OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
bmastudio
0 gwiazdek
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 27 gru 2010, o 19:07

Pytanie do użytkowników silników H6.
Przy przyspieszaniu gwałtownym z 1
lub lekkim naciśnięciu gazu na 3,4 słyszę chwilowe klekotanie jak w dieslu ?

Czy też to macie ?

Ja podejrzewam luzy zaworowe ?



jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 83 razy
Polubione posty: 443 razy

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 27 gru 2010, o 19:37

Zawory, może początek panewek?

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 27 gru 2010, o 20:36

bmastudio pisze: Przy przyspieszaniu gwałtownym z 1
lub lekkim naciśnięciu gazu na 3,4 słyszę chwilowe klekotanie jak w dieslu ?

A dlaczego nie spalanie stukowe? Za "luźne" zawory najlepiej słychać w nienagrzanym silniku i przyspieszanie nie wpływa na pojawienie się tego efektu. Może podłe paliwo zatankowałeś?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

Adam M.
2 gwiazdki
Lokalizacja: Mississauga, Ontario.
Auto: 05 Subaru Legacy Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 28 gru 2010, o 00:51

Tez tak uwazam - spalanie stukowe wywolane kiepskim paliwem / uboga mieszanka.

warp9
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: Celica ST182/ Vitara V6/Evo VIII/Impreza WRX
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 2 sty 2011, o 12:41

Z kolei spalanie stukowe wcale nie przypomina klekotu diesla.
Czy jest różnica w efektach akustycznych na zimnym i rozgrzanym silniku ?
It's evolution ...
Obrazek

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 3 sty 2011, o 09:46

gebolp, Adam M.,
panowie, żeby było słychać spalanie stukowe jak klekot dyszla, to trzeba by zalać LO 60.

Tak, jak pisze jarmaj, zawory albo panew. Osobiście obstawiam zawory. Jeżdżony na LPG ?

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 3 sty 2011, o 10:24

Grzesiek_67 pisze:gebolp, Adam M.,
panowie, żeby było słychać spalanie stukowe jak klekot dyszla, to trzeba by zalać LO 60.
Nie sądzę :cofee:
Czujnik spalania stukowego jest po to aby określać rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu na granicy spalania stukowego.
Sterownik przyjmuje jakąś wartość kąta wyprzedzenia zapłonu dla danych warunków pracy i próbuje przyspieszyć zapłon do granicy spalania stukowego. Jeśli słychać spalanie stukowe zanikające to świadczy o wyjątkowo podłym paliwie, co nie jest rzadkością. Jeśli spalanie stukowe jest stałe to świadczy o uszkodzeniu czujnika(-ów) spalania stukowego, albo o przegrzaniu komory spalania ( np. nagary, źle dobrane świece).
Przypomina to pracę diesla, dlatego że spalanie w dieslu odbywa się zawsze w sposób stukowy i ma związek z rozchodzeniem się fali ciśnienia w komorze spalania.
Nie wiem dlaczego spalanie stukowe jest utożsamiane z głośną pracą rozrządu. Hałas z rozrządu nie objawia się przy zwiększonym obciążeniu (przyspieszanie na wysokim biegu) i nie zanika po chwili, występuje z reguły na zimnym silniku i zanika po rozgrzaniu silnika.
I jeszcze jedno, obniżeniu liczby oktanowej o 2-3 powoduje już słyszalną zmianę w spalaniu stukowym.
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 3 sty 2011, o 10:46

gebolp pisze: Jeśli spalanie stukowe jest stałe to świadczy o uszkodzeniu czujnika(-ów) spalania stukowego, albo o przegrzaniu komory spalania ( np. nagary, źle dobrane świece).

Ale nie jest stałe, vide :
bmastudio pisze: Przy przyspieszaniu gwałtownym z 1
lub lekkim naciśnięciu gazu na 3,4


Chciałbym tylko przypomnieć, że spalanie stukowe nie jest słyszalne organoleptycznie w Subarakach, nawet przy korektach rzędu -8 (a to tragicznie wysokie cofnięcie zapłonu). Stąd wnioskuję, że nie jest to spalanie stukowe, no chyba, że tak jak napisałem wyżej, kolega zalał coś z liczbą oktanową bliską 60 ;-)


Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

gebolp
3 gwiazdki
Lokalizacja: Rumia
Auto: OBK '07
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 3 sty 2011, o 11:42

Grzesiek_67 pisze: Chciałbym tylko przypomnieć, że spalanie stukowe nie jest słyszalne organoleptycznie w Subarakach, nawet przy korektach rzędu -8 (a to tragicznie wysokie cofnięcie zapłonu). Stąd wnioskuję, że nie jest to spalanie stukowe, no chyba, że tak jak napisałem wyżej, kolega zalał coś z liczbą oktanową bliską 60 ;-)

No właśnie rzecz w tym że nie jest słyszalne, ale przy sprawnym układzie wykrywania spalania stukowego.
Sterownik wykonuje korektę do momentu wykrycia spalania stukowego, wystarczy jeden suw pracy z detonacją do wykrycia zbyt wczesnego zapłonu. I nie musi być ona słyszalna.
Ok, to z drugiej strony, czy hałas z luźnego napędu zaworów ma charakter chwilowy, zależny od obciążenia silnika?
Sowy nie są tymi za kogo się podają (Miasteczko Twin Peaks)

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 3 razy

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 3 sty 2011, o 12:22

Grzesiek_67 pisze: Chciałbym tylko przypomnieć, że spalanie stukowe nie jest słyszalne organoleptycznie w Subarakach

Zależy kto słucha.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: OBK H6, chyba dzwonia mi zawory

Post 3 sty 2011, o 12:35

gebolp pisze: Ok, to z drugiej strony, czy hałas z luźnego napędu zaworów ma charakter chwilowy, zależny od obciążenia silnika?

Ale to nie musi być luźny napęd zaworów, to może być niewłaściwy luz zaworowy.
Co do działania sterownika w zakresie korekty zapłonu, pełna zgoda ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

ODPOWIEDZ