Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
-
Gootek
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
28 gru 2016, o 22:13
Chloru pisze:A w pakiecie dostajemy otwarty tylny dyfer

(Pierwszy komentarz pod filmem na jutubie)
szczerze, to wydaje mi się, że dopiero w C63 jest zastosowany z tyłu samoblokujący się mechanizm różnicowy... a w niższych modelach jest otwarty dyfer + elektronika przyhamowująca indywidualnie koła gdy uznaje to za stosowne...
Czyli oczywiście, gdy wyłączymy całkowicie elektroniczne wspomagacze, to mamy do dyspozycji samochód bez elektronicznych wspomagaczy

Gootek
-
Gootek
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
28 gru 2016, o 22:23
lukass pisze:Obawiam sie że w wersji 4Matic dostajemy tez brak napedu na przód.
Tam jest centralny mechanizm różnicowy (planetarny, otwarty), więc napęd awd pozostaje.
Gootek
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
28 gru 2016, o 22:29
W praktyce w C63 trudno nie zgubić trakcji a w c 450 4matic trudno ja stracić

esilon
-
Gootek
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
28 gru 2016, o 22:37
esilon pisze:W praktyce w C63 trudno nie zgubić trakcji a w c 450 4matic trudno ja stracić

Oczywiście, to prawda.
Poza tym, rozwiązanie: otwarte dyfry + implsowe hamulce mają jeszcze jedną zaletę w stosunku do rozwiązań mechanicznych - przy prędkościach autostradowych nic się nie przegrzewa i nie podnosi dodatkowo zużycia paliwa.
Przy czym, gdy wyłączymy w wyżej opisany sposób elektronikę, dopiero wtedy możemy naprawdę się przekonać jak dużo we współczesnym samochodzie ta elektronika daje

Gootek
-
Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
-
Polubił:
245 razy
-
Polubione posty:
526 razy
Post
28 gru 2016, o 22:48
Лукашэнка pisze:
szczerze, to wydaje mi się, że dopiero w C63 jest zastosowany z tyłu samoblokujący się mechanizm różnicowy... a w niższych modelach jest otwarty dyfer + elektronika przyhamowująca indywidualnie koła gdy uznaje to za stosowne...
Piękna parafraza ale za długa

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
236 razy
-
Polubione posty:
350 razy
Post
28 gru 2016, o 23:13
FUX
-
Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
-
Polubił:
130 razy
-
Polubione posty:
365 razy
Post
29 gru 2016, o 00:36
So What! pisze:
Kiedyś mało przy nawrocie w płot nie wjechałem, jak sobie ESP przypomniało, że jednak zareaguje (zapomniałem wyłączyć)
ja bym tak skatował STI. Zapomniałem, że włączone i radośnie złożyłem się w nawrót. Auto pojechało dwa metry dalej niż chciałem i się zrobiło nerwowo

Alan, Alan, Alan!
-
Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
-
Polubił:
130 razy
-
Polubione posty:
365 razy
Post
29 gru 2016, o 00:38
Лукашэнка pisze:
Poza tym, rozwiązanie: otwarte dyfry + implsowe hamulce mają jeszcze jedną zaletę w stosunku do rozwiązań mechanicznych
jedziesz autem ze spiętymi dyframi a one nie są spięte i w dodatku psują hamulce. Wspaniałe, zupełnie jak "kupowanie" auta w lizingu

Alan, Alan, Alan!
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
29 gru 2016, o 01:44
Kupowanie wiąże sie z placeniem . Leasing kredyt czy gotówka. Kwestia techniczna. Co komu bardziej odpowiada. Niezmienna pozostaje konieczność zapłaty.
Wynajem to płacenie wyłącznie za korzystanie i utratę wartości . Na końcu Leasingu jest obowiazek wykupu czyli to jednak kupowanie przedmiotu
Wydawało mi się ze to proste jest

esilon
-
Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
-
Polubił:
130 razy
-
Polubione posty:
365 razy
Post
29 gru 2016, o 01:56
esilon, się droczę. Temat podtrzymuję
W dowodzie rej. piszą mam nadzieję "właściciel Remek", a nie jakiś tam lizing

Alan, Alan, Alan!
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
29 gru 2016, o 02:03
Alan, Alan, Alan!, W umowie napisali że esilon ma auto na wyłączny użytkownik i żaden dyrektor z leasingu nie może jeździć tym autem
I ubezpieczenie też na esilona jest oc i ac
I nikt bez zgody esilona nie może tego auta kupić. Dla mnie wystarczy
Bardziej bym się bał mieszkanie na kredyt hipoteczny kupować
W dowodzie jest ze leasing właścicielem oczywiście

esilon
-
rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
-
Polubił:
129 razy
-
Polubione posty:
198 razy
Post
29 gru 2016, o 09:16
esilon pisze:
W dowodzie jest ze leasing właścicielem oczywiście
I to jest jedyny poważny problem w przypadku ogłoszenia upadłości firmy leasingowej, jak to niegdyś z CLIFem było

