Zostawmy te wynalazki taksówkarzom w Skodach
200KM + ale nie Subaru
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 86 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
No i tu widać, ile te haldeksy są warte, jak auto zostało użyte do jeżdżenia, a nie do dupowożenia.
Zostawmy te wynalazki taksówkarzom w Skodach
Zostawmy te wynalazki taksówkarzom w Skodach
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, o 02:21 przez jarmaj, łącznie zmieniany 3 razy.
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 109 razy
- Polubione posty: 169 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
WiS pisze:
Wg moich informatorów ze Skody, jak ich kiedyś o to zagadnąłem, to wyglądalo tak: dwie pierwsze generacje haldexa wytrzymywały generalnie do 100 tys. km, potem (zwłaszcza z mocniejszymi silnikami) się lubiły sypać. Aktualne generacje są podobno mocniejsze, ale tylko pod warunkiem uzywania do zwykłej jazdy szosowej. Przy duzych obciążeniach (teren, ale podejrzewam, że i sport) ponoć może nie być różowo.danikl pisze: Czy ktoś ma pojecie o tym sterowniku Haldex-a który spina na stałe napęd i w dodatku może rozdzielać 50/50 ,lub bardziej na tył.Chodzi mi głównie o trwałośc takiego rozwiązania
W każdym razie, odradzano mi każdego użytka z haldeksem o przebiegu powyżej 100 tys.
Nie pytałem, ale przypuszczam, ze Audi ma zasadniczo takiego samego haldexa, jak VW i Skoda.
:
O to mi chodziło .Kiedyś ktoś na tym forum pisał ,że jakies auto z haldexem po kilku kółkach na torze śmierdziało i rozłączało napęd na tył . Byłem ciekawy czy coś się zmieniło. Dziękicyqan pisze:Nie ma chyba co dyskutować o szajswagenach z pseudo AWD zrobionymi półśrodkami.
Koliber przytargał pewnego razu Haldexa 4-generacji na Tyrol. Śmierdziało to jak czarownica na stosie i zderzaki się same ponadrywały![]()
Re: 200KM + ale nie Subaru
Te, mądralaWiS pisze: Wejdź na fora marek francuskich, okaże sie, że najważniejsze jest, CZY jeździ![]()
Pytanie jeszcze jak był serwisowany napęd, bo z tego co kojarzę to VAG zaleca wymiany oleju w Haldexie co 30/60 tys km.WiS pisze: Wg moich informatorów ze Skody, jak ich kiedyś o to zagadnąłem, to wyglądalo tak: dwie pierwsze generacje haldexa wytrzymywały generalnie do 100 tys. km, potem (zwłaszcza z mocniejszymi silnikami) się lubiły sypać. Aktualne generacje są podobno mocniejsze, ale tylko pod warunkiem uzywania do zwykłej jazdy szosowej. Przy duzych obciążeniach (teren, ale podejrzewam, że i sport) ponoć może nie być różowo.
Re: 200KM + ale nie Subaru
A ile emocji...WRC fan pisze:Te, mądralaWiS napisał(a):
Wejdź na fora marek francuskich, okaże sie, że najważniejsze jest, CZY jeździ
Dolce far niente 
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Esilon powinien zatem kupić Subaru z silnikiem H6WiS pisze:
Z niezawodnych silnikow, to jednak jakiś wolnyssak... a najlepiej jeszcze na łańcuchu
Re: 200KM + ale nie Subaru
spec b mówisz ? ni ma na rynku 2007+ z FV w moich założeniach budżetowychSo What! pisze: Esilon powinien zatem kupić Subaru z silnikiem H6
to przeciez wiadomo że do upalania to tylko subaru najlepiej STI choc ktos może powiedziec że tylko evodanikl pisze: auto z haldexem po kilku kółkach na torze śmierdziało i rozłączało napęd na tył
Re: 200KM + ale nie Subaru
Otóż to.esilon pisze:to przeciez wiadomo że do upalania to tylko subaru najlepiej STI choc ktos może powiedziec że tylko evo
A mówiąc precyzyjniej: do driftu na asfalcie, czy do sportu - to oczywiście zaszperowane mechanicznie (torsenami czy czyms innym) jakiś awd albo rwd.
