Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 256 razy
Polubione posty: 533 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 12:07

busik pisze:
dzisiaj, o 11:32
Ty masz taką możliwość. Większość ludzi mieszka w blokach, nie ma fotowoltaiki itd. Więc posiadanie elektryka pozostanie dla nich fanaberią
Ale ja też mieszkam w bloku i nie mam fotowoltaiki. :-p
busik pisze:
dzisiaj, o 11:32
My korzystaliśmy z ładowarek komercyjnych (na szczęście firma płaciła). Więc koszt 2-3 zł za kWh x 17-19 kWh/100km - to koszt zdecydowanie dla mnie wyższy niż 13 zł.
Pod firmą mam za 1.6... publiczne albo szybkie to inna bajka. Tylko szybkie są wymagane w trasie. Wtedy koszt paliwa faktycznie zrównuje się z konwencjonalnym napędem.


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 12:31

Chloru pisze:
dzisiaj, o 12:07
Pod firmą mam za 1.6... publiczne albo szybkie to inna bajka. Tylko szybkie są wymagane w trasie. Wtedy koszt paliwa faktycznie zrównuje się z konwencjonalnym napędem.
zawsze można 1h pod Lidlem... ale ile można codziennie czasu do Lidla jeździć i siedzieć tam godzinę...
rrosiak pisze:
dzisiaj, o 11:57
Poza tym zimą niezależnie od ustawień zawsze jest zimno w nogi, ale to może akurat urok BYD7.
pomijając znaczny spadek zasięgu - to to samo zauważyłem w LEAFie, oraz w Volvo. Nie dogrzewa dmuchawa dołu - głównie nawiew na górną połówkę auta
Na plus - że grzanie możliwe od początku jazdy, a nie po 10km :cofee:
danikl pisze:
dzisiaj, o 11:45
W firmie mam prąd za około 0,6-0,7 zł za KWh. Ładowanie w nocy i cały dzień jeżdżenia. Realny zasięg takiej Pandy to około 230 km, co jest dla mnie wystarczające.
zakładasz że nie będzie dni z większą ilością "dalszych" zleceń, zimy, bardzo upalnego lata... i nie będziesz musiał doładowywać w ciągu dnia po stawce 3x wyższej? ;-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 256 razy
Polubione posty: 533 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 12:42

busik pisze:
dzisiaj, o 12:31
zawsze można 1h pod Lidlem... ale ile można codziennie czasu do Lidla jeździć i siedzieć tam godzinę...
Nuda... ale do Lidla mam 3 minuty na piechotę. Mógłbym pójść, zostawić auto i wrócić do domu.
busik pisze:
dzisiaj, o 12:31
pomijając znaczny spadek zasięgu - to to samo zauważyłem w LEAFie, oraz w Volvo. Nie dogrzewa dmuchawa dołu - głównie nawiew na górną połówkę auta
Na plus - że grzanie możliwe od początku jazdy, a nie po 10km
W nowych autach jest pompa ciepła, podobno znacząco poprawia efektywność zimą. Dodatkowo trzeba trochę zmienić przyzwyczajenia i więcej korzystać z grzanych zydli i kierownicy.
busik pisze:
dzisiaj, o 12:31
zakładasz że nie będzie dni z większą ilością "dalszych" zleceń, zimy, bardzo upalnego lata... i nie będziesz musiał doładowywać w ciągu dnia po stawce 3x wyższej?
Zmień dostawcę energii jak masz w ciągu dnia stawkę 3x wyższą. Właśnie takie gadanie bez sensu byle pasowało pod tezę jest jednym z większych problemów z autami elektrycznymi. Zraz po infrastrukturze ale jak juz pisałem wyżej 3000 punktów ładowania czeka na odbiory. Pewnie potrzeba kolejnych tysięcy ale coś się w temacie rusza.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 108 razy
Polubione posty: 169 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 13:13

busik pisze:
dzisiaj, o 12:31
danikl pisze:
dzisiaj, o 11:45
W firmie mam prąd za około 0,6-0,7 zł za KWh. Ładowanie w nocy i cały dzień jeżdżenia. Realny zasięg takiej Pandy to około 230 km, co jest dla mnie wystarczające.
zakładasz że nie będzie dni z większą ilością "dalszych" zleceń, zimy, bardzo upalnego lata... i nie będziesz musiał doładowywać w ciągu dnia po stawce 3x wyższej? ;-)
W ciągu dnia nie mam stawki 3x większej. Jakieś 10-15 groszy różnicy. Problemem może być moc, bo w ciągu dnia wszystko pracuje i pewnie będzie możliwe ładowanie tylko z gniazdka 230V. Ograniczeniem też jest większa liczba aut elektrycznych. W tej chwili nie bardzo mam możliwość ładowania więcej niż jednego auta na lokal, bo mocy może nie wystarczyć do ładowania np. 7,5 KW

