Filmoteka

Rozmowy o Subaru i nie tylko. Dział pełen offtopicu i rozmów niemotoryzacyjnych.
ODPOWIEDZ
Chloru
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Ostrzeżenia: 1
Lokalizacja: DC
Auto: Było: T5RDESIGNAWDPOLESTARENGINEERED Jest:T8ULTRADARKeAWDPOLESTARENGINEERED
Polubił: 244 razy
Polubione posty: 524 razy

Re: Filmoteka

Post 21 sty 2010, o 00:05

Kruszyn, nie wiem co masz na myśli ale podoba mi się Twój sposób rozumowania :mrgreen:


"Understeer is a crime" (C) Colin McRae

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 21 sty 2010, o 09:56

wypraszam sobie zmęczony po podróży byłem , a poza tym mały obok tak smacznie chrapał to i mnie ścięło








;-) :giggle: :giggle: :giggle: :mrgreen:
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

Kruszyn
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Czeczenia
Auto: KARAWAN
Polubił: 111 razy
Polubione posty: 95 razy

Re: Filmoteka

Post 21 sty 2010, o 15:47

Chloru, uderz w stół a ..... :mrgreen:
Mądremu wystarczy napomknąć, a głupiego nawet biciem się nie nauczy...

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Filmoteka

Post 23 sty 2010, o 15:21

wow..... A takie 4x4 widzieli?? :o :o :o :o Kiedy zaimplementują to w nowym forku w wersji wyposażenia "extreme"? :?


Link: http://www.youtube.com/watch?v=w_F7QrR4Ur8
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 23 sty 2010, o 16:10

widzieli. To Jeep :mrgreen:

Przynajmniej kiedyś był :lol:

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Filmoteka

Post 23 sty 2010, o 16:11

no trochę Willisa przypomina, fakt :-)
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

burat
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Bielawa
Auto: Łosiarrii , Baśka
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 23 sty 2010, o 18:01

jak to zwykle z angielskim humorem ale wypowiadanie przez nich nazw (żiguli mnie rozwaliło :lol: ) super

Link: http://www.youtube.com/watch?v=aL3qYcBy ... re=related

Link: http://www.youtube.com/watch?v=sivmMI_4kkA&NR=1
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen:

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Filmoteka

Post 24 sty 2010, o 15:44

Coś dla oka, coś dla ucha :


Link: http://www.youtube.com/watch?v=sNwOkjxMAGI

Jest kilka "wow", m.in. : dohamowanie w 4:26, wyjścia z 6:58 i później i wiele innych

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Filmoteka

Post 24 sty 2010, o 18:22

WRC fan, dobrze widzę w 1:00 rozgrzany do czerwoności kolektor wydechowy?

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Filmoteka

Post 24 sty 2010, o 18:50

citan pisze: WRC fan, dobrze widzę w 1:00 rozgrzany do czerwoności kolektor wydechowy?
Po mojemu to jest czerwony chlapacz podświetlony przez słońce.
Obrazek

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Filmoteka

Post 24 sty 2010, o 18:51

No, chyba tak. :oops: :mrgreen:

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 00:16

Król asfaltów idzie ogniem bez użycia h&t - szczerze mówiąc lekko mnie to zdziwiło:

Link: http://www.youtube.com/watch?v=3oT9nQfMXKc

i mimo to gładziutko mu wychodzą te redukcje :o

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 01:03

może i nie używa h&t, ale używa półsprzęgła, więc efekt identyczny...
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

minimus
5 gwiazdek
Auto: kiedyś OBK MY06 2.5L
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 01:19


Dyzio_d
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Subaru impreza WRX MY '06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 01:34

WRC fan pisze: Król asfaltów idzie ogniem bez użycia h&t - szczerze mówiąc lekko mnie to zdziwiło:
Może ma w skrzyni synchronizatory... :roll:
eMTi pisze: ale używa półsprzęgła, więc efekt identyczny...
Co? Jakiego półsprzęgła? Gdzieś Ty mu do skrzyni zaglądał?
Tirem jechał? To używał by półbiegów...
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 01:41

