Witam,
Przydarzyła mi się przykra rzecz, po 2 dniach postoju w mrozie ok -5 mój forester nie chce odpalić. Dokładnie wyglądało to tak, uruchomił się, przejechał ok 10m i zgasł, ponownie odpalił przejechał 3m i znowu zgasł, od tego momentu już więcej razy nie udało się go uruchomić, akumulator był bardzo mocny, więc próbowałem jeszcze długo, ale niestety żadnych oznak życia (rozrusznik kręcił, ale tak jakby nie miał paliwa).
Co zrobiłem:
1. Sprawdziłem stan paliwa (jest ok 3/4 zbiornika)
2. Odczepiłem filtr paliwa, sprawdziłem czy pompka daje paliwo, przeczyściłem filtr, ponownie założyłem
i nic, nadal tak samo, zero oznak, że dostał paliwo.
Podejrzewałem, że to woda w paliwie zamarzła, ostatnie tankowanie wyjątkowo na innej (BP Ultimate 98) stacji jak zawsze (Shell V-Power), ale pompka na pewno działa, filtr na pewno nie jest zapchany. Aktualnie ładuje akumulator, bo już go wymęczyłem.
Proszę o jakieś rady.
(Bardzo lubię jeździć swoim foresterkiem, tym bardziej teraz jak tyle śniegu ;()
Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
Ostatnio zmieniony 19 sty 2010, o 19:32 przez edi.cooore, łącznie zmieniany 1 raz.
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
Sprawdziłem kolejną rzecz, nie ma błędów w ECU.
Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
Nie wydaje mi się aby to była wina paliwa.
Ja latam na zwykłej 95, często z BP i przy -18 palił bez zająknięcia.
W klekotach jest problem, bo wydziela się parafina i zapycha filtr ale przy benzynie
Chyba, że wcześniej miałeś wodę w baku.
Coś mi się kojarzy, że ktoś miał podobny problem tutaj, poszukaj.
Ja latam na zwykłej 95, często z BP i przy -18 palił bez zająknięcia.
W klekotach jest problem, bo wydziela się parafina i zapycha filtr ale przy benzynie

Coś mi się kojarzy, że ktoś miał podobny problem tutaj, poszukaj.
vel misza, Pozdrawiam!
Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
A działa Ci pompa paliwa w ogóle (słychać ją)? Najpopularniejsza przyczyna padnięcia to całkowicie zatarta pompa.
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
Myślę że tak, ze schematu znalezionego w sieci wywnioskowałem że pompa znajduje się w zbiorniku, więc słaby dostęp do niej, ale jak wyjąłem filtr paliwa, aby go przeczyścić zrobiłem test, próbowałem odpalić bez filtra i było widać że pompa podaje paliwo ;)Azrael pisze:A działa Ci pompa paliwa w ogóle (słychać ją)? Najpopularniejsza przyczyna padnięcia to całkowicie zatarta pompa.
Czy zakładając filtr paliwa powinienem go przedtem napełnić paliwem ?
Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
edi.cooore, przyłóż ucho do pokrywy, pod którą jest pompa, powinieneś słyszeć jak pracuje - może tak się da sprawdzić.
Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
jeżeli auto w ogóle nie zaskakuje to bym sprawdził czy jest w ogóle sygnał czujnika położenia wałka i wału, widać go na każdym urządzeniu działającym w protokole SSM. Generalnie potrzebujesz fachowca, jesteś z Poznania więc nie powinno być problemu. W historię z zamarzniętą wodą w paliwie nie wierzę w ogóle.
- edi.cooore
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Forester S-turbo
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Problem z uruchomieniem - Forester 2.0 S-Turbo 2000r
OK, ale czy test który przeprowadziłem według instrukcji http://forum-subaru.pl/bb3/viewtopic.php?f=3&t=949 nie powinien wykazać błędu jeśli czujnik nie działa ? Fakt jedno z założeń było trudne do zrealizowania w moim przypadku tj. rozgrzanie silnika :(Azrael pisze:jeżeli auto w ogóle nie zaskakuje to bym sprawdził czy jest w ogóle sygnał czujnika położenia wałka i wału, widać go na każdym urządzeniu działającym w protokole SSM. Generalnie potrzebujesz fachowca, jesteś z Poznania więc nie powinno być problemu. W historię z zamarzniętą wodą w paliwie nie wierzę w ogóle.