jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
Zwibel
2 gwiazdki
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Impreska GL Sport
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 09:33

Dokładnie kolega najpierw może przedstawi swój budżet bo widze dyskusja dość dziwna a mam wrażenie że chce kupić STI za 20kloców i dla tego nie ma fajnych egzemplarzy na sprzedaż. Myle się :-p :-p



Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 09:44

Nie przesadzajcie z tym nie ma sensu. Mój jest po przekładce, było trochę latania za częściami, trochę szczęścia przy zdobyciu np pedałów od GT. Wiązka robiona samemu, nie przekładana z GT. Miesiąc roboty i się udało. Krótka przekładnia to nie jest obowiązek. Można założyć ta z wolnossaka. Za mojego WRXa wraz z przekładką wyszło mnie ~16 tyś zł. W takim stanie jest jest moje auto w PL musiałbym dać min 25 tyś., więc podsumowując opłacało się. Mam coś więcej niż seryjne GT i za mniejszą kasę. (fakt że nie jest to zrobione perfekto jak się powinno, bo np nie zmieniłem jeszcze nagrzewnicy, a deska rozdzielcza szara a nie czarna od GT i trochę nie pasuje w środku, ale auto jeździ)

Problemy się jednak pojawiają na bieżąco. A to przewody klimy, a to nagrzewnica, potem wspomaganie. Przy okazji przekładki wychodzi dużo baboli które trzeba wymienić. Ale da się. Auto przeszło bez problemu przegląd i jest zarejestrowane w PL.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 09:48

Virus12 pisze: Krótka przekładnia to nie jest obowiązek. Można założyć ta z wolnossaka.
Oczywiście, że można. Można też kupić wersję N/A i dorobić wlot na masce ;-)

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 09:50

So What! pisze: Oczywiście, że można. Można też kupić wersję N/A i dorobić wlot na masce ;-)
czy w wersjach EU masz krótką przekładnie? nie masz, więc jeśli w wersji JDM wsadzić seryjną przekładnie to nic wielkiego się nie stanie. W najgorszym przypadku będziesz miał to samo co inni w wersji EU. Jeśli kogoś stać to kupi krótką. Mi krótka naprawdę (jak narazie) nie jest potrzebna więc bezsensu wydatek.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 309 razy
Polubione posty: 60 razy

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 09:54

Virus12, nie wiem, czy są różnice pomiędzy przekładnią w GT/GL. Tak, czy siak przekładanie istotnych gratów, o gorszych parametrach, z wersji N/A do STI to dla mnie "lekkie" druciarstwo.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 10:08

So What! pisze:Virus12, nie wiem, czy są różnice pomiędzy przekładnią w GT/GL. Tak, czy siak przekładanie istotnych gratów, o gorszych parametrach, z wersji N/A do STI to dla mnie "lekkie" druciarstwo.
masz rację, pomyśl jednak, że to zawsze można poprawić, jeśli mowa o STi to sensu nie ma, bo nie po to człowiek STi kupuje żeby to nie było STi. Ale dla osoby która chce mieć Subaru, i jeszcze zna się na mechanice, przekładka jest ciekawą opcją. Nawet jeśli użyje długiej przekładni czy szarej deski. Nie dość że ma coś więcej niż zwykłe 211 cz 218km to jeszcze np krótką skrzynie. A najbardziej radochę, że ma Subaru, i że sam je przełożył.


Przecież to i tak o zabawę chodzi a nie o szpan. chyba?
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 11:31

So What! pisze: czy są różnice pomiędzy przekładnią w GT/GL

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 12:01

Virus12 pisze:Przecież to i tak o zabawę chodzi a nie o szpan. chyba?
Do zabawy chyba lepiej mieć krótką przekładnię, a dla szpanu cokolwiek, bo nie widać. ;-)

Inna rzecz, że jak ktoś kupuje STi by jeździć na zakupy, to krótka przekładnia może być upierdliwa przy parkowaniu przy hipermarkecie. :cofee:
czarne jest piękne...