Do innych celów - napęd taki jak w S3 w zupełności jest OK.
Kiedy dżentelmeni z TopGear parę lat temu przejechali się po torze autem Bugatii Vayron (dla niezainteresowanych motoryzacją: najszybsze auto na świecie, które osiąga setkę w 2,5 sek, i rozwija prędkość ponad 400km/h), to się o mało nie posikali ze szczęścia i ogłosili, ze to jest najlepsze auto dziesięciolecia.
Aż dziwne, że jazda tym autem wyposażonym w haldex, nie kojarzyła im się z jazdą taksówką marki skoda.
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Śmiem przypuszczać, że przy podobieństwie założeń konstrukcyjnych, haldex Veyrona i haldex Octavii to jednak nieco inne urządzenieЛукашэнка pisze: Aż dziwne, że jazda tym autem wyposażonym w haldex, nie kojarzyła im się z jazdą taksówką marki skoda.
Z kontekstu wynikało, ze mówimy o autach prawidłowo serwisowanych i o ich trwałości, a nie o przypadkach, gdy właściciel szkodzi maszynie z głupoty lub skąpstwa.WRC fan pisze: Pytanie jeszcze jak był serwisowany napęd, bo z tego co kojarzę to VAG zaleca wymiany oleju w Haldexie co 30/60 tys km.
O, najlepiej granatowe - to się zawistni sąsiedzi nie kapną, ze jest powód by donosić do skarbówkiSo What! pisze: Esilon powinien zatem kupić Subaru z silnikiem H6
PS. Ernest, a wiesz, że MiTo nie ma ramek w drzwiach...?
Re: 200KM + ale nie Subaru
oglądanie mito i giulietty kosztuje tyle samo
a giulietta po prostu ładniejsza
a giulietta po prostu ładniejsza
Re: 200KM + ale nie Subaru
Inaczej.WiS pisze:Śmiem przypuszczać, że przy podobieństwie założeń konstrukcyjnych, haldex Veyrona i haldex Octavii to jednak nieco inne urządzenieЛукашэнка pisze: Aż dziwne, że jazda tym autem wyposażonym w haldex, nie kojarzyła im się z jazdą taksówką marki skoda.![]()
Bugatti Vayron i Skoda Octavia to są inne samochody pod bardzo wieloma względami.
Ale akurat sprzągła haldex zastosowane w obu tych autach to są całkiem podobne urządzenia, które mogą róznić się wielkością sprzęgła wielopłytkowego, może troche parametrami pompy (choć niekoniecznie). Jeśli już, to zgadywałbym, że soft sterujący pracą zaworu różni się bardziej, podobnie jak cały software w obu autach.
Re: 200KM + ale nie Subaru
Лукашэнка, a myślisz, że w tych autach z Haldexem po upalaniu to śmierdzi sam sterownik
czy może raczej hamulce siadają trochę za szybko? Zdaduję, że hamulce się kończą. A hamulce to jednak Skoda (dowolna) ma nieco inne niż Veyron. 
czarne jest piękne...
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Hardware Veyrona pewnie też się jednak rózni - np. zastosowanymi materiałami. Tak na chłopski rozum, tam jest potrzeba włożyć lepsze i trwalsze, a księgowi nie protestują, bo przy aucie produkowanym w małej skali to nie jest bolesny wydatek w skali koncernu.
A wstyd, gdyby się fajczyło i śmierdziało od szybkiej jazdy... bolesny.
A wstyd, gdyby się fajczyło i śmierdziało od szybkiej jazdy... bolesny.
Re: 200KM + ale nie Subaru
vibowit pisze: czy może raczej hamulce siadają trochę za szybko
widziałem kiedyś takie niebieskie STi (wresja eMTi) na torze Kielce któremu tez się hamulce skończyły
jak poanalizowałem omawiane
Re: 200KM + ale nie Subaru
Ale jemu się kończyły od hamowania, a nie od skręcania.esilon pisze:widziałem kiedyś takie niebieskie STi (wresja eMTi) na torze Kielce któremu tez się hamulce skończyły![]()
czarne jest piękne...
