Hej,
Mam taką zagwózdkę... radio w moim legacy ma przycisk AUX, który jest nieaktywny
nie jest też wyprowadzone wejście jack w schowku - co jest normalne w wersji RA...
ale zastanawiam się czy jest jakas szansa na uruchomienie AUX'a
może wystarczy wyprowadzić wejście i funkcja się aktywuje??
Bawił się ktoś może w takie rzeczy?
Wejście AUX w legacy MY06
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Re: Wejście AUX w legacy MY06
Radio z czarnym przodem? Jeśli tak to jest to do zrobienia
W radiu jest ośmiostykowa łączówka (I85- w dokumentacji samochodu), prawdopodobnie jest wetknięta w nią wtyczka z dwoma przewodami (styki 3,7)- jest to podłączone do przycisków radia w kierownicy.
Do AUX są używane styki:
1- Wejście L
2- Wejście R
5- masa wejścia AUX
6- po zwarciu do masy samochodu (nie do styku 5!!!) aktywuje AUX
W radiu jest ośmiostykowa łączówka (I85- w dokumentacji samochodu), prawdopodobnie jest wetknięta w nią wtyczka z dwoma przewodami (styki 3,7)- jest to podłączone do przycisków radia w kierownicy.
Do AUX są używane styki:
1- Wejście L
2- Wejście R
5- masa wejścia AUX
6- po zwarciu do masy samochodu (nie do styku 5!!!) aktywuje AUX
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Wejście AUX w legacy MY06
Hej,
Dzieki za odpowiedź!
Dzisiaj zdjąłem panel radia i jest dokładnie tak jak piszesz.
Skąd najlepiej "wziąć" masę??
Dzieki za odpowiedź!
Dzisiaj zdjąłem panel radia i jest dokładnie tak jak piszesz.
Skąd najlepiej "wziąć" masę??
Re: Wejście AUX w legacy MY06
Z obudowy radia, zresztą ma dodatkowy kabelek masowy przypięty do obudowyExcalibur pisze: Skąd najlepiej "wziąć" masę??
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)
Re: Wejście AUX w legacy MY06
witam,
trochę odgrzewam...a jeśli w samochodzie nie ma sterowania z kierownicy, to czy ta kostka będzie? Jeśli nie, to czy jest ona do dostania?
pozdrawiam
trochę odgrzewam...a jeśli w samochodzie nie ma sterowania z kierownicy, to czy ta kostka będzie? Jeśli nie, to czy jest ona do dostania?
pozdrawiam
Re: Wejście AUX w legacy MY06
W moim nie ma sterowania z kierownicy i kostka jest :)michalmx3 pisze:witam,
trochę odgrzewam...a jeśli w samochodzie nie ma sterowania z kierownicy, to czy ta kostka będzie? Jeśli nie, to czy jest ona do dostania?
pozdrawiam
Re: Wejście AUX w legacy MY06
Hej.
Po długim poszukiwaniu kabla AUX do legacy wkońcu udało mi się go znaleźć. I jest mały problem. Kabel który znalazłem ma numer 81870AG510 ma w sobie wejście aux, kostke do zapalniczki i podgrzewanych siedzień. Natomiast oryginalnie zamontowany jest kabel z numerem 81870AG210 i tutaj jest kostka do zapalniczki i siedzeń.

Główny kabel co idzie tunelem:

Zakończony jest taką oto kostką, do którego podpięty jest kabel 81870AG210

Kabel mam z jakiegoś rozbitego europejskiego outback'a. Pozbawiony był już radia i nie wiem jakie miał ale rocznik auta to chyba 06-07.
Tutaj następuje problem. Ponieważ wydawało mi się, że to będzie akcja P&P a tu zonk. Kostka z kabla 81870AG510 ta niebieska nie pasuje to tej wiązki kabli zakończoną tą wtyczką białą z 3 zdjęcia. Jedna jest większa i nie da rady podpiąć.
Kabel 81870AG510 ma taką kostkę główną niebieską, którą wpina się do wtyczki z tunelu.


Ten oryginalny jest taki (81870AG210).


Myślę nad poprzerzucaniem pinów i kabelków z aux z tego zakupionego kabla do tego co mam. Jest jakaś szansa na powodzenie?
Po długim poszukiwaniu kabla AUX do legacy wkońcu udało mi się go znaleźć. I jest mały problem. Kabel który znalazłem ma numer 81870AG510 ma w sobie wejście aux, kostke do zapalniczki i podgrzewanych siedzień. Natomiast oryginalnie zamontowany jest kabel z numerem 81870AG210 i tutaj jest kostka do zapalniczki i siedzeń.