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 12:17

vibowit pisze: Do zabawy chyba lepiej mieć krótką przekładnię, a dla szpanu cokolwiek, bo nie widać. ;-)
Owszem fajnie by było mieć krótką, ale na długiej też da się jeździć, przy lataniu po śniegu czy piachu najbardziej tęsknisz za krótką przekładnią, ale w sumie ile razy tak latasz.
Jeszcze raz, do poprawnego działania auta wystarczy zwykły magiel nawet od wolnossącego, ale jak ktoś ma kasę to lepiej ładować krótką.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 12:51

Autorowi wątku poleciłbym uzbierać z 50 kawałków i poszukwać newage WRX-a w sensownym stanie, bo widzę, że porywa się z motyką na słońce. A jak kasy brakuje, to wolnossaka lub inne BMW. Ale w sumie to nie moje pieniądze, nie mój drut i złomowisko na placu.

Zaś co do STI z długim maglem... Można, czemu nie. Tylko po co kupować STI, skoro rezygnuje się z jego najwazniejszych zalet? 250-280-300KM do wyścigów spod świateł można też mieć i w GT/WRX.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 20:19

Virus12 pisze: Jeszcze raz, do poprawnego działania auta wystarczy zwykły magiel nawet od wolnossącego, ale jak ktoś ma kasę to lepiej ładować krótką.

Do poprawnego działania auta wystarczy też 125 KM wolnossaka. Nie trzeba mieć 280 KM z STi, to potrzebne przeciez tylko do latania ale w sumie ile razy tak latasz. :giggle:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 20:37

ja tam podzielam zdanie Virusa12, nie trzeba mieć klameczek takich jak orginał i każdej śrubeczki tak jak to producent wymyślił aby mieć zabawę i radość z posiadania swojego wymarzonego auta, czego Virus12, jest najlepszym przykładem. Może wtedy wozidło takie na zlotach nie dostanie pierwszej nagrody , może dla kogoś będzie to " druciarstwo" , ale dla posiadacza , świadomego jego niedociągnięć , będzie to spełnienie marzeń z dzieciństwa i w dupie będzie miał zdanie purystów co do jego oryginalności :-p . A czy się będzie wkurzał czy od lewego do prawego dzieli go cztery a nie dwa obroty , no sory taki budżet 8-)

a marzenia są po to by je spełniać i tyle
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:08

Z samochodem takim jak z danego ogłoszenia to można conajwyżej koszmary spełniać :)
Jacek "AMI" Rudowski

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:13

burat pisze: ja tam podzielam zdanie Virusa12, nie trzeba mieć klameczek takich jak orginał i każdej śrubeczki tak jak to producent wymyślił aby mieć zabawę i radość z posiadania swojego wymarzonego auta,
A nie wystarczy wziąć GT-ka i przytroczyć mu emblematy od Type RA? ;)

Pieprzyć klamki i gałki. Ale napęd, zawias i układ kierowniczy to jest to, co odróżnia STi od reszty.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:25

burat pisze:ja tam podzielam zdanie Virusa12 [...] a marzenia są po to by je spełniać i tyle
:thumb: :thumb:

ky pisze: A nie wystarczy wziąć GT-ka i przytroczyć mu emblematy od Type RA? ;)

Pieprzyć klamki i gałki. Ale napęd, zawias i układ kierowniczy to jest to, co odróżnia STi od reszty.
Moje auto z przekładką było za ~16 tyś, w takim stanie to i te GT za 20 tyś nie są. Moje od GT różni się tym że ma silnik i skrzynię od TypeRA, buda z WRX 240KM, przy okazji radocha że inne niż wszystkie. Jak będę miał na luzie 6 tyś to założę w nim bez żalu krótką przekładnie i będę miał jeszcze większą radochę.

Fakt mogłem kupić GT, mieć seryjne 218Km a może coś modowanego by się trafiło i by było 250KM. miałbym jednak tą samą przekładnie dłuższa skrzynie. Wsiadł bym i bym tylko latał, blee :D już fajniej było przekładać, naczekałem się miesiąc na auto i teraz mam radochę :D