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 256 razy
Polubione posty: 533 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 13:33

danikl pisze:
dzisiaj, o 13:13
Ograniczeniem też jest większa liczba aut elektrycznych. W tej chwili nie bardzo mam możliwość ładowania więcej niż jednego auta na lokal, bo mocy może nie wystarczyć do ładowania np. 7,5 KW
W takiej sytuacji należy wystąpić do operatora (niekoniecznie jest to sprzedawca energii) o zwiększenie mocy przyłącza.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 108 razy
Polubione posty: 169 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 14:06

Chloru pisze:
dzisiaj, o 13:33


W takiej sytuacji należy wystąpić do operatora (niekoniecznie jest to sprzedawca energii) o zwiększenie mocy przyłącza.
Na jednym lokalu moc już jest na maxa w stosunku istniejącej instalacji. Bez wymiany całej instalacji od złącza nie ma możliwości zwiększenia mocy. Na drugim jakiś zapas jest.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 256 razy
Polubione posty: 533 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 14:09

danikl pisze:
dzisiaj, o 14:06
Na jednym lokalu moc już jest na maxa w stosunku istniejącej instalacji. Bez wymiany całej instalacji od złącza nie ma możliwości zwiększenia mocy. Na drugim jakiś zapas jest.
No instalacja i przyłącze musi pozwolić.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
Polubił: 86 razy
Polubione posty: 443 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 14:58

rrosiak pisze:
dzisiaj, o 11:57
Elektryki tylko do jazdy wokół trzepaka, ew. codzienne dojazdy na krótkich odcinkach, aby prądu wystarczyło na powrót do domu.
Dokładnie. Jak kogoś stać na osobny samochód do jazdy wkoło komina i inny normalny do normalnej jazdy. Czyli jak napisałem wcześniej, fanaberia bogatego.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 239 razy
Polubione posty: 351 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 15:29

busik, fotowoltaika powiadasz. A jak, dzięki niej, chcesz to wykorzystać? Przy obecnym systemie wsparcia i rozliczenia brak przełożenia $.
Pochmurne dni, produkcja kilka kWh, magazyny energii kosmicznie drogie. Jak świeci, jesteś poza domem, w nocy nie świeci. 6-8 kW na dachu to nic wobec potrzeb. Bliżej x10 plus magazyn. Nierealne.
10 kW z gniazdka raczej baterii przez noc nie naładuje. Itd, itp.
Porażka.

Do Świnoujścia z rowerami na haku bez dwóch postojów mógłbym nie dojechać. No i od razu trzeci na miejscu, bo zasadę mam taką, że zawsze po dojechaniu do celu tankuje do pełna.
Dolce far niente ;-)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 256 razy
Polubione posty: 533 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:06

FUX pisze:
dzisiaj, o 15:29
Do Świnoujścia z rowerami na haku bez dwóch postojów mógłbym nie dojechać. No i od razu trzeci na miejscu, bo zasadę mam taką, że zawsze po dojechaniu do celu tankuje do pełna.
Przyjmijmy te 30 kWh/100 km z rowerami i ogarniesz to z jednym postojem. Po drodze jest jakieś 10 ładowarek. :-P

Miałeś fanaberię z ekspresem do kawy to kup elektryka. :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 239 razy
Polubione posty: 351 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:34

Oddal się bez zbędnej zwłoki.
:mrgreen:

Cos kalkulator masz zepsuty.

Masz 100kW baterii. Tylko.

Zasięg Volvo EX90 wynosi od około \(600\) do \(620\) km w cyklu mieszanym WLTP, jednak zasięg w cyklu miejskim może być znacznie większy, sięgając nawet \(772\) km, w zależności od wersji silnikowej i warunków jazdy. Rzeczywisty zasięg jest niższy od deklarowanego przez producenta i zależy od czynników takich jak styl jazdy, temperatura czy obciążenie.  Oficjalne dane (wg. cyklu WLTP) Zasięg całkowity: od około \(600\) km do \(621\) km. Zasięg w mieście: do \(772\) km, przy zużyciu energii rzędu \(15,6\) kWh/100 km. Zasięg w cyklu mieszanym: około \(621\) km (przy zużyciu energii \(20,6\) kWh/100 km w wersji Twin Motor Performance).  Rzeczywiste wyniki testów Zasięg w mieście: nawet \(500\) km.  Zasięg na trasie: około \(430\) km (przy niskich temperaturach i zużyciu energii \(25-26\) kWh/100 km). 


