jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Dokładnie kolega najpierw może przedstawi swój budżet bo widze dyskusja dość dziwna a mam wrażenie że chce kupić STI za 20kloców i dla tego nie ma fajnych egzemplarzy na sprzedaż. Myle się

Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Nie przesadzajcie z tym nie ma sensu. Mój jest po przekładce, było trochę latania za częściami, trochę szczęścia przy zdobyciu np pedałów od GT. Wiązka robiona samemu, nie przekładana z GT. Miesiąc roboty i się udało. Krótka przekładnia to nie jest obowiązek. Można założyć ta z wolnossaka. Za mojego WRXa wraz z przekładką wyszło mnie ~16 tyś zł. W takim stanie jest jest moje auto w PL musiałbym dać min 25 tyś., więc podsumowując opłacało się. Mam coś więcej niż seryjne GT i za mniejszą kasę. (fakt że nie jest to zrobione perfekto jak się powinno, bo np nie zmieniłem jeszcze nagrzewnicy, a deska rozdzielcza szara a nie czarna od GT i trochę nie pasuje w środku, ale auto jeździ)
Problemy się jednak pojawiają na bieżąco. A to przewody klimy, a to nagrzewnica, potem wspomaganie. Przy okazji przekładki wychodzi dużo baboli które trzeba wymienić. Ale da się. Auto przeszło bez problemu przegląd i jest zarejestrowane w PL.
Problemy się jednak pojawiają na bieżąco. A to przewody klimy, a to nagrzewnica, potem wspomaganie. Przy okazji przekładki wychodzi dużo baboli które trzeba wymienić. Ale da się. Auto przeszło bez problemu przegląd i jest zarejestrowane w PL.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Oczywiście, że można. Można też kupić wersję N/A i dorobić wlot na masceVirus12 pisze: Krótka przekładnia to nie jest obowiązek. Można założyć ta z wolnossaka.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
czy w wersjach EU masz krótką przekładnie? nie masz, więc jeśli w wersji JDM wsadzić seryjną przekładnie to nic wielkiego się nie stanie. W najgorszym przypadku będziesz miał to samo co inni w wersji EU. Jeśli kogoś stać to kupi krótką. Mi krótka naprawdę (jak narazie) nie jest potrzebna więc bezsensu wydatek.So What! pisze: Oczywiście, że można. Można też kupić wersję N/A i dorobić wlot na masce![]()
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
- So What!
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Giulia V Q4
- Polubił: 313 razy
- Polubione posty: 60 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Virus12, nie wiem, czy są różnice pomiędzy przekładnią w GT/GL. Tak, czy siak przekładanie istotnych gratów, o gorszych parametrach, z wersji N/A do STI to dla mnie "lekkie" druciarstwo.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
masz rację, pomyśl jednak, że to zawsze można poprawić, jeśli mowa o STi to sensu nie ma, bo nie po to człowiek STi kupuje żeby to nie było STi. Ale dla osoby która chce mieć Subaru, i jeszcze zna się na mechanice, przekładka jest ciekawą opcją. Nawet jeśli użyje długiej przekładni czy szarej deski. Nie dość że ma coś więcej niż zwykłe 211 cz 218km to jeszcze np krótką skrzynie. A najbardziej radochę, że ma Subaru, i że sam je przełożył.So What! pisze:Virus12, nie wiem, czy są różnice pomiędzy przekładnią w GT/GL. Tak, czy siak przekładanie istotnych gratów, o gorszych parametrach, z wersji N/A do STI to dla mnie "lekkie" druciarstwo.
Przecież to i tak o zabawę chodzi a nie o szpan. chyba?
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
sąSo What! pisze: czy są różnice pomiędzy przekładnią w GT/GL
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Do zabawy chyba lepiej mieć krótką przekładnię, a dla szpanu cokolwiek, bo nie widać.Virus12 pisze:Przecież to i tak o zabawę chodzi a nie o szpan. chyba?
Inna rzecz, że jak ktoś kupuje STi by jeździć na zakupy, to krótka przekładnia może być upierdliwa przy parkowaniu przy hipermarkecie.
czarne jest piękne...
