A ja tak - ale ja jestem nietypowy, bo migam odruchowo nawet parkując w swoim garażuky pisze: Wyjeżdżając z podporządkowanej na drogę jednokierunkową nie migam w prawo
I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
- WiS
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
- Auto: Forester turbo, zwany Yetim
- Polubił: 3 razy
- Polubione posty: 2 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
A ja wychodzę z założenia, że nie zawsze redundancja jest pożądana ;)
r.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
na nakazie skrętu też trzeba używać kirunkowskazów
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
KUBA, z prawym migaczem? Jeżeli wjeżdżasz na prawy pas, który jest oznaczony "do jazdy w prawo" - jak najbardziej. Jeżeli do jazdy "w prawo lub na wprost", zamierzając opuścić rondo na pierwszym zjeździe - też. Tak mi się przynajmniej wydaje, i wydaje się to logiczne.
W sumie są też ronda z pasem do jazdy "w lewo", więc może wtedy ten lewy migacz by się przydał, ale nie wydaje mi się to bezpieczne.
Co do małych ciasnych rond - jest takie jedno w Bełchatowie na DK8, jest tak ciasne, że niewielu kierowców sygnalizuje zjazd z ronda (przerasta ich kręcenie kierownicą z jednoczesną obsługą kierunkowskazów najwyraźniej), więc tym bardziej nie uwierzę w sygnalizowane "w lewo". Co tam się dzieje to nawet szkoda gadać. A w ogóle... tam jest jeden pas, to nawet nie ma o czym gadać.
ky, czy rondo Lotników Lwowskich (turbinowe) ma pasy oznaczone jako do jazdy w lewo (troche by to bez sensu było w jego przypadku)?
W sumie są też ronda z pasem do jazdy "w lewo", więc może wtedy ten lewy migacz by się przydał, ale nie wydaje mi się to bezpieczne.
Co do małych ciasnych rond - jest takie jedno w Bełchatowie na DK8, jest tak ciasne, że niewielu kierowców sygnalizuje zjazd z ronda (przerasta ich kręcenie kierownicą z jednoczesną obsługą kierunkowskazów najwyraźniej), więc tym bardziej nie uwierzę w sygnalizowane "w lewo". Co tam się dzieje to nawet szkoda gadać. A w ogóle... tam jest jeden pas, to nawet nie ma o czym gadać.
ky, czy rondo Lotników Lwowskich (turbinowe) ma pasy oznaczone jako do jazdy w lewo (troche by to bez sensu było w jego przypadku)?
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Wiem i uważam to za niedorzeczne: idąc tym tropem oczekiwałbym migania na każdym zakręcie, bo przecie zmieniasz kierunek jazdy :)))KUBA pisze: na nakazie skrętu też trzeba używać kirunkowskazów
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
ZTCP to z żadnego wjazdu nie pojedziesz dalej niż do drugiego zjazdu. Żeby zjechać na trzecim, musisz zmienić pas. Nie kojarzę też, czy są tam tablice wskazujące, z którego pasa gdzie wyjedziesz, ale też nie zwracam na to większej uwagi: wystarczy mi świadomość, że każdy wyprowadza do jakiegoś zjazdu :) [1]citan pisze: ky, czy rondo Lotników Lwowskich (turbinowe) ma pasy oznaczone jako do jazdy w lewo (troche by to bez sensu było w jego przypadku)?
r.
[1] -- wiem, jazda na pamięć jest be :)
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- danikl
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
- Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
- Polubił: 108 razy
- Polubione posty: 168 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Do jazdy w lewo nie macitan pisze: ky, czy rondo Lotników Lwowskich (turbinowe) ma pasy oznaczone jako do jazdy w lewo (troche by to bez sensu było w jego przypadku)?
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
nic, a co miałoby się dziać? już wiadomo że nowe inwestycje są wstrzymywane i plany budowy są odwieszane. brat mi mówił że zaczyna się źle dziać w biurach projektowych więc cały łańcuszek zaraz się skurczy.gregski pisze: i co sie dzieje dalej po takim raportcie?
