Auto dla dziada
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Porównałeś auta które dzieli jakieś 5-10 lat jezeli chodzi o czas projektowania. Krótko mówiąc nie jesteś najostrzejszą kredką w piórniku.
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2025, o 16:07 przez Chloru, łącznie zmieniany 1 raz.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Porównałem auto(Volvo V60) z najnowszego rocznika 2025. Nie moja wina, że ono przez tyle lat się nie rozwija.Chloru pisze:Porównałeś auta które dzieli jakieś 5-10 lat jezeli chodzi o czas projektowania. Krótko mówiąc nie jesteś, najostrzejszą kredką w piórniku.


- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Znowu bredzisz jak potłuczony i nie na temat. No chyba, ze każdy temat jest dobry zeby fapać do BMW.stach22 pisze:Porównałem auto(Volvo V60) z najnowszego rocznika 2025. Nie moja wina, że ono przez tyle lat się nie rozwija.Chloru pisze:Porównałeś auta które dzieli jakieś 5-10 lat jezeli chodzi o czas projektowania. Krótko mówiąc nie jesteś, najostrzejszą kredką w piórniku.
Masz tu prompta i wnioski, bo szkoda na Ciebie wiecej pradu.
Prompt: porownaj cx kombi oraz suvow volvo i bmw z odpowiednio lat 2010, 2015, 2020 i 2025. Ogranicz porównanie do klasy średniej volvo v60 oraz bmw serii 3.
Krótkie wnioski (szybko)
Kombi (V60 i 3-Series Touring) utrzymywały niższy Cₓ niż odpowiadające SUV-y w tym samym okresie. Typowe kombi: ~0,27–0,32, zależnie od generacji i wersji. (V60 konsekwentnie ok. 0,29; 3-Series Touring: spadek do ~0,27 z nadejściem G21).
Volvo Club
BMW Group PressClub
SUV-y (XC60, X3) mają wyraźnie wyższe Cₓ — zwykle ~0,32–0,36 w badanych latach. XC60 przesunął się z ~0,35 (starsze generacje) do ~~0,32 (nowsze generacje) dzięki udoskonaleniom nadwozia; X3 spadło z ~0,35–0,36 (wcześniejsze generacje) do ~0,29 w generacji G01.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
„Jak Cię złapią za rękę, mów że to nie twoja ręka”Chloru pisze:Znowu bredzisz jak potłuczony i nie na temat. No chyba, ze każdy temat jest dobry zeby fapać do BMW.stach22 pisze:Porównałem auto(Volvo V60) z najnowszego rocznika 2025. Nie moja wina, że ono przez tyle lat się nie rozwija.Chloru pisze:Porównałeś auta które dzieli jakieś 5-10 lat jezeli chodzi o czas projektowania. Krótko mówiąc nie jesteś, najostrzejszą kredką w piórniku.
Masz tu prompta i wnioski, bo szkoda na Ciebie wiecej pradu.
Prompt: porownaj cx kombi oraz suvow volvo i bmw z odpowiednio lat 2010, 2015, 2020 i 2025. Ogranicz porównanie do klasy średniej volvo v60 oraz bmw serii 3.
Krótkie wnioski (szybko)
Kombi (V60 i 3-Series Touring) utrzymywały niższy Cₓ niż odpowiadające SUV-y w tym samym okresie. Typowe kombi: ~0,27–0,32, zależnie od generacji i wersji. (V60 konsekwentnie ok. 0,29; 3-Series Touring: spadek do ~0,27 z nadejściem G21).
Volvo Club
BMW Group PressClub
SUV-y (XC60, X3) mają wyraźnie wyższe Cₓ — zwykle ~0,32–0,36 w badanych latach. XC60 przesunął się z ~0,35 (starsze generacje) do ~~0,32 (nowsze generacje) dzięki udoskonaleniom nadwozia; X3 spadło z ~0,35–0,36 (wcześniejsze generacje) do ~0,29 w generacji G01.





- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Perły przed wieprze ale łap podpowiedz. Powierzchnia czolowa, gęstość powietrza, kwadrat prędkości. Spróbuj odnieść sie merytorycznie (tutaj poprzeczka moze byc ustawiona zbyt wysoko).
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Merytorycznie to jest tak, że wyśmiewane przez Ciebie SUVy BMW biją na głowę kombi klasy średniej Volvo pod względem współczynnika cx.Chloru pisze:Perły przed wieprze ale łap podpowiedz. Powierzchnia czolowa, gęstość powietrza, kwadrat prędkości. Spróbuj odnieść sie merytorycznie (tutaj poprzeczka moze byc ustawiona zbyt wysoko).
A jeśli masz potrzebę to racjonalizować, żeby się lepiej poczuć to-Wio!!!!



- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Asinus asinorum. Pisałem ogólnie, ze SUVy to zlo. To ty wszędzie widzisz BMW.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Ogólnie to powieliłeś stereotyp.Chloru pisze:Asinus asinorum. Pisałem ogólnie, ze SUVy to zlo. To ty wszędzie widzisz BMW.
Nowy iX3 ma cx/cd na poziomie sedana i4, auta projektowanego w tym samym czasie.
Jak to robią nie wiem, ale takie są fakty.
Wszystko idzie do przodu chlor.
Z wyjątkiem Volvo



- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Nie porównałem spalinówek z elektrykiem, tylko elektryk i spalinówka(bmw) vs spalinówka(volvo)
Wobec czego sens Twojej wypowiedzi stoi pod dużym znakiem zapytania.


- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Regułę nie stereotyp. Uprawiasz cherry picking. Pewnie zajmie mi 30 sekund znalezienie chińskiego auta z Cx poniżej 0.2. Dla porównania 911 991.2 ma 0.29 lub wiecej w zależności od wersji.
Jak zaczniesz odróżniać Cx od oporów powietrza to wroc do dyskusji nt. SUVów. Bo zdaje mi się, ze dalej moje auto radzi sobie z oporami lepiej niż X1/X3.
Jak zaczniesz odróżniać Cx od oporów powietrza to wroc do dyskusji nt. SUVów. Bo zdaje mi się, ze dalej moje auto radzi sobie z oporami lepiej niż X1/X3.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
A tutaj to juz błysnąłeś... co ma elektryki wspólnego z Cx? Spieszę z odpowiedzią: zazwyczaj brzydkie koła z plastikowymi wkładkami oraz brak chłodnicy z przodu auta.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Jakbyś nie formułował pytania pod własne potrzeby to zawsze jesteś w ciemnej d….. .Chloru pisze:Regułę nie stereotyp. Uprawiasz cherry picking. Pewnie zajmie mi 30 sekund znalezienie chińskiego auta z Cx poniżej 0.2. Dla porównania 911 991.2 ma 0.29 lub wiecej w zależności od wersji.
Jak zaczniesz odróżniać Cx od oporów powietrza to wroc do dyskusji nt. SUVów. Bo zdaje mi się, ze dalej moje auto radzi sobie z oporami lepiej niż X1/X3.

Czy Volvo V60 radzi sobie lepiej z oporami powietrza niż najnowszy BMW iX3
„Zdecydowanie — spójrzmy na to:
⸻
Volvo V60 vs BMW iX3: współczynnik oporu powietrza
Volvo V60 (najnowsza, II generacja)
• Współczynnik oporu aerodynamicznego C_d wynosi 0,29.  
BMW iX3 (nowa generacja Neue Klasse, wchodząca do sprzedaży w 2025/2026)
• Współczynnik oporu powietrza C_d wynosi 0,24 — znacząca poprawa względem poprzednika (0,29).   
⸻
Co wynika z tych wartości?
• Niższy C_d oznacza mniejsze opory aerodynamiczne.
• BMW iX3 (0,24) ma więc lepszą aerodynamikę niż Volvo V60 (0,29) — co przekłada się na efektywniejsze zużycie energii lub paliwa, zwłaszcza przy wyższych prędkościach autostradowych.”


- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Pisalem o X3 to raz. Dwa jak widać twoja ignorancja nie pozwala Ci zrozumieć istoty zagadnienia manipulatorku.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Tyle że X1 benzyniak też bije v60Chloru pisze:A tutaj to juz błysnąłeś... co ma elektryki wspólnego z Cx? Spieszę z odpowiedzią: zazwyczaj brzydkie koła z plastikowymi wkładkami oraz brak chłodnicy z przodu auta.stach22 pisze:Przeczytaj jeszcze raz trochę uważniej, tam są trzy auta a elektryk jeden.FUX pisze: He, he. Sztos. Porównujesz spalinówki z elektrykiem.
Swoją drogą co ma wspólnego z cx/cd?



- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
„Współczynnik oporu aerodynamicznego dla nowego BMW X3Chloru pisze:Pisalem o X3 to raz. Dwa jak widać twoja ignorancja nie pozwala Ci zrozumieć istoty zagadnienia manipulatorku.
• BMW X3 (czwarta generacja, G45; produkcja od sierpnia 2024) — najnowszy model X3 ma współczynnik oporu C_d na poziomie około 0,27.”
Też wtopa chlor




- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Jak na razie to radośnie bijesz Niemca w hełm zapominając o czymś co sie nazywa powierzchnia czołowa. We wzorze na opory powietrza oznaczana często jako A. Udzieliłem Ci wczesniej podpowiedzi ale nie skorzystałeś.stach22 pisze:Tyle że X1 benzyniak też bije v60Chloru pisze:A tutaj to juz błysnąłeś... co ma elektryki wspólnego z Cx? Spieszę z odpowiedzią: zazwyczaj brzydkie koła z plastikowymi wkładkami oraz brak chłodnicy z przodu auta.stach22 pisze: Przeczytaj jeszcze raz trochę uważniej, tam są trzy auta a elektryk jeden.
Swoją drogą co ma wspólnego z cx/cd?
Szacuję, że X1 jako mniejsze auto moze stawiać podobne opory do V60 lub być delikatnie gorsze. Z X3 postawiłbym dolary przecież orzechom ze poradzi sobie w takim porównaniu gorzej.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
BUAHAAAAHAAAHAAAChloru pisze:Jak na razie to radośnie bijesz Niemca w hełm zapominając o czymś co sie nazywa powierzchnia czołowa. We wzorze na opory powietrza oznaczana często jako A. Udzieliłem Ci wczesniej podpowiedzi ale nie skorzystałeś.stach22 pisze:Tyle że X1 benzyniak też bije v60Chloru pisze:A tutaj to juz błysnąłeś... co ma elektryki wspólnego z Cx? Spieszę z odpowiedzią: zazwyczaj brzydkie koła z plastikowymi wkładkami oraz brak chłodnicy z przodu auta.
Szacuję, że X1 jako mniejsze auto moze stawiać podobne opory do V60 lub być delikatnie gorsze. Z X3 postawiłbym dolary przecież orzechom ze poradzi sobie w takim porównaniu gorzej.



- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Stasiu, wiemy już, że gówno wiesz o fizyce. Specjalnie dl Ciebie wlączyłem laptopa, taki wiesz "krużganek oświaty". Tutaj masz wynik eksperymentu.
Fd (opór aerodynmiczny) = (gęstość powietrza * prędkość do kwadratu * Cx * A (powierzchnia czołowa) ) / 2
Prompt 1: znajd wspolczynniki Cx dla Volvo V60 2024, BMW X1 23i 2024 oraz BMW X3 plug in 2024
Prompt 2: znajdz powierzchnie czołowe ww aut
Prompt 3: porównaj iloczyny wartości Cx oraz powierzchni czołowych aut. Uszereguj je od najniższego.
Wyższa wartość dla V60 to CC
Fd (opór aerodynmiczny) = (gęstość powietrza * prędkość do kwadratu * Cx * A (powierzchnia czołowa) ) / 2
Prompt 1: znajd wspolczynniki Cx dla Volvo V60 2024, BMW X1 23i 2024 oraz BMW X3 plug in 2024
Prompt 2: znajdz powierzchnie czołowe ww aut
Prompt 3: porównaj iloczyny wartości Cx oraz powierzchni czołowych aut. Uszereguj je od najniższego.
Wyższa wartość dla V60 to CC
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Chlor, na prawdę tak ciężko przyznać się do niewiedzy?Chloru pisze:Stasiu, wiemy już, że gówno wiesz o fizyce. Specjalnie dl Ciebie wlączyłem laptopa, taki wiesz "krużganek oświaty". Tutaj masz wynik eksperymentu.
Fd (opór aerodynmiczny) = (gęstość powietrza * prędkość do kwadratu * Cx * A (powierzchnia czołowa) ) / 2
Prompt 1: znajd wspolczynniki Cx dla Volvo V60 2024, BMW X1 23i 2024 oraz BMW X3 plug in 2024
Prompt 2: znajdz powierzchnie czołowe ww aut
Prompt 3: porównaj iloczyny wartości Cx oraz powierzchni czołowych aut. Uszereguj je od najniższego.
Wyższa wartość dla V60 to CC



- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
Chlor, czytaj i ucz się, choć pewnie świadomie wybrałeś jeden kawałek do układanki żeby wyszło na Twoje, niezły z ciebie manipulator 
„Przy wyznaczaniu (i faktycznie osiąganiu w projekcie auta) współczynnika oporu powietrza C_x / C_d nie liczy się tylko powierzchnia czołowa. Ona wpływa na całkowitą siłę oporu, ale sam współczynnik to miara „opływowości” kształtu.
Najważniejsze czynniki wpływające na C_x:
1. Kształt nadwozia
• im bardziej „opływowe”, tym niższy opór.
• mocno wystające elementy (np. ostre kanty, relingi, spoiler dachowy) podnoszą C_x.
2. Przepływ powietrza wokół nadwozia
• opływ powietrza po bokach, dachu, podłodze i z tyłu auta.
• im mniejsze zawirowania i oderwania strugi za pojazdem, tym lepiej.
• kształt tylnej części (tzw. „kupa aerodynamiczna”) jest kluczowy — np. SUV-y zwykle mają wyższe C_x niż sedany.
3. Podwozie i aerodynamika od spodu
• płaskie osłony podwozia → mniejsze zawirowania.
• elementy zawieszenia, tłumiki i dyfuzory mogą znacząco wpływać na opór.
4. Koła i nadkola
• wystające felgi, szerokie opony i głębokie wnęki kół zwiększają opór.
• aerodynamiczne felgi czy osłony kół go obniżają.
5. Elementy wystające
• lusterka boczne, anteny, relingi dachowe, klamki, czujniki radarowe.
• producenci stosują np. „ukryte” klamki czy kamery zamiast lusterek, by obniżyć C_x.
6. Przepływ powietrza przez wnętrze
• wloty powietrza do chłodnicy, hamulców, wyloty za nadkolami.
• aktywne żaluzje chłodnicy (zamykanie przy jeździe autostradowej) pomagają zmniejszyć opory.
7. Wysokość i prześwit auta
• im niższe i szersze, tym korzystniejsze warunki przepływu.
• SUV-y mają trudniej niż limuzyny czy kombi.”

„Przy wyznaczaniu (i faktycznie osiąganiu w projekcie auta) współczynnika oporu powietrza C_x / C_d nie liczy się tylko powierzchnia czołowa. Ona wpływa na całkowitą siłę oporu, ale sam współczynnik to miara „opływowości” kształtu.
Najważniejsze czynniki wpływające na C_x:
1. Kształt nadwozia
• im bardziej „opływowe”, tym niższy opór.
• mocno wystające elementy (np. ostre kanty, relingi, spoiler dachowy) podnoszą C_x.
2. Przepływ powietrza wokół nadwozia
• opływ powietrza po bokach, dachu, podłodze i z tyłu auta.
• im mniejsze zawirowania i oderwania strugi za pojazdem, tym lepiej.
• kształt tylnej części (tzw. „kupa aerodynamiczna”) jest kluczowy — np. SUV-y zwykle mają wyższe C_x niż sedany.
3. Podwozie i aerodynamika od spodu
• płaskie osłony podwozia → mniejsze zawirowania.
• elementy zawieszenia, tłumiki i dyfuzory mogą znacząco wpływać na opór.
4. Koła i nadkola
• wystające felgi, szerokie opony i głębokie wnęki kół zwiększają opór.
• aerodynamiczne felgi czy osłony kół go obniżają.
5. Elementy wystające
• lusterka boczne, anteny, relingi dachowe, klamki, czujniki radarowe.
• producenci stosują np. „ukryte” klamki czy kamery zamiast lusterek, by obniżyć C_x.
6. Przepływ powietrza przez wnętrze
• wloty powietrza do chłodnicy, hamulców, wyloty za nadkolami.
• aktywne żaluzje chłodnicy (zamykanie przy jeździe autostradowej) pomagają zmniejszyć opory.
7. Wysokość i prześwit auta
• im niższe i szersze, tym korzystniejsze warunki przepływu.
• SUV-y mają trudniej niż limuzyny czy kombi.”


- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 254 razy
- Polubione posty: 533 razy
Auto dla dziada
Powtórz - całkowitą siłę oporu.
Powtórz - SUVy mają trudniej niż limuzyny czy kombi.
Powtórz - SUVy zwykle mająwyższe C_x niż sedany.
Ty jesteś tak głupi, że nie potrafisz nawet zinterpretować tego co wypluł Ci czat dzi pi ti.
Napisałem Ci wyżej wzór do liczenia siły oporu aerodynamicznego. Najwidoczniej jego interpretacja była zbyt trudna dla kogoś kto dłubie w zębach.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
- stach22
- 6 gwiazdek
- Auto: Impreza, Beema i jeszcze Suzuki
- Polubił: 203 razy
- Polubione posty: 485 razy
Auto dla dziada
„SUVy mają zwykle większe cx niż sedany”
No właśnie, pomimo przewagi kształtu na starcie V60 jest tak dramatyczny, że przegrywa z suvami BMW
PS. Bez osobistych wycieczek proszę,
Merytorycznie, ale bez racjonalizacji poproszę
No właśnie, pomimo przewagi kształtu na starcie V60 jest tak dramatyczny, że przegrywa z suvami BMW

PS. Bez osobistych wycieczek proszę,

Merytorycznie, ale bez racjonalizacji poproszę