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Owszem fajnie by było mieć krótką, ale na długiej też da się jeździć, przy lataniu po śniegu czy piachu najbardziej tęsknisz za krótką przekładnią, ale w sumie ile razy tak latasz.vibowit pisze: Do zabawy chyba lepiej mieć krótką przekładnię, a dla szpanu cokolwiek, bo nie widać.![]()
Jeszcze raz, do poprawnego działania auta wystarczy zwykły magiel nawet od wolnossącego, ale jak ktoś ma kasę to lepiej ładować krótką.
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Autorowi wątku poleciłbym uzbierać z 50 kawałków i poszukwać newage WRX-a w sensownym stanie, bo widzę, że porywa się z motyką na słońce. A jak kasy brakuje, to wolnossaka lub inne BMW. Ale w sumie to nie moje pieniądze, nie mój drut i złomowisko na placu.
Zaś co do STI z długim maglem... Można, czemu nie. Tylko po co kupować STI, skoro rezygnuje się z jego najwazniejszych zalet? 250-280-300KM do wyścigów spod świateł można też mieć i w GT/WRX.
r.
Zaś co do STI z długim maglem... Można, czemu nie. Tylko po co kupować STI, skoro rezygnuje się z jego najwazniejszych zalet? 250-280-300KM do wyścigów spod świateł można też mieć i w GT/WRX.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 257 razy
- Polubione posty: 533 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Virus12 pisze: Jeszcze raz, do poprawnego działania auta wystarczy zwykły magiel nawet od wolnossącego, ale jak ktoś ma kasę to lepiej ładować krótką.
Do poprawnego działania auta wystarczy też 125 KM wolnossaka. Nie trzeba mieć 280 KM z STi, to potrzebne przeciez tylko do latania ale w sumie ile razy tak latasz.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
ja tam podzielam zdanie Virusa12, nie trzeba mieć klameczek takich jak orginał i każdej śrubeczki tak jak to producent wymyślił aby mieć zabawę i radość z posiadania swojego wymarzonego auta, czego Virus12, jest najlepszym przykładem. Może wtedy wozidło takie na zlotach nie dostanie pierwszej nagrody , może dla kogoś będzie to " druciarstwo" , ale dla posiadacza , świadomego jego niedociągnięć , będzie to spełnienie marzeń z dzieciństwa i w dupie będzie miał zdanie purystów co do jego oryginalności
. A czy się będzie wkurzał czy od lewego do prawego dzieli go cztery a nie dwa obroty , no sory taki budżet
a marzenia są po to by je spełniać i tyle
a marzenia są po to by je spełniać i tyle
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Z samochodem takim jak z danego ogłoszenia to można conajwyżej koszmary spełniać :)
Jacek "AMI" Rudowski
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
A nie wystarczy wziąć GT-ka i przytroczyć mu emblematy od Type RA? ;)burat pisze: ja tam podzielam zdanie Virusa12, nie trzeba mieć klameczek takich jak orginał i każdej śrubeczki tak jak to producent wymyślił aby mieć zabawę i radość z posiadania swojego wymarzonego auta,
Pieprzyć klamki i gałki. Ale napęd, zawias i układ kierowniczy to jest to, co odróżnia STi od reszty.
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
burat pisze:ja tam podzielam zdanie Virusa12 [...] a marzenia są po to by je spełniać i tyle
Moje auto z przekładką było za ~16 tyś, w takim stanie to i te GT za 20 tyś nie są. Moje od GT różni się tym że ma silnik i skrzynię od TypeRA, buda z WRX 240KM, przy okazji radocha że inne niż wszystkie. Jak będę miał na luzie 6 tyś to założę w nim bez żalu krótką przekładnie i będę miał jeszcze większą radochę.ky pisze: A nie wystarczy wziąć GT-ka i przytroczyć mu emblematy od Type RA? ;)
Pieprzyć klamki i gałki. Ale napęd, zawias i układ kierowniczy to jest to, co odróżnia STi od reszty.