Dyzio_d, wybacz, ale chyba nie masz zielonego pojęcia, o czym tam była mowa.... ;-)


:mrgreen:

Dyzio_d
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Subaru impreza WRX MY '06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 01:42

jarmaj pisze: Dyzio_d, wybacz, ale chyba nie masz pojęcia o czym tam była mowa
To bądź tak miły i mi wyjaśnij! Bo o półsprzęgle jak jestem kierowcą 25 lat to słyszę po raz pierwszy...
To znaczy słyszałem, ale jakoś ni jak nie pasuje do tego co widziałem na filmie ani do jazdy sportowej.
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło ;-)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 01:53

Na filmiku przy redukcjach widać, że nie puszcza sprzęgła od razu, tylko daje moment poślizgu sprzęgła na wyrównanie się obrotów bez nadmiernych strzałów.

Ale co miałeś na myśli pisząc o synchronizatorach w kontekście h&t to już nie mam pojęcia.... :?

Dyzio_d
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Subaru impreza WRX MY '06
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 02:00

jarmaj pisze: tylko daje moment poślizgu sprzęgła na wyrównanie się obrotów bez nadmiernych strzałów.
I to ma być to półsprzęgło? Czy zawsze puszczasz sprzęgło ze strzałem czy może jednak zwykle czynisz to dość płynnie...
jarmaj pisze: Ale co miałeś na myśli pisząc o synchronizatorach w kontekście h&t to już nie mam pojęcia....
Z odrobiną ironii chciałem zauważyć, że jak ma się w skrzyni synchronizatory to nie potrzeba przy redukcji używać podwójnego wysprzęglania... :roll:
Nie ma tego złego co by nam nie wyszło ;-)

eMTi
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: DW
Auto: zaturbione, wymarzone
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 02:10

jarmaj pisze: Ale co miałeś na myśli pisząc o synchronizatorach w kontekście h&t to już nie mam pojęcia.... :?
bo jak byś od razu już ciurkiem wyjaśnił, co to h&t, to by wszystko stało się jasne... Dyzio_d najwyraźniej przeoczył ten skrót.... A więc Dyzio - w całym tym filmiku jak i mojej wypowiedzi chodziło mniej więcej o to, o czym mówił jarmaj... W sportowej jeździe w trakcie ostrego hamowania cała sztuka jest w tym, żeby redukować biegi płynnie, bez szarpnięć, gdyż one powodują gwałtowne przerzucanie środka ciężkości, a tym samym mogą prowadzić do niekontrolowanych poślizgów i wylecenia z trasy.. Jest kilka sposobów na osiągnięcie płynnej redukcji (downshift rev'match), a jednym z nich jest właśnie h&t, czyli heel'n'toe lub heel and toe w pełnej wersji. Technika ta - jak nazwa wskazuje - polega na jednoczesnym hamowaniu palcami prawej stopy i uderzaniu jej piętą w pedał gazu (przy jednoczesnym wciśnięciu sprzęgła lewą), aby podkręcić obroty silnika, żeby przy szybkim i gwałtownym odpuszczeniu sprzęgła obroty były dopasowane i redukcja odbywała się gładko.. :cofee:
Dyzio_d pisze: I to ma być to półsprzęgło? Czy zawsze puszczasz sprzęgło ze strzałem czy może jednak zwykle czynisz to dość płynnie...
w trakcie jazdy sportowej dąży się do tego, aby operacje zmiany biegów (w górę czy w dół) odbywały się jak najszybciej.. O ile w górę jest prosto, o tyle w dół wymaga to pewnych sztuczek (dopasowywania obrotów).. A czy Ty jak chcesz wystartować pełnym ogniem, to przy zmianie biegów powoli odpuszczasz sprzęgło? Jak tak, to znaczy, że swoje czasy możesz znaczenie poprawić 8-) Filmik ten nie pokazuje zwykłej jazdy, tylko jazdę sportową, w której nie robi się tego, co "zwykle" :-)