Nie ma co gdybać jedni wolą kupić i latać olewając jak to tam jest poskładane, ktoś inny woli poskładać i latać z dumą że wiem jak to jest zrobione. i dalej coś tam sobie modzić powoli :D
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:32

virus12 - tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać i mieć sensowną bazę chociaż, a nie jakieś nie wiadomo co, w jakim stanie tak naprawdę, nie wiadomo, czy nie przekoszone i do tego nawet tak naprawdę - powtórzę to po raz kolejny - nie wiadomo przy jakim budżecie.
Jacek "AMI" Rudowski

boju21
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:41

popieram was koledzy nie chce isc na łatwizne tylko chce cos samemu zrobic a nie odrazu wsiasc i jechac,chce autko zrobic sobie sam i sam bede wiedział czym smigam a zapewne wyjdzie mnie to taniej niz kupic gotowe na allegro,poza tym zmeinie kolor,zrobie przekładke i bede miał cos o czym sniłem,a pieniadze które zostana wpakuje w jakis remoncik jak cos wyniknie, tylko ma moze ktos jakies foty podczas przygotowan do przekładki??a virus 12 opowiedz mi cos o przekładce wiecej

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:42

podzielam zdanie Virusa :-) nie starczyło na przekładnię - można przeboleć, reszta fury jest zacna o ile niezdrutowana (przekladnia GT to nie drut dla mnie). Ja bym nie pogardził, zwłaszcza, ze finalnie wyszlo taniej niz GT.

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:44

boju21 pisze: pieniadze które zostana wpakuje w jakis remoncik jak cos wyniknie


Nie mój biznes - ale przygotuj sobie dużo tych pieniążków jak będziesz dalej rozpatrywał takie trupy jak ten z ogłoszenia pokazanego przez Ciebie.
Jacek "AMI" Rudowski

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 21:45

I nie chodzi o przekładnię. Bo po pierwsze z GieTekową też można pewnie żyć. Zresztą powtórzę to po raz kolejny - nie dam sobie głowy uciąć za to, ze STi GC8 miały szybką.
Jacek "AMI" Rudowski

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 22:04

boju21 pisze: chce cos samemu zrobic
To możesz samodzielnie oddać mi te 10 kafli, które chciałbyś utopić w tym złomie z ogłoszenia. Ty zrobisz coś samodzielnie, a mi się budżet dopnie :)
remek pisze: przekladnia GT to nie drut dla mnie
A miałeś już jakaś krótką? ;) Bo dla mnie byłaby to jedna z najbardziej pożądanych rzeczy w aucie (i gdybym miał teraz trochę kasy na rozpieprzenie, to chętnie włożyłbym 2.5 lock2lock do Bawary).

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 22:05

boju21, a z tym kolorem to już nie musisz tak cisnąć , ja wiem ,że niębięskie som najfajniejsze ( :thumb: :-p ) ale inne też ładne som
(np. kolor tego z ogłoszenia jest zacny , nie mówię o stanie technicznym żeby nie było)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 22:27

ky, przy tym jak to bardzo potrafi skręcić koło to 2.5 l2l to musi być kurde megaszybka przekładnia. Gdzie takie dawali ? M3 ?

BTW - będę miał szybszą :mrgreen:
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

Virus12
Awatar użytkownika
4 gwiazdki
Lokalizacja: Warszawa
Auto: JDM WRX MY97
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 22:43

boju21 pisze: a virus 12 opowiedz mi cos o przekładce wiecej
Wejdź w link w moim podpisie, a jak coś więcej to napisz PW
AMI pisze: ale przygotuj sobie dużo tych pieniążków jak będziesz dalej rozpatrywał takie trupy jak ten z ogłoszenia pokazanego przez Ciebie.
racja, widać że furka zamęczona, zaraz wszystko zacznie lecieć i z marzenia zrobi się koszmar, a w końcu go sprzedasz
ky pisze: i gdybym miał teraz trochę kasy na rozpieprzenie, to chętnie włożyłbym
no właśnie gdybyś miał, z tego samego powodu ja mam seryjny magiel. Lepiej mieć na razie seryjny i sobie latać niż kupić krótki i nie skończyć fury.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96
Obrazek
http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191

Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 245 razy
Polubione posty: 526 razy

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską

Post 10 lut 2010, o 22:51

Virus12, jeżeli ilość przełożeń magla sti<gt<gl, to gtkowy bym jeszcze przeblolał. Jednak przekładnia co ma 4 obroty od konca do konca potrafi dac sie mocno we znaki podczas prób szybszej jazdy.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

ODPOWIEDZ