I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
WiS
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: z puszcz odwiecznych, z krain mrocznych...
Auto: Forester turbo, zwany Yetim
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 2 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 12 maja 2011, o 18:34

ky pisze: Wyjeżdżając z podporządkowanej na drogę jednokierunkową nie migam w prawo
A ja tak - ale ja jestem nietypowy, bo migam odruchowo nawet parkując w swoim garażu 8-) Ot, może nerwica natręctw, a może brak skłonności do oszczędzania na żaróweczce ;-)



ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 12 maja 2011, o 18:46

A ja wychodzę z założenia, że nie zawsze redundancja jest pożądana ;)

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

KUBA
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 12 maja 2011, o 19:10

na nakazie skrętu też trzeba używać kirunkowskazów

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 12 maja 2011, o 20:40

KUBA, z prawym migaczem? Jeżeli wjeżdżasz na prawy pas, który jest oznaczony "do jazdy w prawo" - jak najbardziej. Jeżeli do jazdy "w prawo lub na wprost", zamierzając opuścić rondo na pierwszym zjeździe - też. Tak mi się przynajmniej wydaje, i wydaje się to logiczne.
W sumie są też ronda z pasem do jazdy "w lewo", więc może wtedy ten lewy migacz by się przydał, ale nie wydaje mi się to bezpieczne.
Co do małych ciasnych rond - jest takie jedno w Bełchatowie na DK8, jest tak ciasne, że niewielu kierowców sygnalizuje zjazd z ronda (przerasta ich kręcenie kierownicą z jednoczesną obsługą kierunkowskazów najwyraźniej), więc tym bardziej nie uwierzę w sygnalizowane "w lewo". Co tam się dzieje to nawet szkoda gadać. A w ogóle... tam jest jeden pas, to nawet nie ma o czym gadać. :->

ky, czy rondo Lotników Lwowskich (turbinowe) ma pasy oznaczone jako do jazdy w lewo (troche by to bez sensu było w jego przypadku)?

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 12 maja 2011, o 22:24

KUBA pisze: na nakazie skrętu też trzeba używać kirunkowskazów
Wiem i uważam to za niedorzeczne: idąc tym tropem oczekiwałbym migania na każdym zakręcie, bo przecie zmieniasz kierunek jazdy :)))

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 12 maja 2011, o 22:26

citan pisze: ky, czy rondo Lotników Lwowskich (turbinowe) ma pasy oznaczone jako do jazdy w lewo (troche by to bez sensu było w jego przypadku)?
ZTCP to z żadnego wjazdu nie pojedziesz dalej niż do drugiego zjazdu. Żeby zjechać na trzecim, musisz zmienić pas. Nie kojarzę też, czy są tam tablice wskazujące, z którego pasa gdzie wyjedziesz, ale też nie zwracam na to większej uwagi: wystarczy mi świadomość, że każdy wyprowadza do jakiegoś zjazdu :) [1]

r.

[1] -- wiem, jazda na pamięć jest be :)
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

danikl
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: niby mazowsze, ale mentalnie podlasie
Auto: Muł, truposz i czerwone włoskie półwytrawne
Polubił: 102 razy
Polubione posty: 168 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 12 maja 2011, o 23:41

citan pisze: ky, czy rondo Lotników Lwowskich (turbinowe) ma pasy oznaczone jako do jazdy w lewo (troche by to bez sensu było w jego przypadku)?
Do jazdy w lewo nie ma


gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 16 maja 2011, o 15:48

i co sie dzieje dalej po takim raportcie?