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Niesamowite. Główną przyczyną wypadków drogowych wg NIK jest zły stan infrastruktury. To jest jakaś gruba pomyłka, bo przecież główną przyczyną jest nadmierna prędkość... 
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Ja ostatnio usłyszałem od policjanta, że główną przyczyną jest rozmawianie przez telefon. 
czarne jest piękne...
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
widziałem w tv jak Kąkolewski już ten niepoprawny pogląd odkręcałKonto usunięte pisze: Niesamowite. Główną przyczyną wypadków drogowych wg NIK jest zły stan infrastruktury. To jest jakaś gruba pomyłka, bo przecież główną przyczyną jest nadmierna prędkość...![]()
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
inquiz pisze:widziałem w tv jak Kąkolewski już ten niepoprawny pogląd odkręcałKonto usunięte pisze: Niesamowite. Główną przyczyną wypadków drogowych wg NIK jest zły stan infrastruktury. To jest jakaś gruba pomyłka, bo przecież główną przyczyną jest nadmierna prędkość...![]()
Konkolewski
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Pomyłki się zdarzają, głupoty gadał więc się nie przyglądałem uważnie. Już ja bym za tymi wszystkimi mądralami puścił agentów z kamerą a później niech płacą za kumulację mandatów.maf1 pisze: Konkolewski
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Projekt się toczy...
http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1, ... adaru.html
To jest znakomity pomysł z tym zasłanianiem, że też nikt na to wcześniej nie wpadł. Ja mogę produkować pokrowce
http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1, ... adaru.html
Urzekł mnie jeden z komentarzy pod artykułemOd 1 lipca maszty i znaki ostrzegające przed fotoradarem będą zasłonięte pokrowcami, gdy w środku nie będzie urządzenia. Same maszty będą pomalowane w jaskrawe kolory tak żeby było je widać z daleka. Sytuacja dla kierowców będzie wreszcie jasna.
A skoro już zasłaniamy jeden znak to zasłonić wszystkie - przykładowo przejścia dla pieszych niech będą zasłonięte a jak sobie będzie chciał ktoś przejść to niech znak odsłoni albo przyjdzie ze swoim.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Aż skopiowałem z Fejsika za Michałem... Niniejszym władze Ustki oficjalnie przyznały to co wszyscy wiedzą, że fotoradary to przede wszystkim maszynki do robienia kasy...
Źródło: http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... manie.htmlRadar, który nie zarobił na własne utrzymanie
Samorząd zrezygnował z przenośnego fotoradaru drogowego w Ustce. Kierowcy popełniali za mało wykroczeń i radar przestał na siebie zarabiać.
Przenośny fotoradar używany był w Ustce w okresie letnim, kiedy nad morze przyjeżdża najwięcej turystów. Samorząd zrezygnował jednak z urządzenia - informuje "Radio Gdańsk".
W poprzednich sezonach kierowcy popełniali o wiele więcej wykroczeń niż obecnie. Dziennie wykonywanych było nawet 800 zdjęć, tymczasem w tym sezonie maksymalnie 30.
Kierowcy przekraczają prędkość nieznacznie i otrzymują mandat w wysokości 50 zł. Tymczasem koszt wywołania zdjęcia i pozostałych czynności związanych z wystawieniem mandatu wynoszą ponad 80 zł. Urządzenie przestało być rentowne, a samorząd nie chce do niego dopłacać.
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
maf1 pisze:Konkolewskiinquiz pisze: widziałem w tv jak Kąkolewski już ten niepoprawny pogląd odkręcał
Kąkolewski = Konkolewski!!!
Precz z sanacja!!!
g.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
W razie gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do rzeczonego projektu
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/6 ... karne.html
Jako, że trzeba mieć konto, to zacytuję w całości
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/6 ... karne.html
Jako, że trzeba mieć konto, to zacytuję w całości
Liczą się pieniądze z mandatów, a nie poprawa bezpieczeństwa
Inspekcja Transportu Drogowego nie zawsze identyfikuje sprawców wykroczeń. Nawet gdy zdjęcie z fotoradaru pozwala na ich rozpoznanie.