Główny kabel co idzie tunelem:

Zakończony jest taką oto kostką, do którego podpięty jest kabel 81870AG210

Kabel mam z jakiegoś rozbitego europejskiego outback'a. Pozbawiony był już radia i nie wiem jakie miał ale rocznik auta to chyba 06-07.
Tutaj następuje problem. Ponieważ wydawało mi się, że to będzie akcja P&P a tu zonk. Kostka z kabla 81870AG510 ta niebieska nie pasuje to tej wiązki kabli zakończoną tą wtyczką białą z 3 zdjęcia. Jedna jest większa i nie da rady podpiąć.
Kabel 81870AG510 ma taką kostkę główną niebieską, którą wpina się do wtyczki z tunelu.


Ten oryginalny jest taki (81870AG210).


Myślę nad poprzerzucaniem pinów i kabelków z aux z tego zakupionego kabla do tego co mam. Jest jakaś szansa na powodzenie?
Re: Wejście AUX w legacy MY06
Jak tam prace?
Możesz wkleić zdjęcie panelu Twojego radia?
Ja właśnie zabieram się za odpalenie AUX (w końcu!) :)
Możesz wkleić zdjęcie panelu Twojego radia?
Ja właśnie zabieram się za odpalenie AUX (w końcu!) :)
Re: Wejście AUX w legacy MY06
Help!
Wykonałem wszystko zgodnie z:
1- Wejście L
2- Wejście R
5- masa wejścia AUX
6- po zwarciu do masy samochodu (nie do styku 5!!!) aktywuje AUX
i teraz jak podłączam cokolwiek do gniazda AUX na wyswietlaczu radia pojawia sie MUTE i radio sie wycisza. Przy nastepnym podpieciu - MUTE sie wylacza, przy kolejnym znow sie zalacza itd.
Ktoś wie co moze byc nie tak?
Wykonałem wszystko zgodnie z:
1- Wejście L
2- Wejście R
5- masa wejścia AUX
6- po zwarciu do masy samochodu (nie do styku 5!!!) aktywuje AUX
i teraz jak podłączam cokolwiek do gniazda AUX na wyswietlaczu radia pojawia sie MUTE i radio sie wycisza. Przy nastepnym podpieciu - MUTE sie wylacza, przy kolejnym znow sie zalacza itd.
Ktoś wie co moze byc nie tak?
Re: Wejście AUX w legacy MY06
Na podstawie numeracji styków z serwisówki radia ich przeznaczenie jest następujące, (ale z kolei wg schematu samochodu inaczej liczy się styki- numery w nawiasach []):
1[1]- wejśćie lewego kanału AUX,
2[5]- masa sygnałowa AUX,
3[2]- wejście prawego kanału AUX,
4[6]- żądanie uruchomienia AUX (do masy 7),
5[3]- wejście przycisków sterowania w kierownicy,
6[7]- masa przycisków w kierownicy,
7[4]- masa dla uruchamiania AUX,
8[8]- nieużywane.
Zwieranie 5[3] do masy włącza/wyłącza MUTE, czyli wyciszanie audio i zatrzymuje odtwarzanie z płyt.
+---+
+-+-+-+-+
|1|3|4|5|
+-+-+-+-+ wg serwisówki radia
|2|4|5|6|
+-+-+-+-+
+---+
+-+-+-+-+
|1|2|3|4|
+-+-+-+-+ wg serwisówki samochodu
|5|6|7|6|
+-+-+-+-+
1[1]- wejśćie lewego kanału AUX,
2[5]- masa sygnałowa AUX,
3[2]- wejście prawego kanału AUX,
4[6]- żądanie uruchomienia AUX (do masy 7),
5[3]- wejście przycisków sterowania w kierownicy,
6[7]- masa przycisków w kierownicy,
7[4]- masa dla uruchamiania AUX,
8[8]- nieużywane.
Zwieranie 5[3] do masy włącza/wyłącza MUTE, czyli wyciszanie audio i zatrzymuje odtwarzanie z płyt.
+---+
+-+-+-+-+
|1|3|4|5|
+-+-+-+-+ wg serwisówki radia
|2|4|5|6|
+-+-+-+-+
+---+
+-+-+-+-+
|1|2|3|4|
+-+-+-+-+ wg serwisówki samochodu
|5|6|7|6|
+-+-+-+-+
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)