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 16 maja 2011, o 15:52

gregski pisze: i co sie dzieje dalej po takim raportcie?
nic, a co miałoby się dziać? już wiadomo że nowe inwestycje są wstrzymywane i plany budowy są odwieszane. brat mi mówił że zaczyna się źle dziać w biurach projektowych więc cały łańcuszek zaraz się skurczy.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 16 maja 2011, o 21:43

Niesamowite. Główną przyczyną wypadków drogowych wg NIK jest zły stan infrastruktury. To jest jakaś gruba pomyłka, bo przecież główną przyczyną jest nadmierna prędkość... :wall:

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 16 maja 2011, o 22:00

Ja ostatnio usłyszałem od policjanta, że główną przyczyną jest rozmawianie przez telefon. :oops:
czarne jest piękne...

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 16 maja 2011, o 22:06

Konto usunięte pisze: Niesamowite. Główną przyczyną wypadków drogowych wg NIK jest zły stan infrastruktury. To jest jakaś gruba pomyłka, bo przecież główną przyczyną jest nadmierna prędkość... :wall:
widziałem w tv jak Kąkolewski już ten niepoprawny pogląd odkręcał :wall:
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

maf1
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Impreza 2,0GX (czarna!!!)
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 19 maja 2011, o 13:01

inquiz pisze:
Konto usunięte pisze: Niesamowite. Główną przyczyną wypadków drogowych wg NIK jest zły stan infrastruktury. To jest jakaś gruba pomyłka, bo przecież główną przyczyną jest nadmierna prędkość... :wall:
widziałem w tv jak Kąkolewski już ten niepoprawny pogląd odkręcał :wall:

Konkolewski :whistle:

inquiz
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: pojazd wolnobieżny
Polubił: 421 razy
Polubione posty: 361 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 19 maja 2011, o 13:05

maf1 pisze: Konkolewski
Pomyłki się zdarzają, głupoty gadał więc się nie przyglądałem uważnie. Już ja bym za tymi wszystkimi mądralami puścił agentów z kamerą a później niech płacą za kumulację mandatów.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 17 cze 2011, o 07:26

Projekt się toczy...

http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1, ... adaru.html
Od 1 lipca maszty i znaki ostrzegające przed fotoradarem będą zasłonięte pokrowcami, gdy w środku nie będzie urządzenia. Same maszty będą pomalowane w jaskrawe kolory tak żeby było je widać z daleka. Sytuacja dla kierowców będzie wreszcie jasna.
Urzekł mnie jeden z komentarzy pod artykułem ;-) To jest znakomity pomysł z tym zasłanianiem, że też nikt na to wcześniej nie wpadł. Ja mogę produkować pokrowce :giggle:
A skoro już zasłaniamy jeden znak to zasłonić wszystkie - przykładowo przejścia dla pieszych niech będą zasłonięte a jak sobie będzie chciał ktoś przejść to niech znak odsłoni albo przyjdzie ze swoim.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 18 sie 2011, o 22:33

Aż skopiowałem z Fejsika za Michałem... Niniejszym władze Ustki oficjalnie przyznały to co wszyscy wiedzą, że fotoradary to przede wszystkim maszynki do robienia kasy...
Radar, który nie zarobił na własne utrzymanie

Samorząd zrezygnował z przenośnego fotoradaru drogowego w Ustce. Kierowcy popełniali za mało wykroczeń i radar przestał na siebie zarabiać.

Przenośny fotoradar używany był w Ustce w okresie letnim, kiedy nad morze przyjeżdża najwięcej turystów. Samorząd zrezygnował jednak z urządzenia - informuje "Radio Gdańsk".

W poprzednich sezonach kierowcy popełniali o wiele więcej wykroczeń niż obecnie. Dziennie wykonywanych było nawet 800 zdjęć, tymczasem w tym sezonie maksymalnie 30.

Kierowcy przekraczają prędkość nieznacznie i otrzymują mandat w wysokości 50 zł. Tymczasem koszt wywołania zdjęcia i pozostałych czynności związanych z wystawieniem mandatu wynoszą ponad 80 zł. Urządzenie przestało być rentowne, a samorząd nie chce do niego dopłacać.
Źródło: http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... manie.html

gruby
5 gwiazdek
Auto: klekotnik
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 19 sie 2011, o 00:38

maf1 pisze:
inquiz pisze: widziałem w tv jak Kąkolewski już ten niepoprawny pogląd odkręcał :wall:
Konkolewski :whistle:

Kąkolewski = Konkolewski!!!

