Silniki Subaru
- Żemol
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Legnica / Świdnica
- Auto: Impreza Classic`96 / Forester `99
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
A może ktoś ma jakąś wiedzę na temat żywotnosci silników, które są bardziej lub mniej żywotne i dlaczego?
...zaś dnia ósmego, stworzył Awd i ubrał Ją w szatę SexownąTajemnicząintrygującą...
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
"Moim zdaniem to niczego nie jestem pewien, jednak widok Gwiazd sprawia, iż zaczynam marzyć" — Vincent van Gogh
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Silniki Subaru
Żemol pisze:A może ktoś ma jakąś wiedzę na temat żywotnosci silników, które są bardziej lub mniej żywotne i dlaczego?
Tak dużo zależy to od sposobu traktowania silnika, że trudno generalizować.
Najmocniejsze (ale w znaczeniu mogące znieść najwięcej koniów) są stare 2.2 z zamkniętym blokiem.
Z turbo wiadomo że 2.5 ma problem przedmuchami na uszczelkach (tuleje cylindrów są delikatne i pracują pod obciążeniem).
2.0 turbo jak na sposób w jaki zdecydowana większość z nich jest traktowana (a mało kiedy mają też seryjną moc), są bardzo trwałe.
Wolne ssaki, nie słychać w ogóle o ich awaryjności, o ile ktoś ich nie zabija na własną prośbę.
Re: Silniki Subaru
A leśne? :Pjarmaj pisze: Wolne ssaki, nie słychać w ogóle o ich awaryjności,
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Silniki Subaru
Nie wiem. Mieszczuch jestem.ky pisze:A leśne? :Pjarmaj pisze: Wolne ssaki, nie słychać w ogóle o ich awaryjności,
r.
-
tango
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Honda Civic 1.5 VTEC-E (jeszcze nie Impreza)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
Poprawcie jesli sie myle: Impreza kombi po lifcie w 2003 roku miala 2.0 wolnossace o mocy 125 KM. Czy byla tez wersja mocniejsza bez turbo? 160 konne 2.0 weszlo chyba dopiero w 2008 roku (mowa o wersjach eurpejskich). Macie jakies doswiadczenia z tym silnikiem (awaryjny - malo awaryjny)?
Leave the racing on the circuit
- tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
Wolnossące 2.0 o mocy 125 KM weszło do MY'99 zdaje się, czyli od jesieni 1998 r.
Wolnossące 2.0 o mocy 160 KM weszło do MY'07 czyli od jesieni 2006.
Oba można uznać za bardzo mało awaryjny, niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.
Wolnossące 2.0 o mocy 160 KM weszło do MY'07 czyli od jesieni 2006.
Oba można uznać za bardzo mało awaryjny, niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Silniki Subaru
2.0 160KM weszło w MY2006. Nie było pośrednich między dwulitrowym slowmammalem a turbo (w EU). Silnik uchodzi raczej za bardzo trwały.tango pisze:Czy byla tez wersja mocniejsza bez turbo? 160 konne 2.0 weszlo chyba dopiero w 2008 roku (mowa o wersjach eurpejskich). Macie jakies doswiadczenia z tym silnikiem (awaryjny - malo awaryjny)?
-
tango
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Honda Civic 1.5 VTEC-E (jeszcze nie Impreza)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
A to sie okaze :) Zobaczymy jak bedzie, od nowego roku rozpoczynam poszukiwania :)jarmaj pisze:Wolne żartytzd pisze:niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.
Leave the racing on the circuit
- tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
Takie są dane katalogowe :)jarmaj pisze:Wolne żartytzd pisze:niestety palą prawie samo tyle co silniki z turbo.
2.0 Turbo w mieście 13,7
2.0 N/A w mieście 12,5
Niewielka różnica :) katalogowa :)
Re: Silniki Subaru
Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED ;-)
- Polubił: 213 razy
- Polubione posty: 492 razy
Re: Silniki Subaru
Azrael pisze: Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?
Unijnych testerów testujących według normy
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: Silniki Subaru
A czy ktoś wie czym różni sie EJ251od EJ252 i na jakie rynki był montowany EJ252 ?
Niby ten sam silnik a róznice w mocy dość znaczne.
Znalazłem informacje dotyczące parametrów poszczególnych silników ale jakby ktoś rozwinął szerzej ten wątek to byłbym wdzięczny.
EJ251
Flat four EJ251
SOHC Intake volume is regulated by the use of a MAP sensor, unlike the EJ253 which uses a MAF sensor. Compression ratio is 10.0: 1.
Power ISO: 123 kW (165 hp) @ 5600 RPM
226 N·m (167 ft·lbf) @ 4000 rpm
Usage:
* Impreza 2.5RS, 2.5TS 00-04 (US)
* Impreza Outback Sport 02-04 (US)
* Forester 00-04 (US)
* Legacy 00-04 (US)
* Outback 00-04 (US)
* Baja 03-04 (US)
EJ252
SOHC Power ISO 115 kW (156 hp) Usage:
* Legacy/Outback 00
* Forester 00
Niby ten sam silnik a róznice w mocy dość znaczne.
Znalazłem informacje dotyczące parametrów poszczególnych silników ale jakby ktoś rozwinął szerzej ten wątek to byłbym wdzięczny.
EJ251
Flat four EJ251
SOHC Intake volume is regulated by the use of a MAP sensor, unlike the EJ253 which uses a MAF sensor. Compression ratio is 10.0: 1.