"
Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

rrosiak
-
FUX
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: ze sofy.
- Auto: jeżdżące
-
Polubił:
236 razy
-
Polubione posty:
350 razy
Post
29 gru 2016, o 09:23
rrosiak, umówmy się, że rata leasingu czy dzierżawy długoterminowej do momentu wykupu lub nie, jest wypadkową utraty wartości. Zakładam, że wykup to nie 1kpln.
4-5 lat leasingu i wykup na poziomie 40% wartości wydaje się mieć sens.
Więcej za nasze taczki nie dostaniemy.
FUX
-
rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
-
Polubił:
129 razy
-
Polubione posty:
198 razy
Post
29 gru 2016, o 09:28
FUX, sporo klientów decyduje się na minimalna kwotę wykupu i wtedy jest przykro, ale samochody to pikuś. Gorzej, gdy przedmiotem leasingu jest jakaś maszyna przemysłowa za miliony PLN i tuż przed wykupem przejmuje ją syndyk.
"
Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

rrosiak
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
4 razy
-
Polubione posty:
7 razy
Post
29 gru 2016, o 09:58
Od czasu upadłości CLIF-a trochę się zmieniło i teraz jeśli syndyk cokolwiek przejmuje, to obowiązek "dokończenia" umowy leasingu

Konto usunięte
-
rrosiak
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: W-wa, Kutno
- Auto: Duża Dacia :)
-
Polubił:
129 razy
-
Polubione posty:
198 razy
Post
29 gru 2016, o 10:23
Konto usunięte pisze:
jeśli syndyk cokolwiek przejmuje, to obowiązek "dokończenia" umowy leasingu
Obowiązek, czy dobra praktyka?
"
Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller -

Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów.

rrosiak
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
14 razy
-
Polubione posty:
19 razy
Post
29 gru 2016, o 10:24
Alan, Alan, Alan! pisze:esilon, się droczę. Temat podtrzymuję
W dowodzie rej. piszą mam nadzieję "właściciel Remek", a nie jakiś tam lizing

Dobrze, że listów na maszynie nie piszesz i nie siedzisz na usenecie zamiast tu na forum
Warto w rozpatrywaniu leasingu oddzielić sytuację kiedy ma sie firmę. Wtedy jest większa elastyczność.
Leasing dla osób prywatnych (czy raczej wynajem długoterminowy) pozwala oszczędzić trochę kasy. Bo porównując koszty tradycyjnego kredytu.... właściwie nie ma czego porównywać
Konto usunięte
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
4 razy
-
Polubione posty:
7 razy
Post
29 gru 2016, o 10:51
rrosiak pisze:Konto usunięte pisze:
jeśli syndyk cokolwiek przejmuje, to obowiązek "dokończenia" umowy leasingu
Obowiązek, czy dobra praktyka?
Ma obowiązek kontynuowania umowy. Nie może jej wypowiedzieć przez sam fakt upadłości firmy leasingowej, a tym samym nie może odbierać przedmiotów leasingu korzystającym.
Konto usunięte
-
Gootek
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
29 gru 2016, o 12:53
Alan, Alan, Alan! pisze: jedziesz autem ze spiętymi dyframi a one nie są spięte i w dodatku psują hamulce. Wspaniałe, zupełnie jak "kupowanie" auta w lizingu

Podstawowe pytanie brzmi, czy auto będzie wykorzystywane do jazdy po drogach a raz lub dwa razy w roku pojedziesz nim na jakąś pojeżdżawkę, czy też będziesz nim głownie uczestniczył w pojeżdżawkach.
Tylko w drugim przypadku warto wybrać samochód ze spiętymi dyframi.
Dlatego używanie Sti jako dupowozu to gorzej niż "kupowanie auta w lizingu"

Gootek
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
14 razy
-
Polubione posty:
19 razy
Post
29 gru 2016, o 13:09
Лукашэнка pisze:
Dlatego używanie Sti jako dupowozu to gorzej niż "kupowanie auta w lizingu"
Są jeszcze inne, nieobiektywne, indywidualne kryteria. A, jak wiadomo, moje kryteria są najmojsze

Rzadko kiedy drogie i szybkie auta są kupowane z racjonalnej potrzeby
Konto usunięte
-
Gootek
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
2 razy
Post
29 gru 2016, o 13:15
Konto usunięte pisze:Są jeszcze inne, nieobiektywne, indywidualne kryteria. A, jak wiadomo, moje kryteria są najmojsze

Rzadko kiedy drogie i szybkie auta są kupowane z racjonalnej potrzeby
Racja, racja. Bywa, że istotnym kryterium jest emisja CO2. Albo cokolwiek innego.
Moja żona "kupiła" to znaczy wyleasingowała niedawno samochód, bo podobał jej się jego wygląd i kolor.
Czyli jest tak jak piszesz.
Co nie zmienia faktu dotyczącego spiętych dyfrów

Gootek
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
-
Polubił:
14 razy
-
Polubione posty:
19 razy
Post
29 gru 2016, o 13:22
Лукашэнка pisze:
Bywa, że istotnym kryterium jest emisja CO2
Co za idiotyczne kryterium

Konto usunięte
-
gregski
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Mammut
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
5 razy
Post
29 gru 2016, o 13:31
Czyli jak by nie paczyl kupowanie na kredyt czyli dlug. Jaki jest jego realny koszt? I co ma wplyw na oprocentowanie?
Pytam, bo mamy spore szanse udowodnic zasadnosc wydanych $$ przy sporej ukrytej inflacji pieniadza

gregski
-
esilon
- 6 gwiazdek
- Auto: mat
-
Polubił:
1 raz
-
Polubione posty:
4 razy
Post
29 gru 2016, o 14:34
gregski, uogólniając im większym ryzykiem obarczasz leasingodawcę( duzy wykup na granicy wartości rezydualnej) tym drożej i odwrotnie

esilon
-
Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
-
Polubił:
245 razy
-
Polubione posty:
526 razy
Post
29 gru 2016, o 14:41
U mnie oprocentowanie może się zmienić jak zmianie ulegnie stopa redyskonta weksli w NBP. Przy dość dużym wykupie oprocentowanie to ~5% rocznie.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Chloru