Precz z sanacja!!!

g.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 15 mar 2012, o 21:21

W razie gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do rzeczonego projektu :wall:

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/6 ... karne.html

Jako, że trzeba mieć konto, to zacytuję w całości
Liczą się pieniądze z mandatów, a nie poprawa bezpieczeństwa

Inspekcja Transportu Drogowego nie zawsze identyfikuje sprawców wykroczeń. Nawet gdy zdjęcie z fotoradaru pozwala na ich rozpoznanie.

Aż jedna czwarta właścicieli samochodów, którymi popełniono wykroczenie zarejestrowane przez fotoradary Głównej Inspekcji Transportu Drogowego (GITD), nie przyznaje się do tego, że popełniła wykroczenie, ale też nie wskazuje sprawcy naruszenia. Wybiera trzecią opcję – płaci wyższy o 100 zł mandat i nie dostaje punktów karnych.

Pieniądze ważniejsze
– Dla inspekcji liczą się pieniądze z mandatów, a nie poprawa bezpieczeństwa. Dlatego w praktyce nie ma nacisku na karanie punktami karnymi – przyznaje jeden z byłych pracowników Inspekcji Transportu Drogowego.

Alvin Gajadhur, rzecznik GITD, podaje, że od 1 lipca 2011 r. wygenerowanych zostało prawie 75 tys. wezwań do właścicieli pojazdów, którymi została przekroczona dopuszczalna prędkość. Jeśli wierzyć statystykom, prawie 19 tys. właścicieli aut uniknęło punktów karnych, a zapłaciło jedynie mandat. To, że co czwarty kierowca próbuje uniknąć punktów karnych, nie dziwi dr. Andrzeja Markowskiego ze Stowarzyszenia Psychologów Transportu.

– Jeżeli ktoś często jeździ samochodem, to zapewne nałapie wiele punktów karnych. Trafiają one do ewidencji i są karą bardziej uciążliwą niż mandat – mówi dr Markowski.

Przepisy ustawy – Prawo o ruchu drogowym w art. 78 ust. 4 określają, że właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać, komu powierzył pojazd w oznaczonym czasie. Z tym że art. 96 par. 3 kodeksu wykroczeń pozwala ukarać mandatem właściciela auta, jeżeli nie wskaże, komu powierzył pojazd. Ten przepis pozwala na to, by właściciel samochodu zapłacił inspekcji mandat, ale nie miał punktów karnych.

Powinna być identyfikacja
– Inspekcja Transportu Drogowego idzie na łatwiznę – uważa prof. Ryszard Stefański, ekspert od ruchu drogowego i prawa wykroczeń z Uczelni Łazarskiego. Zaznacza, że jeżeli Inspekcja ma wyraźne zdjęcie z fotoradaru, na którym widoczny jest kierowca, to musi ustalić, kto jechał pojazdem w chwili przekroczenia prędkości.

– Możliwość ukarania właściciela mandatem bez naliczania punktów karnych powinna być wykorzystywana dopiero wtedy, gdy zdjęcie z fotoradaru nie pozwala na identyfikację osoby kierującej – uważa prof. Ryszard Stefański.

Inspekcja Transportu Drogowego przyjęła jednak zasadę, że do właściciela samochodu nie jest wysyłane zdjęcie z fotoradaru. Rozporządzenie w sprawie nakładania grzywien w drodze mandatu karnego przewiduje jedynie możliwość wysłania fotografii do właściciela auta, a nie obowiązek.

Ten przepis wykorzystuje GITD: w konsekwencji właściciel samochodu, nie widząc sprawcy wykroczenia, może nie pamiętać, czy jego autem jechał on, syn czy sąsiad.

