200KM + ale nie Subaru

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 02:04

No i tu widać, ile te haldeksy są warte, jak auto zostało użyte do jeżdżenia, a nie do dupowożenia. :giggle:


Zostawmy te wynalazki taksówkarzom w Skodach ;-)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, o 02:21 przez jarmaj, łącznie zmieniany 3 razy.



danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 02:11

WiS pisze:
danikl pisze: Czy ktoś ma pojecie o tym sterowniku Haldex-a który spina na stałe napęd i w dodatku może rozdzielać 50/50 ,lub bardziej na tył.Chodzi mi głównie o trwałośc takiego rozwiązania
Wg moich informatorów ze Skody, jak ich kiedyś o to zagadnąłem, to wyglądalo tak: dwie pierwsze generacje haldexa wytrzymywały generalnie do 100 tys. km, potem (zwłaszcza z mocniejszymi silnikami) się lubiły sypać. Aktualne generacje są podobno mocniejsze, ale tylko pod warunkiem uzywania do zwykłej jazdy szosowej. Przy duzych obciążeniach (teren, ale podejrzewam, że i sport) ponoć może nie być różowo.
W każdym razie, odradzano mi każdego użytka z haldeksem o przebiegu powyżej 100 tys.
Nie pytałem, ale przypuszczam, ze Audi ma zasadniczo takiego samego haldexa, jak VW i Skoda.

:
cyqan pisze:Nie ma chyba co dyskutować o szajswagenach z pseudo AWD zrobionymi półśrodkami.
Koliber przytargał pewnego razu Haldexa 4-generacji na Tyrol. Śmierdziało to jak czarownica na stosie i zderzaki się same ponadrywały :giggle:
O to mi chodziło .Kiedyś ktoś na tym forum pisał ,że jakies auto z haldexem po kilku kółkach na torze śmierdziało i rozłączało napęd na tył . Byłem ciekawy czy coś się zmieniło. Dzięki

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 02:26

WiS pisze: Wejdź na fora marek francuskich, okaże sie, że najważniejsze jest, CZY jeździ :giggle:
Te, mądrala :-p
WiS pisze: Wg moich informatorów ze Skody, jak ich kiedyś o to zagadnąłem, to wyglądalo tak: dwie pierwsze generacje haldexa wytrzymywały generalnie do 100 tys. km, potem (zwłaszcza z mocniejszymi silnikami) się lubiły sypać. Aktualne generacje są podobno mocniejsze, ale tylko pod warunkiem uzywania do zwykłej jazdy szosowej. Przy duzych obciążeniach (teren, ale podejrzewam, że i sport) ponoć może nie być różowo.
Pytanie jeszcze jak był serwisowany napęd, bo z tego co kojarzę to VAG zaleca wymiany oleju w Haldexie co 30/60 tys km.

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 03:14

Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 08:23

WRC fan pisze:
WiS napisał(a):
Wejdź na fora marek francuskich, okaże sie, że najważniejsze jest, CZY jeździ
Te, mądrala
A ile emocji... :giggle:
Dolce far niente ;-)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 10:45

WiS pisze:
Z niezawodnych silnikow, to jednak jakiś wolnyssak... a najlepiej jeszcze na łańcuchu
Esilon powinien zatem kupić Subaru z silnikiem H6 ;-)

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 11:16

So What! pisze: Esilon powinien zatem kupić Subaru z silnikiem H6
spec b mówisz ? ni ma na rynku 2007+ z FV w moich założeniach budżetowych
danikl pisze: auto z haldexem po kilku kółkach na torze śmierdziało i rozłączało napęd na tył
to przeciez wiadomo że do upalania to tylko subaru najlepiej STI choc ktos może powiedziec że tylko evo

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 11:57

esilon pisze:to przeciez wiadomo że do upalania to tylko subaru najlepiej STI choc ktos może powiedziec że tylko evo
Otóż to.
A mówiąc precyzyjniej: do driftu na asfalcie, czy do sportu - to oczywiście zaszperowane mechanicznie (torsenami czy czyms innym) jakiś awd albo rwd.

Do innych celów - napęd taki jak w S3 w zupełności jest OK.