Power ISO: 123 kW (165 hp) @ 5600 RPM
226 N·m (167 ft·lbf) @ 4000 rpm
Usage:
* Impreza 2.5RS, 2.5TS 00-04 (US)
* Impreza Outback Sport 02-04 (US)
* Forester 00-04 (US)
* Legacy 00-04 (US)
* Outback 00-04 (US)
* Baja 03-04 (US)
EJ252
SOHC Power ISO 115 kW (156 hp) Usage:
* Legacy/Outback 00
* Forester 00
Re: Silniki Subaru
Znalazłem też taką informację:
EJ252 is the MT engine for 02/01/1999 production to 05/31/2001 production basically.
EJ251 is the AT engine for everything non U5 and the MT engine for everything after Feb. 2001 production for non U5.
EJ252 is the MT engine for 02/01/1999 production to 05/31/2001 production basically.
EJ251 is the AT engine for everything non U5 and the MT engine for everything after Feb. 2001 production for non U5.
- tzd
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Gdańsk Sopot Gdynia, tu wszystko się kończy i zaczyna
- Auto: SF5 2.0T + GC8 STi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
Dają punkt odniesienia. A to, że każdy silnik może spalić np od 0,7x do 5x wartości katalogowych to inna sprawa. Zależnie od stylu jazdy kierownika.Azrael pisze: Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?
Re: Silniki Subaru
tzd, te testy mają mało związku z rzeczywistością, a tym bardziej rzeczywistością w Polsce, więc różne auta/silniki będą miały kompletnie różne odchylenia od ich wyniku.
- pablonas
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Szczytno (warm-maz)
- Auto: Zielone z turbinom i srebrne też z turbinom
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0
Re: Silniki Subaru
Ja potwierdzę "normowe" zużycie na przykładzie jazdy przez 1,5 roku GLem i kolejne 1,5 roku GTkiem.Azrael pisze: tzd, te testy mają mało związku z rzeczywistością, a tym bardziej rzeczywistością w Polsce, więc różne auta/silniki będą miały kompletnie różne odchylenia od ich wyniku.
Miasto GL: 13-15 GT 15-17
Trasa GL 8 GT 10
Dość wysokie zużycie paliwa to IMO jedyny minus Subaru N/A.
Mówię o normalnej jeździe. Inna sprawa, że przy upalaniu GieeL spali max 17 litrów (przynajmniej mnie się więcej nie udało), a rekord spalania w Żabie to 33litry/100 km (nieco ponad 100 km po torze w Słomczynie). Gdyby było wtedy ślisko zużycie byłoby zapewne znacznie większe :)
Re: Silniki Subaru
przecież wiadomo, że przynajmniej jakieś 90% tej części populacji, która kupuje samochody.Azrael pisze:Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?
można sobie być 'innym', ale warto sobie z tego zdawać sprawę
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Silniki Subaru
Tak, ale na forum entuzjastów motoryzacji, jak te, możemy chyba założyć że jest tu te 10% tych, którzy wiedzą, że to zwykły bullshit.deLux pisze:przecież wiadomo, że przynajmniej jakieś 90% tej części populacji, która kupuje samochody.Azrael pisze:Katalog można sobie w buty wsadzić. Kogo obochodzą jakieś unijne testy wg. normy?
można sobie być 'innym', ale warto sobie z tego zdawać sprawę
Re: Silniki Subaru
Fifth Gear robił kiedyś test. Wybrali różne auta. Zaplanowali trasę mieszaną (wedle własnego uznania). Tankowanie. Losowanie aut, później zmiana kierowców i jazda najdelikatniej jak się da. I znów tankowanie. O ile pamiętam, to rzeczywiste spalanie wyszło bardzo podobne do tego z normy, aż byłem zdziwiony. Ale oczywiście oni nie jechali tak jak się jeździ na co dzień, tym bardziej po polskich drogach. W każdym razie taka norma pokazuje na pewno jedno - poniżej jakiego spalania się nie zejdzie.jarmaj pisze: Tak, ale na forum entuzjastów motoryzacji, jak te, możemy chyba założyć że jest tu te 10% tych, którzy wiedzą, że to zwykły bullshit.
:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=AVOi1HSROZo
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 426 razy
Re: Silniki Subaru
Największy wpływ na spalanie ma kierowca. Większy niż litr czy dwa pojemności silnika w tą czy tamtą, konstrukcja silnika itp.
Takie samo auto z różnymi kierowcami może mieć wyniki różniące się o 40-50%. I każdy z kierowców powie, że jechał normalnie (dla niego normalnie).
Takie samo auto z różnymi kierowcami może mieć wyniki różniące się o 40-50%. I każdy z kierowców powie, że jechał normalnie (dla niego normalnie).
Re: Silniki Subaru
Jako, że w październiku zakupiłem auto to pomału mogę się wypowiadać w kwestii spalania. Mianowicie w mieście (Worsoł - niestety) mam ok. 11-11,5l , natomiast w trasie (korki, fotki itp, - starałem się trzymać tak ok. 90-110) - 7,5 l (przy 4 osobach w aucie i zarzuconym bagażniku)w GL 125KM.
Re: Silniki Subaru
Te testy wg norm mają tylko i wyłącznie na celu umożliwienie klientom obiektywnego porównania zużycia paliwa w różnych pojazdach przy tych samych warunkach jazdy. A jak już zostało to powiedziane spalanie realne to głównie kwestia kierowcy.