Nie, ale jak kupisz to automatycznie nabywasz prawo do ubezpieczania się w KRUSremek pisze: a wlasnie. Na dyzla to trzeba sie legitymowac jakas karta rolnika traktorzysty?
Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
przekonaleś mnieAlek pisze:Nie, ale jak kupisz to automatycznie nabywasz prawo do ubezpieczania się w KRUSremek pisze: a wlasnie. Na dyzla to trzeba sie legitymowac jakas karta rolnika traktorzysty?

Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Alek pisze: Nie, ale jak kupisz to automatycznie nabywasz prawo do ubezpieczania się w KRUS

Dolce far niente 

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Alek pisze: Nie, ale jak kupisz to automatycznie nabywasz prawo do ubezpieczania się w KRUS

biere

- Chloru
- 6 gwiazdek
- Ostrzeżenia: 1
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 244 razy
- Polubione posty: 522 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
remek, tylko spytaj o zniżkę na bronę 

"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 442 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
WRC fan pisze:Ja sobie nie wyobrażam płyty podłogowej z auta FWD w 4WD, no chyba, że to są jakieś "puzzle" i mam o tym błędne wyobrażenie.FUX pisze: Tak mnię w autoryzowanym salonie Subarbu poinformowano...![]()
Jarmaj by się przydał
Jest sporo aut, które występują w wersji FWD i 4WD (chociażby prawie wszystkie modele VAG), ale nie miałem okazji nigdy widzieć ich gołej karoseii. Więc nie wiem, czy mają wspólny, uniwersalny dla obu wersji panel podłogi, czy są robione różne. A ponieważ nie widziałem, to nie będę zgadywał.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
a to nie jest tak, ze mozna robic dwie wersje takiej podlogi? W zaprojektowaniu podlogi nie jest to chyba jakis potezny koszt. Raczej samo R&D jest kosztowne.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 442 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Można, pewnie.
Tylko zaprojektowanie dwóch to koszt dwa razy większy niż jednej, zaprojektowanie i wykonanie kompletów matryc do każdego z elementów podłogi dla dwóch, to koszt dwa razy większy niż kompletów matryc do jednej (a taka płyta podłogowa składa się z co najmniej 3 dużych i kilkudziesięciu mniejszych elementów, które by się musiały różnić, a do każdego dużego elementu potrzeba 4-6 matryc), zaprojektowanie i wykonanie oprzyrządowania do pozgrzewania takiej podłogi to znowu dwa razy większy koszt jeżeli będą dwie różne.
Sądzę, że w skali jednego modelu, jeżeli chcieć go robić z dwiema różnymi podłogami, to mówimy tu o różnicy kosztów uruchomienia produkcji rzędu kilkudziesięciu mln euro, może więcej.
Tylko zaprojektowanie dwóch to koszt dwa razy większy niż jednej, zaprojektowanie i wykonanie kompletów matryc do każdego z elementów podłogi dla dwóch, to koszt dwa razy większy niż kompletów matryc do jednej (a taka płyta podłogowa składa się z co najmniej 3 dużych i kilkudziesięciu mniejszych elementów, które by się musiały różnić, a do każdego dużego elementu potrzeba 4-6 matryc), zaprojektowanie i wykonanie oprzyrządowania do pozgrzewania takiej podłogi to znowu dwa razy większy koszt jeżeli będą dwie różne.
Sądzę, że w skali jednego modelu, jeżeli chcieć go robić z dwiema różnymi podłogami, to mówimy tu o różnicy kosztów uruchomienia produkcji rzędu kilkudziesięciu mln euro, może więcej.
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Kiedyś oglądałem Golfa III robionego na cross country - robili to gdzieś koło Jędrzejowa. Podobno były jakieś specjalne mini ramy fabryczne na których się mocowało podwozie a ramę się mocowało do fabrycznej płyty w wersji kombi. Chyba na kropce kiedyś linka wrzucałem do ogłoszenia.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 442 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
No tak, tylko taki Golf to dość wysoka niby terenówka i to inna bajka.
Ale w normalnej osobówce wszystko musi być zwyczajnie zamocowane do podłogi.
Ale w normalnej osobówce wszystko musi być zwyczajnie zamocowane do podłogi.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
ale przeciez nie robi sie dwoch calkowicie innych, tylko rozniace sie tunelem, mozna to przeciez jakos zrobic w ramach jednego projektu. Np projektujac podloge AWD i pozniej "tylko" wychrzanic tunel. Czy cosjarmaj pisze: Tylko zaprojektowanie dwóch to koszt dwa razy większy niż jednej, zaprojektowanie i wykonanie kompletów matryc do każdego z elementów podłogi dla dwóch, to koszt dwa razy większy niż kompletów matryc do jednej (a taka płyta podłogowa składa się z co najmniej 3 dużych i kilkudziesięciu mniejszych elementów, które by się musiały różnić, a do każdego dużego elementu potrzeba 4-6 matryc), zaprojektowanie i wykonanie oprzyrządowania do pozgrzewania takiej podłogi to znowu dwa razy większy koszt jeżeli będą dwie różne.