Kiedy dżentelmeni z TopGear parę lat temu przejechali się po torze autem Bugatii Vayron (dla niezainteresowanych motoryzacją: najszybsze auto na świecie, które osiąga setkę w 2,5 sek, i rozwija prędkość ponad 400km/h), to się o mało nie posikali ze szczęścia i ogłosili, ze to jest najlepsze auto dziesięciolecia.
Aż dziwne, że jazda tym autem wyposażonym w haldex, nie kojarzyła im się z jazdą taksówką marki skoda.
:->

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:09

Лукашэнка pisze: Aż dziwne, że jazda tym autem wyposażonym w haldex, nie kojarzyła im się z jazdą taksówką marki skoda.
Śmiem przypuszczać, że przy podobieństwie założeń konstrukcyjnych, haldex Veyrona i haldex Octavii to jednak nieco inne urządzenie 8-)
WRC fan pisze: Pytanie jeszcze jak był serwisowany napęd, bo z tego co kojarzę to VAG zaleca wymiany oleju w Haldexie co 30/60 tys km.
Z kontekstu wynikało, ze mówimy o autach prawidłowo serwisowanych i o ich trwałości, a nie o przypadkach, gdy właściciel szkodzi maszynie z głupoty lub skąpstwa.
So What! pisze: Esilon powinien zatem kupić Subaru z silnikiem H6
O, najlepiej granatowe - to się zawistni sąsiedzi nie kapną, ze jest powód by donosić do skarbówki :giggle:

PS. Ernest, a wiesz, że MiTo nie ma ramek w drzwiach...? :whistle:

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:11

WiS, brak ramek to fajny dodatek :giggle:

ale na jazde testowa biore giulitte :->

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:19

Kto bogatemu zabroni... ;-)

Aż tak potrzebujesz zadniej pary drzwi?

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:24

oglądanie mito i giulietty kosztuje tyle samo :-)

a giulietta po prostu ładniejsza

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:50

WiS pisze:
Лукашэнка pisze: Aż dziwne, że jazda tym autem wyposażonym w haldex, nie kojarzyła im się z jazdą taksówką marki skoda.
Śmiem przypuszczać, że przy podobieństwie założeń konstrukcyjnych, haldex Veyrona i haldex Octavii to jednak nieco inne urządzenie 8-)
Inaczej.
Bugatti Vayron i Skoda Octavia to są inne samochody pod bardzo wieloma względami.
Ale akurat sprzągła haldex zastosowane w obu tych autach to są całkiem podobne urządzenia, które mogą róznić się wielkością sprzęgła wielopłytkowego, może troche parametrami pompy (choć niekoniecznie). Jeśli już, to zgadywałbym, że soft sterujący pracą zaworu różni się bardziej, podobnie jak cały software w obu autach.
:->

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:53

Лукашэнка, a myślisz, że w tych autach z Haldexem po upalaniu to śmierdzi sam sterownik ;-) czy może raczej hamulce siadają trochę za szybko? Zdaduję, że hamulce się kończą. A hamulce to jednak Skoda (dowolna) ma nieco inne niż Veyron. :mrgreen:
czarne jest piękne...

WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:55

Hardware Veyrona pewnie też się jednak rózni - np. zastosowanymi materiałami. Tak na chłopski rozum, tam jest potrzeba włożyć lepsze i trwalsze, a księgowi nie protestują, bo przy aucie produkowanym w małej skali to nie jest bolesny wydatek w skali koncernu.
A wstyd, gdyby się fajczyło i śmierdziało od szybkiej jazdy... bolesny.

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 12:58

vibowit pisze: czy może raczej hamulce siadają trochę za szybko

widziałem kiedyś takie niebieskie STi (wresja eMTi) na torze Kielce któremu tez się hamulce skończyły :-)
jak poanalizowałem omawiane :giggle: tu samochody , czyli mocne benzyny to praktycznie wszystkie maja tarcze wieksze niz impreza, niby nic decydyjącego ostatecznie o sprawności działania ale wielkośc w tym przypadku ma znaczenie :-)

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 13:00

esilon pisze:widziałem kiedyś takie niebieskie STi (wresja eMTi) na torze Kielce któremu tez się hamulce skończyły :-)
Ale jemu się kończyły od hamowania, a nie od skręcania. :razz: Mi też tam kiedyś dym poszedł z klocków. :-)
czarne jest piękne...