Fakt mogłem kupić GT, mieć seryjne 218Km a może coś modowanego by się trafiło i by było 250KM. miałbym jednak tą samą przekładnie dłuższa skrzynie. Wsiadł bym i bym tylko latał, blee :D już fajniej było przekładać, naczekałem się miesiąc na auto i teraz mam radochę :D
Nie ma co gdybać jedni wolą kupić i latać olewając jak to tam jest poskładane, ktoś inny woli poskładać i latać z dumą że wiem jak to jest zrobione. i dalej coś tam sobie modzić powoli :D
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
virus12 - tylko trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać i mieć sensowną bazę chociaż, a nie jakieś nie wiadomo co, w jakim stanie tak naprawdę, nie wiadomo, czy nie przekoszone i do tego nawet tak naprawdę - powtórzę to po raz kolejny - nie wiadomo przy jakim budżecie.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
popieram was koledzy nie chce isc na łatwizne tylko chce cos samemu zrobic a nie odrazu wsiasc i jechac,chce autko zrobic sobie sam i sam bede wiedział czym smigam a zapewne wyjdzie mnie to taniej niz kupic gotowe na allegro,poza tym zmeinie kolor,zrobie przekładke i bede miał cos o czym sniłem,a pieniadze które zostana wpakuje w jakis remoncik jak cos wyniknie, tylko ma moze ktos jakies foty podczas przygotowan do przekładki??a virus 12 opowiedz mi cos o przekładce wiecej
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
podzielam zdanie Virusa
nie starczyło na przekładnię - można przeboleć, reszta fury jest zacna o ile niezdrutowana (przekladnia GT to nie drut dla mnie). Ja bym nie pogardził, zwłaszcza, ze finalnie wyszlo taniej niz GT.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
boju21 pisze: pieniadze które zostana wpakuje w jakis remoncik jak cos wyniknie
Nie mój biznes - ale przygotuj sobie dużo tych pieniążków jak będziesz dalej rozpatrywał takie trupy jak ten z ogłoszenia pokazanego przez Ciebie.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
I nie chodzi o przekładnię. Bo po pierwsze z GieTekową też można pewnie żyć. Zresztą powtórzę to po raz kolejny - nie dam sobie głowy uciąć za to, ze STi GC8 miały szybką.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
To możesz samodzielnie oddać mi te 10 kafli, które chciałbyś utopić w tym złomie z ogłoszenia. Ty zrobisz coś samodzielnie, a mi się budżet dopnie :)boju21 pisze: chce cos samemu zrobic
A miałeś już jakaś krótką? ;) Bo dla mnie byłaby to jedna z najbardziej pożądanych rzeczy w aucie (i gdybym miał teraz trochę kasy na rozpieprzenie, to chętnie włożyłbym 2.5 lock2lock do Bawary).remek pisze: przekladnia GT to nie drut dla mnie
r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
boju21, a z tym kolorem to już nie musisz tak cisnąć , ja wiem ,że niębięskie som najfajniejsze (
) ale inne też ładne som
(np. kolor tego z ogłoszenia jest zacny , nie mówię o stanie technicznym żeby nie było)
(np. kolor tego z ogłoszenia jest zacny , nie mówię o stanie technicznym żeby nie było)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" 
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 257 razy
- Polubione posty: 533 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
ky, przy tym jak to bardzo potrafi skręcić koło to 2.5 l2l to musi być kurde megaszybka przekładnia. Gdzie takie dawali ? M3 ?
BTW - będę miał szybszą
BTW - będę miał szybszą
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Wejdź w link w moim podpisie, a jak coś więcej to napisz PWboju21 pisze: a virus 12 opowiedz mi cos o przekładce wiecej
racja, widać że furka zamęczona, zaraz wszystko zacznie lecieć i z marzenia zrobi się koszmar, a w końcu go sprzedaszAMI pisze: ale przygotuj sobie dużo tych pieniążków jak będziesz dalej rozpatrywał takie trupy jak ten z ogłoszenia pokazanego przez Ciebie.
no właśnie gdybyś miał, z tego samego powodu ja mam seryjny magiel. Lepiej mieć na razie seryjny i sobie latać niż kupić krótki i nie skończyć fury.ky pisze: i gdybym miał teraz trochę kasy na rozpieprzenie, to chętnie włożyłbym
Sprzedam przerobione cewki z WRXów 02-06
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
pasujące do GT/WRX/STi 92-96

http://www.forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?t=15191
- Chloru
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: DC
- Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
- Polubił: 257 razy
- Polubione posty: 533 razy
Re: jak przerobic subaru sti na wersje europejską
Virus12, jeżeli ilość przełożeń magla sti<gt<gl, to gtkowy bym jeszcze przeblolał. Jednak przekładnia co ma 4 obroty od konca do konca potrafi dac sie mocno we znaki podczas prób szybszej jazdy.
"Understeer is a crime" (C) Colin McRae