I nie podpuszczaj, bo sobie wezmę na testy na tydzień. :lol:

Nie, nie wezmę. 565 kpln :-(
300 to granica abstrakcji.
Dolce far niente ;-)

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 256 razy
Polubione posty: 533 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:40

Andrzeju przestań epatować ukośnikami.
FUX pisze:
dzisiaj, o 16:34
Zasięg na trasie: około \(430\) km (przy niskich temperaturach i zużyciu energii \(25-26\) kWh/100 km).
No właśnie. Do Świnoujścia masz ~450 km pewnie. Więc z rowerami i zużyciem nawet 35 kWh/100 km zrobisz ~300 km bo masz jakies ~100 kWh baterii netto. Jeden postój po drodze wystarczy. Jak nie pijesz kawy w trasie to weź se w termos z tego zajebistego ekspresu. :razz:

P.S. EX90 to nie jest ani mistrz oszczędności ani najszybszego ładowania. Za to jak posłuchałem B&W w tej budzie to bardzo chciałbym mieć. Przy okazji proponuję znaleźć inne auto tej wielkości i zobaczyć ile pali w mieście i na trasie.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 239 razy
Polubione posty: 351 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:44

Kawy z termosu nie pijam. To profanacja. A ekspres mam nowy od kilku lat. Zapraszam na kawę.
Pooglądałem stalinówki i raczej prócz volvo to nic szczególnego na rynku nie widzę. Zobaczę za rok, jak nowe modele wejdą.
XC70 budzi zainteresowanie nieznaczne. Drzwi bez ramek, więc prawie subaru.
:-d
Dolce far niente ;-)

busik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: SM
Auto: DS5
Polubił: 48 razy
Polubione posty: 117 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:46

Chloru pisze:
dzisiaj, o 16:40
Przy okazji proponuję znaleźć inne auto tej wielkości i zobaczyć ile pali w mieście i na trasie.
FUX dysponował kamienicą, raczej pamięta ile to paliło ;-)
"Pamiętaj, że wartość ma nie to, co ty mówisz, ale to jak się to odbija w mózgu słuchającego" J.Piłsudski

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 256 razy
Polubione posty: 533 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:49

FUX pisze:
dzisiaj, o 16:44
Zobaczę za rok, jak nowe modele wejdą.
Co ma wyjść? Oprócz EX60 nie kojarzę żeby coś mieli wypuścić.
FUX pisze:
dzisiaj, o 16:44
XC70 budzi zainteresowanie nieznaczne. Drzwi bez ramek, więc prawie subaru.
Oprócz tego, że nie lubię SUVów to ma to sens. Duży zasięg na prądzie, podobno 200 km. Jak na PHEV świetny wynik.
busik pisze:
dzisiaj, o 16:46
FUX dysponował kamienicą, raczej pamięta ile to paliło
Mógł zostać rentierem a został baristą. :->
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 239 razy
Polubione posty: 351 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:50

8-10
Szybko 140-170 12-14

XC70 ćwierkają o 1200, w co wątpię.
Ale dość żwawe do 100-ki.
Koło 5,3s.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/pr ... ie/xte4rw3
Ostatnio zmieniony 3 lis 2025, o 16:53 przez FUX, łącznie zmieniany 1 raz.
Dolce far niente ;-)

rrosiak
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: W-wa, Kutno
Auto: Duża Dacia :)
Polubił: 131 razy
Polubione posty: 201 razy

Elektryki, to już chyba nieodwołalne...?

Post dzisiaj, o 16:51

busik pisze:
dzisiaj, o 16:46
FUX dysponował kamienicą, raczej pamięta ile to paliło ;-)
Kamienica była zasilana paliwem rolniczym, więc raczej nie paliła dużo. :)
"Pan Macierewicz bardzo często mówi co wie, ale rzadko wie co mówi." - L.Miller - :giggle:
Z dwojga złego wolę, gdy krajem rządzą złodzieje zamiast kretynów. :idea:

ODPOWIEDZ