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 442 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
To se ne da pane Hawaranek
Albo podłoga uniwersalna, albo tak jak napisałem powyżej.
I tak jak też napisałem, nie wiem jakie wyjście wybierają koncerny typu VAG, które większośc modeli mają też jako AWD.
Żadna z fabryk które widziałem nie robiła AWD i FWD, więc nie wiem jak projektowo to jest rozwiązywane.

Albo podłoga uniwersalna, albo tak jak napisałem powyżej.
I tak jak też napisałem, nie wiem jakie wyjście wybierają koncerny typu VAG, które większośc modeli mają też jako AWD.
Żadna z fabryk które widziałem nie robiła AWD i FWD, więc nie wiem jak projektowo to jest rozwiązywane.
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Najłatwiej (najtaniej) to chyba byłoby zrobić podłogę do AWD i robić na niej FWD - tunel chyba sam w sobie niczemu nie wadzi
Co najwyżej 5 pasażerowi
Ale ja się nie znam

Co najwyżej 5 pasażerowi

Ale ja się nie znam

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
No i dobrze, skoro juz to ustalilismy, to kiedy na lotnisko jedziemy?jarmaj pisze: To se ne da pane Hawaranek![]()

- Witek
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: A500 @ Piotruś II
- Polubił: 20 razy
- Polubione posty: 15 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Tak sobie myślę... rozbierzcie WiSowi SXa i sprawdźcie czy ma miejsce na wał, napewno ucieszy się z niebywałego zainteresowania jego autem, przez takich Imprezowych guru. 

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 442 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Zdecydowanie najłatwiej i najtaniej. Tylko wtedy tracimy zalety auta FWD, czy większą przestrzeń w środku.zofija pisze:Najłatwiej (najtaniej) to chyba byłoby zrobić podłogę do AWD i robić na niej FWD - tunel chyba sam w sobie niczemu nie wadzi![]()
Co najwyżej 5 pasażerowi![]()
Ale ja się nie znam

Po lotniskach to miętkie buły jeżdżą.remek pisze:to kiedy na lotnisko jedziemy?

Hardcory latają drogami między drzewami.

Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
To kiedy jedziemy między drzewa?remek pisze:Hardcory latają drogami między drzewami.

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 442 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Uprasza się o nie odbieranie mi takich błyskotliwych myślizofija pisze:To kiedy jedziemy między drzewa?remek pisze:Hardcory latają drogami między drzewami.


Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
A nie kroi Ci się wizyta w fabryce Insigni ? ;>jarmaj pisze: Żadna z fabryk które widziałem nie robiła AWD i FWD, więc nie wiem jak projektowo to jest rozwiązywane.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
ja sobie jednak powiesze Twoje zdjecie na sciane, A0jarmaj pisze:
Po lotniskach to miętkie buły jeżdżą.
Hardcory latają drogami między drzewami.![]()

-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 442 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Spadaj mentosie
Ale tak serio, to kiedyś musimy sobie kawałek drogi opisać, zamknąć ją, i potem poooojchać


Ale tak serio, to kiedyś musimy sobie kawałek drogi opisać, zamknąć ją, i potem poooojchać

- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
i'm injarmaj pisze: Ale tak serio, to kiedyś musimy sobie kawałek drogi opisać, zamknąć ją, i potem poooojchać![]()

Re: Legacy 09 - to by bylo na tyle...
Tak sie właśnie zastanawiam co byłoby fajniejsze jako auto do pracy?
nowe Legacy 2.5 GT (265KM)
Link: http://www.youtube.com/watch?v=vd5aF_eqmvI
czy Opel Insignia 2,8Turbo V6 (260KM)
Link: http://www.youtube.com/watch?v=Ua-Ki5F9zs0

nowe Legacy 2.5 GT (265KM)
Link: http://www.youtube.com/watch?v=vd5aF_eqmvI
czy Opel Insignia 2,8Turbo V6 (260KM)
Link: http://www.youtube.com/watch?v=Ua-Ki5F9zs0