Aż jedna czwarta właścicieli samochodów, którymi popełniono wykroczenie zarejestrowane przez fotoradary Głównej Inspekcji Transportu Drogowego (GITD), nie przyznaje się do tego, że popełniła wykroczenie, ale też nie wskazuje sprawcy naruszenia. Wybiera trzecią opcję – płaci wyższy o 100 zł mandat i nie dostaje punktów karnych.
Pieniądze ważniejsze
– Dla inspekcji liczą się pieniądze z mandatów, a nie poprawa bezpieczeństwa. Dlatego w praktyce nie ma nacisku na karanie punktami karnymi – przyznaje jeden z byłych pracowników Inspekcji Transportu Drogowego.
Alvin Gajadhur, rzecznik GITD, podaje, że od 1 lipca 2011 r. wygenerowanych zostało prawie 75 tys. wezwań do właścicieli pojazdów, którymi została przekroczona dopuszczalna prędkość. Jeśli wierzyć statystykom, prawie 19 tys. właścicieli aut uniknęło punktów karnych, a zapłaciło jedynie mandat. To, że co czwarty kierowca próbuje uniknąć punktów karnych, nie dziwi dr. Andrzeja Markowskiego ze Stowarzyszenia Psychologów Transportu.
– Jeżeli ktoś często jeździ samochodem, to zapewne nałapie wiele punktów karnych. Trafiają one do ewidencji i są karą bardziej uciążliwą niż mandat – mówi dr Markowski.
Przepisy ustawy – Prawo o ruchu drogowym w art. 78 ust. 4 określają, że właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać, komu powierzył pojazd w oznaczonym czasie. Z tym że art. 96 par. 3 kodeksu wykroczeń pozwala ukarać mandatem właściciela auta, jeżeli nie wskaże, komu powierzył pojazd. Ten przepis pozwala na to, by właściciel samochodu zapłacił inspekcji mandat, ale nie miał punktów karnych.
Powinna być identyfikacja
– Inspekcja Transportu Drogowego idzie na łatwiznę – uważa prof. Ryszard Stefański, ekspert od ruchu drogowego i prawa wykroczeń z Uczelni Łazarskiego. Zaznacza, że jeżeli Inspekcja ma wyraźne zdjęcie z fotoradaru, na którym widoczny jest kierowca, to musi ustalić, kto jechał pojazdem w chwili przekroczenia prędkości.
– Możliwość ukarania właściciela mandatem bez naliczania punktów karnych powinna być wykorzystywana dopiero wtedy, gdy zdjęcie z fotoradaru nie pozwala na identyfikację osoby kierującej – uważa prof. Ryszard Stefański.
Inspekcja Transportu Drogowego przyjęła jednak zasadę, że do właściciela samochodu nie jest wysyłane zdjęcie z fotoradaru. Rozporządzenie w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego przewiduje jedynie możliwość wysłania fotografii do właściciela auta, a nie obowiązek.
Ten przepis wykorzystuje GITD: w konsekwencji właściciel samochodu, nie widząc sprawcy wykroczenia, może nie pamiętać, czy jego autem jechał on, syn czy sąsiad.
– Z chwilą, gdy w mediach zaczęto mówić o braku zdjęć w materiałach przesyłanych do właścicieli pojazdów, GITD wystosował polecenie do delegatur terenowych, aby maszty poprzestawiać tak, by wykonywały zdjęcia pojazdów od tyłu, tzn. mierzyły prędkość auta oddalającego się – mówi były pracownik inspekcji. Dodaje, że w ten sposób GITD także osiąga zamierzony cel: mandat będzie zapłacony, a ustalenie, kto popełnił wykroczenie, ląduje na dalszym planie.
– Fotoradary będące w dyspozycji Inspekcji Transportu Drogowego mogą wykonywać zdjęcia zarówno przodu, jak i tyłu pojazdów przekraczających dopuszczalną prędkość – przyznaje Alvin Gajadhur.
