Sprawy LPG, diesli, hybryd i baterii słonecznych omawiamy tutaj.
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
18 kwie 2016, o 12:27
Hej
Czy mozecie podzielic sie swoimi doswiadczeniami przy przelaczniu z PB na LPG?
Mianowicie w moim aucie podczas przelaczania pod obciazeniem auto zachowuje sie jakby przyjelo w tyl strzala, mocne szarpniecie calym samochodem. Walcze z tym na swoj sposob starajac sie pamietac, aby delikatnie wciskac pedal gazu i nasluchiwac elektrozaworow oraz odpowiednio reagowac

lecz czasem wiadomo...
pzdr
Pozdrawiam
M
limesiak
-
Slawskip
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Auto: Subaru Legacy MY07
-
Polubił:
12 razy
-
Polubione posty:
4 razy
Post
18 kwie 2016, o 13:55
u mnie poza dźwiękiem elektrozaworu nie ma żadnych zmian czy niechcianych efektów.
Slawskip
-
Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
18 kwie 2016, o 18:24
Podstawowe pytanie:
Jaka instalacja? Najlepiej poszczególne podzespoły.
Soltys
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
18 kwie 2016, o 21:18
Czyli takie przełączanie nie jest naturalne?

postaram się opisać...
Wyjątkowo upierdliwe jest podczas porannej jazdy z prędkością ok 90 km/h pod górkę, przepustnica otwarta na około 120-130 km/h po płaskim i gdy nastąpi przełączenie jest uderzenie w całą budę auta bez efektów dźwiękowych. Przyzwyczaiłem się do tego i traktowałem jako normalka dla lpg przez co staram się tego unikać bo szkoda mi osprzętu.
Instalacja to Landi Renzo Omegas z reduktorem Ig1 oraz wtryskami, których nie udało mi się rozszyfrować a wyglądają jak poniżej
Map sensor Bosh wg wójka google o nr. 0281002456
Pozdro
Pozdrawiam
M
limesiak
-
SubaruGARAGE
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: WRX 04MY
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
19 kwie 2016, o 11:50
Takie zachowanie podczas przełączania z PB na LPG nie jest rzeczą normalną. Rozumiem, że przy małym obciążeniu silnika także występują te szarpnięcia.
Jeżeli samochód prawidłowo zachowuje się na PB, to nie pozostaje nic innego jak udać na na regulacje LPG.
SubaruGARAGE
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
19 kwie 2016, o 14:50
Dzięki za odpowiedź.
Przy małym obciążeniu silnika skala zjawiska jest jakby nie porównywalna, występuje ze znacznie mniejszym efektem, lekkie szarpnięcie. Na Pb zachowuje się poprawnie.
Całe zjawisko wydaje mi się lekko dziwne, chociaż towarzyszy mi od zakupu auta czyli ponad dwa lata i zdążyłem się do niego "przyzwyczaić", lecz chętnie posłucham/poczytam wszystkie opinie użytkowników LPG.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
M
limesiak
-
Soltys
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Ełk / Białystok
- Auto: Legacy 2.5 GX MT / Turbodziadek
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
19 kwie 2016, o 19:46
Masz jedną listwę na 4 cylindry, czy dwie listwy ?
Soltys
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
19 kwie 2016, o 21:23
Soltys pisze:Masz jedną listwę na 4 cylindry, czy dwie listwy ?
Kurcze trudne pytanie, ale sądzę że dwie. Jest reduktor, filtr lotny, trójnik i z niego do dwóch takich części jak na zdjęciu powyżej a z nich w kolektory.
PS. Walę z pamięci bo deszcz leje i nie chce mi się wychodzić. Jutro się upewnię i naniosę korektę gdyby okazało się inaczej.
Pzdr
Pozdrawiam
M
limesiak
-
Godlik
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: GT'99 jest i zawsze będzie; OBK był, Legacy było, była Skoda, jest BMW :)
-
Polubił:
19 razy
-
Polubione posty:
83 razy
Post
19 kwie 2016, o 21:35
Ja tylko potwierdzę, że takie przełączenie na LPG nie jest normalne... "Pyk" i tyle.
Godlik
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
22 kwie 2016, o 15:20
Czy takie zachowanie może podlegać pod uszkodzone/wyeksploatowane coś z części w reduktorze?
Pozdro
Pozdrawiam
M
limesiak
-
ozarek
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: SJ
- Auto: Lancia Delta HPE GT/ Subaru Forester MY02 N/A
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
28 kwie 2016, o 10:47
Mam LR Omegasa u siebie i takie zjawisko nie występuje.
Oryginalnie wtryski to powinny być MEDy, ale one są 'podpisane'
zdj. z google
EDIT:
to jednak może być MED, te chyba wyglądają identycznie
Co do diagnostyki, najlepiej byłoby podjechać na zimno do warsztatu i zrobić przełączenie z podpiętym kompem. Będzie podgląd ciśnień ect
Think.Feel.Drive.
ozarek
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
29 kwie 2016, o 10:17
ozarek pisze:
Co do diagnostyki, najlepiej byłoby podjechać na zimno do warsztatu i zrobić przełączenie z podpiętym kompem. Będzie podgląd ciśnień ect
Dzięki za poradę - czy dobrze rozumiem, że piszesz o podłączeniu ECU, nie Omegas?
Dodatkowo:
Czy możecie zatem polecić jakiś warsztat w
warmińsko-mazurskim warty uwagi?
Przejrzałem nasze forum oraz
http://lpg-forum.pl/ i nie znalazłem nic a jazda do wawy czy
http://www.stagmag.pl/ lub
http://www.warsztatlpg.pl/ nie jest wpisana w mój najbliższy plan podróży - chociaż może będę musiał takową zaplanować.
Napomnę, że mam nie dobre doświadczenia z zakładem z Olsztyna mieszczącym się na Lubelskiej 43 oraz druciarzami z Mrągowa.
pzdr
Pozdrawiam
M
limesiak
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
9 maja 2016, o 11:01
Pozdrawiam
M
limesiak
-
kiraki
- 0 gwiazdek
- Auto: aa
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
0
Post
30 maja 2016, o 15:59
kiraki
-
limesiak
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: NKE
- Auto: OBK H6 MY05
-
Polubił:
0
-
Polubione posty:
3 razy
Post
7 cze 2016, o 12:02
Wpadł, z...ł się a smród został

Pozdrawiam
M
limesiak