdy wielkiej nie zrobi, ale mozna niechcacy wyrzucic pieniadze w bloto.
Z drugiej strony ceny na tyle nieduze, ze dla testow mozna zainwestowac, jesli ma sie czas i zylke testera :)
Jacek "AMI" Rudowski
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Turbo
och...zgłupiałeś?Grzesiek_67 pisze: PS. Lepszym dylematem jest, czy iść w twinscroll (wraz z równoodległościowym kolektorem) i tracić dźwięk Subaraka...ale zyskiwać superzapierdalacza ?

na jakiego diabła Ci superzapierdalacz jak masz superzapierdalacz. No cheba, że ćwiara Ci się śni po nocach, to dawa na pułąwską w weekend. Wszystkie drogie zapieprzacze sa wyjechane i się lenią... no tam gdzie się lenią jak im się nudzi. Na wsi to było wiadomo, pod Czako, albo na rynku ... ale w wawce rynek jest tak rozległy, że cza pól roku parkingu szukać, to sam nie wiem

A skodę to ścigniesz bylejaką, albo jak Ci się nie będzie chciało to narobisz większej siary chopu.