Tłumaczy jednak, że ma to głębszy sens: chodzi o rejestrację wykroczeń popełnianych również przez motocyklistów, których tablica rejestracyjna znajduje się z tyłu, i monitorowanie miejsca niebezpiecznego na dłuższym odcinku drogi.
Miasto, data
Imię i nazwisko adres
Do Komendanta /nazwa instytucji/ adres
P R O Ś B A
Szanowny Panie Komendancie,
W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo mojego pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości.
Ale do rzeczy:
Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód / motocykl jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.
Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww. dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Imię i nazwisko
P.S. Na żądanie mogę wysłać w formacie korespondencyjnym. Są tego 3 strony.
Imię i nazwisko adres
Do Komendanta /nazwa instytucji/ adres
P R O Ś B A
Szanowny Panie Komendancie,
W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo mojego pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości.
Ale do rzeczy:
Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód / motocykl jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.
Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww. dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Imię i nazwisko
P.S. Na żądanie mogę wysłać w formacie korespondencyjnym. Są tego 3 strony.
Dolce far niente 
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
FUX,
Podziwiam.
Czy powinienem podawać źródło tego utworu gdy zdarzy mi się wykorzystać?
Podziwiam.
Czy powinienem podawać źródło tego utworu gdy zdarzy mi się wykorzystać?
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Ja bym się chyba bał coś takiego wysłać. Na miejscu komendanta od razu bym wysłał wniosek o ukaranie do sądu a sąd nie jest już ograniczony do 500 złotych mandatu.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
FUX, jesteś autorem tego pisma?
Kiedyś wysłałem coś podobnego, prosząc o lepszej jakości zdjęcie, bo bardzo chciałem rozpoznać kierowcę, ale to nie było możliwe z tą jakością jaką mi przesłali. I może miałem szczęście, a może po prostu odniosło to skutek, bo straż miejska odpuściła.
Kiedyś wysłałem coś podobnego, prosząc o lepszej jakości zdjęcie, bo bardzo chciałem rozpoznać kierowcę, ale to nie było możliwe z tą jakością jaką mi przesłali. I może miałem szczęście, a może po prostu odniosło to skutek, bo straż miejska odpuściła.
- Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
- Polubił: 21 razy
- Polubione posty: 83 razy
Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'
Dzisiaj na gazeta.pl jest też inny 'sposób'
http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1, ... orei_.html
"Gdy nie widać twarzy kierowcy, podają dane cudzoziemca. To sposób niektórych kierowców na zdjęcia z fotoradarów np. od straży miejskiej. Na forach internetowych pojawia się coraz więcej wpisów, które sugerują, że w ten sposób można uniknąć kary. (...)"
Ale też bym się bał... M.in. dlatego:
"Bardziej dociekliwe straże wyzywają natomiast właściciela auta na przesłuchanie. Jak mówi dr Chojniak, jeżeli rozmowa zostanie dobrze poprowadzona to można wykazać, że dana osoba kłamie. Wtedy na mandacie sprawa się nie skończy. - Zamiast odpowiadać za wykroczenie, może zacząć odpowiadać za przestępstwo składania fałszywych zeznań - ostrzega adwokat. A za to można nawet trafić na kilka lat do więzienia.
"
http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1, ... orei_.html
"Gdy nie widać twarzy kierowcy, podają dane cudzoziemca. To sposób niektórych kierowców na zdjęcia z fotoradarów np. od straży miejskiej. Na forach internetowych pojawia się coraz więcej wpisów, które sugerują, że w ten sposób można uniknąć kary. (...)"
Ale też bym się bał... M.in. dlatego:
"Bardziej dociekliwe straże wyzywają natomiast właściciela auta na przesłuchanie. Jak mówi dr Chojniak, jeżeli rozmowa zostanie dobrze poprowadzona to można wykazać, że dana osoba kłamie. Wtedy na mandacie sprawa się nie skończy. - Zamiast odpowiadać za wykroczenie, może zacząć odpowiadać za przestępstwo składania fałszywych zeznań - ostrzega adwokat. A za to można nawet trafić na kilka lat do więzienia.
"