– Z chwilą, gdy w mediach zaczęto mówić o braku zdjęć w materiałach przesyłanych do właścicieli pojazdów, GITD wystosował polecenie do delegatur terenowych, aby maszty poprzestawiać tak, by wykonywały zdjęcia pojazdów od tyłu, tzn. mierzyły prędkość auta oddalającego się – mówi były pracownik inspekcji. Dodaje, że w ten sposób GITD także osiąga zamierzony cel: mandat będzie zapłacony, a ustalenie, kto popełnił wykroczenie, ląduje na dalszym planie.

– Fotoradary będące w dyspozycji Inspekcji Transportu Drogowego mogą wykonywać zdjęcia zarówno przodu, jak i tyłu pojazdów przekraczających dopuszczalną prędkość – przyznaje Alvin Gajadhur.

Tłumaczy jednak, że ma to głębszy sens: chodzi o rejestrację wykroczeń popełnianych również przez motocyklistów, których tablica rejestracyjna znajduje się z tyłu, i monitorowanie miejsca niebezpiecznego na dłuższym odcinku drogi.

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Post 5 kwie 2012, o 13:17

Miasto, data
Imię i nazwisko
adres

Do
Komendanta /nazwa instytucji/
adres

P R O Ś B A
Szanowny Panie Komendancie,
W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo mojego pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości.
Ale do rzeczy:
Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód / motocykl jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.
Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww. dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Imię i nazwisko



P.S. Na żądanie mogę wysłać w formacie korespondencyjnym. Są tego 3 strony. :mrgreen:
Dolce far niente ;-)

marcyś
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: czarna legaśka, kaszląca
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 5 kwie 2012, o 14:01

FUX, :o

Podziwiam.
Czy powinienem podawać źródło tego utworu gdy zdarzy mi się wykorzystać? ;-)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 5 kwie 2012, o 14:03

Ja bym się chyba bał coś takiego wysłać. Na miejscu komendanta od razu bym wysłał wniosek o ukaranie do sądu a sąd nie jest już ograniczony do 500 złotych mandatu.

Konto usunięte
6 gwiazdek
Polubił: 14 razy
Polubione posty: 19 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 5 kwie 2012, o 14:09

FUX, jesteś autorem tego pisma?

Kiedyś wysłałem coś podobnego, prosząc o lepszej jakości zdjęcie, bo bardzo chciałem rozpoznać kierowcę, ale to nie było możliwe z tą jakością jaką mi przesłali. I może miałem szczęście, a może po prostu odniosło to skutek, bo straż miejska odpuściła.

Godlik
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
Polubił: 19 razy
Polubione posty: 83 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 5 kwie 2012, o 14:14

Dzisiaj na gazeta.pl jest też inny 'sposób'
http://policyjni.gazeta.pl/Policyjni/1, ... orei_.html

"Gdy nie widać twarzy kierowcy, podają dane cudzoziemca. To sposób niektórych kierowców na zdjęcia z fotoradarów np. od straży miejskiej. Na forach internetowych pojawia się coraz więcej wpisów, które sugerują, że w ten sposób można uniknąć kary. (...)"

Ale też bym się bał... M.in. dlatego:

"Bardziej dociekliwe straże wyzywają natomiast właściciela auta na przesłuchanie. Jak mówi dr Chojniak, jeżeli rozmowa zostanie dobrze poprowadzona to można wykazać, że dana osoba kłamie. Wtedy na mandacie sprawa się nie skończy. - Zamiast odpowiadać za wykroczenie, może zacząć odpowiadać za przestępstwo składania fałszywych zeznań - ostrzega adwokat. A za to można nawet trafić na kilka lat do więzienia.
"

FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 236 razy
Polubione posty: 350 razy

Re: I jeszcze słówko do projektu 'fotoradarowego'

Post 5 kwie 2012, o 14:24

Nie. Przyszło e-mailem.
Dolce far niente ;-)

ODPOWIEDZ