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Wiem niestety. Szukałem takiego bezskutecznie przez prawie rokesilon pisze:
spec b mówisz ? ni ma na rynku 2007
-
lukass
- 5 gwiazdek
- Lokalizacja: Wawa
- Auto: To dziwne, ale mam Subaru, nawet dwa
- Polubił: 8 razy
- Polubione posty: 154 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
Np. takie S3 ma hamulce średnicy 345mmesilon pisze:vibowit pisze: czy może raczej hamulce siadają trochę za szybko
widziałem kiedyś takie niebieskie STi (wresja eMTi) na torze Kielce któremu tez się hamulce skończyły![]()
jak poanalizowałem omawianetu samochody , czyli mocne benzyny to praktycznie wszystkie maja tarcze wieksze niz impreza, niby nic decydyjącego ostatecznie o sprawności działania ale wielkośc w tym przypadku ma znaczenie
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD
Re: 200KM + ale nie Subaru
vibowit, ale sprzęgło haldex jest urządzeniem, które zastępuje centralny dyfer a nie szpery na tylnej czy przedniej osi.vibowit pisze:Лукашэнка, a myślisz, że w tych autach z Haldexem po upalaniu to śmierdzi sam sterownikczy może raczej hamulce siadają trochę za szybko? Zdaduję, że hamulce się kończą. A hamulce to jednak Skoda (dowolna) ma nieco inne niż Veyron.
Jeśli auto na torze dla lepszej trakcji będzie sobie pomagało hamulcami, to całkiem możliwe, że zaczną one się przegrzewać i śmierdzieć.
Ale w tym akurat nie chodzi o to czy mamy w aucie centralny dyfer z tosenem w roli centralnej szpery, czy haldex.
Bardziej, czy mamy jakieś mechaniczne szpery z przodu/tyłu czy tylko elektroniczne "szpery" sterujące hamulcami, czy może to i to.
Jakość (wydajność) hamulców, konstrukcja i chłodzenie dyfrów, hartware i software...
To zresztą jeszcze bardziej złożony temat.
Ale w każdym razie nie jest tak, że skoro jest haldex to będzie śmierdziało, a jeśli go nie ma to bedzie pięknie pachnieć.
Re: 200KM + ale nie Subaru
lukass pisze: Np. takie S3 ma hamulce średnicy 345mm
to jest spora zaleta odi.. to moje a4 ma hamowanie cos kole 36 m ze stowy na SERYJNYCH tarczach 320 przod i 300 tyl...
Re: 200KM + ale nie Subaru
pewnie, ze nie, ale jak porownam 40 cm mniej tarczy w obku vs. to przy tej samej masie to juz na fabrycznych parametrach mam 4 metry roznicy.. 5 lat temu na 36 metrach hamowaly fabrycznie tylko auta sportowe, nie dupowozy.. pozmienialo sie sporo w miedzyczasie.So What! pisze: Sama średnica tarczy jeszcze o niczym nie świadczy
Лукашэнка pisze: Nie wiem, co masz na myśli, że sporo dzieli.
zupelnie inny zawias, konstrukcja robiona pod silniki wzdluzne czyli pomyslana pod quattro od razu dzieki czemu caly naped wraz ze skrzynia siedzi za nie przed przednia osia oraz na codzien sporo zalet dupowozu klasy premium vs. vw golf...
Esi, jezdziles juz jakims dresowozem BMW ?
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: 200KM + ale nie Subaru
gregski, dalej piszesz o średnicy i, przy okazji, o jednym ostrym hamowaniu ze 100 km/h 
Legacy H6 ma z przodu tarcze 316 mm, waży mniej od Twojego A4. Nie zmienia to jednak faktu, że seryjne tarcze nie dają rady.
Legacy H6 ma z przodu tarcze 316 mm, waży mniej od Twojego A4. Nie zmienia to jednak faktu, że seryjne tarcze nie dają rady.