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 13:32

esilon pisze:
spec b mówisz ? ni ma na rynku 2007
Wiem niestety. Szukałem takiego bezskutecznie przez prawie rok :->

lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17 i 4 razy 4x4 - czyli w sumie 5 razy 4x4
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 146 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 13:37

esilon pisze:
vibowit pisze: czy może raczej hamulce siadają trochę za szybko

widziałem kiedyś takie niebieskie STi (wresja eMTi) na torze Kielce któremu tez się hamulce skończyły :-)
jak poanalizowałem omawiane :giggle: tu samochody , czyli mocne benzyny to praktycznie wszystkie maja tarcze wieksze niz impreza, niby nic decydyjącego ostatecznie o sprawności działania ale wielkośc w tym przypadku ma znaczenie :-)
Np. takie S3 ma hamulce średnicy 345mm
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

Gootek
6 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 14:01

vibowit pisze:Лукашэнка, a myślisz, że w tych autach z Haldexem po upalaniu to śmierdzi sam sterownik ;-) czy może raczej hamulce siadają trochę za szybko? Zdaduję, że hamulce się kończą. A hamulce to jednak Skoda (dowolna) ma nieco inne niż Veyron. :mrgreen:
vibowit, ale sprzęgło haldex jest urządzeniem, które zastępuje centralny dyfer a nie szpery na tylnej czy przedniej osi.
Jeśli auto na torze dla lepszej trakcji będzie sobie pomagało hamulcami, to całkiem możliwe, że zaczną one się przegrzewać i śmierdzieć.
Ale w tym akurat nie chodzi o to czy mamy w aucie centralny dyfer z tosenem w roli centralnej szpery, czy haldex.
Bardziej, czy mamy jakieś mechaniczne szpery z przodu/tyłu czy tylko elektroniczne "szpery" sterujące hamulcami, czy może to i to.
Jakość (wydajność) hamulców, konstrukcja i chłodzenie dyfrów, hartware i software...
To zresztą jeszcze bardziej złożony temat.
Ale w każdym razie nie jest tak, że skoro jest haldex to będzie śmierdziało, a jeśli go nie ma to bedzie pięknie pachnieć. ;-)

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 14:04

lukass pisze: Np. takie S3 ma hamulce średnicy 345mm

to jest spora zaleta odi.. to moje a4 ma hamowanie cos kole 36 m ze stowy na SERYJNYCH tarczach 320 przod i 300 tyl...

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 14:05

Sama średnica tarczy jeszcze o niczym nie świadczy :->

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 14:10

So What! pisze: Sama średnica tarczy jeszcze o niczym nie świadczy
pewnie, ze nie, ale jak porownam 40 cm mniej tarczy w obku vs. to przy tej samej masie to juz na fabrycznych parametrach mam 4 metry roznicy.. 5 lat temu na 36 metrach hamowaly fabrycznie tylko auta sportowe, nie dupowozy.. pozmienialo sie sporo w miedzyczasie.
Лукашэнка pisze: Nie wiem, co masz na myśli, że sporo dzieli.

zupelnie inny zawias, konstrukcja robiona pod silniki wzdluzne czyli pomyslana pod quattro od razu dzieki czemu caly naped wraz ze skrzynia siedzi za nie przed przednia osia oraz na codzien sporo zalet dupowozu klasy premium vs. vw golf...

Esi, jezdziles juz jakims dresowozem BMW ?

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 14:16

gregski, dalej piszesz o średnicy i, przy okazji, o jednym ostrym hamowaniu ze 100 km/h ;-)
Legacy H6 ma z przodu tarcze 316 mm, waży mniej od Twojego A4. Nie zmienia to jednak faktu, że seryjne tarcze nie dają rady.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: 200KM + ale nie Subaru

Post 11 sty 2012, o 14:18

So What!, do czego nie daja rady w dupowozie?

ODPOWIEDZ