A półsprzęgło to określenie potoczne, opisujące to, o czym wspomniał jarmaj
"If you try to just go round, you don’t go round. You just go straight on." - Ayrton Senna

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 10:16

Dyzio_d pisze: I to ma być to półsprzęgło? Czy zawsze puszczasz sprzęgło ze strzałem czy może jednak zwykle czynisz to dość płynnie...
Ależ broń boże płynnie. :?
Przy zmianach biegów w górę to tylko jest jak najkrótsze kopnięcie w sprzęgło, w dół tak samo - tyle żeby nie demolować zbytnio przeniesienia napędu to z h&t, które nie nic wspólnego z podwójnym wysprzęglaniem w Jelczu czy Starze, ale to już powyżej zostało wyjaśnione. ;-)

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 11:44

jarmaj pisze: Na filmiku przy redukcjach widać, że nie puszcza sprzęgła od razu, tylko daje moment poślizgu sprzęgła na wyrównanie się obrotów bez nadmiernych strzałów.
Rozumiem, że na dłuższą metę sprzęgło będzie mniej zadowolone z takiego sposobu ?;>
Kurde, Panizzi robi to tak płynnie, że ciężko mi na oko ocenić czy taki sposób powoduje dużo większe straty czasowe ;-)

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 12:01

WRC fan pisze:Rozumiem, że na dłuższą metę sprzęgło będzie mniej zadowolone z takiego sposobu ?;>
No tak. W SIPie by mu gwarancji nie uznali i wysłali go na SJS. :mrgreen:
WRC fan pisze:Kurde, Panizzi robi to tak płynnie, że ciężko mi na oko ocenić czy taki sposób powoduje dużo większe straty czasowe ;-)
Sądząc po wynikach niekoniecznie. Chyba, że zwykle jeździ inaczej, a tutaj tak jechał bo miał lewarek z dziwnej strony. ;-)
czarne jest piękne...

WRC fan
Awatar użytkownika
Moderator
Lokalizacja: inąd
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 12:25

vibowit pisze: Sądząc po wynikach niekoniecznie.
Tylko, że wyniki sportowe nie są tu akurat miarodajne, bo czy to w kit-carze czy w WRC to sprzęgła się raczej tylko do ruszania używa.

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 365 razy

Re: Filmoteka

Post 26 sty 2010, o 20:58

WRC fan pisze:
Rozumiem, że na dłuższą metę sprzęgło będzie mniej zadowolone z takiego sposobu ?;>
Sprzęgło i tak idzie po eliminacji/treningu czy co on tam robił pewno do kosza/inspekcji. Nawet jeżeli nie, bo to jakiś dupowóz, to nie wydaje mi się, żeby ktoś się przejmował czy wytrzyma to auto 100kkm czy nie ;-)

H&T na suchym nie ma wielkiego znaczenia.
WRC fan pisze: Kurde, Panizzi robi to tak płynnie, że ciężko mi na oko ocenić czy taki sposób powoduje dużo większe straty czasowe ;-)
jak się kiedyś dokładnie przyjrzysz swojej lewej nodze, to robisz pewno podobnie :arrow: inaczej puszczasz sprzęgło przy redukcji ;-)

Przypomniała mi się taka anegdotka, nie mogę jej znaleźć. Któryś z mistrzów UK przyprowadził w latach bodaj 60 LFB na wyspy i zaczął wygrywać. W następnym roku w wszyscy jeździli z LFB a on nie i też wygrywał. Zapytany odpowiedział w czym tkwił jego sukces: naucz konkurentów jeździć z LFB (które podobnie jak inne bajeranckie techniki są używane wszędzie nawet gdy nie potrzeba). ;-)

ODPOWIEDZ